Vliegvakantie met baby, waarheen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SennaS

Re: Vliegvakantie met baby, waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 09:00

Ik heb bewust een een buggy gekocht die in de bagagerekken past dus die hoefden we niet in te leveren (mits er genoeg ruimte is uiteraard).

Volgens mij is het dezelfde als uit de link van Urbanus alleen wij hebben een Disney versie.

3heathcliff5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 09:43

_AB_ schreef:
Hebben jullie de normale kinderwagen meegenomen op vakantie, of een goedkope 2ehands aangeschaft?

Een buggy is ideaal. Wel opletten dat je een variant kiest die je fijn kan invouwen, tegen een stootje kan wanneer deze wel in het laadruim moet en dat ie verstelbaar is tot slaapstand.

Heb ooit een mooie MacLaren buggy voor een prikkie gescoord op marktplaats toen m’n kleine nichtje een week kwam logeren. Ik woonde toen 3-hoog zonder lift. Dus de buggy was een lifesaver. Dat ding is nog jarenlang in gebruik geweest binnen de familie, ook voor vliegvakanties.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 09:56

_AB_ schreef:
Zelfde als bij ons dus!
Waar denken jullie baan om heen te gaan?

Heel andere kant uit, Scandinavië :+ . Onze voucher is an SAS luchtvaartmaatschappij, en die vliegen alleen richting Scandinavië hahaha.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-22 11:47

Oooh, das ook leuk! Heb je al enig idee waarheen?
Mijn ouders vonden Noorwegen omgeving Bergen prachtig :)

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 12:43

Ik kom binnenvallen. Misschien al benoemd hoor maar wij zijn naar Kreta geweest en naar Portugal (albufeira). Erg kindvriendelijk!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 14:45

Wij hebben onze hele grote kinderwagen meegenomen. Mochten die ook gewoon tot aan de trap van het vliegtuig meenemen, is allemaal heel makkelijk verlopen. Zou dus niet per de een andere aanschaffen.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-22 16:09

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 17:29

Wij hadden een buggy gekocht die helemaal plat kon, zodat onze kleine er ook in kon slapen. Wat ook handig is, als je naar het strand oid gaat, is een deryan tentje. Weegt amper wat, is plat en kan t je zo opzetten op het strand. Zonwerend en onder een parasol kan je kleine er dan in slapen of spelen. Wij hebben die toen op MP gekocht.

Idd schone kleren voor jezelf en kids in handbagage.
Paspoort aanvragen voor die kleine
Een draagzak is natuurlijk ook erg gemakkelijk op het vliegveld.

Wij kwamen er vorig jaar achter dat onze kleine man, toen 2.5, een lolly lekker vond. Hij heeft er serieus 2u over gedaan om hem op te likken, met een filmpje aan en we hebben er geen kind aan gehad.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 17:41

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 17:55

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 18:43

Wij hebben een buggy van koelstra gekocht welke idd plat kon. Ook nog veel in de onderste boodschappenmand gelaten hahaha.

Deryan tentje hadden wij ook altijd mee!! Geweldig voor op het strand. Onze kleine sliep er ook gewoon in op het strand.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 23:18

_AB_ schreef:
Oooh, das ook leuk! Heb je al enig idee waarheen?
Mijn ouders vonden Noorwegen omgeving Bergen prachtig :)

Wilde wel graag die kant uit, of richting Tromsø, alleen dan zit je met een overstap, en daar hebben we niet zo'n zin in met een baby en kinderwagen....

Maar we zijn er zojuist achter gekomen dat we de voucher ook kunnen besteden aan een hotel! Dus kans is groot dat we gewoon een hotelletje ergens boeken op auto rijd afstand en dat doen :)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 10:52

Buggy mag idd vaak mee tot aan het vliegtuig, moet je er wel zo'n 'paraplu buggy' hebben. Dat is dus eentje die in elkaar vouwt. Daar heb je genoeg versies van die ook een verstelbare rugleuning hebben, zodat je kindje dus plat kan slapen.

Dat setje schone kleren is ook wel een aanrader ja. Onze zoon heeft een keer een doorlekkende luier gehad in het vliegtuig. Ging er vanuit dat ik hem niet hoefde te verschonen op een vlucht van 1,5 uur, maar dat had ik mis :+

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 14:59

miccamaaike schreef:
Buggy mag idd vaak mee tot aan het vliegtuig, moet je er wel zo'n 'paraplu buggy' hebben. Dat is dus eentje die in elkaar vouwt.

Wij hebben een hele grote wagen, die mocht (inclusief reiswieg) ook mee tot aan het vliegtuig…

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 22:23

Wellicht is dat verschillend per luchtvaartmaatschappij? Maar meestal moet je die inchecken met de rest van de bagage.

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 22:07

DonDon schreef:
Wij hebben een buggy van koelstra gekocht welke idd plat kon. Ook nog veel in de onderste boodschappenmand gelaten hahaha.

Deryan tentje hadden wij ook altijd mee!! Geweldig voor op het strand. Onze kleine sliep er ook gewoon in op het strand.

Haha, hier precies zo! Koekstra buggy en Deryan tentje. Geweldig!

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 22:22

Ik zag de titel, zag 6 pagina’s aan ohhh en aahhh. Niet doorgelezen.
Ik hoop intens dat je met je baby, kind etc niet bij mij in het vliegtuig zult belanden. -:(-

Succes met het vinden van een vakantie waarbij je álle dagen inclusief reis kunt genieten. :)F

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 22:55

Als je het niet doorgelezen hebt, hoe weet je dan dat het 6 pagina's ooh en aah is? Dat is namelijk niet zo.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-22 23:32

Fijne reactie wel, Taucha!
Waar ga jij heen deze zomer? Misschien komen we je wel tegen op Kreta of Mallorca, misschien wil mijn zoontje zijn half gesmolten ijsje wel met je delen <3
En samen met jou een filmpje kijken in het vliegtuig heen en terug<3

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-22 23:33

Koelstra buggy ga ik naar kijken! Derian tentje ook :)
En tjah, echt geen 6 pagina's oh en ah hoor :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 23:49

Taucha schreef:
Ik hoop intens dat je met je baby, kind etc niet bij mij in het vliegtuig zult belanden. -:(-

Succes met het vinden van een vakantie waarbij je álle dagen inclusief reis kunt genieten. :)F

Boeien.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 23:52

Taucha schreef:

Nuttige reactie! Daar heeft TS heel veel aan!

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 11:26

_AB_ schreef:
Koelstra buggy ga ik naar kijken! Derian tentje ook :)
En tjah, echt geen 6 pagina's oh en ah hoor :)

Wij hebben een goedkope Hamilton buggy gekocht voor erbij. Doe je zelf een pelzier en koop die vooral niet. :D Echt goedkoop duurkoop ding. Je breekt bij elke stap half je benen.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 11:51

Wat de buggy betreft hebben wij toen onze kleine daar aan toe was de Bugaboo Butterfly gekocht. Ook met het ook op de trip naar Londen met de kerst.

https://www.babypark.nl/bugaboo-butterf ... U2EALw_wcB

Is geen goedkope buggy maar hij rijdt echt super, we hebben hem nu regelmatig mee ipv de kinderwagen (Nuna Demi Grow)omdat hij een stuk wendbaarder is en een heel stuk kleiner inklapt.

De afmetingen van deze ingeklapt zijn zo dat hij ook mee t vliegtuig in mag als handbagage.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 17:32

paardje schreef:
DonDon schreef:

Haha, hier precies zo! Koekstra buggy en Deryan tentje. Geweldig!

Haha super toch! Ik vind die buggy's zo fijn, helemaal plat en makkelijk op te vouwen. En die tentjes ook een uitvinding. Ik moest wel even oefenen met opvouwen ahahah.