Drukte Schiphol

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 14:09

Mijn moeder heeft bijna 2 uur gewacht voordat ze uiteindelijk vertrok vanuit schiphol zodat iedereen het inderdaad de vlucht haalde. Ze miste daardoor wel bijna haar aansluiting. Vergat in Chicago haar ereader en tablet bij de poortjes. Haar koffer kwam op de volgende reis en was de volgende ochtend om 4 uur bezorgd. Dat wachten zodat iedereen aan boort kan is leuk maar wat mijn moeder daarna meemaakte door het wachten was minder leuk.

Amado

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 14:35

Ik vloog 3 mei, 4 uur van te voren op schiphol en heb 3,5 uur daarvan mogen kampen op een plastic stoeltje naast de gate. Vlogen kwart voor 2 ‘s middags
Dus wij hebben geen drukte gezien

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 14:37

Mkango schreef:
Er staan plattegronden online, maar het is nou ook weer niet zo dat er allemaal sluiproutes zijn of zo. :') De borden geven immers ook de kortste weg aan naar je gate.

Ik zie echt zo'n Harry Potter scenario voor me dat men een muur door glipt om 5 minuten tijd te besparen. _O-

Wij vliegen eind juni om 07:00 in de ochtend op een zaterdag.. Hopelijk valt het dan mee? :=
Wil er sowieso om 05:00 uiterlijk zijn..

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 15:56

Captain schreef:
Mkango schreef:
Er staan plattegronden online, maar het is nou ook weer niet zo dat er allemaal sluiproutes zijn of zo. :') De borden geven immers ook de kortste weg aan naar je gate.

Ik zie echt zo'n Harry Potter scenario voor me dat men een muur door glipt om 5 minuten tijd te besparen. _O-

Wij vliegen eind juni om 07:00 in de ochtend op een zaterdag.. Hopelijk valt het dan mee? :=
Wil er sowieso om 05:00 uiterlijk zijn..

Hahaha ik ook maar dat zou toch ideaal zijn!!
Nou ik zal in ieder geval de plattegronden bestuderen.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 17:30

Ik zie net op hart van Nederland foto's van hele lange rijen en wachttijden van 4 uur. Ik schrik er wel van.

Wij vliegen donderdag om half 6. Ik was van plan om 4 uur van tevoren er te zijn maar weet niet of ik dat nog met een uur moet verlengen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 17:36

Donderdag is ook nog eens lang weekend ivm hemelvaart ik denk het dan weer over de top druk gaat zijn ja. Veel mensen die lekker een lang weekend wegwillen.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 17:41

Zondag had KLM meer dan 48 vluchten geannuleerd. De dag er oor waren er ook veel vluchten geannuleerd en vertraagd. Mijn vriend zijn vlucht van Noorwegen naar Schiphol vertrok bijna 2 uur later. Dit omdat het vliegtuig van Noorwegen naar Nederland 2 uur te laat vertrokken was.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 17:43

M’n schoonzusje was vandaag ruim 3,5 van te voren op Schiphol. Vlucht gemist… Vliegtuig stond er nog toen ze bij de gate kwamen. Heeft er nog bijna 2 uur gestaan, maar ze mochten er niet meer in…

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 17:44

Wat een ellende zeg en stress voor de mensen die hun vlucht moeten halen :n

Stampeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 17:45

Mijn man vliegt vanavond en toen ik 1,5 uur gelden dit topic las zijn we als een gek gaan haasten zodat ik hem naar het station kom brengen om een treintje eerder te pakken. Heel benieuwd wat hij aantreft. Hij is dan met alleen handbagage 3 uur van te voren voor een vlucht binnen de eu.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 17:51

Stampeltje schreef:
Mijn man vliegt vanavond en toen ik 1,5 uur gelden dit topic las zijn we als een gek gaan haasten zodat ik hem naar het station kom brengen om een treintje eerder te pakken. Heel benieuwd wat hij aantreft. Hij is dan met alleen handbagage 3 uur van te voren voor een vlucht binnen de eu.

Ik ben heel benieuwd of hij dit haalt. Hou je ons op de hoogte?

Denise_Storm schreef:
M’n schoonzusje was vandaag ruim 3,5 van te voren op Schiphol. Vlucht gemist… Vliegtuig stond er nog toen ze bij de gate kwamen. Heeft er nog bijna 2 uur gestaan, maar ze mochten er niet meer in…

Dit is wel echt heel erg poedersuiker zeg!

Ik denk dat wij maar gewoon in de ochtend erheen gaan en het wel zien. Dan maken we er maar een dagje van

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 17:52

Spenk schreef:
Donderdag is ook nog eens lang weekend ivm hemelvaart ik denk het dan weer over de top druk gaat zijn ja. Veel mensen die lekker een lang weekend wegwillen.

Brrrr.

Er kunnen goede redenen zijn om te vliegen.
Maar een lang weekend weg - NEE.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 17:53

Denise_Storm schreef:

3,5 uur van te voren en nog de vlucht gemist, wow!

Ik vlieg morgenochtend rond 6 uur.
Als het goed is zijn wij er 3 uur van te voren. Eerder is de balie nog niet open..
Hoop dat alles goed gaat.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 17:54

Janneke2 schreef:
Spenk schreef:

Brrrr.

Wij vliegen ook donderdag en komen maandag terug. Snap niet wat daar mis mee is

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 18:16

Janneke2 schreef:
Spenk schreef:

Brrrr.

Misschien gaan ze wel naar familie die ze maar eens in het jaar zien..
Niet gelijk oordelen. Dat jij het nooit zou doen betekent niet dat je andere mensen 'vliegschaamte' aan hoeft te praten.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 18:20

Denise_Storm schreef:

Dat is heel zuur en gebeurt helaas veel.

Ik kan wel uitleggen waarom ze er niet meer in mochten: er zijn dan al processen beëindigd en andere processen in gang gezet, die niet meer opnieuw kunnen worden opgestart of stilgelegd.
Zeker als de brug er al af is, kan deze er niet zomaar even weer aan worden gezet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 18:23

Janneke2 schreef:
Spenk schreef:

Brrrr.

Waarvan akte.

Amber_anne schreef:
Wij vliegen ook donderdag en komen maandag terug. Snap niet wat daar mis mee is
Paard en wagen is milieuvriendelijker. :j

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 18:35

Spenk schreef:
Nav dit topic besloten om niet via Schiphol te vliegen maar via Eindhoven :=

Ik ben gister vertrokken vanuit Eindhoven en was met een uur overal doorheen. Was een feestje vergeleken sommige verhalen hier over Schiphol -O-. Volgde hier eigenlijk omdat ik bang was dat Eindhoven zou volgen, haha.

Overigens lijkt mij een topic over vluchthavens niet helemaal een topic waar je mee moet praten als je anti-vliegen bent, maar dat terzijde.

Bianca_v_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 18:41

Mijn vriend vliegt vandaag voor zijn werk naar de UK met alleen handbagage en heeft 4 uur en 15 minuten in de rij gestaan. Vlucht maar omgeboekt naar eentje van 2 uur later want de eerste haalde hij niet meer: 3 uur van tevoren op Schiphol zijn was dus niet genoeg.

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 18:55

Pff ik hoop zo dat ik woensdag ochtend mijn vlucht haal. We proberen er iets eerder te zijn dan opening incheck balie, maar meer kunnen we niet doen.
Vliegen ook niet meer met Transavia maar een ander (uit ander land) zusjes bedrijf van ze.

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 18:58

Dat lijkt me zo vervelend.. je vlucht missen. Voor werk heel vervelend maar je gaat ook lekker gestrest je vakantie in .

Ik vlieg niet heel vaak, maar kun je dat online zien hoelaat je incheckbalie open gaat ?

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 18:59

Lavitabella schreef:
Dat lijkt me zo vervelend.. je vlucht missen. Voor werk heel vervelend maar je gaat ook lekker gestrest je vakantie in .

Ik vlieg niet heel vaak, maar kun je dat online zien hoelaat je incheckbalie open gaat ?

Je kunt de app van Schiphol downloaden, daar je vlucht invullen en zie je alle gegevens.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 19:02

Ik mag vrijdag eindelijk weer eens *\o/*

Vliegen is voor mij echt een feestje en ben als een kind in een snoepwinkel op Schiphol.

3 jaar geleden vanaf Eindhoven moeten vliegen en ik HAAT dat vliegveld! Dat was de 2e keer en als het aan mij ligt ook de laatste keer. Klein, buiten in de regen staan wachten, of juist in de volle zon... slecht geregeld daar. 2x de mazzel gehad dat het redelijk weer was, maar anders ben je of verzopen of knetter verbrand. Uitstappen was ook geen pretje, als je in oktober van een warm Canarisch eiland komt en dan meteen de Natte koude in. Liever Schiphol waar je nog even kan acclimatiseren.

Ik vertrek vrijdag 14:00 zal vroeg de trein pakken, wil uiterlijk om 9:30 op Schiphol zijn.

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 19:26

Blue_flower schreef:
Lavitabella schreef:

Je kunt de app van Schiphol downloaden, daar je vlucht invullen en zie je alle gegevens.

Dat is ideaal, thanks !

Bianca_v_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 19:30

Bianca_v_s schreef:
Mijn vriend vliegt vandaag voor zijn werk naar de UK met alleen handbagage en heeft 4 uur en 15 minuten in de rij gestaan. Vlucht maar omgeboekt naar eentje van 2 uur later want de eerste haalde hij niet meer: 3 uur van tevoren op Schiphol zijn was dus niet genoeg.

Het wordt nog erger: omgeboekte vlucht is geannuleerd en omgeboekt naar morgenochtend vroeg dus hij mag nu op kosten van KLM een hotel pakken. Oftewel hij staat nu in de rij voor paspoortcontrole naar buiten om morgenochtend nog een keer in de rij naar binnen te staan :roll: