Interrailen 2022 - 2023 - 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Re: Interrailen 2022 - 2023 - 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 13:20

Huh, vreemde dingen. Als ik de planner van SBB gebruik (want ik vind die van Bahn.de minder fijn in gebruik en ik kon niet zo goed uitvonden hoe je de IC/ICE uitsluit) is de reis met IC/ICE langer dan als ik de sneltreinen uitsluit van gebruik. In dat geval is lekker boemelen met een Deutschland-ticket een makkelijke keuze.

(Van het verschil tussen de ICE die Arnhem - Oberhausen in 47 minuten doet en het boemeltje dat 1:22 nodig heeft word ik een beetje kriebelig.)

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 16:59

Mijn ervaring met het Deutschland ticket is dat het goed werkt en dat je vrijwel overal kan komen. Wel duren de reizen echt lang en zijn de treinen vaak niet zo comfortabel en op veel trajecten erg druk. Ook wanneer er werkzaamheden of verstoringen zijn dan is het alternatieve vervoer lang niet altijd geregeld. Goed plannen is dus een must!

Ik plan de reizen altijd met de db app, door enkel regionaal vervoer aan te vinken. Dit werkt goed vanaf de grensstations, maar in Nederland zelf niet aangezien de app dan intercity's in Nederland ook uitsluit.

Qua prijs is het echt super en dat maakt dat ik toch de laatste jaren in Duitsland nog enkel met het regionale vervoer heb gereisd en niet meer met de ic en ice. Eind juni ben ik bijvoorbeeld helemaal naar het zwarte woud gereisd met het regionale vervoer, 4 dagen onbeperkt treinen voor €50 vs ic tarieven van €150 enkele reis en dan op de twee dagen daar nog losse treinkaartjes regelen. Verschil in reistijd: 10 uur vs 7 uur. Alleen de terugweg was zuur, toen hadden we zo'n 5 uur vertraging door personen op het spoor, een defecte bovenleiding en werkzaamheden. Toen vond ik de reis wel lang worden :')

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 01:51

Ik heb een plan!

Van Meppen naar Hamburg.
Van Hamburg naar Lübeck (1 dag) en door naar Schwerin.
Van Schwerin naar Rugen en vanuit daar een auto huren op het eiland. :o

Zolala

Re: Interrailen 2022 - 2023 - 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 12:18

Iemand al eens met de trein langs de Belgische/Franse Atlantische kust gereisd?
Het zij heen en weer (wel via andere steden), of misschien met een 'oversteek' naar de Côte d'Azur?
Lijkt me machtig mooi, en ik denk er serieus over om dat volgend jaar te gaan doen. Dat zal dan mijn eerste Interrail worden.