Ierland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

UK_eef

Re: Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 00:12

Jahaaa Eef18 reports hierzo vanuit Ierland!
Ik ben gister in mn appartement getrokken, zit hier met Poolse en Oostenrijkse studenten, heerlijk internationaal dus

Voorafgaand aan deze dag heb ik samen met mijn ouders een week door Ierland getourd met een auto. We hebben midden/zuid Ierland bekeken, echt heel gaaf! (ik was nog nooit eerder in Ierland geweest)
We hebben heel veel dingen gezien, Cliffs of Moher, Dublin, Ring of Kerry, Cork, Kilkenny etc etc.

In de loop van de week komen foto's!!!
Ik ga nu richting mijn bedje want ik ben kapot

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 11:10

Wat fotos:
Afbeelding Cliffs of Moher
Afbeelding Cliffs of Moher
Afbeelding (mn vader loopt daar links in beeld)

Er volgen er nog meer

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 11:29

Foto nr 2 hangt bij ons uitvergroot aan de wand. Exact dezelfde foto..

Ben je ook nog naar de Burren geweest?

MelanieS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 12:19

Mooie plaatjes! Denk dat inderdaad iedere Ierlandganger die bij de Cliffs is geweest exact zo'n foto heeft De Burren is idd ook erg gaaf, heel bijzonder wel.

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 16:41

Ja bij de Burren zijn we ook nog geweest! Schitterend, kan niet anders zeggen. Die foto's moeten nog ontwikkeld worden dus dat is nog even wachten.

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 16:52

Wow wat een mooie foto's! Zo te zien heb je het daar uitstekend naar je zin!!!! Nog veel plezier toegewenst de rest van je verblijf in Ierland!!!

* wacht in spanning af op nog meer foto's... grijns*

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 22:54

Hebben jullie dat stuk over Ierland in de Telegraaf (zie pagina TA 15, oftwel: De Reiskrant) gelezen? Er staan gave foto's bij!

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 14:18

Eef meld zich weer Mijn internet is momenteel thuis echt TE langzaam om te kunnen bokken (nooit geweten hoe erg je discussies kunt missen }> ) maar volgende week kan ik wel weer lekker kletsen!! En dan komen meer foto's en verhalen vanuit Ireland!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

MelanieS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 11:19

MelanieS meldt zich ook!!!

Moe, maar zeer voldaan zijn we gisteren teruggekeerd vanuit een zonnig Ierland. Dankzij die buikschuiver van een vliegtuig eerder op de dag waren we flink vertraagd, maar goed dat heeft de pret niet mogen drukken.

Ben op het moment bezig met de foto's te uploaden, dus zodra het kan zal ik wat foto's plaatsen. Over het algemeen zijn het paardrijfoto's en niet zo zeer omgevingsfoto's, want als je al zo vaak op een zelfde plek bent geweest zitten die foto's natuurlijk al jaren in oude foto albums.

Ik moet zeggen dat ik me er dit keer erg van bewust was hoe snel dingen kunnen veranderen in een jaar. Dublin is verandert en de wegen naar Wexford herken je niet meer terug. Hoe dan ook; we hebben het weer erg naar onze zin gehad en hebben het alweer over 'de volgende keer'.

MelanieS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 11:21

P.S. Eef18, mooie foto's!! Vooral die eerste!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 14:18

ow eef wat een geweldige fotos zeg!!!
ben benieuwd naar de jouwe melanie

MelanieS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 19:33

Donderdag regende het en was het zwaar bewolkt toen wij op het vliegveld van Dublin landden. De landing was op z'n zachts gezegd 'vervelend'; het toestel slingerde en ging die piloot nou ooit nog remmen? Gelukkig kwamen we er heelhuids vanaf en reden wij in onze huurauto richting Ballygarrett, Wexford. Boodschappen gedaan en ons geinstalleerd in onze koude, maar o zo leuke paradijsje aan de oostkust. Vrijdag was het stralend weer en vertrokken we richting Curracloe, waar we vorig jaar ook waren geweest.

Een van de Tinks van Curracloe Equestrian. Helaas alle manen en (bijna alle) sokken afgeschoren
Afbeelding

Blaine nam ons en andere gast Gerry mee voor een nog al woeste strandrit. We waren nog maar net het duin af of we gingen er in volle rengalop vandoor!!!

Het strand van Curracloe is echt prachtig en die vrijdag konden we helemaal rond 'the point' terwijl we vorig jaar hadden moeten omkeren vanwege hoog water.
We hebben flink gegalloppeerd en nog een onderling wedstrijdje gedaan, waarbij Blaine natuurlijk won met zijn bloedpaardje.

Ik ben degene bij wie haar potje over haar ogen zakt 2e van rechts.
Afbeelding

Het was echt weer erg leuk daar op dat strand, hoewel mijn paard Spencer erg graag op kop wilde lopen (en ik niet ) en hij niet onder de indruk was van mijn ophoudingen.
Mochten jullie ooit die kant op gaan, ik kan het je echt aanraden om daar even lekker los te gaan op het strand.

Als we niet paardreden zaten we in de zon bij ons huisje lekker biertjes en fizzy orange te drinken.

Ik zit rechts, de twee in het midden zijn Talida en Allegro op Bokt.
Afbeelding

De volgende dag weer stralend weer en paardrijden bij Devil's Glen in Ashford, waar ik al een aantal keer ben geweest. Helaas komen er steeds meer stenen op het ruiterpad en nadat mijn pony Midget ook nog een ijzer verloor tijdens weer een wilde rit, besloot ik af te stappen en het laatste stuk te lopen. Gelukkig hielden Allegro en Cath mij gezelschap. Jammer genoeg geen foto's van onze buitenritpaarden gemaakt, maar wel van de crossles die Talida en Wendela volgden voor de buitenrit begon.

Talida op Lucky
Afbeelding

Even overleggen met de juf
Afbeelding

Om de crosscountrybaan lag een renbaan waar een paar jockeys even lekker voluit gingen.
Afbeelding

Zondag hadden we een rit bij Macreddin Stables vlakbij Aughrim in Wicklow.
Afbeelding

Omdat we hadden gezegd dat we overal pijn hadden van onze twee wilde ritten kwam het rustige ritje, waarin 1 rengalopje en verder veeeeel stappen, onze goed uit.

Weer die cap over m'n ogen! Ik sta in het midden en zit op Kizzy
Afbeelding

Toen we op een avond vanuit de kroeg in het dorp naar huis liepen kregen we gezelschap van een klein hondje dat ons uiteindelijk naar huis volgde. Ik dacht nog; die is van een boerderij ergens en komt even buurten. Ze zal vanzelf wel weer weggaan. Maar nee, ze heeft de hele nacht buiten voor de deur gezeten en toen we de volgende dag van een buitenrit terugkwamen zat ze er nog. Ze rende de hele tuin door, verdween dan even om later weer terug te komen. Ze was echt enorm lief en erg vrolijk en we wilden haar al meenemen naar Nederland, ware het niet dat ze een halsbandje om had. Ze zag er ook niet uit als een zwervertje. Ze lag languit in het gras bij ons in de zon en ging maar niet weg. De tweede dag hebben we het hele dorp rondgevraagd, tot en met het verzorgingstehuis aan toe, maar niemand kende haar. Zondag, toen we richting Macreddin Stables vertrokken en de straat uitreden, kwam ons een auto tegemoet met een oud baasje achter het stuur. Ter hoogte van ons huisje opende hij het portier en we konden nog net in onze achteruitkijkspiegels zien hoe 'ons' hondje Fluffy, alias Sausage in de auto sprong en op de hoedenplank ging liggen!
Dat was een hele zorg minder. Ze was weer bij haar baasje.
Afbeelding

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 19:55

Zo dat scheelt me een hoop typen haha een kant en klaar verslag over ons tripje. Wat waren wij een enorme bofbipsen, daar moet iedereen hier toch gewoon jaloers op zijn?

Carlaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 22:00

Ik ben het! Ik ben het! (Jaloers dan he )
Jeetje, wat ziet dat er gaaf uit zeg! Met zo'n stel vriendinnen heerlijk een tijdje weg...
Leuk dat jullie het meer dan genoeg naar de zin hebben gehad, heerlijk!

Maar hoezo worden die tinkers helemaal geschoren? Snap dat kortwieken zo zijn voordelen heeft, maar was dat hier ook de achterliggende gedachte van?

En ik ben al helemaal verliefd op Fluffy!

MelanieS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 22:38

Carlaa schreef:
Ik ben het! Ik ben het! (Jaloers dan he )
Jeetje, wat ziet dat er gaaf uit zeg! Met zo'n stel vriendinnen heerlijk een tijdje weg...
Leuk dat jullie het meer dan genoeg naar de zin hebben gehad, heerlijk!

Maar hoezo worden die tinkers helemaal geschoren? Snap dat kortwieken zo zijn voordelen heeft, maar was dat hier ook de achterliggende gedachte van?

En ik ben al helemaal verliefd op Fluffy!

He Carlaa, dat is leuk!!! Onze gids Blaine zei dat de Tinks eerst manen tot op hun knieeen hadden, maar dat vergt teveel onderhoud. Dit is netter en praktischer. Ik verklaarde hem uiteraard voor gek Ik mocht willen dat Kieran manen tot op z'n knieeen had!

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 09:48

MelanieS: jouw fotos zijn ook super!! Het ziet er heel gezellig uit en je wat fijn dat je ook goed weer hebt gehad! Waar precies is die stal waar je bent geweest?

MelanieS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 13:03

We zijn bij 3 verschillende stallen geweest. Curracloe Equestrian waar we over het strand hebben geraced ligt ten zuiden van Dublin, zo'n 2 / 2,5 uur rijden.

Afbeelding

We zijn helemaal om het hoekie van the point (boven de 'd' van Wexford) gereden. Errug gaaf!! en we gingen errug hard

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 18:14

ziet er ook geweldig leuk uit zeg die springfoto is errrg gaaf

*owww waarom moet ik nog een jaar wachten* snif

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 15:18

Oh wat een gave foto's hebben jullie daar gemaakt! De één is nog mooier dan de ander! Leuk om jullie reisverslagen te lezen!

@ Melanie: reden jullie nou telkens op grote Tinkers, of lijken ze op de foto soms zo groot?
Jammer inderdaad dat de manen en sokken gekortwiekt waren! Maar deden ze de sokken soms ook in verband met mok kortwieken? Of ook alleen voor 'het praktische'?

Groetjes, Manon

Moragh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 21:22

Maandag ook weer even een paar dagen naar Ierland, vriendinnen bezoeken en een zeer intiem concert van Luka Bloom waar een DVD van opgenomen wordt...
Ben benieuwd, zin om weer eens terug te gaan!

MelanieS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 21:41

jesse_rulez schreef:
Oh wat een gave foto's hebben jullie daar gemaakt! De één is nog mooier dan de ander! Leuk om jullie reisverslagen te lezen!

@ Melanie: reden jullie nou telkens op grote Tinkers, of lijken ze op de foto soms zo groot?
Jammer inderdaad dat de manen en sokken gekortwiekt waren! Maar deden ze de sokken soms ook in verband met mok kortwieken? Of ook alleen voor 'het praktische'?

Groetjes, Manon

Nou groot, groot...als je mijn Kieranbeest gewend bent, is alles klein!!! En ook redelijk smal eigenlijk!! Ik vond ze niet heel erg groot hoor. Die laatste waar ik op reed was erg klein. Ik denk dat het afscheren puur uit praktisch oogpunt is.

MelanieS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 21:41

Mordysh schreef:
Maandag ook weer even een paar dagen naar Ierland, vriendinnen bezoeken en een zeer intiem concert van Luka Bloom waar een DVD van opgenomen wordt...

Leuk hoor! En hoezo een zeer intiem concert, leg eens uit?

Moragh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 08:47

MelanieS schreef:
Mordysh schreef:

Leuk hoor! En hoezo een zeer intiem concert, leg eens uit?

Nou, er waren maar 100 kaartjes te koop, dus alleen voor echte fans, vrienden en famillie!
Leuk om eens mee te maken!

Was eigenlijk een spin-off van het Christy Moore concert voor mij (en beetje een bevlieging om er zo in mijn uppie heen te gaan, maar ach!)
Maandag ga ik weg, vliegen vanuit Eindhoven, dan naar een vriendin (die zit in de jonge renpaarden), woensdag het concert en dan daarna misschien nog even naar een hoogzwangere vriendin in Galway.

Heb er zin in!

MelanieS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 09:29

Wat gaaf! Waar wordt het concert gegeven? En waar woont je vriendin met haar renpaarden? Ergens in Kildare?

Moragh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 23:41

MelanieS schreef:
Wat gaaf! Waar wordt het concert gegeven? En waar woont je vriendin met haar renpaarden? Ergens in Kildare?

Concert is in Dublin, Die vriending werkt in maynooth op een stoeterij. Daarna ga ik nog een dagje naar Galway op zezoek bij een hoogzwangere vriending van me (2 jaar geleden was ik daar haar bruidsmeisje!)

Ik ga morgenavond! Heb er zin in!