[HK] bokkers in (of onderweg naar ;)) buitenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Perrokai

Re: [HK] bokkers in (of onderweg naar ;)) buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 14:46

Tjee joh Nathalie, dat klinkt inderdaad helemaal niet als een droom eerder het tegenovergestelde..Gelukkig dat je op papier nog in NL woont en daar nog in het systeem zit, daar maken zoveel mensen de fout ! Waarom moet je trouwens 21 zijn iedere keer ? En zomers in het seizoen zal er best wel veel werk zijn maar inderdaad je werkt je helemaal suf voor een sch....loontje!
10 jaar geleden was 300 400 GULDEN in de maand voor turkse begrippen modaal. Als je daar met je nederlandse bijstandsuitkering kon gaan wonen was je echt dik boven modaal! Ja op zulke momenten ga je Nederland weer waarderen of zelfs Duitsland, dat is toch iets beter geregeld al klaagt iedereen daar ook. Dat je bent verandert op luxe gebied is helemaal niet slecht, dan waardeer je het straks ook echt als het weer beter gaat. Het meest ideale zou zijn als je een nederlands salaris in turkije uitbetaald zou kunnen krijgen.
Even denken, naast makelaars worden er bv ook veel boten voor nederland in turkije gebouwd, maar waar. Of bijv mensen die al een huis of appartement hebben in Marmaris en die iemand zoeken om de verhuur te regelen of de huurders op te vangen.Nou ik hoop dat het goedkomt voor je en zal nog eens nadenken of iig meedenken. Ja het klinkt allemaal zo leuk maar zonder geld wordt het allemaal een stuk minder ! Daarom zijn wij naar duitsland gegaan, vanwege ziekte en uit financieel oogpunt. Nu blijkt dat ik ook dolgelukkig hier was geweest al was het niet om die redenen. Ik wil niet opscheppen dus noem niet alles op, maar hier heb ik alles waar ik ooit van gedroomd heb in NL, zelfs een eigen paard!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 15:25

Josti, dat is goed! We spreken nog wel een keertje af. Haha!
En succes met masseren, haha! Knipoog

Perrokai, ik had in Nederland dus alles wat ik maar wilde. Heb een hele tijd 3 ponies gehad. Ging vaak op wedstrijd. Had fijne vriendinnen. En een hele leuke fulltime baan, terwijl mijn ouders allesbetaalde. Dus ik deed en kocht wat ik wilde!
Dat was nu toch wel héél erg wennen... Ik wil héél graag weer een paard, dat is het enigste wat ik echt mis. Verder vind ik het veel fijner, dat ik kleine dingen nu waardeer, in plaats van verlang naar grote, luxe dingen.

Ik moet idd overal 21 zijn, ik weet niet waarom. Ze vinden 19 gewoon te jong en vaak te onervaren voor zon belangrijke baan. Want het is wel zo, als ik wat verpest en de mensen negatief worden over die reisorganisaties of makelaar, dan verliezen zij een hoop klanten. Dus ik kan dat opzich wel begrijpen, maar het is gewoon heel erg vervelend!

Fijn voor je dat het zo goed bevalt in Duitsland! En helemaal toppie dat je nu alles hebt waar je van gedroomt hebt! Super! Lachen

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 18:16

18 januari vlieg ik naar Italie, ga in de omgeving van Milaan op een paardenbedrijf (vnl eventing) werken. Eerst een maandje proefdraaien,en als 't bevalt gaat mn paard ook mee. Heb er enorm zin in maar t is wel spannend!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 21:54

Lijkt me leuk!

Mijn paardje is vandaag gekomen.
Afbeelding

Afbeelding

De stal is wat krakkemikig, maar het is gratis. Als ik wat geld vrij kan maken zal ik er wat aan laten doen.

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 21:58

Wat een mooitje Lovers
Mag je lekker poetsen lustiana ! haha Tong uitsteken
Een echte lustiana ??

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 23:07

Ze heeft geen papieren. "Lusitana" betekent gewoon "portugees" en dat is ze wel. Dus ik mag haar Lusitana noemen Haha! Maar als ik een paspoort zou aanvragen, komt daar "cruzada" in te staan omdat haar ouders onbekend zijn.

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 23:16

Lusitana schreef:
Ze heeft geen papieren. "Lusitana" betekent gewoon "portugees" en dat is ze wel. Dus ik mag haar Lusitana noemen Haha! Maar als ik een paspoort zou aanvragen, komt daar "cruzada" in te staan omdat haar ouders onbekend zijn.

Haha, wel gaaf gratis stal zeg! En een paard merkt daar niks van, volgens mij Knipoog Zit je alleen met oud&nieuw??

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 23:41

Ja, maar dat heb ik nooit erg gevonden. En jij?

(Oh, ik heb natuurlijk nog wel huisdieren, dus ben niet helemaal alleen Haha! )

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 23:43

Lusitana schreef:
Ja, maar dat heb ik nooit erg gevonden. En jij?

(Oh, ik heb natuurlijk nog wel huisdieren, dus ben niet helemaal alleen Haha! )

Me oom en tante, maar dat is Slapen
Dus met een oor mee te luisteren en nu op bokt.nl Vork

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 23:48

Aan iedereen die "alleen" is, je bent nooit alleen hoor wij van bokt zijn allemaal bij je op je pc ! Een voorspoedig 2007 !!!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 00:29

Toch wel erg als we op zo´n avond nog aan de pc zitten he.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 00:30

Hoe zit het met de tijdsverschillen? Hier zit ik een uur vroeger dan in Nederland, oftewel Greenwich time.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 00:44

Dus jij hebt je jaarwisseling al gehad! Een gelukkig nieuwjaar dan! Haha!

Wij zitten nu natuurlijk in Nederland. Om 8 uur hebben we al naar mijn schoonbroer en schoonzus gebelt die in Rusland wonen, om 11 uur naar Turkije gebelt voor de schoonfamilie en vrienden, en over een kwartiertje zijn wij aan de beurt! Knipoog

Iedereen een gelukkig nieuwjaar! Haha!

ozzieozzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 03:17

Happy newyear everyone Haha!

Wij hebben oud en nieuw 9.5 uur eerder gevierd als in nederland. Vanmorgen (maandagochtend) om half 10 heb ik even naar mijn ouders gebelt. Was wel erg vroeg......

Wat een leukpaardje is dat Lusitana. Hopelijk knapt ze snel op!

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 13:09

Lusitana schreef:
Toch wel erg als we op zo´n avond nog aan de pc zitten he.

Gelukkig Nieuwjaar !!!!! Allemaal !!!!!!

Nee joh, Lusitana, ik zat hier met visite maar heb geen zin tv mee te kijken dus zat met mn laptopje
op de bank, die staat hier heel de dag aan. Voor mij is zo'n avond altijd maar even doorbijten, andere avonden in het jaar zijn vaak veel specialer en gezelliger. Ik ben snachts nog even bij de paarden gaan kijken, die stonden er heerlijk rustig bij, heb ze allemaal even lekker geknuffeld en mijne wat langer.
Jij was toch "alleen" begreep ik, maar toch op een schermpje de rest van de wereld binnen handbereik.
Ben je echt fulltime alleen ? Knap hoor in een vreemd land ook nog, ik vind alleen zijn niet erg maar zou toch niet het lef hebben om dan naar Portugal te gaan.
Cool Cool

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 00:15

Ik heb nooit moeite gehad met alleen zijn. Keeg mijn eerste echte vriend waar ik helaas ook meten mee samen ben gaan wonen, toen ik 29 was!
Ik ben hier alleen gekomen en na een paar maanden verkering gekregen met een (mooie jonge) Portugees en samen gaan wonen. Wat heet. Ik was onderdak voor hem, maar voor de rest hing hij de vrijgezel uit, ik wist nooit wanneer en of hij thuis kwam. Drie jaar geleden heeft hij de bons gekregen en sindsdien weer alleen.

Ik heb geen moeite met het feit dat ik in een ander land zit. Ik heb het reuze naar mijn zin, het klimaat is beter voor mijn gezondheid, ik spreek de taal goed, heb veel kennissen... ik wil echt nooit meer terug naar Nederland.
En ik verhuis zo weer naar een ander land als het moet. Laat zo alles achter. Als je eenmaal kunt loslaten, ben je echt vrij. (DEEEEP)

Neb is Indiaan en wil Amerika niet verlaten en ik weiger in Amerika te gaan wonen. Hij komt dit jaar hopelijk hier een kijkje nemen. Misschien veranderd hij dan van gedachten. Maar ja, misschien valt hij ook wel tegen, ik ken hem alleen van e-mail en (urenlang) telefoneren...
Maar ik heb altijd het idee dat we wel ooit samen oud worden.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 00:43

Ik ben ook lang alleen geweest en had daar eigenlijk weinig problemen mee, maar met een maatje is toch veel gezelliger nu vind ik. Ik wil ook al niet meer terug naar Nederland al weet ik daar nog wel het 1 en ander te waarderen maar echt missen doe ik niets. Moet zeggen 50 km rijden en ik ben er weer maar ik kom er nooit eigenlijk, alleen voor een belangrijke verjaardag, of natuurlijk een begrafenis of crematie. Ik ben ook altijd zo blij als ik weer terug ben, rust ruimte en niet zo'n stank van uitlaatgassen e.d. Dat merk je pas als je ergens anders woont waar de lucht schoner is. Degenen die ons bezoeken trekken altijd hun neus op voor "landlucht" koeien varkens e.d. dat ruiken wij niet haast niet meer. Nou beter "landlucht" dan "smog".
En die overvolle wegen, daar wordt ik nu gestressed van en al die huizen zo dicht op elkaar met kleine tuintjes, dat valt nu zo op ! Sorry Nl'ers is niet rot bedoeld, voor het geld dat zo'n huisje kost in NL heb je er hier minimaal 2 voor !
Je zoekt het wel ver weg Lusitana ! Zijn de leuke Portugezen op?
En laat je je haar weer lang groeien ? Wat was dat mooi zeg !
Maar ja misschien onpraktisch.
Neb ziet er wel leuk uit op de foto's maar in het echt is altijd anders alhoewel je hebt hem ook lang genoeg gesproken dus dan weet je al meer. Die klik he, dat is het 'm die is er of die verdwijnt als sneeuw voor de zon....
Hoe gaat het met je nieuwe paardje ???

ozzieozzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 01:11

Perrokai schreef:
En die overvolle wegen, daar wordt ik nu gestressed van en al die huizen zo dicht op elkaar met kleine tuintjes, dat valt nu zo op ! Sorry Nl'ers is niet rot bedoeld, voor het geld dat zo'n huisje kost in NL heb je er hier minimaal 2 voor !

Hier ben ik het dus helemaal mee eens Haha! Wij wonen wel in de buurt (half uur rijden) van Adelaide, een grote stad maar we hebben nog nooit in de file gestaan! Ik denk dat ik ook erg gestressed zou worden om weer eens in Nederland op de weg te rijden. Hier zijn de mensen veel vriendelijker in de auto, iedereen houd netjes afstand, er word weinig hard gereden. Alles word hier lekker op het gemakje gedaan. Heerlijk!
Ook wij wonen lekker ruim, we hebben een klein huisje met 20 acres, zo'n 9 hectare. Niet alles kunnen we er van gebruiken maar toch lekker de ruimte om je heen.
Maar dit jaar gaan we verhuizen, we hebben een stuk grond gekocht in een dorpje hier vlakbij en dan komen we gewoon in een woonwijk te wonen. Maar dan nog hebben we best wel wat ruimte, ons blok is 1200 m2. De huizen zijn hier ook lekker goedkoop en veel groter als in Nederland en voor de helft van wat je in Nederland ervoor zou betalen.

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 09:36

@ Lustiana, ik kan ook altijd goed alleen zijn, heerlijk Haha!
Als ik mijn vriendinnen dan wel eens zie met vriendjes Nagelbijten / Gniffelen
Ach ja, als ik eenmaal ben geemigreerd, scoor ik een rijke amerikaan *LOL* Clown

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 10:26

Ik ben niet iemand die graag alleen is. Lijkt me verschrikkelijk. Maar kan ook wel begrijpen dat andere mensen het fijn vinden.
Ik heb afgelopen zomer zoveel alleen gezeten, had er echt een hekel aan!

De dingen waar ik een hekel aan heb in Nederland als ik terug kom.. De kou! haha!
Ik weet nog de eerste keer dat ik voor 2 weken terug ging, toen had ik er de hele tijd zin in, maar toen we gingen landen en ik naar buiten keek dacht ik IK WIL TERUG!!!
Zo koud en grauw.. brr! Ik vond het toen verschrikkelijk!
Waar ik me het meest aan erger is de supermarkt! Bij ons is zijn de supermarkten heel ruim, en eigenlijk nooit echt druk. Mijn ouders gaan elke zaterdag de grote bootschappen doen en als ik dan mee ga, wordt ik echt gek. Haha! Sowieso zijn de gangen veel krapper, en er lopen zoooveel mensen! Daar kan ik niet meer goed tegen.
De Nederlandse huizen vind ik wel wat hebben trouwens. Mijn vriend is nu voor het eerst in Nederland (sowieso voor t eerst buiten Turkije) en hij vind de huizen heel leuk haha.
Verder heb ik weinig dingen waar ik em aan erger. Het verkeer in Turkije is erger als in Nederland.
Alleen het koude weer en de supermarkt vind ik verschrikkelijk. Haha!

Oh en de koudheid van de meeste Nederlanders. Verschrikkelijk! Dat valt me nu dus pas op. Eerder was ik er gewoon aan gewend en wist niet beter.
Mijn vriend wil ook naar sommige dingen niet meer mee, omdat er gewoon mensen zijn die geen woord tegen hem zeggen, dat vind ik zo aso! Maar kan het van hem heel goed begrijpen.
Mijn familie zelf is gelukkig wel warm, maar vrienden of kennissen..

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 15:49

Ja, dat overviel mij hier dus, die enorme gastvrijheid (hier), dat je gewoon overal op de gekste tijden kunt binnenlopen en mee-eten en dat je nog wat meekrijgt voor onderweg. niks geen afspraken maken of "je komt wel ongelegen" en getelde ardappels dus je kunt niet mee eten, wat ik dan in Nederland tegenkwam.
Of dat als je hier een sinasappel plukt, de boer naar buiten komt en vraagt of je een zak wilt. In Nederland kun je een scheldpartij krijgen, want daar zijn ze gewoon hebberiger. Alles wat aan die boom hangt is voor hen al zouden ze rotten op de vloer, een ander moet er vanaf blijven. Hier kun je gewoon van ieders bomen plukken, hoor. Ze hebben hier ook geen omheiningen, tenzij de dieren hebben die ze binnen omheiningen houden. Je ziet dat alleen buitenlanders en Portugezen die in het buitenland gewerkt hebben, muren optrekken om hun huizen.

Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat er ook heel gastvrije mensen in Nederland zijn, maar het is niet meer zo de cultuur en hier wel. Ook de waarde die men aan familie hecht is anders.

Dat koude weer is niet zo erg, maar dat het dan meteen zo GRAUW is!!! De winters zijn zo eindeloos lang en donker.
En de velden zijn omgeploegd, de bomen kaal.
Hier bloeit en groet er altijd wel wat en de meeste bomen blijven groen.
de slechtse maanden wat natuur betreft zijn eigenlijk de zomermaanden, als alles dor wordt. Nu woon ik in de bergen, dus daar is nog wel vocht en schaduw en wordt niet alles dor. Maar paarden worden hier dus in de zomer bijgevoerd, niet in de winter Clown

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 16:03

Perrokai schreef:
Je zoekt het wel ver weg Lusitana ! Zijn de leuke Portugezen op?
En laat je je haar weer lang groeien ? Wat was dat mooi zeg !
Maar ja misschien onpraktisch.
Neb ziet er wel leuk uit op de foto's maar in het echt is altijd anders alhoewel je hebt hem ook lang genoeg gesproken dus dan weet je al meer. Die klik he, dat is het 'm die is er of die verdwijnt als sneeuw voor de zon....
Hoe gaat het met je nieuwe paardje ???

Nou ja, Neb is zo gegroeid en ondertussen kijk ik wel hier rond. Hij zal altijd een vriend blijven en als we meer willen dan kan dat, maar het hoeft niet.
En de leuke Portugezen zijn niet op, maar bezet Clown mijn huiskamertopics gaan over een (voor mij) begeerlijke, maar o zo moeilijke Portugees, maar ik zou geen nee zeggen tegen verkering met hem, maar wel apart blijven wonen. Daar hij de stad niet uit wil en ik niet in Haha!
Verer zijn ze nogal bekrompen. De vrouw mag vooral niet naar andere mannen kijken, het liefst ook de deur niet uit zonder begeleiding... als ze iets doen wat de man niet aanstaat, of als hij maar denkt dat ze wat gedaan heeft, kan ze mishandeld of vermoord worden. 5 vrouwen sterven per maand aan mishandling of wraakacties van partners/exen... Dus ik sta niet echt te springen om aan de Portugese man te komen, dat snap je. Ik kijk wat dat betreft goed de kat uit de boom. En in de lokale boom zitten geen geschikte katten Clown

Ja, klik, ik neem aan dat je lichamelijke aantrekkingskracht bedoeld, want het enige wat in de weg kan staan is chemie (geurtjes die je al of niet bewust opneemt). Voor de rest ben ik makkelijk. Zijn inborst is goed.

Paardje is heel blij, begroet me met gehinnik. Zei ze de eerste dagen alleen nog "huh" nu komt er toch een heel "burreburreburre" en soms "hi-hi-hi-huh!" uit Clown
Ik vind het altijd opvallend hoe vocaal merries zijn. De hengsten die ik ken hebben alleen een begroeting en een schreeuw, maar niet al dat geklets ertussen.
Verder doet ze aan duidelijk non-verbale communicatie, schrapen, knikken, "wijzen" (met de neus) en weet goed te vertellen wat ze wil.
nu ben ik ook een goed verstaander, dus dat helpt.
Ik heb haar vandaag langer laten grazen en meer voer gegeven. Ze is nog niet door de balen stro en hooi heen die ze de eerste dag had gekregen (stro op de vloer en een restje in de ruif, hooi in en onder de ruif). Ze kan dag en nacht met hartelust eten.
Ze is ontzettend netjes, poept en plast in een hoek. Met precies 1 verdwaalde drol per dag. Heel makkelijk uitmesten. Ik pak de drollen gewoon op met de hand (handschoen aan). De plas loopt goed weg, dus er is maar weinig nat stro. Een vorkvol. Dus wat er per dag uit de stal komt is bar weinig.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 16:12

Tja helmaal mee eens allemaal. Het turkse verkeer is een chaos maar niet zo super druk, ze rijden wel als gekken netzoals hier in Duitsland, zoooo hard als het kan, hondjes of kinderen op de weg interesseert ze niet, ze rijden zich hier constant dood. Fransen trouwens ook, Spanje gaat wel weer vind ik, maar voordeel is dat er minder op de weg rijden. Nederland is geen doorkomen aan. En de supermarkten ook, je wordt er helemaal gek van op zaterdag in Nl, hier niet, spanje en frankrijk ook niet, en in turkije had ik een beetje de indruk dat niet iedereen daar het geld voor heeft en dat het daarom niet zo druk is. Op de markten daar kan het ook wel heel druk zijn ook zonder toerisme.
En inderdaad, wat ik al zei, en wat mij bij mijn eerste bezoek zo verbaasde omdat je een verkeerd beeld hebt, Turken zijn zo anders dan dat men denkt!. Ga gewoon eens met een wat wazige blik op straat staan en ze komen al vragen of ze je kunnen helpen. Ze halen je in huis om van hun laatste centen je een koningsmaal voor te zetten, en dan denk ik ach laat ik ze maar wat geld geven. Ja echt niet! Dat willen ze niet. Je loopt in het binnenland langs een boerenhuisje en je wordt gelijk te eten gevraagd! Aan de kust staan echt rieten hutjes op het zand waar arme boeren families op vakantie zijn. Ze gaan vol gekleed te water maar komen ons wel even allemaal een mooie glimmende groene appel brengen! En in zo'n hutje is echt niets!
Ja nederland, daar kunnen jullie wat van leren! Helaas is het hier in duitsland ook koud en grauw en donker nu maar de mensen zijn hier ook vriendelijker maar wel weer erg op zichzelf. Zomers zit er niemand in zn tuin behalve wij natuurlijk we wonen dan bijna buiten. We hebben er wel voor gezorgd dat de tuin er in de zomer lekker tropisch uitziet om te compenseren dat we niet in Spanje wonen. Waterworld wordt het hier genoemd, en wat zijn die Hollanders toch gek. Uit je tuin en van je land moet je leven en eten niet genieten! Haha!

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 23:37

Haha, me moeder zij altijd over Turkije: Er rijden meer ambulances dan bussen *LOL*

Ja dat gespuis wat in nederland kun je ook vergelijken met
streng gelovige hier, daar is het is het heel modern heb ik mij laten vertellen Knipoog je ziet er ook bijna geen hoofdoeken meer in de hoofdsteden ??

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 00:48

Lusitana, bedoel je met die begeerlijke portugees nog steeds die ricardo ? Ik ben twee dagen geleden begonnen met lezen echt net een boeketreeksverhaal. Niet de afloop vertellen hoor! Heb ik wat te doen in donkere dagen.

Klik , tja, dat kan van alles zijn bij mij. Iets heel kleins kon ik op afknappen. Ben later gelukkig wat minder veeleisend geworden.
Ik zocht altijd de gevaarlijke spannende types uit of trok ze aan.
En dat verhaal over ricardo doet me weer teruggaan in de tijd.
Ik was 31 en hij was 19 heel leuk tijdelijk en erg veel gelachen ook als hij zei bv. eigenlijk ben ik zestien en ben op de brommer !
Ik schrok me echt rot, gelukkig was het een grapje.

Leuk dat het met je paardje zo goed gaat, die van mij heeft in de zes weken dat ik hem heb nog nooit naar me gehinnikt. Maar als ik kom omhelst hij me we zowat op zn paards!

En zijn ze echt nog zooo primitief daar ? Lijkt een beetje turks, het binnenland dan. Daar gebeurt dat ook al horen wij dat niet te weten. Daar mag je je vrouw ombrengen als je denkt dat ze ontrouw is. Beetje eng wel. En jij als vrouw alleen daar dat wordt wel geaccepteert of geeft geen problemen ?
En qua gezondheid heb je het ook niet getroffen las ik, je hebt vanalles tegelijk, voel je je beter sinds je daar woont?

En hackie, zo'n 10 jaar geleden werd ik op het toeristische strand nog vervloekt door oude vrouwen omdat ik in mn badpak lag te zonnen. Maar nu zie je aan de kust alleen maar "moderne" turken op een paar uitzonderingen na. Die uit het binnenland zijn nog steeds erg traditioneel maar even vriendelijk en gastvrij. Nee ik had helaas ook vele vooroordelen in mijn hoofd die niet waar bleken te zijn.