Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Picopico schreef:Leuk! Gefeliciteerd met je staatsburgerschap![]()
Waar zit je ongeveer? Heb je al een beetje een idee wat je wilt zien?
Ik ben al een keer of 6-7 (ben de tel kwijt) in dit deel van Canada geweest. Ik zou zeker de Bay of Fundy niet overslaan. Daar vind je de grootste getijdenverschillen ter wereld, echt bijzonder om te zien. In Saint John (dacht ik) heb je de Reversed Falls, ook heel apart. Kouchibouguac NP is ook de moeite waard. Verder zou ik kijken of je iets van de Acadian geschiedenis mee kunt krijgen
![]()
O ja, bij Shediac vind je 's werelds grootste kreeft![]()
Mocht je er tijd voor hebben zou ik aanraden een rondje Nova Scotia, en dan vooral Cape Breton Island, en Prince Edward Island te doen. In een week is dat wel te doen. Cape Breton is toch wel het mooiste stukje van de Maritimes![]()
Houd er hierbij wel rekening mee dat náár PEI gratis is, wil je het eiland weer af moet je betalen en de boot naar NS is 2x zo duur als de brug naar NB. Je kunt dus het beste eerst naar NS gaan, dan met de boot naar PEI en dan via de brug terug naar NB
Picopico schreef:Vergeet niet een ESTA aan te vragen voor als je de Amerikaanse grens over gaat. Bij Niagara Falls raad ik dat zeker aan, die kant is namelijk veel rustiger. Ik zou dat wel te voet doen, tenzij je verder de VS in wilt. De files waren best lang afgelopen zomer.
Rond Toronto zou ik ook rekening houden met veel file. Probeer als het kan de spits te vermijden. Wij zijn met de bus van Toronto naar Niagara Falls gegaan en deden er beide kanten op bijna 2x zo lang over als wat goolge maps aangaf (1,5 uur, was in werkelijkheid 2,5-3 uur) en dat was buiten de spitsDe bus had maar 2 tussenstops, dus daar lag het niet aan. Er stond gewoon echt de hele weg file.
Picopico schreef:Ziet er goed uit! Hoe gebruik je Chatgpt dan? Vraag je dan om suggesties?
O ja, tapijt is nog populair op dat continent. Heb ook eens een volledig getapijt vliegveld gezien
ODonoghue schreef:Hey!
Onze rondreis rondom lake ontario komt steeds dichter bij![]()
Dit is ons rondje:
Toronto 26 - 27 aug. Kingston 27-28, Montreal 28-30, Lac Sauvage (ON), 30-1, Ottawa 1-3, Syracuse 3-5, Ithaca 5-6, Niagara 6-8
Nu ben ik al wat activiteiten aan het plannen en lijkt het mij ontzettend bijzonder om een keer een rodeo mee te maken. De Tweed Stampede lijkt mij erg gaaf maar is echt te lang rijden vanaf waar we dan verblijven. Ik ben ergens geneigd om de planning er zelfs voor om te gooien![]()
Weten jullie nog zulke events in Canada (of Amerika) op max 2,5 uur rijden rond die data??
Oshaa schreef:Ik denk dat het soms echt wordt onderschat hoe leeg het hier eigenlijk is en op hoeveel plekken je geen bereik hebt. Wij volgen de berichten uit Jasper (we zouden er over een paar weken ook heen gaan) en lezen teveel paniekerige berichten van familieleden die hikers in dat gebied niet kunnen bereiken. Gister was er nog weinig aan de hand, maar in zeer korte tijd is het vuur enorm verspreid (het is hier heel heet, droog en vrij harde wind). Parks Canada raadt nu wel aan om - als het lukt contact op te nemen - hikers te zeggen dat ze op een designated campsite (in the backcountry) moeten blijven zodat ze eventueel met een heli kunnen worden opgehaald. Maar ja - dan moet je ze wel kunnen bereiken.
Picopico schreef:Voor degenen die (in het westen) hiken in de natuur, nemen jullie ook bear spray mee?