Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
gaucho schreef:En een uitspraak tijdens mijn opbouw traject die mij heel erg bijgebleven is, enkel stabiliteit begint bij je core. Als je core sterk genoeg is om een misstap op te vangen, hebben je enkels een stuk minder te verduren.
Suliko schreef:Als je kijkt welke schoenen het meest gebruikt en aangeraden worden voor het lopen van de gehele pacific crest trail (4286 kilometer over meerdere bergpassen). Dan zijn dat voornamelijk trailrunning schoenen als hoka speedgoat, la sportiva bushido, altra lone peak, altra olympus of lichte lage (!) hiking schoenen als merell moab ventilator of salomon x ultra low. Zegt dat ook best veel!
lieke2 schreef:Suliko schreef:Als je kijkt welke schoenen het meest gebruikt en aangeraden worden voor het lopen van de gehele pacific crest trail (4286 kilometer over meerdere bergpassen). Dan zijn dat voornamelijk trailrunning schoenen als hoka speedgoat, la sportiva bushido, altra lone peak, altra olympus of lichte lage (!) hiking schoenen als merell moab ventilator of salomon x ultra low. Zegt dat ook best veel!
Ik wandel het liefst op trailrunschoenen, bij voorkeur de salomon speedcross uitvoering. Heerlijk voor smallere voeten. Maar o zo snel door het profiel heen bij wandelen op asfalt
. Hebben alle trailrunschoenen daar last van?
Dorus schreef:Ik gooi dit topic weer even omhoog. Het is me afgelopen jaar zo goed bevallen dat ik besloten heb dit jaar weer een keer op pad te gaan. Het wordt weer hetzelfde traject van de Kungsleden, maar dit keer begin september.
En eigenlijk begin ik weer waar ik vorige keer ook begonnen ben; een tent! Vorig jaar heb ik een tent kunnen lenen, dezelfde als die ik eigenlijk al een beetje op het oog had. En daar was ik blij mee, want als ik heel eerlijk ben dan zou ik graag wel een iets grotere tent willen. Zeker als het regende vond ik het nogal krap met ruimte en zou ik eigenlijk m'n rugzak wel binnen in de tent willen. Dus ik ben op zoek naar een 2 persoons tent met een maximum gewicht van 1300 gram. Ook zou ik graag rechtop willen kunnen zitten. En het voordeel van een tweepersoons is dat we eventuel met tweeën kunnen slapen mocht het kouder worden, iets waar in september wel meer kans op is dan in juni.
Het volgende op mijn lijstje is nieuwe degelijke thermokleding. Ik heb een lichte voorkeur voor merino, met synthethische stoffen wordt ik vaak nogal zweterig en met merino heb ik goede ervaring.
Verder moet ik nog een goede hoofdlamp hebben. In juni hadden we die niet nodig boven de poolcirkel, maar dat zal in september een stuk anders zijn. Ik ben ook erg benieuwd hoe donker het daar gaat worden zonder lichtvervuiling in de buurt.
En als laatste heb ik een heuptasje op mijn verlanglijstje staan. De heupzakjes van mijn rugzak zijn vrij klein, ik kan daar een paar meusli repen in kwijt, maar daar past bijvoorbeeld geen smartphone in. Ik wil gewoon een aantal dingen net wat beter bereikbaar hebben tijdens het wandelen dan afgelopen jaar.
Sharani schreef:De MSR hubba hubba is zeker meer dan een kilo, ongeveer 1700 gr dacht ik. En daarbij zijn de y stok tenten sowieso niet de meest geschikte tenten in situaties waar het winderig kan zijn, zoals Lapland en ook bijvoorbeeld Schotland of IJsland. Een licht tunneltentje is beter geschikt voor allerlei weersomstandigheden.