Nog meer liefhebbers van De Veluwe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 14:52

Zelfs op de Posbank heb ik hartje zomer heerlijk rustig gewandeld, maar dan vanaf de Steeg, inderdaad niet vanaf Rheden want dat is file lopen.

Sure_lee

Re: Nog meer liefhebbers van De Veluwe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 15:26

Vlakbij Lunteren zit de Oscarhoeve. Daar kun je een huisje huren. Sommige huisjes hebben een paddock voor het huisje.
Ik heb vroeger gewoond in 1 van die huisjes voordat ze het voor recreatie gingen verhuren.
Ik ga zelf heel graag met mijn paarden naar van Koren tot Manen in Kootwijk.
Maar dat is wellicht wat ver vanaf Lunteren.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 15:59

Laag Soeren is wel een eindje van Lunteren. Dan is de Oscarhoeve handiger :j . Maar Boszicht is wel een heerlijke plek voor vakantie met je paard. Ben ook bij Samoza geweest, geen weidegang alleen klein uitloopje bij de stal. En de camping zelf moet echt je smaak zijn. Ik ging heel veel het bos in daar omdat ik het park echt veel te druk vond.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 16:28

bribro schreef:
Ik word misselijk van ijs van Co |(
Ben zelf fan van de IJstijd, zitten op verschillende plekken op de Veluwe.

Jaaaa, ijs van IJstijd. We haalden ons ijs altijd in Garderen. En ooit één keer ijs gehaald bij Bob’s ijs langs de Meervelderweg (vlakbij de A1) _O- wat een afzetter is dat. Stom van hem, want wij zaten op loopafstand bij hem vandaan en houden nogal van ijs. We begrepen echt nooit dat het daar soms zo druk was.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 16:51

prompter schreef:
Zelfs op de Posbank heb ik hartje zomer heerlijk rustig gewandeld, maar dan vanaf de Steeg, inderdaad niet vanaf Rheden want dat is file lopen.

Dat is niet de Posbank, maar de Lappendeken.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 16:59

Ik ga Coldenhove en Rabbit Hill ook even checken! En dat andere park met de stacaravans ook!
Op Miggelenberg hadden we een sauna bij het huisje...
IK heb zelf in Velp gewoond, liepen regelmatig de veluwezoom op.
Wild spotten ( er is vlakbij Dieren een plek waar 99% zeker zwijnen lopen) en lekker lange wandelingen maken.
Ook vaak bij een dassenburcht gepost, en een aantal keren ook dassen gezien!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 18:07

Eulogy schreef:
Als ik 1 hype niet begrijp is het IJs van Co wel :') Hoewel ze er volgens mij ook wel bakken schepijs verkopen (voor thuis), die zijn wel lekker vind ik!

+1 :Y)

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 18:16

Hahaha echt? Ik kijk elk jaar weer uit naar ijs van Co.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 19:19

Haha nee ik snap het echt niet. Mijn ouders wonen in Hoenderloo en elke keer als ik erlangs kom en die enorme rijen mensen zie staan, verbaas ik me weer :+ We halen er eigenlijk alleen heel af en toe een ijsje voor de hond :D

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 20:01

Hahaha ik ben ook fan van Ijs van Co! :D

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 14:58

Zondag heeft mijn man oefendag van de band normaal ga ik mee en vermaak ik me wel. Maar met al die regen heb ik weinig zin om te gaan, de hondjes hebben er dan ook niks aan.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 15:15

Zebrastreep schreef:
Leuk dat dit topic zo goed loopt , ik vindt het erg leuk om te lezen dat er zoveel mensen zijn die ook zo genieten van De Veluwe :D

Even heel ver vooruit , maar wat zijn leuke locaties om met een paard te overnachten?
Volgend jaar wil ik met mijn elitemerrie naar de keuring in Lunteren. Waarschijnlijk huren we een stal op de locatie waar de keuring gehouden wordt. Maar een back-up is wel een fijn idee.

Graag in combinatie met een huisje voor meer personen , het gaat om een weekend. Misschien eventueel nog paarden mee maar dat weet ik nog niet. Het duurt ook nog heel lang , maar aangezien alles snel volgeboekt kan zijn is het alvast handig om hier over na te denken.

En eigenlijk heb ik mijn paardje liever dichtbij staan zodat ik er zelf zicht op heb.

Iets verder weg, maar in Kootwijk bij Gert van de Hoorn kun je een recreatiehuisje huren en paard stallen. Ze zitten midden in het bos.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 19:37

marleen_usar schreef:
Zondag heeft mijn man oefendag van de band normaal ga ik mee en vermaak ik me wel. Maar met al die regen heb ik weinig zin om te gaan, de hondjes hebben er dan ook niks aan.

Ik heb nog een plekje vrij op de menwagen :+ maar dan wordt je ook nat :')
Ik ga zondag met een stel vriendinnen een rit doen vanaf Veluws Ros naar Rode Kooper (als ik het goed schrijf) Is een ruiter route die ik nog niet eerder heb gehad

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 20:22

Ik kom even volgen, ben recentelijk ook verhuisd naar de Veluwe en wil ook graag mooie wandelingen etc gaan maken hier in de buurt!

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 20:33

Vroeger veel met mijn paard naar het Roode Koper geweest, dat ligt ook fantastisch, opstappen en je reed gelijk het ruiterpad op :)

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 17:17

Roode Koper wordt het hem niet morgen. Pony heeft een reactie gekregen op de enting en stond met ruim 39 graden koort een zielig hoopje pony te wezen. Hoewel ze nu al 24 uur koorts/verhoging vrij staat is ze nog wel gevoelig op de plek van de enting. Dus mentuig mag nog niet om van mij.

Scheelt, de andere ruiters/menners uit de groep waren al ziek :+

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 19:09

Morgen overdag is het droog dus ik ga toch en neem de kleine hondjes mee. Wandelpaden genoeg, wat jammer chamion.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 18:33

Vandaag weer voor een paar dagen aangekomen op de Miggelenberg. Midden op de dag deze knappe jongen tegen gekomen <3

Afbeelding

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 19:10

prompter schreef:
Vandaag weer voor een paar dagen aangekomen op de Miggelenberg. Midden op de dag deze knappe jongen tegen gekomen <3

[ [url=m/jaTnXW.png]Afbeelding[/url] ]

Dat is toch echt een cadeautje??? Wat mooi.

Dan nog een dringende boodschap aan alle Veluwe liefhebbers: rijd aub de toegestane snelheid!! Dus niet 35 waar je 50 mag, 40 waar 60 de Max is en 60 waar je gewoon 80 mag.
Moest vorige week van Putten naar Apeldoorn en word er hartstikke gek van.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-23 19:17

Hoe lastig ook maar dat hoort er een beetje bij in toeristische gebieden :=

Hier in Drenthe is het niet anders in de zomermaanden , maar ik heb mij er maar bij neergelegd dat het zo is.

En helemaal als je ergens niet bekend bent volgens mij rijdt iedereen dan langzamer.

Coco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 19:28

Mijn oom is laatst naast de Veluwe gaan wonen, heel leuk ook!
Hij zegt dat iedereen in omgeving paarden heeft haha

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 19:28

Wow wat een mooie foto van die reebok.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 19:55

Eerlijk is eerlijk, als ik daar soms rij tussen die bossen op die kronkelweggetjes durf ik daar echt niet altijd de snelheidslimiet te rijden hoor. Levensgevaarlijk af en toe. :o

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-23 20:17

Celebi schreef:
Eerlijk is eerlijk, als ik daar soms rij tussen die bossen op die kronkelweggetjes durf ik daar echt niet altijd de snelheidslimiet te rijden hoor. Levensgevaarlijk af en toe. :o

Precies , vooral de wegen met dikke bomen langs de weg. En als mensen zware haast hebben halen ze mij maar in. Maar heb al op een aantal plekken gehad dat er vrachtwagens aan het bumperkleven waren. Dan ga ik ook rustiger rijden ( lees gas los) vaak is dat al voldoende voor mensen om wat meer afstand te nemen en rustiger te rijden.

Hier thuis staan ze op dat soort wegen nog wel eens te flitsen , de weg naar mijn paard is ook een lang weg waar vaak te hard gereden wordt. Daar controleren ze ook eens in de zoveel tijd en vallen enorm veel boetes.

@prompter wat een prachtig dier! Hopelijk heb je er een beetje mooi ( vooral droog) weer bij de komende dagen.

--

Ik ga zondag heen *\o/* Wel op familiebezoek bij mijn opa en oma die naar een toch wel vervelende periode toch nog 2 weken op vakantie kunnen. Nog geen plannen wat we gaan doen , maar dat ligt ook aan het weer.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 20:37

Celebi schreef:

Dat snap ik. Maar tussen Putten en Apeldoorn kan je echt niet spreken van kronkelweggetjes.
Die hebben we inderdaad wel en dan pas ik zelf ook mijn snelheid aan. Maar op gewone doorgaande wegen? Alsjeblieft rijd door of rijd niet, je bent een gevaar op de weg