Hurghada, Egypte

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaygee

Re: Hurghada, Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 20:32

Ach om die beestjes ga ik me daar niet druk maken daar heb je al dat fund voor. Ze hebben gewoonweg ook het geld niet om goede spullen en voer voor die beestjes te kopen en het is gewoon hun inkomen... Het is triest maar het land is op zoveel gebieden zo slecht ontwikkeld.

Ik had meer een rotgevoel daar over de kindjes van 7-8 die daar die tapijten zaten te weven en onze gids maar beweren dat er geen kinderarbeid was en dat ze vanaf 14 pas mochten werken. Nou no way dat die kleine arme purkjes al 14 waren...

Daar maak ik me dan drukker om.

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 20:37

florislover schreef:
Whaha doe dat in het nederlands.. verstaan ze toch niet.. Tong uitsteken

daar kun je je nog flink in vergissen!!!!
vergeet niet die mensen komen 365 dagen per jaar in contact met touristen,en ze wil niks liever dan nederlands leren,zodat ze beter kunnen verkopen....

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 20:41

en dan nog iets als je de woestijn in gaat....dr lopen daar hele kleine kindjes rond die er heel zielig uitzien en die je vanalles proberen te laten kopen.....trap hier niet te vaak in...bedoeiien zijn niet zo arm als ze soms lijken hoor,een goed gesprek met de lokale bevolking beveel ik iedereen aan...de mensen zijn daar zo gastvrij dat ze gelijk ook maar even de valkuilen vertellen..vergeet niet dat het idd de manier van leven is voor die mensen....

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 23:13

hebben jullie natuurlijk ook wel gelijk in..!!

Sillief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 20:14

lique schreef:
en dan nog iets als je de woestijn in gaat....dr lopen daar hele kleine kindjes rond die er heel zielig uitzien en die je vanalles proberen te laten kopen.....trap hier niet te vaak in...bedoeiien zijn niet zo arm als ze soms lijken hoor,een goed gesprek met de lokale bevolking beveel ik iedereen aan...de mensen zijn daar zo gastvrij dat ze gelijk ook maar even de valkuilen vertellen..vergeet niet dat het idd de manier van leven is voor die mensen....

Als je langs picknickende mensen loopt en je zegt Eet smakelijk (in andere taal dan Haha! ) dan word je meteen utigenodigd enzo, echt geweldige mensen! Lachen

Kelpla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 12:58

En inmiddels al iemand geweest? Haha!
Er gingen er een paar begin maart toch?

Wij hebben ook geboekt. Wij gaan in Juli 10 dagen naar Hurghada. Naar giftun beach resort.

jestop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 13:37

Ja ik ben net terug!! Was echt super! Ik wil dit jaar nog een keer!

Kelpla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 13:42

Welk hotel ben je geweest?
Heb je misschien ook vakantiefoto's??

Heb er nu al zin in maar moet nog zo lang wachten..haha

Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 14:02

Wij zijn ook geweest.
Als iemand nog plaats heeft in zijn koffer, wil ik nog wel eens mee. Schijnheilig

Wij zaten in het Grand Azur Horizon. Buiten het grote aantal Russen en de verkopers aan het winkelcentrum hebben we er niets naars ondervonden.

Als je de kans hebt, ga dan zeker snorkelen en naar Luxor. Een jeep/quadsafari hebben wij ook gedaan en dat beviel ook, maar zorg dan dat je een helm op hebt, want er zijn nogal veel hobbels daarzo. Knipoog
En als je gaat kameelrijden heb je wel kans op woestijnvlooien. Iemand uit onze groep had daar last van gehad, maar ikzelf niet.

Zorg er trouwens ook voor dat je altijd kleine briefjes van 1 pond bij hebt, en papieren zakdoekjes. Dit voor als je ergens naar het toilet moet. Niet overal hebben ze daar toiletpapier.

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 15:04

@Leonie: Ik ging alleen in ons appartement naar de WC, ik durfde nergens anders, de wc's waren zoooo vies!

Wij hebben wel een paar keer last gehad van dronken russen.. Ook van die lui die 5x een bord vol op gaan scheppen bij het buffet.. onfatsoenlijk!

en die briefjes van 1 pond zijn erg smerig! Maar idd, altijd bij je hebben, voor ons is het heel weinig maar de mensen daar zaijn er heel blij mee..

(DIE PLAATS IN DE KOFFER IS AL GERESERVEERD VOOR MIJ!!! Nors opkijken Stoom uit je oren Vork ) ga maar nummertjes trekken Tong uitsteken Vork Tong uitsteken

jestop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 13:24

Ben geweest in het Minamark hotel. Was heel goed en netjes. Personeel is super vriendelijk, zelfs zo aardig dat we nog met een paar zijn meegeweest naar hun winkel aan de overkant en daar wat gedronken hebben. Het weer was ook erg goed. We hebben een excursie gedaan naar cairo. Ik wil in oktober nog een keer!!

Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 16:08

Casca schreef:
@Leonie: Ik ging alleen in ons appartement naar de WC, ik durfde nergens anders, de wc's waren zoooo vies!

Wij hebben wel een paar keer last gehad van dronken russen.. Ook van die lui die 5x een bord vol op gaan scheppen bij het buffet.. onfatsoenlijk!
...
(DIE PLAATS IN DE KOFFER IS AL GERESERVEERD VOOR MIJ!!! Nors opkijken Stoom uit je oren Vork ) ga maar nummertjes trekken Tong uitsteken Vork Tong uitsteken

Hebben jullie dan geen uitstappen gemaakt? Zonde joh. Dat is pas de moeite waard.

Bij ons op de laatste avond in het restaurant, maar wij waren die gewoon aan het uitlachen. Anderen hadden toen wel wat last van haar.

Over het 5x hun bord opscheppen, dat is inderdaad onfatsoenlijk, maar zolang er voor mij nog iets overblijft, heb ik er geen last van.

*laat tanden zien* Ik was eerst!

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 16:40

hahaha, leonie Tong uitsteken Maar ik vond het gewoon zielig voor de obers die steeds maar hun troep op kwamen ruimen en zij steeds maar weer achterin de rij aanschuiven...

Zeker hebben we wel uitstapjes gemaakt!! Tong uitsteken Veel zelfs Lachen maar ik ging snel even voor we weg gingen, de rest van de dag weinig drinken en dan 's avonds weer als we terug kwamen Knipoog

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 18:28

leuk om positieve verhalen te horen
kan ook niet wachten tot 12 juli Haha!

Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 08:54

Ach, dat is hun werk en ze worden ervoor betaald.
Het is wel zonde om al dat niet-aangeraakt voedsel weg te moeten gooien. Die Russen namen altijd al de lekkere taarten mee. Scheve mond

Wat wij hadden moeten doen, mijn nichtje was jarig geweest tijdens ons verblijf daar, en als we dat gezegd zouden hebben, zou zij een hele grote taart en een bos bloemen gekregen hebben. Stom dat we dat niet wisten.

Phoe, ik zou het niet kunnen, een hele dag bijna niets drinken. Nagelbijten / Gniffelen

GillyZidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 09:08

Ik ben vorig jaar in de kerst vakantie er geweest, en heb daar oud en nieuw gevierd in de dutch bar!
voor een goed restaurant, ga naar Bull's. erg gezellig (wij hadden erg goed contact met de Manager.) en lekker eten voor goede prijs.
vooral de sweet and sour chicken is aan te raden haha!
daar vlak naast zit een prachtig parfum winkeltje en met die man zijn we ook bevriend geraakt. laat hij nou zelf paarden hebben, dus ik raakte al snel aan de praat met hem. zelf stonden zijn paarden bij de Gizeh Piramides in cairo maar hij kon hier wel een rit regelen!
Afbeelding
parfum winkeltje
1 januari ging ik rijden.
die man van de parfum winkel had wat opgeschept, en de egyptenaren wilde eigenlijk wel zien of ik echt goed kon rijden, dus ik kreeg een prachtige hengst voor mn neus. rechts de man van de parfum winkel
Afbeelding
Afbeelding
iedereen kijkt toe *LOL*
Afbeelding
genieten! Haha!
en de eigenaar van de winkel moest even laten zien dat hij ceaser ook kon laten passageren, oftewel "dancing stallion"
Afbeelding

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 14:06

gave foto's!! hoop er ook nog paard te kunnen rijden daar Lachen
( als ze er goed uitzien tenminste Knipoog )

Priscilla_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 22:15

zo ik ben lang niet in dit topic geweest Bloos
@Kelpla: hoeveelste ga je naar giftun beach resort?

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 21:20

ik ben in giftun op 12 tot 26 juli Haha!

Priscilla_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-07 00:56

bonney4evver schreef:

haha Okee
ik van 10 tot 24 juli Knipoog

OoMyriaMoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 12:55

Aaaahh wat gaaf om dit allemaal te lezen Haha!

Ik ga deze zomer, 5 juli, voor 15 dagen naar hurghada met vriendlief! Heb er super veel zin in!

We zitten in het Hilton Long Beach Resort, heeft iemand daar info of foto's van? Graag!

Kelpla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 13:27

igorlover schreef:
bonney4evver schreef:

haha Okee
ik van 10 tot 24 juli Knipoog

Ik van 19juli t/m 29juli Haha!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 13:29

Hoe meer ik er over na denk en de foto's bekijk, hoe geweldiger het was!
Ik vond het een zalige vakantie! Wij zater trouwens in het Hilton Long Beach hotel.

OoMyriaMoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 22:14

En hoe was dat LCharlotte Haha! ?

Priscilla_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 16:49

zijn er ondertussen alweer mensen terug?
het duurt niet zo lang meer voordat we gaan Knipoog