En die airco steeds aan is ook niet echt goed voor je...
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Yasmine schreef:Zuidwest Amerika is het populairste voor "beginnende" Amerikareizigers. Daar kan je mooie routes rijden door grote steden (LA, Vegas, San Francisco) en mooie national parks (Monument Valley, Grand Canyon, Arches). Auto huren en je bent good to go![]()
Ik zie in je profiel overigens dat je 21 bent, kijk dan eens op deze pagina: http://www.drive-usa.de/rental-cars/ala ... ation.html Dat is een heel betrouwbaar autohuurbedrijf die érg voordelige tarieven hebben voor <25-jarigen (heb er zelf vorig jaar 6 weken een auto gehuurd). Bij de meeste bedrijven moet je gruwelijk veel extra betalen als je onder de 25 een auto huurt, maar bij DriveUSA zijn alle nodige verzekeringen en één extra bestuurder allemaal inbegrepen in de prijs
Nadir schreef:xNavatu schreef:Bij een business to business touroperator, op de media afdeling (:
En in Hollywood (wel miami hollywood uiteraard haha, niet la hollywood xD), kan in een appartementje van dat bedrijf met nog andere collega's, dicht bij winkels en dicht bij strand en dicht bij bedrijf zelf dus helemaal top
Leuk hoor, dat wordt vast een hele gave ervaring.
Isabell, het Zuidwesten idd of evt Florida? Weet niet wat jullie leuk vinden, het is zo'n groot land, genoeg te zien en te doen!
_Michelle__ schreef:iSaBeLL schreef:USA kenners!
Vorig jaar ben ik met mijn boyfriend 2 weken naar new york en een paar dagen naar new jersey geweest,
we hebben enorm genoten en veel dingen gezien en gedaan, en lekker aan het strand gelegen.
Nu de vakantie er weer aankomt en we eigenlijk toch weer terug willen naar de USA,
alleen dan een andere staat oid....
Wat raden jullie ons aan? Wat is naar new york het leukst in de usa om naar toe te gaan,
om dingen te bekijken en te doen?
Wij hebben in 2010 het Zuid-Westen bezocht. Erg mooi en genoeg te zien.
Je kunt goed afwisselen tussen steden en natuur. echt een aanrader!
Wij hebben de reis toen geboekt via de Jong Intra. Hebben grote steden zoals LA, San Fransisco en Las Vegas bezocht en daarnaast een aantal parken, zoals Zion, Yosemite, Death Valley, Bryce Canyon en de Grand Canyon.
Zou zo weer teruggaan. Als ik het geld had
Dallista schreef:Zuid-westen is inderdaad erg populair, maar ook heel groot. Onderschat de afstanden niet.
Een net zo'n leuke ervaring, vind ik, is de pacific north-west. Denk aan een rondje (westelijk deel) Washington state, bv Seattle, Mt Rainier, Mt St Helens, evt stukje Oregon, en dan de Olympic Peninsula (aantal dagen), en vanaf daar naar Vancouver Island en Vancouver (wat overigens niet op Vancouver Island ligt, grin), en zo terug naar Seattle.
Katja schreef:Wat wil je graag zien tijdens je reis, wat is voor jullie de reden om naar Amerika te reizen?
Animae schreef:Ik vlieg aanstaande vrijdag naar San Fransisco om voor 2 maanden te studeren aan Berkeley.![]()
Nu heb ik mezelf uiteraard al een beetje ingelezen en lees ik dat de avonden en nachten nog best koud kunnen zijn? Moet ik toch genoeg vesten en broeken meenemen dus! Ik hoop in ieder geval gewoon op veel zon en zo min mogelijk grijs weer, haha dan ben ik al gelukkig!
Katja schreef:Klinkt als een heerlijke reis Douraque. Waar gaat de cruise heen?
Voor tien dagen zou ik Florida overwegen. Een heel stuk minder ver vliegen en ook betere ticketprijzen. En de afstanden zijn veel korter. In het Zuid-Westen zijn de afstanden behoorlijk en als je wat verschillende dingen wil zien ben je zomaar een dag aan het reizen tussendoor en dat is zonde bij een korte reis.
Animae schreef:Leuk, een USA topic!
Nu het toch over de hittegolf in Californië gaat: Ik vlieg aanstaande vrijdag naar San Fransisco om voor 2 maanden te studeren aan Berkeley.![]()
Nu heb ik mezelf uiteraard al een beetje ingelezen en lees ik dat de avonden en nachten nog best koud kunnen zijn? Moet ik toch genoeg vesten en broeken meenemen dus! Ik hoop in ieder geval gewoon op veel zon en zo min mogelijk grijs weer, haha dan ben ik al gelukkig!
Iris_B schreef:Ik meld me ook weer eens! Braaf bij/mee gelezen.
Wij gaan dit jaar weer terug naar Amerika, maar pakken ook Canada mee. Vliegen op New York en gaan via Boston, Montreal, Ottawa, Toronto, Gettysburgh Washington en Philadelphia weer terug naar New York.
Tevens ga ik na mijn afstuderen (september 2014) een half jaar studeren in San Francisco.
MacavityL schreef:Iris_B schreef:Ik meld me ook weer eens! Braaf bij/mee gelezen.
Wij gaan dit jaar weer terug naar Amerika, maar pakken ook Canada mee. Vliegen op New York en gaan via Boston, Montreal, Ottawa, Toronto, Gettysburgh Washington en Philadelphia weer terug naar New York.
Tevens ga ik na mijn afstuderen (september 2014) een half jaar studeren in San Francisco.
Wat een leuke plannen allemaal! Ben ook benieuwd wat jij studeert/gaat studeren?
MacavityL schreef:Wat grappig dat het zo afkoelt in SF, in New York juist niet, dan blijft het de hele avond zo warm (en loop ik dus voor nop met een vest te sjouwen).
Citaat:A popular quote incorrectly attributed to Mark Twain is "The coldest winter I ever spent was a summer in San Francisco".[67][68] San Francisco's climate is characteristic of the cool-summer Mediterranean climate (Csb)[69] of California’s coast, "generally characterized by moist mild winters and dry summers".[70] Since it is surrounded on three sides by water, San Francisco's weather is strongly influenced by the cool currents of the Pacific Ocean, which moderate temperature swings and produce a remarkably mild year-round climate with little seasonal temperature variation.
Fog is a regular feature of San Francisco summers. Among major U.S. cities, San Francisco has the coldest daily mean, maximum, and minimum temperatures for June, July, and August.[71] During the summer, rising hot air in California's interior valleys creates a low pressure area that draws winds from the North Pacific High through the Golden Gate, which creates the city's characteristic cool winds and fog.[72] The fog is less pronounced in eastern neighborhoods and during the late summer and early fall, which is the warmest time of the year.