Wat vinden jullie hier van?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 12:10

Waarom niet als bezoeker? Dan maak je het ook mee en dat is een stuk veiliger en goedkoper.
Ik denk dat je je moet afvragen of je wel in zo'n gemeenschap wil komen waar incest en aparte opvoedingsregels heersen.

Shephard

Re: Wat vinden jullie hier van?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-18 12:26

@purny, daar zit ik ook over na te denken. Alleen zijn de kampen er vaak maar 4 dagen, en dat vind ik te kort om helemaal daar heen te gaan.

Als ik er dan 3 weken heen zou gaan, verwachten ze misschien dat ik sws help, en ook al boek ik dan die 3 weken zeg maar, moet het nog met een visa lijkt me.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 14:33

Ik heb het idee dat TS haar zinnen erop heeft gezet en alleen van ons wil horen dat ze moet gaan en dat het een goed idee is. Ik kan het fout hebben hoor, maar ik krijg het gevoel dat je ouders het er niet helemaal mee eens zijn?

Nogmaals, je moet het zelf weten. Denk dat er genoeg informatie hier in t topic is gegeven waar je iets mee kan. Succes :)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 15:02

kimberleyepe schreef:
@purny, daar zit ik ook over na te denken. Alleen zijn de kampen er vaak maar 4 dagen, en dat vind ik te kort om helemaal daar heen te gaan.

Als ik er dan 3 weken heen zou gaan, verwachten ze misschien dat ik sws help, en ook al boek ik dan die 3 weken zeg maar, moet het nog met een visa lijkt me.

Als jij gewoon als toerist gaat hoef je geen werkvisum te hebben. Alleen moet je dan aan kunnen tonen dat je niet gaat werken.
Het feit dat je per mail besproken hebt dat je wel gaat werken is al genoeg onder sjaak te zijn bijdrage douane. Meer dan eens gaan ze berichten checken, en in jouw mail staat al vrolijk dat je wil gaan werken.

Je kan de gok altijd nemen, maar er is een reële kans dat je teruggestuurd wordt en dan kom je voorlopig het land niet meer in.

Shephard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-18 17:50

Ik ben dit topic niet begonnen om te beslissen of ik wel of niet ga hoor. Was gewoon benieuwd naar jullie meningen erover.

Het is nu nog even spannend hoe ik het ga regelen met Visa natuurlijk

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 18:09

Ik vind het bizar dat je voor ‘de ervaring’ wilt gaan helpen bij een familie die lijfstraffen promoot. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook niet vind kunnen.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 18:09

Het aanvragen van een werkvisum duurt 4-6 maanden dacht ik. Dus dat ga je voor de zomer niet meer redden, tenzij je het proces al gestart bent.

Shephard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-18 18:14

Ik las op de website dat dit enkele weken duurt. Maar als het zo lang duurt, dan gaat het hele feest natuurlijk niet door.

Ik ga van deze mensen absoluut niet zeggen dat zij lijfstraffen promoten. Ik snap dat dat in de boeken van die mensen staat, maar er zullen vast ook goede dingen in die boeken staan. Als er iets verkeerds gebeurd wordt dit vaak ook gelijk uitgelicht. Vooral als het mensen zijn binnen een bepaalde religie. Nu maakt dat het er niet minder op dat dit soort dingen gebeuren natuurlijk.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 18:18

kimberleyepe schreef:
Ik las op de website dat dit enkele weken duurt. Maar als het zo lang duurt, dan gaat het hele feest natuurlijk niet door.

Ik ga van deze mensen absoluut niet zeggen dat zij lijfstraffen promoten. Ik snap dat dat in de boeken van die mensen staat, maar er zullen vast ook goede dingen in die boeken staan. Als er iets verkeerds gebeurd wordt dit vaak ook gelijk uitgelicht. Vooral als het mensen zijn binnen een bepaalde religie. Nu maakt dat het er niet minder op dat dit soort dingen gebeuren natuurlijk.

Deze mensen promoten het wel door accommodatie te geven om dit aan andere te leren.
Mij verbaast het soms hoeveel dingen je goedpraat.

Shephard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-18 18:23

Ik wil het echt niet goed praten hoor, echt niet! Dat is niet hoe I'm het bedoel.

Voor deze mensen is dit gewoon heel normaal. Ik probeer in te zien dat zij zo leven, en dit als iets goeds zien zeg maar. In bepaalde moslimlanden is het toch bijvoorbeeld ook heel normaal om je vrouw te slaan en dergelijke? En nou wil ik moslims niet onder 1 kamp scheren hoor.

Ik probeer alleen in te zien dat zij het als normaal ervaren. Wij zien dit zelf als westerse mensen als (ernstige) misdrijven, maar is dit ook werkelijk een ernstig misdrijf? Ik ben wel benieuwd of wat die mensen doen ook echt schadelijk voor iemand kan zijn. Of dat het bij hun misschien wel meevalt allemaal!

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 18:34

Enige wat ik nu nog kan bedenken te zeggen is...

Wauw....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 18:44

Ik lees al een tijdje mee maar;

kimberleyepe schreef:
Ik ben dit topic niet begonnen om te beslissen of ik wel of niet ga hoor. Was gewoon benieuwd naar jullie meningen erover.

Het is nu nog even spannend hoe ik het ga regelen met Visa natuurlijk

In je OP zeg je nog

Citaat:
Wat vind bokt? Moet ik deze kans aangrijpen???

Waardoor het lijkt alsof je om advies vraagt.

Maar je bent dus alleen benieuwd naar meningen? Dus het opstarten van een discussie hier over, of...? Ik begrijp niet helemaal wat nou je doel is van dit topic.

In ieder geval hoop ik dat je er goed over nagedacht hebt/besproken met ouders, etc. Ook over de zaken die hier genoemd zijn en dat je de situatie nu niet door een roze bril bekijkt.

Dan kan ik je alleen nog maar een leuke tijd wensen als het zover is :).

Shephard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-18 18:48

Sorry als dit onduidelijk was!

Met moet ik deze kans aangrijpen bedoel ik echt wat jullie er van vinden zeg maar. Uiteindelijk moet ik natuurlijk zelf beslissen of ik ga of niet. Was gewoon benieuwd naar jullie meningen:)

Het maakt me ook echt niet uit dat er veel negatieve meningen over zijn, zolang het netjes blijft haha. In ieder geval bedankt!!

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 18:50

kimberleyepe schreef:
Ik wil het echt niet goed praten hoor, echt niet! Dat is niet hoe I'm het bedoel.

Voor deze mensen is dit gewoon heel normaal. Ik probeer in te zien dat zij zo leven, en dit als iets goeds zien zeg maar. In bepaalde moslimlanden is het toch bijvoorbeeld ook heel normaal om je vrouw te slaan en dergelijke? En nou wil ik moslims niet onder 1 kamp scheren hoor.

Ik probeer alleen in te zien dat zij het als normaal ervaren. Wij zien dit zelf als westerse mensen als (ernstige) misdrijven, maar is dit ook werkelijk een ernstig misdrijf? Ik ben wel benieuwd of wat die mensen doen ook echt schadelijk voor iemand kan zijn. Of dat het bij hun misschien wel meevalt allemaal!

:wow:

Succes in Amerika, en we horen achteraf wel van je of het mee- of tegenviel. +:)+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 18:55

Ik keur het slaan van vrouwen in een moslim land ook af. Zou er wel op vakantie gaan maar niet gaan wonen.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 18:57

purny schreef:
Ik keur het slaan van vrouwen in een moslim land ook af. Zou er wel op vakantie gaan maar niet gaan wonen.

TS gaat ook niet in de VS wonen, maar alleen op vakantie.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 18:58

eilleen333 schreef:
purny schreef:

Ze gaat wel intern. Dus met alle normen en waarden van die groep

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 19:09

purny schreef:
eilleen333 schreef:
[quote="purny"
[/quote

Ze gaat wel intern. Dus met alle normen en waarden van die groep

Daar heb je ook zeker gelijk in.

Shephard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-18 20:02

Jaa daar hebben jullie gelijk in!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 20:50

Vrijwilliger betekent steunen. Het gaat hier niet om een land waar kennis onbereikbaar is. Het gaat om de VS waar mensen weten dat er andere manieren zijn en alsnog ervoor kiezen om wreed te zijn. En dat beter vinden.

En dát ga jij steunen. Als jij dat nu ok vindt, dan vind je het dus ok om je kind te slaan? Om een vrouw minderwaardig te vinden?

In een wereld waar wij de intelligentste wezens zijn, kiezen wij ervoor hoe we andere levende wezens behandelen. Wij zijn geen slaven van ons instinct maar hebben de gave om ons gedrag te bekijken en te sturen.

Uit alle mogelijkheden, kies ik ervoor om niet wreed te zijn. En daar sta ik achter.

En als je nu nog twijfelt: er is voldoende onderzoek die aantoont dat fysiek geweld leidt tot hechtingsstoornissen. Dit draag je je hele leven mee en het beïnvloedt je relaties. Het maakt zoveel kapot. Dat staat niet ter discussie. Wie ben jij om te denken dat je het wel even zelf mag uitzoeken? Mogen jouw ouders jou slaan? Je anders behandelen omdat je vrouw bent? Je aan je haren trekken?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 20:53

kimberleyepe schreef:

Ze hebben een boek geschreven en daarin beschrijven ze dat lijfstraffen goed zijn. Hoe is dat niet het promoten?

Shephard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-18 21:13

Ik weet dat het tegenwoordig niet meer goed gevonden wordt maar mijn ouders hebben me ook wel eens de handafdruk in mijn been geslagen als ik niet luisterde hoor.. En dat bedoelden ze niet eens verkeerd.

De straffen in het boek zijn natuurlijk wel erger, maar staan er dan geen goede dingen in? Mag de VS dat soort boeken dan niet verbieden ofzo als het zo erg is? Of heeft dat dan ook te maken met vrijheid van meningsuiting?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 21:16

kimberleyepe schreef:
In bepaalde moslimlanden is het toch bijvoorbeeld ook heel normaal om je vrouw te slaan en dergelijke?
[...]

Ik probeer alleen in te zien dat zij het als normaal ervaren. Wij zien dit zelf als westerse mensen als (ernstige) misdrijven, maar is dit ook werkelijk een ernstig misdrijf?

Bij de Taliban vinden ze het heel normaal om mensen te onthoofden. Moeten wij dat ook accepteren?
Bij sommige culturen vinden ze het heel normaal om kinderen te verkrachten. Is dit ook normaal? Wil je dit ook ervaren?
Hoe denk je dat jij je voelt als een of andere creepy vent je 'maar' in elkaar mept totdat je gebroken botten hebt omdat je toevallig een klein weerwoordje had? Of blauwe plekken slaat? Nee joh, het is echt geen ernstig misdrijf hoor /s. :roll:

Dat anderen iets normaal vinden wil niet zeggen dat die gewoonte ook normaal moet zijn. Huiselijk geweld is geen grap en ook zeker een misdrijf. Afgezien van de fysieke pijn, zit hier ook heel veel psychologische pijn bij. Ik vind het heel erg dat je zulke dingen zo afwimpelt.

Serieus TS, je slaat hier de plank HEEL erg mis en hoe je denkt is gewoon niet gezond.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 21:18

kimberleyepe schreef:

Ik ga me bijna afvragen of je geen klap van de molen hebt gehad vroeger :wow: :')
Je vraagt je af of mensen slaan wel een ernstig misdrijf is en of dit ook echt schadelijk voor mensen kan zijn..? Echt?
Je zegt dat je het allemaal niet goed wilt praten maar in je reacties doe je niets anders.

Ik hoop dat je weet waar je aan begint. :j
En de zorgen van jouw ouders kan ik me HEEL goed voorstellen.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 21:19

kimberleyepe schreef:
Ik weet dat het tegenwoordig niet meer goed gevonden wordt maar mijn ouders hebben me ook wel eens de handafdruk in mijn been geslagen als ik niet luisterde hoor.. En dat bedoelden ze niet eens verkeerd.

De straffen in het boek zijn natuurlijk wel erger, maar staan er dan geen goede dingen in? Mag de VS dat soort boeken dan niet verbieden ofzo als het zo erg is? Of heeft dat dan ook te maken met vrijheid van meningsuiting?

Misschien is het goed om de boeken te lezen.

Ik verwacht trouwens dat er ook heel zinnige dingen in zullen staan, zaken zijn vrijwel nooit zwart-wit. Wat alles natuurlijk heel ingewikkeld maakt.

Overigens heb je op een principieel punt wel gelijk. Hoe wij als nederlanders de zaken zien en doen is echt niet perse de beste en de enige manier. Het kan enorm nuttig om om zaken met een open blik van de andere kant te zien en niet te oordelen voor je het ervaren hebt. Wees alleen voorzichtig en houd je eigen grenzen goed in het oog.