Cuba

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Cuba

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 11:37

Sterre schreef:
Omdat wij een paar kleine kinderen mee hadden, hebben wij voor een AI-hotel in Varadero gekozen (Coralia Club). Zwemmen met de dolfijnen kon je trouwens precies achter ons hotel!
Het paardrijden heb ik idd ook zo gedaan als jullie beschreven hebben, incl. het galopje langs de snelweg Haha! !
Afbeelding (<-- een deel van) ons hotel
Wij zaten in het penthouse, helemaal bovenaan, rechts van de lift en hadden een prachtig uitzicht over de zee, zowel aan de voorkant, als aan de achterkant OK dan! !

Dat hotel op de foto lijkt vreselijk veel op waar wij zaten, Arenas Blancas. Het grappige is, wij zaten ook rechts van de lift helemaal bovenaan Haha!

Veel plezier in Thailand!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 11:39

Voor mijn gevoel lijken al die hotels op elkaar.

Over twee weken zitten we al lekker in Havana en ik heb er helemaal zin in.
We hebben al wat spullen bij elkaar gezocht om mee te nemen voor de mensen daar en ik ga nog wat spullen meenemen voor iemand die daar honden opvangt.

Ywie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 12:32

Hee een topic over Cuba en zo te lezen veel ervaren Cuba gangers! Wat leuk!!

Naast paardrijden ben ik ontzettend gek op salsa dansen, dat is dan ook de reden dat ik een reisje naar Cuba heb geboekt, wanneer het over salsa dansen gaat is Cuba toch de Place to be!!

Ik vertrek 31 augustus en zal anderhalve week verblijven in Havana. De eerste week heb ik al een salsa cursus geboekt en een paar excursies, maar daarna heb ik nog ruim een halve week tijd voor mezelf. In deze dagen wil ik graag nog wat van Cuba zien, maar de tijd is natuurlijk te kort om alles te gaan bekijken, ik zal dus een keuze moeten maken. Daarom zou ik graag tips willen, wat moet ik absoluut gaan bekijken in Cuba??

Alvast bedankt voor jullie tips en voor iedereen die nog op vakantie gaat een fijne vakantie gewenst!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 12:38

Pinar del Rio moet je echt zien! Dat is ten westen van Havana, een prachtig natuurgebied!

TessaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 22:02

Ywie, een goede reis gewenst volgende week! Je moet me zeker laten weten hoe de salsa cursus is bevallen. Ook ben ik benieuwd naar je salsa/dans en uitgaan tips!

Ons sportgepack is geboekt, de eigen fietsen gaan mee... De komende tijd trainen met fietsen! Bij mooi weer fiets ik dinsdag van Airolo via de Tremola (de oude route over de Gotthard pas) terug richting mijn woonplaats. Omgekeerd durf ik nog niet aan, klimmen naar ruim 2000 meter hoogte... Knipoog

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 13:34

Zo, ik ben net terug van 2 weken Cuba. Heel veel gezien, gedaan en meegemaakt en als ik wat minder gaar ben ga ik een verslagje schrijven.

brudoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 13:36

Katje is ook goed bevallen dus?
Leuk weer een verslagje! Ben nou al behoorlijk tijdje terug en de plannen voor volgend jaar staan al Lachen

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 13:49

Cuba is grandioos! Ik ben doorgereisd van Varadero via Havanna naar Holguin/ Guadalavaca. Echt heel mooi (maar als tip, ga nooit op een binnenlandse vlucht...). Havana heeft een super sfeertje en uiteraard de leukste restaurantjes waar muzikanten gewoon binnen komen stappen met hun enorme koffers met bassen en trompetjes. Wat ik wel grappig vond is dat de zee in Varadero lichtblauw lijkt en in Guadalavaca wat smaragder (maar dat kan ook door t seizoen komen!)

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 14:35

Hebben jullie trouwens op Cuba ook de bus naar Heerenveen zien rijden Haha! ?!

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 14:40

Wel een reclame: sta op met Everts staat op!...(radio 538 over de hele bus)

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 14:43

Vond het maar een vreemd gezicht, al die oude nederlandse bussen die daar rijden, kompleet met nog het laatste plaatsnaambord erop waar die heen reed Clown .

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 19:00

leuk zo die Cuba verhalen! Wij hebben nu net geregeld dat we eind oktober 2 weken die kant op gaan. Vlucht is er, en een auto, de rest zien we daar wel. Ik ben echt heel erg benieuwd!

brudoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 22:21

Haha ik heb wel de bus richting Almere gezien.Is indd apart!

Ywie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 18:18

Nou Cuba was echt super gaaf!!! Voor degenen die daar salsa lessen willen gaan volgen kan ik Sprachcaffe in Miramar (Havana) aanraden, echt een super fijne dansschool met een leuke sfeer en leuke partners Knipoog

Jammer genoeg was Ike tegelijk met mij in Cuba, hierdoor zijn een aantal dagen verloren gegaan en heb ik uiteindelijk een heel ander Cuba gezien. Toch heeft dit voor mij niet mijn vakantie verpest, vooral ook omdat de tijd vóór Ike super gaaf was! Bovendien zijn de mensen daar er veel erger aan toe nadat die 2 orkanen er overheen getrokken zijn en ik zit weer veilig thuis.

Voor iedereen die nog gaat, heel veel plezier, maar dat gaat zeker lukken!!

Ik ga in ieder geval volgend jaar weer terug, maar dan wel buiten het orkaan-seizoen.