Portugal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ninla_

Re: Portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 10:51

Nog 22 dagen Haha!

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 12:37

hmpff... nog 49 dagen Nagelbijten / Gniffelen

Wie gaan er nog meer met GOGO tours?

Shanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 12:50

Nog 43 dagen! Ik ga ook met GOGO. Lachen

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 12:51

Nog 29 dagen Go jij! Go jij!

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 13:26

Ik ben ook met gogo geweest Ja Of nouja, met trax, maar omdat het voorseizoen was werd alles via gogo gedaan, zeg maar. Is helemaal goed gegaan dus, haha!

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 15:07

Wie van jullie is er allemaal in Algarve geweest?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 16:10

Ik geloof niet dat er veel naar andere delen van Portugal gaan....

Shanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 18:17

Lusitana, ik had het net met een een vriend over de hoeveelheid geld dat we mee moeten nemen. Hoe zit het met de banken in Portugal, pinnen? Op Kreta konden wij namelijk niet pinnen herinner ik me nu.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 19:46

In Portugal wel gewoon bij alle pinautomaten Ja

Wel vóór het weekend genoeg pinnen, want bij ons was zaterdagavond de pinautomaat dus al helemaal leeggetrokken, en konden we een flink stuk lopen naar de ándere bank om daar geld te pinnen. Ze worden in de weekeinden niet bijgevuld volgens mij..

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 20:27

Shanel schreef:
Lusitana, ik had het net met een een vriend over de hoeveelheid geld dat we mee moeten nemen. Hoe zit het met de banken in Portugal, pinnen? Op Kreta konden wij namelijk niet pinnen herinner ik me nu.

Oh, wat raar. Vorig jaar konden wij gewoon pinnen op Kreta.

Shanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 07:28

Okee, gelukkig maar! Op Kreta was het heel raar, hij deed het wel toen er geen geld op stond, gaf de automaat 'geen saldo' aan, maar toen mijn geld was gestort en ik wilde pinnen, deed hij het niet.

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 08:17

nog 32 dagen!! dan lekker naar het goeie weer.

Shanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 09:49

Het is daar nu gewoon 25/26 graden. Moet je het weer hier in Nederland zien Nagelbijten / Gniffelen

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 13:39

Hoe zit het met supermarkten e.d.? Wij zitten namelijk gewoon in een villa! Wij gaan gelukkig vliegen. Moeten geloof ik wel al enorm vroeg vliegen..

En veel leuke uitgaansgelegenheden en tentjes om te eten ed?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 13:50

Myukii schreef:
In Portugal wel gewoon bij alle pinautomaten Ja

Wel vóór het weekend genoeg pinnen, want bij ons was zaterdagavond de pin-automaat dus al helemaal leeggetrokken, en konden we een flink stuk lopen naar de ándere bank om daar geld te pinnen. Ze worden in de weekeinden niet bijgevuld volgens mij..

Klopt. Het is niet ongewoon dat pin automaten in het weekeinde leeg raken...

Er zijn overal grote supermarkten: LIDL, Inter/Eco Marché, Pingo Doce, Mini Preço etc.

Wat eten betreft, voor die wel vlees eten, kan ik "espetada" aanbevelen. Dat is een spiesje met gegrilled vlees en paprika en ui. Daar krijg je patat (en meestal ook rijst) en sla bij. Vaak wel prijzig.

Alle restaurants hebben ook meerdere vissoorten op het menu.

Voor die geen vlees, noch vis eten is de keuze vaak beperkt tot omelet of salade, waar je dan op aanvraag ook wel kaas door kunt krijgen.
Er bestaat heel weinig vergetarisch eten in Portugal, dus als je vergetariër bent is het handig om wat vanuit nederland mee te nemen als je in een apartement of huisje komt.

De pizzarias zijn gewoonlijk van uitstekende kwalitiet en goed te betalen.

Shanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 13:35

We hebben via via ook al aardig wat Nederlandse eettentjes ontdekt Clown

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 15:14

In de Algarve kun je zelfs patat met frikandellen krijgen Haha! , het stikt daar van de Hollanders, het is nauwelijks Portugees te noemen. Helemaal Albufeira, dat lijkt wel een kolonie. Clown Ze hebben daar zelfs st.Nicolaas en haringfeesten etc. Vork Maar als je even verder gaat dan de kustlijn van de Algarve, kom je geen hollandse eettenten meer tegen.
Maar goed, het is maar wat je zoekt natuurlijk, en hoeveel geld je uit wilt geven aan eten.

Persoonlijk wil ik als ik op vakantie ga juist wat proeven wat typisch is voor dat land en pas ik me aan. Maar dat is in sommige landen waar vooral vlees op het menu staat voor vegetariërs lastig, vandaar de tip om dan wel wat mee te nemen (of zo´n hollandse tent te bezoeken die ongetwijfeld biologisch verantwoord en vergetarisch etc hebben, waar je dan ook flink voor mag betalen, omdat zij er ook niet makkelijk aan kunnen komen Knipoog ).

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 18:32

Miss_Maya schreef:
Leuke foto's zeg!
Heb je in Portugal eigenlijk leuke klerenwinkeltjes ? En is het daar goedkopen of juist duurder ?

Vork

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 18:41

In de overdekte winkelcentra heb je alle kledingzaken die je in Nederland ook vindt. Daar dit meest internationale concerns zijn, zullen de prijzen niet ver uit elkaar liggen. In elk geval niet duurder. Waar je echt een slag kunt slaan is bij zigeuners op markten. Dan koop je dingen voor 3 euro bv, gewoon wat in de mode is. Portugal loopt trouwens beslist niet achter op mode.
In de grotere shoppingcentra zijn trouwens ook hel leuk boetiekjes te vinden en winkels als "the bodyshop" enzo.

Zo´n winkelcentrum heet: "centro commercial"...

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 20:20

hallo, allereerst sorry, heb niet heel het topic doorgelezen, maar heb niet zoveel minuten meer op mijn internet kaart. Weet iemand daar nog een gezellige Nederlandse kroeg waar ik zaterdag het voetbal kan kijken? liefst in het oude centrum..

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 22:59

Lusitana schreef:
In de overdekte winkelcentra heb je alle kledingzaken die je in Nederland ook vindt. Daar dit meest internationale concerns zijn, zullen de prijzen niet ver uit elkaar liggen. In elk geval niet duurder. Waar je echt een slag kunt slaan is bij zigeuners op markten. Dan koop je dingen voor 3 euro bv, gewoon wat in de mode is. Portugal loopt trouwens beslist niet achter op mode.
In de grotere shoppingcentra zijn trouwens ook hel leuk boetiekjes te vinden en winkels als "the bodyshop" enzo.

Zo´n winkelcentrum heet: "centro commercial"...

Dank je wel !
mmh ik denk dat ik maar niett té veel meepak zodat ik nog een deel kg overheb & met een zwaardere valies kan terug komen Haha!

mesastamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 07:29

wij nemen altijd 300 euro per dag mee... en als we over hebben pakken we nog een lasti minute hihi als we terug kome.... vakantie moetje goed vieren haha

pff en het duurt nog lang tot september

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 10:37

300 per dág! Scheve mond Ik heb het met 300 in de wéék gewoon gered Tong uitsteken Daarvan lekker uit eten geweest én flink kunnen feesten, zonder problemen, haha! Weet echt niet hoe ik 300 euro per dag op zou moeten maken, hahaha! Tong uitsteken (of hoe ik aan 300 euro per dag zou moeten komen Schijnheilig )
Wel súpergaaf dat jullie daarna nog een last minute nemen!

Shanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 12:41

Ik zat ook al te rekenen, dan zou ik 2400.- meenemen. Zo duur was de gehele vakantie nog niet eens haha. Nagelbijten / Gniffelen
Begin er nu wel heel veel zin in te krijgen!

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 14:43

nog 23 dagen ! Hyper!