Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kimberleyepe schreef:@purny, daar zit ik ook over na te denken. Alleen zijn de kampen er vaak maar 4 dagen, en dat vind ik te kort om helemaal daar heen te gaan.
Als ik er dan 3 weken heen zou gaan, verwachten ze misschien dat ik sws help, en ook al boek ik dan die 3 weken zeg maar, moet het nog met een visa lijkt me.
kimberleyepe schreef:Ik las op de website dat dit enkele weken duurt. Maar als het zo lang duurt, dan gaat het hele feest natuurlijk niet door.
Ik ga van deze mensen absoluut niet zeggen dat zij lijfstraffen promoten. Ik snap dat dat in de boeken van die mensen staat, maar er zullen vast ook goede dingen in die boeken staan. Als er iets verkeerds gebeurd wordt dit vaak ook gelijk uitgelicht. Vooral als het mensen zijn binnen een bepaalde religie. Nu maakt dat het er niet minder op dat dit soort dingen gebeuren natuurlijk.
kimberleyepe schreef:Ik ben dit topic niet begonnen om te beslissen of ik wel of niet ga hoor. Was gewoon benieuwd naar jullie meningen erover.
Het is nu nog even spannend hoe ik het ga regelen met Visa natuurlijk
Citaat:Wat vind bokt? Moet ik deze kans aangrijpen???
kimberleyepe schreef:Ik wil het echt niet goed praten hoor, echt niet! Dat is niet hoe I'm het bedoel.
Voor deze mensen is dit gewoon heel normaal. Ik probeer in te zien dat zij zo leven, en dit als iets goeds zien zeg maar. In bepaalde moslimlanden is het toch bijvoorbeeld ook heel normaal om je vrouw te slaan en dergelijke? En nou wil ik moslims niet onder 1 kamp scheren hoor.
Ik probeer alleen in te zien dat zij het als normaal ervaren. Wij zien dit zelf als westerse mensen als (ernstige) misdrijven, maar is dit ook werkelijk een ernstig misdrijf? Ik ben wel benieuwd of wat die mensen doen ook echt schadelijk voor iemand kan zijn. Of dat het bij hun misschien wel meevalt allemaal!
purny schreef:eilleen333 schreef:[quote="purny"
Ik keur het slaan van vrouwen in een moslim land ook af. Zou er wel op vakantie gaan maar niet gaan wonen.
[/quote
TS gaat ook niet in de VS wonen, maar alleen op vakantie.
Ze gaat wel intern. Dus met alle normen en waarden van die groep
kimberleyepe schreef:Ik las op de website dat dit enkele weken duurt. Maar als het zo lang duurt, dan gaat het hele feest natuurlijk niet door.
Ik ga van deze mensen absoluut niet zeggen dat zij lijfstraffen promoten. Ik snap dat dat in de boeken van die mensen staat, maar er zullen vast ook goede dingen in die boeken staan. Als er iets verkeerds gebeurd wordt dit vaak ook gelijk uitgelicht. Vooral als het mensen zijn binnen een bepaalde religie. Nu maakt dat het er niet minder op dat dit soort dingen gebeuren natuurlijk.
kimberleyepe schreef:In bepaalde moslimlanden is het toch bijvoorbeeld ook heel normaal om je vrouw te slaan en dergelijke?
[...]
Ik probeer alleen in te zien dat zij het als normaal ervaren. Wij zien dit zelf als westerse mensen als (ernstige) misdrijven, maar is dit ook werkelijk een ernstig misdrijf?
kimberleyepe schreef:Ik wil het echt niet goed praten hoor, echt niet! Dat is niet hoe I'm het bedoel.
Voor deze mensen is dit gewoon heel normaal. Ik probeer in te zien dat zij zo leven, en dit als iets goeds zien zeg maar. In bepaalde moslimlanden is het toch bijvoorbeeld ook heel normaal om je vrouw te slaan en dergelijke? En nou wil ik moslims niet onder 1 kamp scheren hoor.
Ik probeer alleen in te zien dat zij het als normaal ervaren. Wij zien dit zelf als westerse mensen als (ernstige) misdrijven, maar is dit ook werkelijk een ernstig misdrijf? Ik ben wel benieuwd of wat die mensen doen ook echt schadelijk voor iemand kan zijn. Of dat het bij hun misschien wel meevalt allemaal!
kimberleyepe schreef:Ik weet dat het tegenwoordig niet meer goed gevonden wordt maar mijn ouders hebben me ook wel eens de handafdruk in mijn been geslagen als ik niet luisterde hoor.. En dat bedoelden ze niet eens verkeerd.
De straffen in het boek zijn natuurlijk wel erger, maar staan er dan geen goede dingen in? Mag de VS dat soort boeken dan niet verbieden ofzo als het zo erg is? Of heeft dat dan ook te maken met vrijheid van meningsuiting?