[HK] De wintersport is weer geboekt!!!!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sterre

Re: De wintersport is weer geboekt!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 21:44

C_hristel schreef:
... Maar vorig jaar was er 1 duitse jongen die bij ons (8 nederlandsers) zat.. Vond ik echt zielig. Wij probeerde wel met hem te praten maar er kwam niet echt veel los...

1 Duitser met 8 Nederlanders, is idd écht sneu Haha! !

Tim (mijn zoon), zat vorig jaar in een klasje met allemaal nederlandse kinderen. Hij is 2-talig opgevoed en spreekt zowel Ned. als Duits even goed.
De kinderen hadden een Oostenrijkse ski-leraar en Tim vertaalde voortdurend alles braaf voor de andere kinderen.
Nu hadden we hem beloofd, dat hij maar 2 dagen in de ski-klas hoefde en voor de rest met ons mee mocht skien.
De andere kinderen probeerden hem nog over te halen dat ´ie in het klasje bleef, maar nee, meneer wilde niet Knipoog .
Iedere keer als we zijn klasje op de piste tegen kwamen was het "Tiiiim, kan je even vertellen wat ´ie (de leraar) nou weer zegt??!" Haha!

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 12:23

Ach, ik heb als klein kindje (7 t/m 12 jaar denk ik, daarna leerde ik Duits op school en was het wat minder onhandig) ook regelmatig alleen in een klasje met Duitse of Zwisterse kinderen gezeten. Was echt geen ramp hoor en ik vermaakte me best. Ik miste wel wat aansluiting, maar ze waren ook vaak jonger dan ik, dus dat klikt dan sowieso niet zo lekker. Enige problematische was dat er destijds een sleeplift was waar je ook halverwege kon uitstappen. Ik zorgde dus wel dat ik nooit als eerste in de lift ging, als de dood om te vroeg of te laat er uit te stappen Haha! Op een dag heb ik m'n skileraar toen maar de woorden 'halverwege' en 'naar boven' geleerd, dat was toch wat veiliger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 15:00

Mijn schoonbroer vertrekt volgende week al voor 4 maanden naar Gerlos!!!

Ik kan niet meer wachten... nog 2 maandjes!

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 15:09

Wij gaan van 16-25 februari naar Schladming (en omgeving). Ik heb er nu alweer zin in.

Ik heb 2 jaar geleden in Frankrijk in een snowboard-klasje gezeten en ik was de enige die geen Frans sprak, en de leraar sprak erg beroerd Engels. De rest van de groep was best OK, maar oik kreeg niet veel aandacht van de leraar. Afgelopen jaar in Oostenrijk 10x meer geleerd, gelukkig!

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 15:10

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 15:29

Jahoe! Go jij! Go jij! Er is sneeuw gevallen! Niet veel, maar het eerste witte laagje is een feit!

Nathazzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 16:12

Ja, bij ons (Chatel in Frankrijk) ligt er ook al n laagje sneeuw zie ik op de webcam! Alleen staat er zowel bij dal als bij berg 0cm!

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 16:14

Nathazzz schreef:
Ja, bij ons (Chatel in Frankrijk) ligt er ook al n laagje sneeuw zie ik op de webcam! Alleen staat er zowel bij dal als bij berg 0cm!

Het ligt eraan wanneer de sneeuwhoogtes worden gemeten in Chatel, en ook wanneer het skiseizoen echt van strart gaat. Buiten het seizoen is de info meestal 0 cm of een streepje.

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 16:17

24 jan vertrek ik voor 2 weken naar oostenrijk
naar ski gebied berwang bichelbach
heerlijk vertoefen daar, kijk d'r enorm naar uit
zoonlief nu 8 skiet ook al goed mee, die gaat nu meer en meer carpiolen op de skie's uitvoeren
lessen wil hij niet meer, maar van mij moet ie toch een paar dagen op les

lovebonney

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 16:47

mijn ski vakantie is ook geboekt! kben echt heel blij, omdat ik niet had gedacht dat ik nog zou gaan.

ik ga naar kirchberg. het is de eerste keer dat we daar heen gaan. voor de rest ben ik vier keer naar Westendorf geweest! echt geweldig dorp en niet te vergeten hele goede apres ski!

ik ga van 9 feb tot 17 feb.

Kheb er onwijze zin in! Haha!

iemand ervaring met Kirchberg?

Niffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 17:12

Ik ben een paar jaar geleden in Kirchberg geweest. Echt heel erg massaal nederlands..een soort Salou van de winter. Persoonlijk hou ik daar niet zo heel erg van! Skigebied vond ik ook niet erg relaxed. Veel smalle pistes en aan het eind van de piste altijd "prikken" naar de volgende lift of piste

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 18:01

Kirchberg is geweldig.
Al 18 jaar kom ik daar elke vakantie (ook in de zomer), en het is er super. Oké, er zijn veel toeristen. Maar de pistes zijn super, ik vind het heerlijk. Er is voor iedereen wat wils, brede schitterende pistes, spannendere afdalingen, lange routes. Heerlijk.
En vind je de Fleckalm te druk, kijk eens verder. De Fleckalm is vaak het drukkere gebied, alle mensen gaan daarheen (je kan er dan ook heerlijk skiën), maar er zijn zo veel andere mooie bergen en gebieden in de buurt! Bijvoorbeeld de Kitzbüheler Horn, in Kitzbühel, perfect te bereiken met de gratis skibus. Kleiner dan de Fleckalm, maar heerlijk rustig en lekkere pistes. En verder zijn er nog zat andere gebieden in de buurt, waar je met je skipas in mag.
Nee ik heb het er super naar mijn zin hoor, Kirchberg is een geweldig gezellig dorp.

Wie weet tot ziens. Knipoog

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 18:06

Niffie schreef:
Veel smalle pistes en aan het eind van de piste altijd "prikken" naar de volgende lift of piste

Dan vraag ik me toch af waar je geweest bent, je hebt dan heerlijke pistes gemist. Ach gut
Ga je achter de menigte aan, ja dan kom je op drukbevolkte, smallere pistes uit. Kijk je echter wat verder dan je neus lang is, zie je heerlijke pistes liggen die niemand heeft ontdekt. Zo sta ik er elke verbaasd over als ik bovenaan mijn favoriete piste sta. Zwart, ontzettend lang, ontzettend breed, gewoonweg fantastisch! Echt, bijna nooit iemand te bekennen.

En nu trouwens een jaar of 2 geleden de S3-bahn is opgegaan, die het skigebied van Kitzbühel/Kirchberg met Jochberg verbindt, is het gebied 2 x zo groot, en rustiger geworden, de skiërs zijn veel meer verspreid. Lachen

[maar goed, zal ook meespelen dat ik het gebied op mijn duimpje ken, alle leuke en heerlijke plekjes weet, als nieuwkomer is dat wat moeilijker Lachen ]

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 18:08

terorita schreef:
zoonlief nu 8 skiet ook al goed mee, die gaat nu meer en meer carpiolen op de skie's uitvoeren

SUper leuk gebied... daar heb ik 15 jaar geleden leren skieen. ben er ongeveer 4 jaar achtereen geweest.. Nu al 10 jaar niet meer.. Maar dit jaar gaan we twee keer.... waarschijnlijk ook naar berwang...

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 18:58

Sterre schreef:
C_hristel schreef:
... Maar vorig jaar was er 1 duitse jongen die bij ons (8 nederlandsers) zat.. Vond ik echt zielig. Wij probeerde wel met hem te praten maar er kwam niet echt veel los...

1 Duitser met 8 Nederlanders, is idd écht sneu Haha! !

Tim (mijn zoon), zat vorig jaar in een klasje met allemaal nederlandse kinderen. Hij is 2-talig opgevoed en spreekt zowel Ned. als Duits even goed.
De kinderen hadden een Oostenrijkse ski-leraar en Tim vertaalde voortdurend alles braaf voor de andere kinderen.
Nu hadden we hem beloofd, dat hij maar 2 dagen in de ski-klas hoefde en voor de rest met ons mee mocht skien.
De andere kinderen probeerden hem nog over te halen dat ´ie in het klasje bleef, maar nee, meneer wilde niet Knipoog .
Iedere keer als we zijn klasje op de piste tegen kwamen was het "Tiiiim, kan je even vertellen wat ´ie (de leraar) nou weer zegt??!" Haha!

Yeey ,eindelijk iemand die ook duits-NL is opgevoed ! Ik vind het heel fijn, en heb er op skivakantie idd. ook heel veel aan ! Echt leuk is dat ! Vooral tijdens de duitse lessen op school, tienen halen en verder een duits boek lezen Haha! Tim zal er ook heel veel aan gaan hebben !

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 19:04

Trouwens iemand ook naar Serfaus-Fiss-Ladis ? Is een groot aan elkaar geplakt ski gebied ! Ik kom al sinds ik 5 was in Serfaus, ken het hele gebied op mn duimpje, is echt geweldig ! het is ook in een onderzoek met wereldkampioen skieers tot het skigebied met de beste pistes verkozen. I Lovers Serfaus !

En zat vorig jaar met marco borsato in het dorp, die zat daar ook hihi

Ook het dorp is heel leuk, met op woesdagavond op de piste een geweldige show en nacht skieen met lampjes. Heerlijk is dat, een lege hele lange piste, goed verlicht ,mm , droom alweer weg ! Haha!

We gaan geloof ik mid. Februari. Verder is er een leuke jeugd-ski groep, waar je 's ochtens heel erg intensief skiet, en 's middags gaat snowbiken(heerlijk buiten de piste) skifoxen, snowscooten op op snowblades de buckelpistes af met je leraar en groep , heel gezellig Haha!

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 19:30

Kitzbühel/Kirchberg ligt dat niet vlak bij westendorf? Volgens mij heb ik daar vorig een ski route heen gemaakt maar ik kan het ook mis hebben. volgens mij als je in een ander taalig (zeg ik dat goed?) ski klasje zit leer je een stuk minder!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 19:43

Ja Westendorf is inderdaad vlakbij Kirchberg (en dus ook Kitzbühel). Lachen

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 19:51

Whiz schreef:
terorita schreef:

SUper leuk gebied... daar heb ik 15 jaar geleden leren skieen. ben er ongeveer 4 jaar achtereen geweest.. Nu al 10 jaar niet meer.. Maar dit jaar gaan we twee keer.... waarschijnlijk ook naar berwang...

tis een erg leuk gebiedje
ben d'r een jaar of 4 niet meer geweest, laatste jaren ging ik naar het Zillertall
heb d'r ook weer veel zin in
vertoefen in een klein plaatsje vlak bij berwang genaamd Hoffen
in een klein pensiontje erg gezellig

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 19:52

Mocca schreef:

ohh maar daar is het zo geweldig!! whaaaaaaaaaaaa zou niks anders meer willen.. Als ik er aan denk sta ik al te springen om weer te gaan. Echt super maar dan ook super mooi ski gebied!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 22:20

C_hristel schreef:
Mocca schreef:

ohh maar daar is het zo geweldig!! whaaaaaaaaaaaa zou niks anders meer willen.. Als ik er aan denk sta ik al te springen om weer te gaan. Echt super maar dan ook super mooi ski gebied!

Het is ook super mooi daar. Lachen
Er is weer een nieuwe lift geopend vorig seizoen, ik geloof van westendorf naar de Fleckalm ergens. Nog sneller in een nog groter gebied dus.

Haha ik heb er alweer helemaal zin in hoor. Knipoog
Over 2 weken precies zit ik nu óf in de auto, of ik ben er al! We vertrekken rond het middaguur op donderdag, maar het liefst zo snel mogelijk.

bloempie186

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 23:26

jeeeeej! ik zie sneeuwvlokjes in de voorspellingen in hinterglemm voor overmorgen!! Haha! eindelijk! misschien toch nog sneeuw! Haha!

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 23:30

jep 31 dec om 2 uur snachts gaan we rijden lekker skieen en zuipen.....
ik kan bijna niet wachten.
ik vind het wel jammer dat k mijn hond niet mee kan nemen maar het is maar voor 7 dagen,mijn moeder past hier thuis op de hond dus dat komt goed....
we gaan naar bramberg we zijn van de zomer ook geweest met de hond en nu gaan we met vrienden lekker skieen.

gr gemma

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 10:36

Ligt idd overal nu een laagje sneeuw... op de cam van les deux alpes zag ik ze al volop skieen, krijg nu helemaal de kriebels Haha!

bloempie186

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 11:28

superpluisje schreef:
Ligt idd overal nu een laagje sneeuw... op de cam van les deux alpes zag ik ze al volop skieen, krijg nu helemaal de kriebels Haha!

ja in frankrijk sneeuwt t al n paar dagen.....alleen oostenrijk wil nog niet echt vlotten....