Griekenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 20:36

Ik wil altijd terug, alleen al voor het weer :D .
Ik ben net terug uit Zuid-Spanje, heerlijk weer gehad :) . Ik kreeg een mail van Transavia voor vliegticktets Amsterdam naar Athene :D , , ongeveer € 175 p.p. retour, ik weet alleen nog geen datum voor volgend jaar, waarschijnlijk gaan wij begin juni. Mijn man gaat volgende week. nog een weekje voor zijn werk. Ik zou wel meewillen, maar helaas.

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 20:44

Fitzroy schreef:
joke20 schreef:
Iemand al eens aan eilandhoppen gedaan?

Ja, wat wil je weten?

Wat zijn de mooie plekken om dat te gaan doen? Is het duur?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 20:55

Ik ben zelf enorm fan van de Sporaden. Dit is vaak een combinatie van Alonissos, Skopelos en Skiathos. Elk met zijn eigen charme en mooi groen.
Ik ben er zelf jaren geleden geweest en weet niet meer wat het toen kostte, maar een collega van mij betaalde dit jaar in het hoogseizoen € 600,- voor 2 weken incl. hotels. Dat vind ik niet duur. Ze wist alleen van tevoren niet in welke hotels ze zou komen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 20:59

Electra, dat zijn op dit moment wel de normale prijzen van Transavia voor een ticket naar Athene. Ik zat ook te kijken.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 21:02

Fitzroy schreef:
Electra, dat zijn op dit moment wel de normale prijzen van Transavia voor een ticket naar Athene. Ik zat ook te kijken.

Ja, dat weet ik ;) , maar ik boek altijd pas in het nieuwe jaar en dan betaal ik meestal € 250 p.p. retour, maar vroeg boeken is helaas niet mogelijk.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 21:11

Oké, toch was ik dit jaar niet zoveel kwijt. Eerste keer boekte ik een week van te voren en toen was het € 470,- met zijn tweeën inclusief bagage, tweede keer waren we € 410,- incl. bagage en toen boekte ik 2,5 maand van tevoren.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 21:13

Ik ben altijd tussen de € 450 en € 500 kwijt voor een retour A'dam - Athene voor 2 p.p. Maar dat komt ook wel, dat ik niet heel erg flexibel ben met vertrekdatum/tijd :D

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 21:19

Ja, dat scheelt wel. Waar gaan jullie volgend jaar naar toe of weet je dat nog niet? Ik twijfel nog tussen Kythira, Kefalonia en de Pilion.
En ben jij wel eens op de Saronische eilanden geweest? Dat is natuurlijk ook goed te doen vanaf Athene.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 21:24

Wij gaan sowieso naar Syros (Cycladen), op familiebezoek, misschien dat wij het nog combineren met een paar dagen Athene of een ander eiland van de Cycladen. :) Ik weet het verder nog niet. Ik wil in februari/maart ook nog naar de winterzon.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 21:31

Misschien handig om te weten voor de mensen die naar Kreta gaan:
-uit eten kan hier heel goedkoop, 10-15 euro pp voor hoofdgerecht, nagerecht en (non alcoholisch) drinken
-boodschappen doen is duurder dan in Nederland (zelfs bij de Lidl)
-benzine is net zo duur als in Nederland, nu ook 1,89 euro per liter
-auto huren heb ik gedaan bij Just Rentals (http://www.justrentals.gr/ of http://www.rental-center-crete.com/nl/), voor 141 euro een week autohuur klasse B all-in verzekeringen (en ik kreeg een gratis upgrade naar klasse C: peugeot 207).
-als je de bergen in wilt is (vind ik) minimaal klasse C wel aanbevolen, off-road niet doen tenzij je een jeep huurt
-afstanden zijn klein, maar verkijk je er niet op, 20km door de bergen kan je zo een klein uur mee zoet zijn.

Dit soort informatie had ik zelf ook fijn gevonden om te weten van te voren :)

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 08:25

Dat is nog eens handige informatie spekkie!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 08:34

Ik doe alles (behalve off road) met een klasse A

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 08:35

Afstanden op Kreta klein????? Dat ligt er aan waar je zit en heen wilt haha. Eiland is echt groot!!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 09:02

manzano schreef:
Afstanden op Kreta klein????? Dat ligt er aan waar je zit en heen wilt haha. Eiland is echt groot!!

Dat klopt, uk ben eens 2 weken in de buurt van Rethymnon geweest, maar de omgeving van Chersonissos heb ik niet gezien. geen tijd voor en de afstanden zijn te groot!

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 08:29

Ik bedoel meer dat je je niet moet verkijken op de afstanden. Zo ben ik van Chersonissos naar Matala gereden, dat is 'maar' 90km, maar toch deed ik daar ongeveer 2 uur over. Het is wat dat betreft niet te vergelijken met Nederland.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 10:03

Oh zo. Ja dat is wel algemeen bekend dacht ik zo...... geldt voor bijna alle landen buiten NL als je binnendoor gaat rijden in de bergen.
Niet alleen voor kreta dus.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 10:15

Fitzroy schreef:
Ik ben zelf enorm fan van de Sporaden. Dit is vaak een combinatie van Alonissos, Skopelos en Skiathos. Elk met zijn eigen charme en mooi groen.
Ik ben er zelf jaren geleden geweest en weet niet meer wat het toen kostte, maar een collega van mij betaalde dit jaar in het hoogseizoen € 600,- voor 2 weken incl. hotels. Dat vind ik niet duur. Ze wist alleen van tevoren niet in welke hotels ze zou komen.

Hier nog een fan van de Sporaden! Wij zijn in 2010 van Skopelos naar Skiathos gehopt, 15 dagen (we wilden ook Alonissos doen maar dan hadden we te weinig dagen op Skopelos dus hebben we toen niet gedaan)
In Skiathos is een bootreis langs het eiland echt aan te raden! Lalaria is het mooiste strand wat ik ooit gezien heb <3

Wij hebben besloten om volgend jaar naar Skyros te gaan!
We moeten alleen nog even uitzoeken hoe we daar gaan komen, blijkt niet zo makkelijk te zijn :')
Maar Skyros lijkt me echt een geweldig eiland! (Wij houden absoluut niet van toerisme)

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 18:31

Ik ben gisteren weer terug gekomen van een weekje Corfu, wat een prachtig eiland!
Gelukkig de hele week mooi weer gehad, alleen de laatste zaterdag regen (we hadden net alles buiten opgehangen om te drogen, midden in de nacht alles naar binnen gehaald vanwege de regen, lekker alles zeiknat in de koffer pakken :+ )
We hebben erg veel gedaan/gezien wel was het jammer dat het het einde van het seizoen is, want veel restaurants waren al gesloten en veel excursies werden niet meer gedaan.
Verder wel onwijs naar de zin gehad!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 20:11

Dat is altijd wel jammer aan het einde van het seizoen.
Mijn man zit nu in Athene voor zijn werk, het is nog 27 graden, wel bewolkt. Komende week geven ze wel wat regen op. Maar het toeristenseizoen is nu toch echt afgelopen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 18:38

We zouden volgend jaar "iets" anders gaan doen dan Griekenland.....

...dat anders is de Dodecanese geworden.....

Geef toe,...tis bijna Turkeije? :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 20:44

NatasjavE schreef:
We zouden volgend jaar "iets" anders gaan doen dan Griekenland.....

...dat anders is de Dodecanese geworden.....

Geef toe,...tis bijna Turkeije? :D

:D Ga je wel weer zeilen? Van waar vandaan? Kos?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 21:42

Ja we gaan weer zeilen. Mika was direct om toen hij hoorde dat Nisiros een heuse vulkaan is.
misschien Koss mischien Rohdos. We zijn nu op zoek naar een boot.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 22:45

NatasjavE schreef:
Ja we gaan weer zeilen. Mika was direct om toen hij hoorde dat Nisiros een heuse vulkaan is.
misschien Koss mischien Rohdos. We zijn nu op zoek naar een boot.

Klinkt leuk :D

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 03:58

NatasjavE schreef:
misschien Koss mischien Rohdos. .

Toch iets te veel in de Gelderse paarden :D

Leuk hoor, maar het klinkt niet echt anders :+

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 08:19

Fitzroy schreef:
NatasjavE schreef:
misschien Koss mischien Rohdos. .

Toch iets te veel in de Gelderse paarden :D

Leuk hoor, maar het klinkt niet echt anders :+

Oeps, Wahahaha...ja blijkbaar wel :')

Nee, tis niet echt anders. Precies hetzelfde maar dan een ander gebied. :D