Thailand

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 06:33

elnienjo schreef:
Vanuit Chiang Mai kun je een sunrise trip doen naar Doi Inthanon national park
Voor foto klik link: https://i.pinimg.com/originals/d5/a6/8a ... 57b0c2.jpg
Kom je vanzelf ook op het hoogste punt van Thailand (heerlijk verfrissend!)

Oeh nice! Ga ik checken!

Nou, heb het overleefd. :+ De begeleiding maakte het wel spannend, lekker wiebelen en bouncen :+ moet zeggen dat ik het nog best dapper heb gedaan, vooral het abseilen ging prima terwijl ik daar het meest bang voor was :+ op zo’n “skateboard” over een lijntje vond ik denk ik het meest eng.

Heb contact via FB met een groepje jongens die naar Khao Sok gaan & nog plek hebben voor 1 persoon. Heb gezegd dat ik wel wil aansluiten, bespaard weer kosten & is vast gezellig. Dus na Krabi richting Khao Sok! :):)
Zo plan ik wel nog wat van m’n highlights met tussendoor genoeg vrijheid.

DonDon

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 19:11

Krabi ooh als je in Krabi bent moet je zeker bij Tanya Kitchen gaan eten! Wij hebben daar de tour naar de Hong Islands gedaan en zijn op Railay beach geweest. Khao Sok is heel erg vochtig en vond ik ook wel heel mooi met de floating hotels maar had me er meer van voorgesteld.

blubblabhoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 18:44

Khao Sok vond ik echt het hoogtepunt van onze reis <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-20 23:30

Wauw, prachtig zeg! <3

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 23:31

Super mooi!!!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 17:14

Oeeeh echt mooie foto’s <3 ben er zo benieuwd naar!
Hier vandaag een cookingclass gevolgd:

Afbeelding

Afbeelding

Nu snel slapen want ik ga morgen zonsopgang kijken vanaf de tempel op de hoogste berg van Thailand.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-20 17:31

Kookles, wat leuk!
En veel plezier morgen!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 10:39

Heb meteen zin in thais... -O-

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 10:48

Needje schreef:
Heb meteen zin in thais... -O-

Als ik terug ben kan ik het voor je maken :))
Hier vanochtend vroeg opgestaan voor de zonsopgang, was het bewolkt :(

Afbeelding

Afbeelding

Maar daarna bij een andere tempel puppy’s wezen knuffelen <3

Afbeelding

En dit plaatje geschoten, alsnog iets moois:
Afbeelding

Ferera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 10:57

Leuk topic! Ik ga 9 mei samen met mijn zus voor 18 dagen naar Thailand. Voor mij de tweede keer, voor mijn zus de eerste.

We gaan naar het noorden toe, het zuiden ben ik al geweest en vond ik echt waanzinnig mooi!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 11:09

Oh wat leuk dit topic!

Wij vliegen 18 maart naar Phuket en blijven dan 10 nachten in Khao Lak. Hebben een paar excursies geboekt alvast, we willen wel wat zien daar, maar ook daagjes gewoon lekker niks en bijkomen.

Afgelopen oktober zijn we naar de Dominicaanse Republiek (Punta Cana) geweest en toen hebben we de vakantie ook ongeveer zo ingedeeld en dat is enorm goed bevallen. Nu dus eenzelfde soort indeling, maar andere lokatie en dus weer mooie nieuwe belevenissen. Ik heb er zo enorm veel zin in, nog 6 weken!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-20 11:09

Jammer dat het bewolkt was Dreamy. Die puppy’s <3

Gave plaatjes Ferera, leuk dat je nog een keer terug gaat. Ik heb er ook zoveel zin in!

Leuk WenK, wat voor excursies heb je al geboekt?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 11:12

Ah zonde Dreamy.
Ik heb ook kookcursus gedaan daar.
Heb receptenboek nog.
Maar ook Thai in de stad. Net zo makkelijk. hahahah

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 11:15

Alle excursies verlopen via Tui, we gaan naar Khao Sok (de eco tour), we doen de Khao Lak expeditie en de Phang Nga bay higlights.

KHAO SOK ECO TOUR
Op deze tocht vink je weer wat van je bucketlist af èn je onthult een van Thailands best bewaard gebleven geheimen. Stel je  olifanten voor, Thais kookles en een tocht op een bamboevlot, en je weet dat deze tocht je vakantie net dat magische extra geeft. Dit is een van onze TUI Collection excursies waarbij je kennismaakt met de lokale cultuur op een unieke, authentieke en verantwoorde manier.

Het begint allemaal met een rit naar het centrum van het Elephant Care Project. In het centrum voer je de olifanten, geeft ze een bad en verzorgt deze vriendelijke giganten. En zo hoor je alles over wat dit project om de olifanten te beschermen. En je speelt ook nog met ze in de rivier.

Maar de dag is nog niet voorbij. Na de lunch zie je hoe bepaalde Thaise gerechten worden gemaakt. Om daarna met een traditionele bamboe raft de Khaosok rivier af te gaan door de jungle met wilde dieren. Je doel is de laatste stop van die dag: de beroemde apentempel.

KHAO LAK EXPEDITIE
Ga de gebaande, toeristische paden af en verken alle verborgen hoekjes van het Khaomeer - een van de juwelen in de Thaise kroon. Je maakt een tocht met een bamboevlot en rijdt off-road in de jungle Op deze dag ontdek je prachtige stranden, ontroerende monumenten en culturele hotspots.

Je start met een tocht op een traditionele bamboevlot. Je dobbert door een bos vol met wilde dieren en stopt bij een schildpaddenreservaat dat door niemand minder dan de koninklijke familie zelf is opgezet. Je komt alles te weten over het leven en behoud van deze fascinerende wezens terwijl je ze sierlijk door het water ziet glijden.

Je bezoekt een boeddhistische tempel en gaat naar het politiebootje 813 Memorial - een monument voor de slachtoffers van de tragische tsunami van 2004. Na een ontroerend moment maken we de sfeer luchtig met een adrenaline-injectie adrenaline. Je stapt in een 4x4 en we rijden snel door de jungle. En na een opwindende rit gaat het naar een nabijgelegen waterval waar je de dag afsluit met een verfrissende duik.

PHANG NGA BAY HIGHLIGHTS
Deze hele dag kijk je je ogen uit op de schoonheid van de baai van Phang Nga. En dat doe je op een longtailboot, ter land en per kano. Alle toppers komen voorbij, zoals het James Bondeiland, Hong Island, Monkey Cave, uitkijkpunten en watervallen.

In de ochtend trek je er op uit vanaf Ban Hinrom Pier met lokale longtailboten om de baai vanaf het water te verkennen. En je ziet al snel om je heen de beroemde smaragdgroene karst die de baai van Phang Bga zijn roem geven. Je gaat eerst naar Hong Island, verkent de grotten met de kano, daarna naar James Bondeiland waar we de vrijheid hebben om te varen waar we willen en zelfs aan land op verkenning te gaan.

Even stoppen voor een duik en dan lunch je op een van de beste uitzichtpunten in de baai van Phang Nga, Samet Nangshe, waar je op het terras ademloos om je heen kijkt. De volgende stop is 'Monkey Cave', of Wat Sjewan Khjeha. Hier staat de liggende Boeddha - en wonen veel apen. Tot slot chill je en zwem je bij de Raman Forest waterval in de jungle.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-20 13:42

Khao Sok gaan wij ook doen, alleen slaan we de olifanten dan over. De rest klinkt ook goed!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 15:22

Ik ben ook heel benieuwd! Nog 6 weken...

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 15:33

Voor mij ook!
Misschien zitten we in hetzelfde vliegtuig want ik vlieg op dezelfde dag. Vlieg je in de ochtend?

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 16:22

Jazeker, met Emirates Ek 146 en dan op Dubai overstap naar de Ek 396 naar Phuket. Dat is wel grappig dan Mandyy!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 16:25

Die gegevens heb ik nog niet, maar wij hebben ook overstap op Dubai dus denk dat we dezelfde vlucht hebben. :))

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 16:28

Dat denk ik wel idd. Zeker na je PBtje...

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 16:30

Echt heel toevallig! :D

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 16:31

Haha idd heel bizar...

Heb jij ook dat mensen in je omgeving nu ineens vragen of je nog wel gaat ivm het corona virus?

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 16:33

Ja regelmatig!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 16:37

Echt bizar... Ik hou de berichtgeving wel in de gaten, maar maak me er helemaal niet druk om. Heb vooral heel veel zin om weer lekker met mn lief te ontspannen en genieten van zon, zee, strand en bijzondere ervaringen in een mooie omgeving.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 16:52

Thailand is momenteel behoorlijk in de greep van het Corona virus.

Deze tijd, zo rond het Chinees nieuwjaar, zou een van de drukste periodes moeten zijn (golden week) met gigantisch veel Chinese toeristen die gigantisch veel uitgeven. Helaas zijn de toeristenarrivals volledig ingestort en zijn veel boekingen geannuleerd.

Je merkt het echt in winkelcentra waar het soms, bij wijze van spreken, uitgestorven lijkt. Veel restaurants en hotels komen ook echt in de problemen en bij sommige bedrijven die het van toeristen moeten hebben sturen ze het personeel naar huis want het heeft toch allemaal geen zin.

Als toerist zijnde merk je het misschien niet zo erg en kan je juist je "voordeel" er mee doen omdat het zoveel rustiger is. Maar op de lange termijn lijkt dit wel een kentering te zijn in de inkomsten uit toerisme.

(Thailand staat al hoog op de lijst met landen gevoelig voor het virus omdat er veel Chinezen naar toe komen, maar er is nu ook sprake geweest van een Koreaanse vrouw die het virus heeft opgelopen in Bangkok: besmet door waarschijnlijk een Chinese toerist).