Turkije 2010!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chrispy

Re: Turkije 2010!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 14:16

Ik ga dit jaar samen met mijn vriend naar side. Hij voor de eerste keer ik ben al ooit eerder in turkije geweest maar weet er niet veel meer van:P. Ik ben heel benieuwd.
Maar ik las hierboven dat je dus beter wel in lira kunt betalen ?? dat is dus wel goedkoper??

Charlot_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 14:34

We hebben hotel Marbella geboekt.

AramisJames

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 14:41

Wij gaan dit jaar ook voor het eerst naar Turkije! Ben ook erg benieuwd :D
We gaan naar hotel Tac Premier in Alanya :)

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 14:49

Hotel Marbella ken ik wel, echt een super ligging heeft dat hotel. :j Heel leuk!
Lekker aan het strand en ook nog eens zo'n beetje in het drukste gedeelte van Marmaris, vooral 's avonds erg leuk om daar lekker te wandelen en wat te drinken. Centrum is ook helemaal niet ver! Hele goede keus denk ik zo. :j Heb dan geen ervaring met het hotel zelf, ken het alleen van zien en er langs komen, dus daar kan ik verder niks over zeggen.

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 14:57

Wij zijn daar 2 keer naar Villa Sol geweest op longbeach zit dat!

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 17:22

Ik ga ook ieder jaa naar Turkije :) alleen dit jaar niet vanwege omstandigheden met me vader maar volgend jaar gaan wij zeker weer!
Wij zitten meestel 5km van Alanya vandaan in Mamuhtlar(hoe je het schrijft :P) Wij zitten in een appartement met zwembad lekker rustig.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 17:42

Mahmutlar, daar zaten wij vorig jaar vlakbij in Maritim Alantur. Dat was een super hotel.

Villa Sol zit idd vlakbij Marbella! leuke locatie is dat he?

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 18:07

Marbella ken ik niet,maar was 15 min lopen naar het centrum en op longbeach ws ook erg veel te doen!

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 20:42

Hotel Tac Premier klinkt mij bekend in de oren. De ervaringen die ik van reizigers gehoord heb waren goed.
http://tacpremierhotel.com

Chrispy met lira's betalen is inderdaad veel goedkoper. Ik kom vaak in Turkije maar als ik drinken ga halen bij een benzine station en ik wil met euro's betalen dan betaal ik gegarandeerd altijd teveel. In Mahmutlar staan goede hotels!

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 01:04

Nadir schreef:
Dat klinkt goed Navidad! *D
Zijn jullie naar de watervallen in Manavgat geweest?

het was ook echt goed. wij zijn ook naar de watervallen geweest, niet met een excursie maar gewoon op de bonnefooi met de busjes. Ik vond de watervallen erg tegenvallen daar, maar dat kan ook zijn omdat het in de avond / donker was. In managvat zelf zijn we ook wezen winkelen, en we zijn ook op de markt geweest wat wel erg leuk was.

wij hebben gewoon in euro's betaald, en eigenlijk weinig problemen gehad. Side zelf vond ik erg mooi vanwegen de geschiedenis, de oude ruienes enzo. ik vond alleen de turken in de winkelstraat erg aggresief in de verkoop, dat was in kumkoy en managvat niet zo. maar verder hebben we het heel mooi gehad. Heerlijk genoten in het zwembad, en de zee op de middag want wij hadden het tussen de 35 en 45 graden. Volgend jaar wil ik graag naar belek toe, wij reden langs zo'n mooi resort, waar je je volgens mij de hele dagen kan vermaken.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 08:19

De watervallen zijn inderdaad niet zo heel spectaculair. Dan kun je beter naar Düden Salesi in Antalya gaan, maar dat is wel een uurtje of 2 rijden vanuit Side.

Belek is een leuk plaatsje, zeker als je van golfen houdt kun je je daar erg goed vermaken.

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 13:15

De watervallen van Manavgat stellen niet veel voor helaas. Ik ben er eens langs gereden maar vond het niet echt de moeite om er voor te stoppen. Belek is het golfparadijs ;) Heb veel mensen gesproken die daar heen gingen voor hun golfvakantie. Het schijnt wel duurder te zijn als andere plaatsen.

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 13:23

Ik ben ook bij de watervallen geweest, het is niet heel bij zonder maar wel leuk om eens te zien.

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 14:30

Kan ik me bij aansluiten. Die watervallen..... Niet echt dat je denkt van WOW..... :n :n

Maar ja ach die zat ook in onze tour bij in dus ach.... :(:) ;)

Elienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 18:41

ik vertrek morgen naar hotel utopia world in altanlya =)

4de keer al dat ik naar turkije afreis!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 18:57

Wij vliegen morgenavond weer terug (Alanya), zijn er dan 2 weken geweest. Was een leuke vakantie, veel mensen denken bij Alanya misschien altijd alleen aan van die jongerenvakanties enzo, maar wij hebben een hele leuke vakantiegehad, supergroot appartement, rustig, nooit last gehad van lawaai etc. Niet één discotheek tegengekomen (hebben we ook een hekel aan trouwens :') ).

Hebben jeepsafari gedaan (was erg leuk!), hammam en aquapark. Verder was het cleopatrastrand erg mooi. :)

Oja,en de Dim rivier met alle restaurantjes, drijvende vlotten op het water, erg leuk! Hebben we twee keer gegeten, erg lekker.
Water was echt IJSKOUD! :D

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 10:37

Wij vertrekken morgen naar Side :D

We hebben voor woensdag een Jeep Safari geboekt.. Vorig jaar niet gedaan.
Wil ook nog graag paardrijden, ben benieuwd of dit kan..

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 09:02

Hallo allemaal! Ik mag ook nog lekker een weekje op vakantie en neem een vriendin mee. Een aantal jaren geleden ben ik al eens in Turkije geweest (Bodrum & Turgutreis) en we denken erover nu weer naar Turkije te gaan. Lekker luxe en niet duur.

We houden niet zo van die hele drukke plaatsen, maar willen wel naar een stadje kunnen om te shoppen of een excursie kunnen doen. Nu hoor ik wisselende verhalen (zo zouden we antalya/alanya beter kunnen vermijden en liever naar Belek, Side oid) dus misschien hebben jullie briljante tips of suggesties? En hoe zit het met de "russen" tegenwoordig?

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 09:12

Side is wat rustiger dan alanya en antalya..

Kas of Kalkan is ook leuk,en horen ook goede verhalen over Cesme!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 09:13

chrispy schreef:
Maar ik las hierboven dat je dus beter wel in lira kunt betalen ?? dat is dus wel goedkoper??

Zeker doen, als je met euro's betaald gaan de mannen daar nog weleens creatief rekenen. Vriendin van mij wilde een slof sigaretten betalen met euro's, dus ze had het uitgerekend wat ze ongeveer kwijt moest zijn (we wisten de prijs in lira al). Komt die meneer doodleuk aan met een veel hoger bedrag. Dus zegt ze:"Dat klopt niet hoor, dat moet zoveel lira zijn." Meneer moest lachen en zei:"Ja maar de meeste toeristen denken helemaal niet na, dus ik kon het proberen." De reisleiding had ons dit al verteld van te voren.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 09:57

yvetjes, de grote steden zijn inderdaad minder leuk. Wel is het leuk om vlakbij een grote stad te zitten omdat daar vaak meer te doen is. Daarnaast is het handig dat je dan niet ver hoeft te rijden naar het vliegveld.

Kijk eens naar Kemer, Kiris, Beldibi, Side, Belek, Lara etc. Ik vind dat persoonlijk een heel mooi gedeelte van Turkije. Gegarandeerd mooi weer, leuke omgeving en gezellige terrasjes en winkelstraten. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 09:58

capopjekop schreef:
chrispy schreef:

Zeker doen, als je met euro's betaald gaan de mannen daar nog weleens creatief rekenen. Vriendin van mij wilde een slof sigaretten betalen met euro's, dus ze had het uitgerekend wat ze ongeveer kwijt moest zijn (we wisten de prijs in lira al). Komt die meneer doodleuk aan met een veel hoger bedrag. Dus zegt ze:"Dat klopt niet hoor, dat moet zoveel lira zijn." Meneer moest lachen en zei:"Ja maar de meeste toeristen denken helemaal niet na, dus ik kon het proberen." De reisleiding had ons dit al verteld van te voren.

Wij hebben ook het meest met lira's betaald, maar vooral bij de kleinere tentjes blijkt dat die mensen niet bepaald intelligent zin, ze wilden zó vaak veel te veel geld aan ons teruggeven.

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 10:09

Nadir schreef:
yvetjes, de grote steden zijn inderdaad minder leuk. Wel is het leuk om vlakbij een grote stad te zitten omdat daar vaak meer te doen is. Daarnaast is het handig dat je dan niet ver hoeft te rijden naar het vliegveld.

Kijk eens naar Kemer, Kiris, Beldibi, Side, Belek, Lara etc. Ik vind dat persoonlijk een heel mooi gedeelte van Turkije. Gegarandeerd mooi weer, leuke omgeving en gezellige terrasjes en winkelstraten. :)

TNX! Ik vind het idd ook belangrijk dat je niet nog 2u in een bus moet zitten naar je hotel. Ik ga eens kijken bij Corendon en Kras. Verder nog aanbieders die jullie me kunnen aanraden?

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 10:11

d-reizen hebben wij via geboekt..

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 10:15

Ik boek altijd bij Oad :j