Vliegen met een jong kindje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Re: Vliegen met een jong kindje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-16 03:20

Heb hem gezien. Maar kan bijna niet geloven dat dit toegestaan wordt door Delta. Ding is duur ook.
Msar bedankt voor de tip, misschien voor iemand anders
Wel uitzoeken of het mag. Zou zonde zijn

pioade

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 16:04

Ik vind het ook erg duur, maar waarom zou het niet toegestaan worden? Kindjes onder de twee moet je bij starten/landen/turbulentie toch op schoot nemen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-16 16:12

pioade schreef:
Ik vind het ook erg duur, maar waarom zou het niet toegestaan worden? Kindjes onder de twee moet je bij starten/landen/turbulentie toch op schoot nemen.

Dat weet ik niet :) maar ze zijn erg moeilijk al met autostoeltjes. Dus kan mij voorstellen met dergelijke installaties dat ze ook niet heel makkelijk zullen zijn.
Heb nog nergens kunnen vinden of het toegestaan wordt daar :) Vind ze op de FB ook bijzonder reageren.

Maar goed, voor Gup een toegestaan autostoeltje gehuurd voor de gehele vakantie, hebben we ook gelijk een goed stoeltje voor in de huurauto.

bonny123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 16:34

kinderen op een lange vlucht: pfffff. ik heb er zelf geen goede ervaring mee. Laatst nog een vlucht van ruim 10 uur met 2 zeer vervelende krijsende, klierende kinderen voor me. Verschrikkelijk. Deze kinderen hebben me echt 10 uur ellende bezorgd.

Het meenemen van kinderen is primair de verantwoordelijkheid van de ouders. Helaas nemen niet alle ouders deze verantwoordelijkheid serieus.

Dat jij dit post, geeft aan dat je wel je verantwoordelijkheid wil nemen. Dat is positief.

Ik ben het eens met de adviezen die zijn gegeven. Bezighouden, tijd opdelen in kleine delen door beloningen te geven en afgebakende activiteiten.

Ik wil er nog wel één aan toe voegen. Veel kinderen hebben een smalle buis van eustachius. Dit hoeft niet altijd een probleem te zijn, maar bij vliegen kan dit ineens opspelen. Dus ook kinderen die nooit een oorontsteking hebben of snotterig zijn, kunnen in een vliegtuig ineens last krijgen van hun oren. Kinderen kunnen nog niet klaren, dus de pijn blijft. Soms grijpen kinderen naar hun oren, dan is t duidelijk. Maar meestal geven kinderen niet specifiek aan dat ze pijn hebben aan hun oren. Soms geven ze bv aan dat ze buikpijn hebben. Je kan een neusspray meenemen (zoutoplossing). Of ze tijdens opstijgen en landen wat laten drinken of eten.

Succes en veel vakantieplezier!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-16 14:46

Wilde hier nog even onze ervaring plaatsen.

Is september zijn we met onze zoon naar USA gevlogen. Hij was op dat moment 14 maanden oud.
Vluchten gingen van Amsterdam naar Atlanta -> Atlanta naar Orlando. Miami naar Atlanta -> Atlanta naar Amsterdam.

Voor Gups hadden we een ticket geboekt. Normaal krijgen kinderen onder de 2 namelijk geen eigen stoel. Als je mazzel hebt is er een stoel vrij die je extra kan gebruiken.
Tevens hadden wij een autostoeltje geregeld dat mee mocht in het vliegtuig en op bestemming ook in de huurauto. Deze konden we vastzetten op een soort trolley waardoor hij makkelijk meeneembaar was.

Met kinderen mag je pre-boarden. Eerder aan boord dus, zodat je je even kan installeren voor de hele meute binnen komt. Super fijn.
Ik droeg gups in de draagzak en een rugzak voor Gups. Mijn man had het autostoeltje en 2 stuks handbagage. Hij installeerde het stoeltje terwijl ik de handbagage op de plek legde. Als hij klaar was ging Gups in de stoel en konden wij ons ook rustig klaar maken voor de vlucht.
Grappig om de gezichten te zien van mensen die het vliegtuig inkomen: "Hopelijk zit ik niet daar in de buurt"
Al snel had hij de mensen om ons heen om zijn vingertje gewonden en hadden we leuk contact. Van de vlucht van 10 uur heeft hij misschien 5/10 minuten wat gemopperd en voor de rest is hij vrolijk en gezellig geweest.
Tijdens het stijgen en landen pakte hij zelf zijn fop om zijn oortjes te klaren.
Eten en drinken was wel een dingetje op de heenvlucht. Zijn smaak leek wel anders in de lucht waardoor hij zijn "lievelings" eten en drinken niet meer wilde. Fruitzakjes wilde hij nog wel.

Af en toe hebben we met hem aan de hand door het vliegtuig gestapt zodat hij wel wat kon bewegen.

Bij het verlaten van het vliegtuig en net voor de landing kregen wij veel complimentjes van mensen om ons heen dat ons kindje het zo goed gedaan had, dat ze geen last van hem hadden gehad en dat hij zo leuk was. De twee norse mannen voor ons zijn 5/6 keer terug gekomen om hem high fives en aaien te geven over zijn bol. Hij had twee vriendjes gemaakt.

Om gup te vermaken had ik wat kleine speelgoedjes geregeld, een blocknote plus krijtjes, een magic tekenbordje en de tablet.

Tijdens de overstap moesten wij door immigrations en opnieuw door de douane en ook daar verliep het relatief vlotjes. Hij heeft op Atlanta even rond kunnen kruipen voor we het volgende vliegtuig moesten hebben.

Ook de terugvlucht ging soepel. Dit keer op zijn smaakverschil ingespeelt en een enorme vracht fruitzakjes gehaald. Op de vlucht van Atlanta naar Amsterdam kreeg hij een toddler meal en die heeft hij ook opgegeten.
Bij ons in het vliegtuig zat een stel met 2 kindjes. Eentje van 6 maanden in de bassinet aan de muur. Eentje van 23 maanden op een toevallig lege stoel naast mama en papa zat heel onhandig 10 rijen voor hun. Kindjes hadden geen goede zin en hebben veel gehuild.
Maar door het geluid van de motoren beperkte de overlast daarvan zich tot hooguit 3 rijen naar voor en 3 rijen naar achter, zeker niet het hele vliegtuig.

Gups heeft lekker lang geslapen en wij hebben daardoor ook lekker een dutje kunnen doen tegen zijn autostoeltje.

Al met al zouden wij het dus zo weer over doen :) Wel met een eigen ticket voor Gups zodat hij een stoel heeft. Maar zal mijn hand er niet meer voor om draaien :)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 16:09

Dat is een mooie ervaring Keet. Fijn dat alles goed gegaan is. Zo zie je maar weer dat het best kan met die kleintjes.

Wij hebben precies dezelfde ervaring, geen gedoe maar juist een hele relaxte vliegreis. Volgend jaar gaan we dan ook weer vliegen.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 16:12

Super dat het zo meegevallen is.

Al kan het het ook per kind afhangen hoe het verloopt, hoe goed je je ook voorbereid hebt/ had.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 16:54

Mooi dat het zo goed ging :) gaat ook meestal prima met kleine kinderen :j
Hoewel het in dit topic lijkt alsof er elke vlucht non-stop een kind brult :+

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 23:43

Wat fijn dat jouw ervaring zo top was. Ik vond het echt 3x ruk :-0

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 00:19

Sja bij mijn vlucht Londen-Singapore heeft een tweeling van 6 maand meer wel dan niet gehuild. Crew was top, nam de baby's mee en dan is het geluid ook weg. Voor de ouders slopend. Gelukkig heb ik idd toch meestal mijn koptelefoon op. Dus op zich viel dit mee.

Onlangs veel erger. Koppel met dochter van 4 op een vlucht van Houston naar cancun van 3 uur. Vlucht zat propvol door eerdere gecancellde vlucht en had veel vertraging. Wij waren al uren onderweg. Veel mopperende vermoeide mensen. Het koppel had hun zitjes niet bijeen. Dus zat de papa bij de kleine. Die begon meteen te krijsen om haar moeder. Wij zaten de rij ervoor. Pa probeerde kind te kalmeren met luide muziek op de iPad. De hele vlucht heel erg turbulentie. Kind kotste zich van ellende helemaal onder. Omdat de turbulentie zo erg was mocht niemand rondlopen en kregen we geen drinken. Er was ook geen entertainmentsysteem Dus geluid kon ik niet overstemmen. Pa kon kind niet verschonen en ze mocht niet naar mama toe. Horrorvlucht met 3u gekrijs, kotsgeur en kindermuziek...

Croo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 01:01

Wij hebben afgelopen vrijdag onze eerste vlucht van 2,5 uur gemaakt met ons 6 maanden oude zoontje. Het is een makkelijk kindje, maar je weet niet hoe hij reageert op de druk in zijn oortjes. Hij deed het supergoed! Hij heeft een half minuutje gejammerd omdat hij uit de draagzak moest vlak voor vertrek omdat hij op mijn schoot in de gordel moest en hij net in slaap aan het vallen was, maar voor de rest heeft hij vooral geslapen en gelachen. Ook heeft hij veel medepassagiers laten lachen, dus het was voor ons ook een goede ervaring!

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 01:30

Wij hebben met onze kinderen de eerste lange vlucht gemaakt toen ze 18 maanden en 3 jaar waren. We gingen voor mijn man zijn werk in het buitenland wonen.

De oudste vond het vooraf heel spannend en wilde niet vliegen. We hebben toen een boekje gekocht over een haas dat met het vliegtuig op vakantie ging. Hij vond het boekje geweldig. Ook zijn we op schiphol vliegtuigen gaan kijken. Hij vond het vliegen fantastisch.

Mijn dochtertje die zich altijd heel goed kan vermaken en met een paar speeltjes de hele dag zoet is werd tijdens het vliegen ziek. Ze stapte gezond in en kreeg onderweg hele hoge koorts. Huilde meer dan ze ooit gedaan had. Dus iets van paracetamol is toch wel handig in je handbagage.
Omdat ze ziek was wilde ze in het begin alleen pap eten. Gelukkig hadden we dat meegenomen.

Op de terug reis heeft ze niet gehuild, kwam puur door het ziek zijn.

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 06:51

2 weken geleden 11 uur naar Amerika gevlogen en daar zaten ook verschillende kleine kinderen bij. Was een moeder alleen met een kindje van ik gok 16 maanden. Zij liep geregeld door het vliegtuig, liet het kindje ook achter speelgoed aan kruipen. Later zag ik dat zij een wiegje voor zich had hangen waar het kindje een aantal uur in had liggen slapen.

Totaal geen last van gehad. Ik vond het er voor zowel de moeder als kindje erg comfortabel uitzien. Ik denk wel dat het kindje een eigen stoel had i.v.m. het bedje. Dit bedje hing trouwens aan de wand van het middenstuk waar de keuken zich bevond. Dit was bij united airlines.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-16 07:27

Dat is een bassinet. Geen eigen stoel voor nodig. Maar is tot een x aantal kilo. Dacht 10 kilo oid.
Daar had onze gup niet meer in gepast.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 08:05

Die bassinets heb je op alle lange vluchten voor baby's :j

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-16 08:12

Klopt. Stel op de terugweg had er eentje voor hun kindje. Kindje kon alleen de slaap niet vatten :)

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 08:34

Een beetje globetrotter heeft tegenwoordig een noise-cancelling koptelefoon bij zich. Dat werkt niet voor alles, want de tweeling die pal naast me zaten op een vlucht van 7 uur hebben het 7 uur volgehouden om heel hard te huilen (afwisselen van dienst ~~}> ) en dat blijf je toch wel wat horen, maar ik zie wel dat hoe rustiger de ouders zijn, hoe rustiger de kinderen...meestal. En ik denk ook dat een kind dat door zijn slaap heen is, nergens echt meer rustig van wordt. Dan is het gewoon doorbijten, vooral voor de omstanders, want die ouders vallen vaak toch een keer om :(:) .

Ik zou het wel fijn vinden als de ouders die zien dat hun vijfjarige anderhalf uur lang in een gestaag ritme tegen de stoel voor zich lopen te schopen er een keer iets van zeggen. Dat is echt vervelend, vooral als je aan de ontvangende kant zit, het meldt en er naar je wordt gekeken; "Waar zeur je om?".
Je omdraaien en heel rustig langzaam boven de stoel uitkomen (inclusief noise-cancelling hoofdtelefoon), gefixeerde ogen op dat kind houden totdat hij/zij je ziet, hielp overduidelijk, maar ik had het kind dat trauma graag willen besparen. Was wel echt een rustige vlucht verder }:) .

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-16 08:41

Zou het jammer vinden als het alsnog uitmond in een "zeik over kinderen in het vliegtuig" topic. Laten we het bij tips en trics voor vliegen met een jong kind houden :)

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 14:38

Hier zaterdag terug gekomen van vakantie in Spanje. Met 2 dochters van 2,5 jaar en 4 maanden.
Had voor de oudste kadotjes mee genomen en vond ze geweldig. Op de terug weg vroeg ze er al gelijk naar toen we er net in zaten. Maar ze moest wachten tot het lampje riemen vast uit was. Ze bleef maar kijken naar dat lampje.
De jongste heeft beide vluchten geslapen. Met in slaap vallen huilt ze altijd ff. Maar beide keren kreeg ik van meerdere mensen complimenten dat ze het zo goed deden. En dat huilen van een baby er bij hoorde en dat het echt mee viel.
Was wel fijn om te horen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-16 14:43

Fijn dat het bij jullie ook goed is gegaan :D