Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jans schreef:Daarom neem ik bij belangrijke zaken altijd een half uur tot uur vroeger de trein
Jans schreef:Daarom neem ik bij belangrijke zaken altijd een half uur tot uur vroeger de trein
purny schreef:Mensen mensen wat een ongelofelijke discussie over het feit dat de medewerkers van de NS geen bal uitvreten op de trein. Wat een referentiekader hebben sommige mensen toch. Ten eerste vind ik het erg kinderachtig om te zeggen dat de conducteurs ervoor worden betaald om in elkaar geslagen te worden, mensjes van het spoor te schrapen, en ga zo maar door. Ik heb juist bewondering voor het werk wat jullie doen, ik zou het niet kunnen. Maar ja ik kan ook geen geld aftroggelen van mensen met een ongelofelijk achterlijke hoge rente die mensen niet eens kunnen betalen en wanneer mensen bellen om een regeling te treffen ze asociaal worden behandeld aan de telefoon. Dat kan ik dan weer niet, maar ja, aan de antwoorden te lezen die degene hier liep te posten kan ik alleen maar zeggen dat zij prima thuis hoort in dit beroepsveld. Loop eens een dagje mee dan zie je hoe sommige reizigers tegen de conducteurs doen terwijl zij verplicht zijn om een kaartje te kopen en dan met de dood worden bedreigd en dan nog zo vriendelijk en rustig blijven. Daar heb ik bewondering voor. En wat is de oorzaak van de meeste springers? De mensen die geen enkele andere oplossing zien omdat zij zoveel schulden hebben gekregen en de deurwaarders aan hun deur krijgen.
Het enige wat ik kan doen is met dementerende ouderen omgaan en ook een paar klappen riskeren, kies ik daar dan ook voor? Nee ik kies ervoor om voor de mensen te zijn en dat zijn de conducteurs ook. Zij handhaven de veiligheid in en om de trein en zijn er om service te verlenen.
En ik heb goede ervaringen met de trein, vind het heerlijk om erin te zitten en zo langs alle files te sjeezen.
Sorry ik moest het even kwijt, ik kan niet tegen onrecht.
Babsiej schreef:Jans schreef:Daarom neem ik bij belangrijke zaken altijd een half uur tot uur vroeger de trein
En zelfs dat is niet altijd genoeg...
In september hier ging er vanaf 06:30 tot 10:00 geen trein.. Bussen hebben we hier ook niet in t dorp.
Er waren dus 2 mensen die wel een belangrijke afspraak hadden en zo niet op de plaats van bestemming konden komen.
Daarbij is de eerste trein hier 06:30 richting hoorn en vervolgens naar amsterdam, als alles goed rijdt ben ik dan 07:50 op t werk, heb ik vertraging ben ik dus te laat ( begin 08:00 ) een trein eerder nemen is dan geen optie.
Ik ben uiteindelijk met de auto naar een station gereden waar ik mijn auto kwijt kon en waar de trein wel reed, kosten gedeclareerd maar de benzinekosten werden mooi niet vergoed.
Ach ja, als de trein gewoon op tijd rijdt ben ik er nog best blij mee, inderdaad lekker kopje thee, krantje, heerlijk.
Cayenne schreef:Ik vind het ook niet ergZat al twintig minuutjes heerlijk in het zonnetje
In Alkmaar zit je daar wel fijn uit de wind.
Op stations als Hoorn, Obdam of Hoofddorp kan het echt koud zijn. Vooral station Obdam is bijna een paar plankjes in een weiland