backpacken in Australië

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Illona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 22:02

g'day mates! (over inburgeren gesproken ) (zie ook http://www.koalanet.com.au/australian-slang.html)

ik heb aan mijn reizen een hoop australische vrienden over gehouden, die steeds vragen wanneer ik eens die kant op komt.
en als ik hier alle verhalen lees... super!

obelixje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 23:38

Hallo! hier nog iemand die plannen heeft om naar australie te gaan! ik ga er een vriendin opzoeken, die ik tijdens mij vakantie van vorig jaar (oeganda) heb leren kennen. Zij woont in Melbourne en vanaf daar wil ik nog een paar weken het land in. Maar mijn probleem is, dat het land zoooo groot is en dat ik echt niet weet waar ik moet beginnen/ wat ik moet doen. Misschien is hier iemand die mij wat tips kan geven?
Ik ga in juli/ augustus, vind het leuk om actief te reizen en het moet dus vanaf melbourne te doen zijn.
Ik hoor het graag! via pm mag natuurlijk ook!
Bedankt,
Judith

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 00:04

Bedenk wel dat het in juli en augustus winter is in Australië, dus zeg maar januari en februari bij ons. Een Hollandse winter met ijzel, hagel, vorst en sneeuw zul je daar niet zo snel treffen, maar het kan aardig fris zijn. In het jaar dat ik er was (1998) sneeuwde het iig wel flink net ten noorden van Melbourne (op de plek waar ik een paar maanden eerder had gewerkt, maar op het moment van sneeuw zat ik in het warme noorden ).

Ik vind zelf Melbourne een geweldige stad, vooral de kant van het Albert Park en St Kilda. Wat verder een absolute must is als je in die omgeving bent, is de Great Ocean Road met de Twelve Apostles (waarvan er net vorig jaar een paar in zee gestort zijn). Het gebied rond de Yarra River is ook erg mooi (veel wijngaarden) en naar het noordoosten toe (richting Sydney) heb je een groot skigebied in de Snowy Mountains.

Op zich kun je in twee maanden tijd best veel zien. Je zou naar Canberra kunnen gaan, maar ook best naar Sydney (goedkope binnenlandse vlucht, trein of Greyhound). Verder naar Adelaide (hoewel ik dat niet zo'n bijzondere stad vond) en Broken Hill (Flying Doctors) moet ook interessant zijn.

obelixje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 00:13

Dank je voor de tips Karin, ik zal ze meenemen in mijn beslissingen Ik weet dat het winter is in juli/aug, maar heb geen andere mogelijkheid om te gaan dan die twee maanden ivm een onderwijsbaan... Vind het overigens ook niet zo'n ramp dat het koud is.
In melbourne ga ik in St. Kilda verblijven bij die vriendin, dus dat gedeelte ga ik sowieso zien!! Heb er superveel zin in!

Mlies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 17:16

Broer van m'n ex zit er nu ook voor een half jaar ofzo, kweet het eigenlijk niet precies.

http://www.zotontour.tk/

Ik kan de site zelf niet bekijken, is een .tk en die zie ik niet, maar mss staat er wel wat leuks op.

cesara

Re: backpacken in Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 20:34

als je naar Australie gaat, waneer kan je dan het besten gaan

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 23:24

cesara schreef:
als je naar Australie gaat, waneer kan je dan het besten gaan

Dat ligt helemaal aan jezelf en je voorkeur voor bv bepaald weer... Zelf zou ik niet graag in december/januari in bepaalde delen van Australie zitten want temperaturen boven de 40C zijn mij echt te gortig .

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 23:00

En tussen december en maart is het bijvoorbeeld in het uiterste noorden (rond Darwin) regentijd. Dan kunnen er flinke overstromingen plaatsvinden (let op: kunnen, dat gebeurt niet standaard).

Tasmanië is weer niet zo fijn om in juli te zitten, zeker niet wanneer je net uit de warmte van Brisbane komt. Een vriendin van mij deed dat en die heeft het daar gruwelijk koud gehad. Ik was begin mei op Tasmanië en toen was het nog net te doen, maar ik heb hier en daar toen al wel sneeuw gezien.

Voor Melbourne geldt ongeveer hetzelfde, net als wat Vikki zegt. Ik kwam eind februari aan in Melbourne en toen heb ik warmterecords van 40+ meegemaakt. Toen ik drie maanden later (eind mei) daar vertrok, was het mei en droeg ik twee fleecetruien over elkaar.

ozzieozzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 01:01

G'day ik zat net jullie topic te lezen en dacht laat ik eens reageren. Ikzelf woon in australie, ik ben er vorig jaar juni naar toe geemigreerd samen met mijn man. Wij wonen in de buurt van Adelaide (south australia) we hebben daar een huisje met lekker veel grond en mijn paard staat dus ook aan huis en dat is geweldig. Wij hebben het hier ontzettend goed naar de zin omdat alles hier veel relaxeder is dan in Nederland. Wat hier vandaag niet af is dat komt morgen dan wel.
En dan even over het weer, de winter zijn hier geweldig, helemaal niet koud zo rond de 15 graden. In de zomer, nu dus, kunnen de temperaturen oplopen tot 45 graden en dat is wel eventjes wennen als je het nederlandse weertje gewend bent .......

cesara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 17:00

allemaal verschillend dus, maar ja ik moet mog kijken waneer en waar in presies naar toe ga

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 21:29

Citaat:
Tasmanië is weer niet zo fijn om in juli te zitten,

Als je weinig zin hebt in al het toerisme in Australie is Tasmanie the place to be. Heel ongerept, werkelijk prachtig en nog totaal niet toeristisch, althans 4 jaar geleden. Het was er doodstil, heerlijk.
West Australie is ook een heel stuk minder toeristisch dan het oosten.

Ben inmiddels meerdere keren naar Australie geweest, heb het hele land gehad nu, zowel west als east coast gehad, binnenland, noord, zuid.
Waar je heen wilt hangt helemaal af van wat je wilt zien. ik ben persoonlijk helemaal weg van the outback, ruig, doodstil en groot! Je komt dagen geen mens tegen. Overal wild. Helemaal geweldig. Aan de andere kant zijn de verlaten, spierwitte zandstranden ten zuiden van Perth ook prachtig. Ook hier weinig mensen, alle ruimte.
voor meer info mag je pb-en.

SisLeone

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 18:57

Outback vind ik persoonlijk ook helemaal geweldig. In swags slapen onder de sterrenhemel. Grandioso.
De kimberleys vond ik persoonlijk ook mooi. En Tasmania great place to be. We waren toen net in Hobart toen alle schepen binnen kwamen van de Sydney Hobart race. Geweldig om mee te maken. Ben helemaal weg van het land.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 22:10

Citaat:
Outback vind ik persoonlijk ook helemaal geweldig. In swags slapen onder de sterrenhemel. Grandioso.

Jij begrijpt me!

obelixje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 14:23

Jippieeeee, ik heb mijn ticket geboekt!! Mijn reis begint 12 juli, eerst naar Australie (melbourne), daarna door naar NZ en op 16 aug. kom ik weer terug. Heb er helemaal zin in!!
Ik was zo enthousiast dat ik meteen even die vriendin van mij in Aus heb gebeld, maar het valt niet mee om een zinvol telefoongesprek in het engels te voeren, als de telefoon ook nog eens een vertraging heeft van 2 sec. Kon me bijna niet verwoorden.. bah, nog maar even een cursusje Engels spreken doen voordat ik er heen ga

memiro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 02:30

Heey pacific gangers, zit nu lekker op mijn werk te bokken, kom ik ineens dit topic tegen. Woon en werk nu in Auckland. Heb de rest van Nieuw Zeeland ook al gezien. Heb het goed naar mijn zin, maar blijf hier niet voor altijd..... Met vrienden enz is het toch best ver van europa en de sport paarden zijn hier niet zo goed als in europa. Maar voor een jaar reizen, andere cultuur verkennen is het zeker een aanrader. Voor mijn verslag kijk op www.rensandtanguybetweenthekiwi.whereareyou.net en www.smop.blogspot.com in Frans en Engels omdat mijn vriend Frans is.

FrankavdT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 16:05

Ik wil ook naar Australie of Amerika, maar moet nog 1 jaartje naar school... Als ik dit hier lees, kan ik gewoon niet wachten totdat ik klaar ben met mijn studie!!!!

De mensen die gaan: superveel plezier!!

Illona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 16:09

ik ben op het moment een brief aan het schrijven naar een vriend in brisbane.
ik hoop dat hij er a.s. donderdag is.

Weet iemand toevallig hoelang de post NL-Australie erover doet?

(ik zou gewoon bijna jaloers worden op mn kaartje, dat die lekker naar OZ gaat )

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 16:48

Als je het priority stuurt zou het ongeveer een week moeten zijn dacht ik... maar ik heb wel eens kaartjes gestuurd naar mijn bf -toen hij nog in Brisbane woonde- die er ondanks de priority sticker ruim 3 weken over deden... en heb wel eens iets binnen 4 dagen ontvangen... heel irritant.

Tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 11:50

Wat leuk om alle verhalen te lezen!
Ik heb in de planning om volgend jaar naar australie te gaan, zijn er nog meer bokkers die dan gaan?

cesara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 12:41

ik was eingelijk om dit jaat te gaan. maar het is toch volgend jaar geworden

Tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 21:56

cesara schreef:
ik was eingelijk om dit jaat te gaan. maar het is toch volgend jaar geworden

Ow watdan?
Ik wil eigenlijk liever ook dit jaar, maja nu heb ik geen geld

Alice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 02:36

Heey, hallo iedereen!!
Hier weer even een berichtje van mij, we zitten nu in Melbourne en eergister terug gekomen van een maand Nieuw-Zeeland. Hellemaal geweldig.
WE gaan nu proberen hier in de buurt werk te zoeken, wat helaas moeilijk zal worden want we zitten net aan het eind van het seisoen,..
We zitten nu in een best relaxt hostel, moet alleen wel steeds de pakeerplek betalen, heb vanochtend al een bon gekregen
See ya all later

ozzieozzie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 05:12

Illona schreef:
ik ben op het moment een brief aan het schrijven naar een vriend in brisbane.
ik hoop dat hij er a.s. donderdag is.

Weet iemand toevallig hoelang de post NL-Australie erover doet?

(ik zou gewoon bijna jaloers worden op mn kaartje, dat die lekker naar OZ gaat )

Bij gewone kaarten, brieven en pakketjes die niet te zwaar zijn duurt het ongeveer 9 dagen voordat die hier in Australie zijn. Bij pakketen boven de 2 kilo duurt het ongeveer 3 weken

Illona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 11:23

Mijn brief was er na 10 dagen.
ik was even bang dat hij er heel lang over zou gaan doen, omdat ik was vergeten en luchtpost op te zetten. maar hij was toch mooi op tijd aangekomen