Griekenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

palousa_boy

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 22:11

Wij zijn jaren geleden een keer naar samos geweest, dat ligt bijna tegen Turkije aan.
Naar mijn herinnering geen zand strand maar wel een gezellig eiland.

Kort daarna is er een grote brand geweest op het eiland dus ik weet niet wat er van de oude gebouwen etc over is.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 22:28

Undefined schreef:
Ik denk dat wij Griekenland toch maar weer moeten laten schieten. Tot nu toe nooit meer dan 400 voor een vakantie kwijt geweest, daar kunnen we nu alleen van vliegen :')

Ik ga met m'n vriend naar corfu, 10 dagen en zijn samen 225,- voor t huisje kwijt. Als je niet zo veel eisen hebt moet het vast en zeker lukken :)

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 22:53

En het vliegen?

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 23:49

Uhm, per persoon iets van 220,- heen en terug :) Goed zoeken, al is dat best lastig :')
Edit: als je je verblijf en de vlucht los boekt is dat vaak goedkoper, maar dan zit er natuurlijk geen shuttle bij en een reisorganisatie die je kan helpen etc.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 01:29

Natasja_ygor schreef:
ik dacht juist dat al die engelse naar kavos gingen?

Ja en Malia. Ze zitten wel op meer plekken haha. Malia is het Engelse Chersonissos eigenlijk.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 13:27

Ik ben in de war. Ik was in chania. Malia is inderdaad van de Engelse. Net als Kavos op corfu

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 22:22

Echt afschuwelijk zeg. Als idioten op scooters en quads rondrijden, schreeuwen en stoer doen. Ene griet nog bloter en ordinaire dan de ander. Je werd zowat de kroegen in getrokken daar.

Als ik jullie was zou ik lekker een beetje richting Stalis trekken. Zitten dan wel weer veel Nederlanders, maar ligt de leeftijd wel wat hoger.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 18:51

Zijn er hier mensen met tips wat leuk is om te doen in Kreta? :D

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 11:30

_Patriciaa schreef:
Wij twijfelen erg tussen Kefalonia en Zakynthos voor in mei..

Wat vinden jullie de voor en nadelen van beide? Of wat raden jullie aan :) ?

Zag deze vraag voorbijkomen.
Afgelopen jaar slechte mei-maand gehad op Zakynthos qua weer. Het is in mei inderdaad nog niet zo druk overal. Begin mei worden veel dingen nog opgebouwd. Wel kun je in mei vaak voor een hele nette prijs op vakantie.

Wij openen dit jaar al op 18 April. Echt ontzettend vroeg, en het weer zeer wisselvallig.

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 22:54

baudyh schreef:
Ik ben in de war. Ik was in chania. Malia is inderdaad van de Engelse. Net als Kavos op corfu

Chania is mooi. Sowieso is de linkerkant van Kreta mooier en authentieker dan de rechter. Vind ik. Malia, Chersonissos, Stalis leuk voor jongeren (als je van dat soort vakanties houdt ). Maar niet echt Kreta zag maar.
op Kreta is genoeg te zien en doen. De Lassithi hoogvlakte in het land achter genoemde plaatsen laat al wat van het echte Kreta zien.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 23:07

Als mensen het aandurven om te vliegen met Ryanair: kijk eens of Dusseldorf Weeze een optie is.
Zit net zelf te kijken, maar dat is zo te zien goed te doen, hoor!
Of het qua vliegen, service, transfers enzo wat is, ik heb geen idee, maar een collega van ventjelief heeft daar met zijn gezinnetje goede ervaringen mee.
Laatst bijgewerkt door MarvanTom op 30-01-15 23:12, in het totaal 1 keer bewerkt

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 23:09

laughterline schreef:
Undefined schreef:
Ik denk dat wij Griekenland toch maar weer moeten laten schieten. Tot nu toe nooit meer dan 400 voor een vakantie kwijt geweest, daar kunnen we nu alleen van vliegen :')

Ik ga met m'n vriend naar corfu, 10 dagen en zijn samen 225,- voor t huisje kwijt. Als je niet zo veel eisen hebt moet het vast en zeker lukken :)

Leuk, Corfu! :):)
Waar zit je zo ongeveer (precies) op Corfu?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 23:25

Ik heb prima ervaringen met Ryanair. Ze zijn wel streng op afmetingen en gewicht van handbagage, maar verder is het prima. Ik heb enkel korte afstanden gevlogen (Barcelona), maar naar Griekenland overleef je het ook wel :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 00:06

Ik ben benieuwd naar de prijzen. Ik vlieg met Transavia in juni voor € 225 pp. Klm is zelfde prijs onģeveer, maar vliegtijdenvan Transavia komen ons beter uit.
Edit: naar Athene

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 01:09

MarvanTom schreef:
laughterline schreef:

Leuk, Corfu! :):)
Waar zit je zo ongeveer (precies) op Corfu?

Waarschijnlijk wordt het Moraitika, anders waarschijnlijk Agios Gordios :)

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 01:58

Electra63 schreef:
Ik ben benieuwd naar de prijzen. Ik vlieg met Transavia in juni voor € 225 pp. Klm is zelfde prijs onģeveer, maar vliegtijdenvan Transavia komen ons beter uit.
Edit: naar Athene

Wij vliegen eind Juli voor 266,- naar Athene, met transavia. Omdat wij op dezelfde dag nog met de boot en bus willen/moeten hadden we geen keuze voor de terug vlucht omdat alleen die we nu hebben op een gunstige tijd vliegt. Dus we hadden ook niet zo veel speling.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-15 09:18

Ik ben aan het kijken voor goedkope tickets naar Kefalonia maar dat valt nog niet mee. Heb al EasyJet en Ryanair geprobeerd maar zelfs met overstap en door de ingecheckte bagage kom je niet eens voordeliger uit dan via Transavia. Ze slaan er naar de Griekse eilanden wel echt een slaatje uit. Ik kom op € 400,- pp. Als je dan bedenkt dat ik voor € 250,- pp meer tickets heb geboekt naar Las Vegas vind ik het echt niet in verhouding. Mogelijk toch maar via Athene en dan daar een auto huren. Weet alleen niet of je er de veerboot mee op mag.

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 12:03

Fitzroy schreef:
Ik ben aan het kijken voor goedkope tickets naar Kefalonia maar dat valt nog niet mee. Heb al EasyJet en Ryanair geprobeerd maar zelfs met overstap en door de ingecheckte bagage kom je niet eens voordeliger uit dan via Transavia. Ze slaan er naar de Griekse eilanden wel echt een slaatje uit. Ik kom op € 400,- pp. Als je dan bedenkt dat ik voor € 250,- pp meer tickets heb geboekt naar Las Vegas vind ik het echt niet in verhouding. Mogelijk toch maar via Athene en dan daar een auto huren. Weet alleen niet of je er de veerboot mee op mag.

Het is inderdaad een stuk duurder dan naar Athene zelf. Ik vlieg volgende maand voor 160 Athene retour. De vlucht van Athene naar Zakynthos is 140 retour. Belachelijk.
Vluchten naar Zakynthos zijn meestal ook rond de 350 retour. Heb 1 keer goedkoop kunnen vliegen met Correndon. Vaak mag je met huurauto's inderdaad niet op de boot.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-15 14:56

Ik had ook de optie via Zakynthos bekeken en dan met de boot naar Kefalonia maar dat maakt idd nauwelijks uit.
Vaak komen er bij de low cost carriers zoveel kosten bij voor een koffer dat het niet loont. Heb tickets naar Zakynthos voor € 400,- gezien, maar dan rekenen ze gewoon € 90,- per koffer 8)7

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 15:08

Fitzroy schreef:
Ik had ook de optie via Zakynthos bekeken en dan met de boot naar Kefalonia maar dat maakt idd nauwelijks uit.
Vaak komen er bij de low cost carriers zoveel kosten bij voor een koffer dat het niet loont. Heb tickets naar Zakynthos voor € 400,- gezien, maar dan rekenen ze gewoon € 90,- per koffer 8)7

Dat is inderdaad echt gekkenwerk. Bij transavia komt dan nog 40 euro voor de koffers erbij (voor retour). En we hebben een annuleringsverzekering en reisverzekering bij hun erbij genomen. Dus met die 266,- ben je er ook niet niet. Daarnaast kost de bus naar de haven nog 5 euro (dat is echt geen geld, voor 1.5 uur) en is de boot zo'n 20,-. Dus er komt nog 50 euro bij voor de rest van de reis.

Wij zitten dan wel goedkoop in een groot huis met een eigen stuk zee erbij :). En omdat het eiland vooral voor de Grieken is kan je er ook nog voor een kleine prijs heeeerlijk eten.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 21:23

Mijn tickets zijn incl. bagage. Ferry is 35 pp enkeltje. De auto mee is erg duur, als het mag/kan. Vaker is het goedkoper om op het eiland een auto te huren. Wij huren een grote jeep voor 25 per dag.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 21:55

Ik heb even gemist waar jullie heen gaan Electra63.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 23:12

DewiRox schreef:
Ik heb even gemist waar jullie heen gaan Electra63.

Ik ga naar mijn schoonfamilie op Syros, Kyklades (Cycladen) en een paar dagen Voula/Athene.Syros is ook nog echt Grieks, weinig buitenlandse toeristen en geen resorts :D

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 00:15

Lekker hoor!
Dat is best wel een stukje varen zeker? Gaan jullie dan vanaf Pireas?

Ja lekker hea. Vroeger keken wij echt op als je een keer Nederlands hoorde. Nu zijn er wel steeds iets vaker ook wat Nederlanders, maar veelal is toch wel echt Grieks nog hoor.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 00:26

Ik heb nog meegemaakt 7 uur met de ferry :D , tegenwoordig met de highspeed 2 uur en 3 kwartier of de gewone ferry 4 uur. Inderdaad vanaf Pireas, vroeger ook wel vanaf Rafina.

Wij komen ook maar een enkele x Nederlanders tegen, vorig jaar helemaal niet. Op Syros veel Grieken van het vasteland of Grieken die in het buitenland wonen en daar vakantie vieren.