Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Siggislief schreef:Dat wel ja, maar Disneyland is een Amerikaans bedrijf, dus ze moeten niet verwachten dat je alleen maar Frans kan spreken.
Wij wisten ook niet waar die hotels waren enzo, dus wij vroegen het aan een schoonmaakster van waar is 48 in het engels..
Begint ze in het Frans tegen ons te praten van tjah weet het niet.
En er werd verteld dat er een lift was, maar we hebben echt ons dood getild aan koffers de eerste dag!
mbkaatje schreef:Valt mee he Doom, we zijn niet alleen.
Mijn ervaring met fransen is ook niet zo denderend, maar het viel mij heeeeel erg mee. Over het algemeen waren de mensen vriendelijk (genoeg). Meestal begon ik wel met een franse begroeting, maar de meesten spraken goed genoeg engels.
mbkaatje schreef:Het is hier zelfs nog druk.
Doom, volgens mij kom jij uit West-Friesland ha ha. Maar ik hoop ook voor degenen die vannacht of morgen vertrekken dat het niet veelste druk is. Je leest wel vaak dat je over de hoofden kan lopen in het weekend.
Op school heb ik denk ik maar twee jaar frans gehad, maar het grappige is dat er toch veel "terug komt". Maar dat zijn meer woordjes, ik kan geen hele zinnen vormen hoor.
mbkaatje schreef:Ha ha, alleen met die woorden kom je een heel eind. Je bent alleen toilet nog vergeten.
Geeft niks hoor, ik vond het ook wel grappig die woordjes. Ik kom zelf van het westfriese platteland en heb het juist allemaal af moeten leren. Toen ik in Amsterdam ging werken, zaten ze me af en toe aan te kijken, van waar heeft dat kind het nu weer over.