Met de trein - deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Szan

Re: Met de trein - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 21:34

Het is weer zover, 3 aanrijdingen vanavond.
:n

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 02:14

Ik ben weer thuis, wat een heerlijk rustig dienstje zo :D .
Er kwam in Arnhem nog een mevrouw naar me toe die het ook niet helemaal begreep vrees ik := . Ze vraagt heel onzeker aan me of Oss wel echt die kant op ligt, (ondertussen wijst ze de goede richting aan). Ik bevestig dat, waarop ze vraagt waarom de trein dan straks de andere kant op gaat rijden :? . Ik vertel dat we echt de goede kant op gaan, en zij reageert heel verbaasd door te zeggen dat de locomotief dan toch echt aan de verkeerde kant zit :(:) :(:) . We hadden notabene een VIRM _O- _O- _O- _O- :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 11:14

Achgos die arme vrouw :') virmpjes zijn leuk :D

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 21:35

Aaahww...
Pfff het is mij zojuist duidelijk geworden dat ik nu in iets meer dan een maand tijd dus 4 keer van friesland naar belgie op en neer zal moeten. :') Auw auw auw mijn portemenee 4 keer 50 euro daaaag.
Iemand hier enig idee of ik ergenst iets van korting kan regelen?
Want ik wil eigenlijk binnenkort naar belgie gaan verhuizen dus om nou zo'n kaart te kopen waarmee je een jaar korting krijgt ofzo heeft denk ik ook weinig zin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 21:50

Iemand meenemen met zo'n kaart en na 9 uur reizen doordeweeks? Anders kan het helaas niet :)

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 23:30

50 euro :oo Heb je wel een kortingskaart en hoe oud ben je?
Een kortingskaart zou ik zeker wel aanschaffen. Kost maar 50 euro en met 4x op en neer naar Belgie heb je de kosten al eruit denk ik ;) En het is altijd handig voor als je eens naar NL gaat wanneer je in BE woont.

Ik heb voor 2x 3 maanden Denemarken ook gewoon een kortingskaart aangeschaft.. Met één treinrit had ik de kosten al eruit :D

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 23:34

ik had vandaag een VIRM naar rotterdam, die was láng. Maar ik denk omdat er niks naar den haag kon, normaal splitsen ze op utrecht maar nu dus niet. maar het was 2x 6 van die stukken, ehm bakken heet dat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 13:30

Bakken ja :j oef 2x6.. paste dat op Gouda? :))

MC, maar het hangt er ook vanaf of je voor 9 uur reist.. als MM voor 9 uur doordeweeks reist heeft ze al deels niets aan een kortingskaart..

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 13:34

Ja ik vertrek dus vaak s'ochtends vroeg, om half 6 bv. Maar een deel van de reis is wel na negen uur. Dus mischien toch even zo'n kaart aanschaffen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 13:36

Hoe groot stuk van de rit is na 9 uur? Check je in of koop je losse kaartjes? Met losse kaartjes wordt het namelijk heel veel gedoe als je een retourtje moet nemen namelijk.. bovendien moet je precies weten welk station (ook al zit je in de intercity!!) je als eerste passeert (stopt of voorbij rijdt) om daar dan weer een nieuw kaartje vanaf te hebben..

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 13:39

Uhh ja das waar. poedersuiker. Tja nu heb ik geen idee meer of het zin zou hebben. Ik denk net wel of net niet...
Als ik er zoveel moeite voor moet doen.
Neh kga dus duidelijk maar gewoon een job in belgië zoeken. :')

xHelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 18:29

UL!
Ik zit hier in de trein naar assen naast een snotterende snurkende slijmende vrouw.
Ik ga over mn nek.

Sorry moest het even kwijt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 18:31

Lekker := misschien is het handig om te vragen of ze haar neus wil snuiten? Iemand aanspreken is heus zo erg nog niet ipv het hier op Bokt te gooien. Desnoods ga je ergens anders zitten?

xHelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 15:33

De trein was stamp vol en mevrouw sliep.
Maar als ze wakker was had ik het zeker gevraagd! ik ging echt over mn nek!

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 15:43

livelife schreef:
UL!
Ik zit hier in de trein naar assen naast een snotterende snurkende slijmende vrouw.
Ik ga over mn nek.

Sorry moest het even kwijt!

Wat voor trein, waarheen? :D Misschien was ik het wel :+

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 17:59

Ik mag morgen ook weer 3.5 uur in de trein zitten _/-\o_

Iemand die trouwens weet hoe dat precies met het zoutkaartje werkt? Heb wel op de site gelezen, maar ik ga morgen naar de kaartautomaat op het station. Maar als je dan enkele reis kiest, zoals op de website staat aangegeven, krijg je dan automatisch de korting?

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 20:15

Als jij recht hebt op het zoutkaartje (daarvoor even op ns.nl kijken), dan moet je in de automaat zelf aanvinken dat je korting wilt. Je kan dan nl. kiezen bij het kopen van je kaartje tussen 'Vol tarief' en 'Korting' :)

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 20:21

Ik heb van de week ook regelmatig flink stinkend in de trein gezeten. De hele week tot nu toe les gehad bij de varkens en die ruiken nou niet bepaald naar roosjes. En treinen gaat eigenlijk weer best goed tot nu toe, maar 1 dag op de terugweg wat vertraging gehad, maar verder eigenlijk niet. Na al die ellende met sneeuw is dit weer opluchting.

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 21:16

Jans schreef:
Bakken ja :j oef 2x6.. paste dat op Gouda? :))

MC, maar het hangt er ook vanaf of je voor 9 uur reist.. als MM voor 9 uur doordeweeks reist heeft ze al deels niets aan een kortingskaart..

ik weet het niet zeker, ik zat boven en niet aan de kant van het perron en het was al donker, dus ik kon niet goed zien of we nou wel of niet voorbij het perron waren, ik zat helemaal voor in.

Vandaag was de omroep: "en toen zaten we in de interciry naar rotterdam" (zo van geen weg meer terug? :') )

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 21:50

Szan schreef:
Als jij recht hebt op het zoutkaartje (daarvoor even op ns.nl kijken), dan moet je in de automaat zelf aanvinken dat je korting wilt. Je kan dan nl. kiezen bij het kopen van je kaartje tussen 'Vol tarief' en 'Korting' :)

Ik ben net naar het station geweest, ook gelijk mn OV opgeladen want morgen wordt het toch weer gehaast :+ Maar het automaat klopte niet, want er stond dat het alleen geldig was met voordeelabbo enzovoorts, maar ik krijg er verder geen problemen mee ofzo? Nee toch :+? Nu twijfel ik :+

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 22:08

Ik ga morgen eens vanaf amsterdam naar belgie. Alleen heb nu ruzie met routeplanner. Ik wil nl de stoptrein naar antwerpen omdat ik iets ervoor uitstap. Maar die locatie kan ik uiteraard niet invoeren. Begint meteen over een intercity van ns hispeed? Maar ik heb zomaar een gevoel dat die duurder is? Van a'dam naar roosendaal kost dan al 20 euro. Heb ik nog niet eens een retourtje. Normaal pakte ik vanuit goes de trein en was ik voor nog geen 30 euro klaar voor een retourtje antwerpen.
En voor die voordeelurenkaart moet je of 18 zijn of een handtekening van je ouders regelen. Wtf? Dan ben ik weer drie weken verder.

Meeen... Treinen...

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 14:19

dat schiet ook niet op zeg.

Ik moet morgen van rdam alexander naar arnhem zuid, ook best een stuk.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 21:19

Het leek wel of ze materieel geruild hadden vanavond terug. We hadden een matje als intercity van Utrecht naar Schiphol en op Schiphol volgens mij een VIRM, in ieder geval dubbeldekker, als stoptreintje van Schiphol naar Nw-Vennep

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 22:07

Een Matje als intercity van Utrecht naar Schiphol? := Gekke wereld :=

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 23:46

Och, er reed ook al een SLT als sneltrein van Breda naar Amsterdam vandaag :D .

Ik kwam gisteren weer eens een meneer tegen die het niet helemaal begreep :+ . De man komt in Delft naar me toe, ik heb de stoptrein naar Roosendaal.
Hij-Is dit de trein naar Rotterdam
Ik - Ja :)
Hij - Oh, dan moet ik met deze mee
De beste man loopt weg, en het is al vertrektijd en we hebben veilig. Ook stonden we helemaal vooraan bij de trein, en de kaartautomaat is achteraan.
Ik - Als u nog mee wil, moet u wel instappen
Hij - Ja, maar ik ga nog even een kaartje kopen
Ik - Sorry, maar daar kan ik niet op wachten. Dan zal u met de volgende trein naar Rotterdam mee moeten
En toen was de man heel boos _O- _O- _O- _O- _O-