Werken in het buitenland 2016

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__Sannne

Re: Werken in het buitenland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 10:08

Nee hij wil m'n facebook vriendschapsverzoek maar niet accepteren -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 11:31

Hmmm misschien ligt het internet eruit daarboven? :+

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 15:16

In Canada zijn nog heel veel mensen gelovig. Het speelt ook een grote sociale rol. Ik ken de plek en get zijn echt super mensen daar en heel normaal en modern (ikzelf ben niet gelovig). Niet te vergelijken met het beeld dat de meeste mensen bij bijv. de bijbelbelt in NL hebben.

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 16:30

Hoi allemaal,

Over 3 weken ga ik naar Duitsland, ik ga met de trein en omdat ik een overstap moet maken in Frankfurt Flughaven vroeg ik me af of jullie tip's hebben tijdens deze overstap.
Ken het station niet en kon nergens echt een duidelijk plattegrondje vinden

chamion, Zo, dit is flink balen zeg, vooral als je bepaalde dingen heb bijgevoegd wat achter af volgens hun iet zo blijkt te zijn, kan je zo'n visum naderhand nog een keer aanvragen trouwens?

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 18:04

Chantaliiejj schreef:
chamion, Zo, dit is flink balen zeg, vooral als je bepaalde dingen heb bijgevoegd wat achter af volgens hun iet zo blijkt te zijn, kan je zo'n visum naderhand nog een keer aanvragen trouwens?

Natuurlijk mocht ik het nogmaals inzenden, ook gelijk gedaan de volgende dag. Tot nu toe nog niks terug gekregen, dus hopelijk nu in behandeling genomen. Morgen nog even afwachten en dinsdag middag bellen als ik nog niks heb gehoord, en niks via de post heb ontvangen.

Maar natuurlijk, denk ik, dat ze een keertje stoppen met je helpen tijdens het aanvragen van het visum.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 18:41

Maar dat staat dan toch op het formulier of je het moet omcirkelen of niet? Alle officiële formulieren die ik heb moeten invullen stond dat daar duidelijk aangegeven, en ook dat ze het anders niet in verwerking konden nemen. ;)
En ik denk dat je in je handen mag klappen met de kosten die jij hebt voor je visum, dan zou je de kosten van die van mij niet willen weten, laat staan die van mijn permanent resident :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 19:01

Ik vind het verkeerd omcirkelen of doorstrepen idd ook gewoon eigen schuld. Het staat altijd duidelijk vermeld. Je mag soms niet eens een bepaalde kleur gebruiken om iets in te vullen..

Wat betreft je vertrekdata. Kan je neem ik aan gewoon even verwijzen naar het advies die je daarover gehad hebt?

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 09:26

Ach, misschien dat ik eroverheen heb gelezen. Maar dat heb ik nu ook niet kunnen vinden. Zal wel aan mij liggen dan. Ook niet zo drama.

Kostenplaatje voor alle documenten, stempel enz. ligt nu op +300 euro. Daar komt nog zeker 100 euro bij. Het visum wat ik nu aanvraag is namelijk niet compleet zonder een invoervisum en die kost 5x zoveel als dit visum. Het is een flink bedrag maar ben al blij dat de baas mijn werkvergunning regelt en betaald a 300 euro.

Ticket zal tussen de 700 en 1200 euro kosten (damm wat een bedrag eigenlijk) en dan zit ik op 20 augustus 10 uur in het vliegtuig. Ben daar eigenlijk nog veel nerveuzer voor dan het werken daar. Dat werk kan ik, daar ben ik goed in en ik mag veranderingen aanbrengen. Vliegen daarin tegen? Laten we zeggen dat ik nog verdwaal op een treinperron met 4 sporen, tel daarbij op dat ik nog nooit heb gevlogen.... :):)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 09:35

Dat vliegen gaat wel goed komen! Gewoon goed kijken waar je heen moet. En als je er niet uit denkt te komen iemand aanschieten. Een andere reiziger of iemand die er werkt. Dan kom je er vanzelf wel!

Visa zijn gewoon erg duur helaas. Wel prettig dat je nieuwe baas een deel ervan betaald.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 10:22

Mijn permanent resident ligt rond de 6000euro, ik zou zo blij zijn met 300 :')

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 10:52

Waikiki schreef:
Mijn permanent resident ligt rond de 6000euro, ik zou zo blij zijn met 300 :')

CARAMBA om te emigreren bedoel je? Of een zoveel jaarlijkse visum? Goed, Australië ligt ook ver maar dan heb je nog niet eens de bijkomende kosten. Indien ik op 6.000 wil uit komen kan ik mijn meubels meenemen enz.

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 13:13

Voor mensen die misschien nog animatiewerk zoeken in Nederland of Europa op campings, ik weet nog een leuke job voor je! :) Alles is mega goed geregeld. Ook als je leidinggevende wil zijn van het team op de camping mag je me een pb sturen:)

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 22:22

Ik heb ook groen licht voor mn volgende avontuur.. :) Ik ga een aantal weken trainen in Amerika, en ik moet nu nog van alles regelen :)

Ik mag in principe op een toeristen visum naar de USA om bij iemand te trainen toch? Ik wil een aantal dingen bijleren daar die ik nodig heb voor een hogere kans op een baan in Canada. Ik zie het als bijscholing. Kunnen ze hier nog moeilijk over gaan doen bij de douane? Ik moet via Miami-Dallas.

Lottexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 04:55

Navanja schreef:
Ik heb ook groen licht voor mn volgende avontuur.. :) Ik ga een aantal weken trainen in Amerika, en ik moet nu nog van alles regelen :)

Ik mag in principe op een toeristen visum naar de USA om bij iemand te trainen toch? Ik wil een aantal dingen bijleren daar die ik nodig heb voor een hogere kans op een baan in Canada. Ik zie het als bijscholing. Kunnen ze hier nog moeilijk over gaan doen bij de douane? Ik moet via Miami-Dallas.

Leuk! Trainen in de zin van paardrijden voor iemand? Ze kunnen dat wel als werken gaan zien, als het tegen kost en inwoning is word het ook al als werk gezien. Ik ben 6 weken in de VS geweest en ze zijn best wel moeilijk bij de douane.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 09:00

Inderdaad, neem echt even contact op met de douane want USA is echt heel streng daarmee.

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 15:54

Nee ik ga trainen als in les krijgen bij iemand. Volgens mij mag dat officieel wel. Het is officieel mijn werk en ik ga bijscholen. Het is een business en pleasure Visum, ik mag niet werken, maar wel seminars bijwonen enzo.
En contact opnemen met de douane in de USA, is dat zo makkelijk? Haha.

Lottexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 07:06

Word er betaald voor de training? Want in dat geval lijkt het denk ik niet zo'n probleem.

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 18:44

Nee ze hebben mij aangeboden te leren werken met de caddle, ik hoef hiervoor niet te betalen. Misschien moet ik dat wel doen zodat het aannemelijker is voor de douane? Ik heb al 800 euro aan ticket, haha. Vond ik wel genoeg. Verder ga ik daar genieten van de natuur.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 23:13

Hey hallo! Hier nog een medewerker in het buitenland! Ik heb vorig jaar 5 maanden voor stage in het buitenland gezeten, in Turkije, Alanya. Ik heb toen gewerkt voor Sunweb, en dit jaar ga ik 2 maanden weg, werken voor Gogo in Blanes. Ik zag er vorig jaar tegenop om te gaan, vooral om de locatie, want die mag je niet kiezen. Maar ik heb het uiteindelijk zo leuk gehad! Thuis totaal niet gemist en ook niets gemist merkte ik toen ik thuis kwam. Dit jaar wou ik als enige niet naar Blanes, omdat ik dan op een camping moet slapen en ik heb een hekel aan kamperen, en waar moet ik heen? Juist, Blanes. Ik ben heel benieuwd wat ik hier van ga vinden.. Haha

baroeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-16 04:30

Allemaal super gaaf!! Ik ben net weer terug en vind het helemaal appelflap. Kan niet slapen door mn jetlag, mis mn vriend met wie ik daar 2 maanden heb samengewoont, mis de geur van vee en het geluid van koeien die loeien (zat op een ranch). Zo zie je maar weer, reizen heeft ook het risico van je hart verliezen aan een ander land aan de andere kant van de wereld :+ mijn persoonlijke uitvogel project voor komende tijd, hoe kom ik zo snel mogelijk weer terug en hoe kan ik zo snel mogelijk daar emmigreren hahaha. Volgens mij is mn hoofd een beetje helemaal op hol

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 05:06

baroeg schreef:
Allemaal super gaaf!! Ik ben net weer terug en vind het helemaal appelflap. Kan niet slapen door mn jetlag, mis mn vriend met wie ik daar 2 maanden heb samengewoont, mis de geur van vee en het geluid van koeien die loeien (zat op een ranch). Zo zie je maar weer, reizen heeft ook het risico van je hart verliezen aan een ander land aan de andere kant van de wereld :+ mijn persoonlijke uitvogel project voor komende tijd, hoe kom ik zo snel mogelijk weer terug en hoe kan ik zo snel mogelijk daar emmigreren hahaha. Volgens mij is mn hoofd een beetje helemaal op hol

Om welk land gaat het? Ikzelf vlieg maandag weer terug naar Nederland na 6 maand Nieuw Zeeland (waarvan sinds 4/5 maand een vriend hier) en kan niet wachten tot ik weer terug mag/kan in juli.

Het is op zich niet heel moeilijk om weer terug te gaan gelukkig. Heb al een baan geregeld etc.

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 05:11

Ik ben jaloers, heb altijd gezegd na mijn studies in het buitenland te gaan werken, tot je verliefd wordt en samen met je vriend al een huis koopt in België terwijl je nog studeert. Nu dus een hypotheek, dus kan weinig risico's nemen... Al zou ik het zo graag nog doen, maar eens je een vast contract hebt, zeg je dat niet meer snel op.

baroeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-16 05:12

Canada, voor mij is het helaas een heel stuk lastiger, mag niet zomaar werken, en zit met een studie vanaf september. Tof dat je weer terug gaat!

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 09:36

Ik zou echt super graag op een ranch in Amerika of Australië willen gaan werken, het liefst met paarden, maar wil eigenlijk wel 21 dan zijn.. Het is echt een droom van me om dat te gaan doen maar daar zit denk ik wel een groot kostenplaatje aan of niet?

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 10:54

Kan me inderdaad voorstellen dat je je hart verliest in een ander land.

Ik ga zelf voor een half jaar naar België. Niet heel ver, maar wel super veel zin in! Nu heb ik wel een vraag over wanneer je voor een half jaar naar het buitenland verhuist voor vrijwilligerswerk, wat je dan moet doen met in of uitschrijven van de gemeente.

Op dit moment woon ik namelijk op kamers, maar ik heb geen idee wat ik straks moet doen?