USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yasmine

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 09:05

Ik maak ook makkelijk 4000 foto's per reis :D

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 14:48

Ik heb de 18-55 kitlens en de 70-200L, zit eigenlijk te kijken of ik een betaalbare upgrade kan vinden van de kit :)

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 18:23

Ik ben gister terug gekomen van Miami.

Oh my god. Wat een stad.

Ik ben gelijk aan't kijken voor vliegtickets terug voor 4th of July.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 18:31

Gister toevallig een paar mensen ontmoet uit Miami die in Den haag op vakantie waren. Kreeg idd de tip om er nog eens heen te gaan.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-14 18:32

Haha, wat vond je daar zo leuk dan? Wat heb je allemaal gedaan?

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 18:33

Ben je ook naar de dancefeesten geweest??

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 19:08

Ik ben ook echt gek op Miami <3. In November geweest en ga in Augustus weer! Nu ook gelijk naar Orlando en Key West.
En vrienden opzoeken in de omgeving Memphis! Ik kan echt niet wachten. Zit al de hele tijd 'Walking in Memphis' te luisteren :)). Ik vind Memphis geen geweldige stad, maar ik heb echt weer zoveel zin om er naar toe te gaan. Een vriendin gaat nu mee en ik vind het echt tof dat ik aan haar kan laten zien waar ik gestudeerd heb enzo. En gewoon de zuidelijke vriendelijkheid, kan niet wachten <3

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 19:35

Mooie vooruitzichten Lisanne :j

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 20:39

Hoe zijn de mensen in SF? Zijn ze open en vriendelijk?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-14 20:49

Tsja, omschrijf 'de Amerikaan'... ;)
Overal heb je wel vriendelijke en minder vriendelijke mensen.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:38

In verhouding tot NY vond ik mensen in SF wel vriendelijker maar het blijft wel een grotere stad waar je minder makkelijk contact maakt ten opzichte van de kleinere plaatsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 00:17

Ik ben eigenlijk opzoek naar advies:
Van ongeveer 20 mei tm zo'n beetje 29 mei wil ik ofwel afreizen naar de westkust, en San Francisco-LA met wat tussenliggende parken aandoen, ofwel naar Miami, Orlando en de Keys.
Ik reis alleen en wil geen tonnen met geld uitgeven. Wat denken jullie? :D

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 00:52

Ze zegt ook ofwel westkust ofwel oostkust :)

Ik vind het heel persoonlijk, ik heb meer met California en grote steden als SF dan met Florida. Highway 1 van SF naar LA is prachtig en kan je zeker 2 dagen over doen, SF is voor mij één van de mooiste, leukste en interessantste steden van Amerika, LA is leuk als je veel met film hebt en bv. Warner Brothers studio kan gaan bezoeken.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 01:50

Wat ik gedaan heb in Miami? Heb je even _O-

Korte samenvatting.

6 uur voordat we vertrokken werd onze couchsurf plek geannuleerd. We boekten een Airbnb. GEWELDIGe ervaring. Midden in southbeach. Beste ooit. Zagen 2 keer de zonsopgang en hebben zoveel leuke mensen ontmoet en leuke barren gezien.

Zondags werden we door een andere couchsurf host uitgenodigd voor een yacht party. Dus hebben we de hele dag op een yacht gefeest.. zijn naar de eerste keys gevaren tot een zandbank. F.cking EPIC.

Momenteel is Winter music week/Ultra Miami Week dus overal is CONSTANT parties gaande..
Maandag-vrijdag zijn we op een cruise gegaan naar Bahama's en Key West.. Geweldige groep mensen leren kennen en 4 Fantastische dagen gehad met 'onze kiwis' (Nieuw Zealand).

Vrijdag en zaterdag bij de Yacht-connectie gecouchsurfed die een penthouse had midden in Miami aan de kust dus perfecte locatie en die heeft ons door heel Miami gesleurd naar exclusieve non-toeristische plekken en restaurants. Alles op zijn kosten (dat klinkt gek.. maar hij deed het graag en wilde er niets voor terug).. wat het voor ons nog gaver maakte want we gingen naar plekken die we zelf NOOIT zouden kunnen veroorloven.

Ik houd van Miami. De sfeer, de mensen, de muziek. De stad van de midlife crisis en fashion-without-judging.

<3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 02:33

Dank voor de antwoorden :)
Ik ben zowel in Miami (Incl Keys, Orlando etc) als aan de westkust al eens geweest.
Zou de westkust een beetje leuk zijn in je uppie? ;)

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 02:42

Ik denk dat de westkust prima kan in je uppie. Alleen highway one is misschien wat minder als je alleen bent omdat het makkelijker is als je elkaar af kan wisselen met rijden. Als je alleen maar rijdt heb je niet echt de kans om veel te zien. Tenzij je op veel plekken stopt en ergens overnacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 02:46

Lara_ schreef:
Ik denk dat de westkust prima kan in je uppie. Alleen highway one is misschien wat minder als je alleen bent omdat het makkelijker is als je elkaar af kan wisselen met rijden. Als je alleen maar rijdt heb je niet echt de kans om veel te zien. Tenzij je op veel plekken stopt en ergens overnacht.

Dat is dan idd wel mn bedoeling :)
En in een dag of 10 heb ik genoeg tijd toch? Wil ook wat parken meepakken.

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 03:24

Rowdine schreef:
Lara_ schreef:

Dat is dan idd wel mn bedoeling :)
En in een dag of 10 heb ik genoeg tijd toch? Wil ook wat parken meepakken.

In 10 dagen moet het zeker lukken. Je moet er alleen wel rekening mee houden dat als je eenmaal op de HWY 1 zit dat je er een hele tijd niet af kan. Ik weet niet precies welke parken je wilt bezoeken? Yosemite bijv is nog zeker 4 uur rijden vanaf het eerste punt waar je de highway af kunt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 03:38

Moet nog even uitzoeken wat een handige route zou zijn. Zou graag nog eens naar de Grand Kenyon gaan, Zion, Yellowstone, Bryce zoiets dergelijks.
Heb het nog niet helemaal uit gedacht zoals je kan lezen ;)

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 08:28

Zion, Bryce en grand canyon zijn wel grotere afstanden van de route af. Zion ca. 6:6,5 uur vanaf los angeles, Bryce verder en canyon 7 uur ongeveer. Dan zou ik kiezen of ik vanaf san Francisco richting las Vegas ging en yosemite/zion mee zou pakken of richting los angeles de coast en yosemite

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-14 08:49

Als je maar een dag of 10 hebt zou ik naar de oostkust gaan. De afstanden daar zijn veel korter en het scheelt je ook een paar uur vliegen.

Als je toch naar de westkust wilt zou ik de National Parks laten zitten en idd Highway 1 vanaf San Fransisco naar LA rijden. Vanuit SF zou je nog 2 dagen naar Yosemite kunnen gaan. Vanuit LA kun je nog naar Las Vegas en/of San Diego.

Nagini, dat klinkt idd als een geslaagd tripje Miami! Als je daar bent met locals is het altijd anders (misschien wel leuker) dan als toerist.

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 08:52

Miami klinkt inderdaad erg goed! Jaloers hoor!!

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 08:56

Hoi, ik heb een vraagje! Ik heb een 'belastingmeevaller' gekregen en krijg een flinke smak geld terug. Nu wil ik hiervan graag op vakantie, want de komende jaren zal het er niet meer van komen.
Maar wat is nou zo'n beetje de goedkoopste optie voor een vakantie in Amerika? En het zal geen weken vakantie zijn, gewoon een dag of 5 denk ik. :)

Thanks for helping! :D

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 09:09

Voor een dag of 5 zou ik zelf niet naar Amerika gaan, maar als je wilt kun je het beste naar een stad als New York/Chicago/Boston/etc gaan, je bent toch al 2 dagen kwijt met vliegen en de eerste dag daar een beetje een jetlag, dus dan mooi 2,5 dag stedentripje doen en veel bezienswaardigheden kunnen zien in korte tijd (alles zit relatief dicht bij elkaar daar). Qua overnachtingen zou ik dan kijken naar couchsurfen of AirBNB om kosten te besparen.

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 09:24

Thanks! Ja, ik bedoel wel minimaal 5 dagen vakantie, dus reistijd daarbuiten. Ik ga is kijken wat Chicago kost, New York ben ik vorig jaar geweest, en was heel tof, maar wil nu wel iets anders zien. :D