Essentials voor lange vluchten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 13:10

Eigen meningen presenteren als feit is ook wel weer iets :+ Bevolkingsonderzoek gedaan?

Ik begreep ook wel dat Goof bedoelde om gewoon op 1 plekje je sjaal een spraytje te geven en dat het niet de bedoeling was om de gehele sjaal danwel jezelf in een bad van parfum te dompelen alvorens het vliegtuig in te stappen. :=

Afin, beetje doelloze discussie verder. Kort samengevat: spray een klein stukje van de binnenkant van je sjaal in zodat alleen jij het ruikt als je hem omhoog trekt en ga niet rollen in een plas parfum.

Verder ontopic:
Ik meen mij ook te herinneren dat wij i.p.v. de headset zo'n verloopstekkertje kregen in het vliegtuig voor onze eigen koptelefoons. Maar op een andere vlucht ook wel eens zo'n veel te klein en krakkemikkig headsetje. Voor de zekerheid zo'n verloopstekker halen is geen overbodige luxe.

Niet geheel voor in een lange vlucht maar misschien wel voor als zoveel mogelijk ruimte wilt besparen in je bagage: rol je kleding op in een kussensloop! Voor Japan had ik het per 'kledingstuk' gedaan (dus t-shirts bij elkaar, broeken bij elkaar) en dat bespaarde enorm veel ruimte. Met z'n tweeën zijn we toen met 1 grote koffer en 1 stuk handbagage 3 weken weg geweest. Op kortere vakanties redden we ons nu ook gemakkelijk met 1 stuk handbagage door alles op te rollen.

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 13:38

A3a1 schreef:
Maar de meeste vrouwen kunnen geen maat houden. :o

Dat geldt echt niet alleen voor vrouwen hoor! Ik kom ook mannen tegen waarvan ik afstand moet houden vanwege overdadige parfumlucht.

Zweetlucht is ook niet lekker. Sommige mensen hebben van zichzelf een geur om zich heen, zelfs als ze niet zweten. Ik heb eens naast een mevouw uit India gezeten (6 uur lang) die erg naar specerijen rook. Ik had de indruk in een Indiase keuken te zitten. Wat toch niet echt lekker.

Gelukkig ruik je op een gegeven moment bepaalde dingen niet meer omdat je er tijdelijk aan gewend raakt: handig ingebouwd beschermingsmiddel van het menselijk brein.

Kortom, je hebt het niet altijd voor het kiezen naast wie je zit tenzij...... je met zoveel vrienden reist dat je samen een stoelenrij kunt vullen.
Laatst bijgewerkt door pjotrg op 19-01-17 13:43, in het totaal 1 keer bewerkt

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 13:41

Sicayes schreef:
Niet geheel voor in een lange vlucht maar misschien wel voor als zoveel mogelijk ruimte wilt besparen in je bagage: rol je kleding op in een kussensloop! Voor Japan had ik het per 'kledingstuk' gedaan (dus t-shirts bij elkaar, broeken bij elkaar) en dat bespaarde enorm veel ruimte. Met z'n tweeën zijn we toen met 1 grote koffer en 1 stuk handbagage 3 weken weg geweest. Op kortere vakanties redden we ons nu ook gemakkelijk met 1 stuk handbagage door alles op te rollen.

Er staan op Youtube allerlei filmpjes hoe je zo economisch mogelijk je koffertje in kunt pakken. Vermakelijk en praktisch. Voorbeeldje: https://www.youtube.com/watch?v=L5UlxHsgD58

linda_gigant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 13:55

Fish_n_Chips schreef:
Misschien een powerbank? Die van de Action kost een 10tje en kwam als Beste Koop uit de test van de consumentengids.

ik heb er een gekocht bij de action voor het schribarende bedrag van 4,25 (ofzo) en doe er al tijden mee echt een top ding, aanrader dus !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 14:00

Ik neem meestal een klein flaconnetje creme oid mee om lekker handjes te kunnen smeren, puzzelboekjes, e-reader, iPad met een spelletje, kussentje, eventueel een fleecedekentje en mijn koptelefoon. En de camera gaat in de handbagage. Maar dat is het ook wel. :j