Italiaanse bokkers?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saul

Re: Italiaanse bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 23:04

Liiszle schreef:
Same here, ik ook ieder jaar Porlezza.
en ik ga komend jaar aantaal maanden in Italie werken/wonen

Oh gaaf! Mag ik vragen wat je er gaat doen? Ik heb er namelijk ook aan zitten denken om voor een tijdje naar Italy te vertrekken..

honolulu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 00:44

Liiszle schreef:
Dionne_Xx schreef:
Ik ga elk jaar naar Porlezza, net over de grens bij Lugano.
Krijg voor m'n verjaardag het boek 'Italiaans voor dummies' eens kijken hoeveel ik daar van leren kan Clown

Kun je ook italiaans spreken?

Welke camping ga je? Clown

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 12:41

Opgespoten kiezelstranden Verward weet je zeker dat je de goeie camping voor je hebt Clown

Liiszle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 14:20

Saul schreef:
Liiszle schreef:

Oh gaaf! Mag ik vragen wat je er gaat doen? Ik heb er namelijk ook aan zitten denken om voor een tijdje naar Italy te vertrekken..

Zoals het er nu uitziet, ga ik Au pair combineren met paarden trainen Knipoog of het word de paarden recreatie.. moet nog een keuze maken.

ik ben ook helemaal verliefd op het land, dus wil erggg graag poos er heen Haha!

Liiszle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 14:20

Liiszle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 14:30

Cyntje schreef:
Opgespoten kiezelstranden Verward weet je zeker dat je de goeie camping voor je hebt Clown

Njha, camping waar ik zat heette ook zo, en dat was écht een bagger strand. maar wellicht is het een andere Knipoog

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 16:40

Ik ken wel een strand waar ze inderdaad kiezels hebben maar dat zit dicht tegen de grens van Zwitserland aan Knipoog

Misschien eerst goed kijken voordat je iets roept wat je niet zeker weet Clown
Maargoed... ik ben er al ff niet geweest maar ik zou het nut ook niet weten waarom ze de stranden nu met kiezels bedekt zullen hebben aangezien ik er 16 keer geweest ben en dit toen niet het geval was Tong uitsteken

Liiszle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 16:53

Cyntje schreef:
Ik ken wel een strand waar ze inderdaad kiezels hebben maar dat zit dicht tegen de grens van Zwitserland aan Knipoog

Misschien eerst goed kijken voordat je iets roept wat je niet zeker weet Clown
Maargoed... ik ben er al ff niet geweest maar ik zou het nut ook niet weten waarom ze de stranden nu met kiezels bedekt zullen hebben aangezien ik er 16 keer geweest ben en dit toen niet het geval was Tong uitsteken

ik weet wel hoezo ze het gedaan hebben, Op die camping kwamen heel veel kleine kinderen, die hun voeten open haalde aan de kiezels.
is ook de enige camping waar ik geweest ben waar het zo opgespoten is.
Deze Camping was echt aan het Lagio di Maggiore In verbania.. dus niet bij Zwitserland.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 17:24

Toevallig Orchidea?

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 19:02

Liiszle schreef:

Zoals het er nu uitziet, ga ik Au pair combineren met paarden trainen Knipoog of het word de paarden recreatie.. moet nog een keuze maken.

ik ben ook helemaal verliefd op het land, dus wil erggg graag poos er heen Haha![/quote]

Erg gaaf, ik hoop dat het m word voor je!

Ik ga eens rustig rondsnuffelen, en wie weet kunnen vrienden van ons nog wat mensen gebruiken in de music industry daar Haha!

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 14:04

Ik zie dit topic nu pas (beetje aan de late kant dus), maar als doorgewinterd Italië-fan meld ik me alsnog in dit topic.
Ik heb geen Italiaanse roots, maar mijn (oud)oom woont al jaren in Rome, dus op die manier heb ik wel enige binding met Italië. Al vanaf de eerste vakantie jaren geleden zit Italië in mijn hart en weet ik zeker dat ik er ooit voorgoed naartoe vertrek.

Nu zal ik het nog moeten doen met de vakantie. Ik heb mezelf ten doel gesteld om alle streken van Italië te bezoeken. Afgelopen jaar ben ik twee weken in Puglia geweest en dat is me uitstekend bevallen. In het zuidelijke deel van Italië zie je toch hele andere invloeden dan in het midden en het noorden.

Voordat ik er ga wonen moet ik eerste de taal beheersen en daarom heb ik afgelopen jaar een cursus Italiaans gevolgd. Eigenlijk had ik dit jaar de vervolgcursus willen doen, maar door drukte op het werk heb ik dat moeten cancelen. Maar,...wat in het vat zit..

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 14:10

De enige echte Italiaanse Bokster meld zich inclusief het uiterlijk en het zomerse poepbruin worden.
We moesten vroeger altijd gedwongen 6 weken mee in de zomervakantie dat ik er voor de rest van mijn leven een overdosis aan over gehouden heb, ben er verleden jaar nog wel een week geweest, familiebezoek was ook echt leuk om de familie weer eens te zien maar ik hou meer van Amerika.

Het is met de auto ook zo'n klere eind weg bijna 2000 km. de familie woont bijna in het zuiden, vliegen is wel een optie maar dan moet je nog zeker 300 km. afleggen om er te komen.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 15:08

Onze familie gelukkig maar een 1100 kilometer Tong uitsteken

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 13:23

Spikers schreef:
De enige echte Italiaanse Bokster meld zich inclusief het uiterlijk en het zomerse poepbruin worden.

Ik ben jaloers Haha! Ik wil ook poepbruin worden in de zomer, maar verder dan een beetje lichtbruin en vooral heel veel rood kom ik niet.

Wat familie betreft heb ik het wel makkelijk dat die van mij in Rome wonen. Ze komen me zelfs van het vliegveld halen.

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 13:50

Mikkie schreef:
Spikers schreef:

Ik ben jaloers Haha! Ik wil ook poepbruin worden in de zomer, maar verder dan een beetje lichtbruin en vooral heel veel rood kom ik niet.

Wat familie betreft heb ik het wel makkelijk dat die van mij in Rome wonen. Ze komen me zelfs van het vliegveld halen.

O heerlijk nee wij moeten nog een eindje vanaf het vliegveld.
Nou soms lijkt het wel smerig hoor Clown
En ze zien altijd aan me dat ik niet 100% Nederlandse ben.

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 20:05

Daar zou ik me nou helemaal niet druk om maken (om het feit dat mensen zien dat je niet 100% NLse bent.) Ik zou vooral trots zijn op je Italiaanse-roots.

Mijn laatste Italië-vakantie ben ik trouwens in Puglia geweest. Dat is het gebied dat de meeste mensen kennen als de hak van de laars. Italië is daar echt heel anders dan bijvoorbeeld in de Toscane. Je ziet daar toch veel meer de Griekse invloed. Ook niet gek als je bedenkt dat vanuit daar dagelijks de veerboten naar Griekenland vertrekken (en aankomen natuurlijk) Vooral de Trulli (typische huisjes) vond ik enorm leuk om overal in het landschap te zien. Echt een aanrader, vooral als je van iets minder toeristisch houdt. AirHolland vliegt namelijk pas vanaf afgelopen jaar als eerste nederlandse maatschappij op Bari. Ik ben nog net voor die tijd geweest. :D

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 20:14

Nou, ik zal van de zomer waarschijnlijk wel weer een paar keer in italië vertoeven (als ik eerst een hoop geld heb gespaard ;) ) Want mijn zusje zit van half mei tot half november op stage in Rome :D Prima excuus voor mij om d'r af en to eens op te aan zoeken toch ;)

honolulu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 20:15

Dit jaar word geen porlezza, ga naar het garda meer.. ook leuk maar ga porlezza wel missen :n

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 20:40

Gardameer is ook leuk :D waar aan het gardameer ga je heen?

honolulu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 00:00

Ik ga naar La Quercia. Is iemand anders hier ook al een keer geweest? Hoe is het uitgaan daar? :D

http://www.laquercia.it/

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 00:05

Si, ho habitato in Italia, a Roma. 5 anni fa, per 3 anni :j

Ik heb er dus gewoond, 3 jaartjes. Wel weer een tijdje geleden, tot m'n tiende. Ik heb er ook leren paardrijden enzo.

Als je er woont is het zó anders dan wanneer je er enkel op vakantie gaat, dat is niet te vergelijken.

honolulu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 00:09

Jaimyliefje, is het wel positief om er te wonen?

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 15:20

Smiddags!

Ik heb even een vraag, vandaar dat ik binnen kom vallen.
Mijn geplande vakantie in april, gaat naar alle waarschijnlijkheid niet door, omdat ik toch ruim 2 weken vrij heb genomen en niet in de zomer weg kan (door geven kon tot 30 december mbt zomer vakantie), wil ik toch even verder kijken en mogelijke opties alvast uitzoeken.
Nu is 1 van die opties Italië, die andere is Scandinavië (2 totaal verschillende streken), ik wil dus wel met het vliegtuig of bus, niet dat ik zelf moet rijden, ongeveer 15 dagen in een hotel/appartement of weet ik veel wat, maar geen camping. Wil ook wel wat zien en de prijs die ik voor mijn geplande vakantie heb is rond de 500 euro, dus nu mijn vraag ...

Weet iemand iets leuks? :+

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 18:18

Tsja weet iemand iets leuks...lastig hoor.
Ik denk dat er genoeg te vinden is, maar ik ben zelf niet zo thuis in de georganiseerde vakanties naar Italie. Ik denk dat je voor dat bedrag al snel in een van toeristenstreken zult verblijven.
Wat betreft je vliegreis zou je kunnen kijken wat ryanair en tui je te bieden hebben in die periode. Daar kun je, met een beetje geluk al flink geld op besparen en dan kun je er zelf een leuk hotel (of bed&breakfast bij zoeken) dat is in Italie helemaal niet moeilijk te vinden, in Scandinavie is dat iets moeilijker, is mijn ervaring.
Eigenlijk heb je met mij niet de juiste persoon te pakken om die vraag te beantwoorden. Stockholm is de mooiste stad waar ik ooit ben geweest, dus dat kan ik je ook aan bevelen.... Maar ja, Italie, Bella Italia....

honolulu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 18:33