Geen idee, ik zat toen ook nog op de middelbare en we gingen met school en ik wist nog helemaal niks van het land eigenlijk, heb het dus ook niet gemist toen.
ik heb die hele oxfordstreet nie gezien in de paar keer dat ik in londen ben geweest.. vond camden meer mijn ding wil nog steeds een keer naar covent garden
alsk weer naar londen ga zal ik kijken ofk langs kan komen
Kikka
Geplaatst: 13-03-10 21:24
Jee, over een maandje ga ik ook weer naar Londen! Ben er twee en drie jaar geleden in juni geweest (25 graden, dit was chillen in het Vondelpark x 1000) en ik ga nu dus half april. Dan regent het toch niet constant he? Anyway, hebben jullie nog leuke tips voor dingen die ik aan mijn vriendje kan laten zien? Ik wil naar Camden, het Britsh Museum, Oxford street en verder? London Eye en andere hoge dingen vallen af, want we hebben allebei hoogtevrees in het kwadraat Iets leuks om te gaan stappen met zijn tweeën voor een studentbestendig prijsje? Tohhhh, ik heb er zo'n zin in, even weg van tentamens, verslagen, presentaties en andere ellende
als je ergens leuk en lekker wilt eten is covent garden zeker een bezoekje waard is sowieso wel leuk!
en verder pff ik ben opzich wel van de museums! tate modern, science museum, florence nightingale, british museum, natural historie! even een 'greep' uit een aantal musea. Ik ben alleen nog naar 't science museum geweest. florence nightingale is alleen nog dicht tot mij.
Misschien kun je zo'n bustour doen? je kunt met ducktours gaan, dan ga je in een hele speciale die zowel over 't water (de thames in dit geval logisch) als over 't land gaat! dat wil ik ook nog gaan doen! en je kunt ook een tour met zo'n 'echte' londense bus doen met een (half) openbovenkant.
En op zondag is spitalfieldsmarket ook zeker leuk om te bezoeken!
als je cheap ass wilt stappen moet je naar een O'neills keten gaan. Die zit ook in Chinatown/Soho ergens.
Ik was gister naar de cocktailbar in mijn straat met een groep meiden, ik heb echt zo gelachen. Ik ging nooit uit in mijn straat, was van vrijdag tot zondag ergens anders maar Clapham Highstreet is amazing!
Chiron_
Geplaatst: 14-03-10 11:45
the big ben! tower Bridge
Chiron_
Geplaatst: 14-03-10 11:45
Buckingham palace
Urbanus
Geplaatst: 14-03-10 12:07
dat is toch allemaal saai? Als je met je vriendje bent, moet je naar Brick Lane, tubestation Aldgate east. Daar zit café 1001 met legendarische hamburgers, en s'avonds zijn er DJ's. Brick Lane heeft op zondag echt een amazing market en veel vintage winkeltjes. Camden is ook leuk, Oxford street als je van shoppen houdt, Covent garden is veel straattheater. Bij London Bridge zit het aquarium, dat is heel leuk om samen te doen. Daar zit ook het filmmuseum, en een Arcade hal met van die retro computerspellen, nieuwe spellen en japanse fotohokjes. Sowieso, als je langs de rivier loopt is het heel romantisch. Van London bridge gewoon linksaf het water volgen, daar heb je lekkere pubs met uitzicht over het water waar je goedkoop kunt eten en een pizza express (hele lekkere pizza's) en je loopt vanzelf tegen waterloo tube station aan. (je komt ook over een gave boekenmarkt)
Voor lekkere thee en gebakjes moet je naar Maison Bertaux in Soho maar dat leg ik in PB uit als je interesse hebt. Ben je katerig om het uit te leggen nu
Spirit
Geplaatst: 14-03-10 12:15
MarcoBorsato schreef:
dat is toch allemaal saai?
Als je er woont misschien, maar als je het allemaal nog nooit gezien hebt is het wel gewoon leuk. Vond ik tenminste.
Urbanus
Geplaatst: 14-03-10 12:17
Ook toen ik er nog niet woonde vond ik het saai.
Bovendien lijkt het mij dat je met je vriendje een romantisch en gaaf weekend wilt hebben. Wat trouwens niet inhoudt dat je het niet kunt doen. In mijn marc o polo gids staan stadswandelingen die ik best wil uitschrijven als iemand interesse heeft?
Spirit
Geplaatst: 14-03-10 12:20
Big Ben en Tower Bridge etc. zitten al niet zo ver van elkaar, dus als je dat wil zien kost je dat nog geeneens een hele dag. Heb je nog tijd om andere dingen te doen.
Ik zeg niet dat ze het moet doen, maar dat jij het saai en niet leuk vind om met je vriend te doen, betekent niet automatisch dat anderen dat ook vinden.
edit: zie nu dat je je bericht al aangepast hebt.
Urbanus
Geplaatst: 14-03-10 12:23
Ja ik bekeek het een beetje vanuit mijn eigen perspectief