volgend jaar de zomer maar ruilen dan? Afgezien van die laatste week juni/eerste week juli dat het zo bloedheet was nog weinig zomerweer gezien hier. Hele voorjaar en zomer tot nu toe (op die 2 weken na dan) alleen maar bewolking gehad(soms met regen, vaak gelukkig ook niet) en een gemiddelde temp van maar 16 tot 17 graden. Oh ja vandaag is dan eindelijk mooi zomerweer: zonnetje, ong 23 graden....zou eens tijd worden
ontopic: ben ook erg benieuwd naar het verslag van de 2 avonturiers.
aikon
Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-15 14:19
Ben er weer We hebben het allemaal overleeft Zelf mijn oude bakkie Ik is trots op hem
Woensdag zijn we om 19.00 vertrokken van brainless huis. Na 4 uur rijden hebben we overnacht op een parkeerplaats voor trucks. De polizei kwam nog even langs Vroeg of mijn wagentje een camper was, ja dus, en wenste ons een goede nacht Veel hebben we niet geslapen, was erg druk op de weg.
Goede morgen nieuwe dag,
Verder gereden, bij Hamburg in de file (wegwerkzaamheden, wie doet zoiets in de zomer vakantie ), na Hamburg weer eentje door afgevallen fietsen op de linker rijstrook Deze dag hebben we 19 uur door gekachelt met een gangetje van gemiddeld 85 km. Mijn campert is niet zo snel Dwars door Denemarken over de bruggen, mooi uitzicht Af en toe tank en plas pauze.
Bij de tolpoorten was het even zoeken waar we moesten zijn, was er ook zooooooo druk Zo goed als leeg. Leverde euro's in en kreeg deense kronen terug. Mijn campert viel nog onder personen auto Kosten vielen dus mee De wegen in zweden waren ook heel druk
Onder weg nog 2 elanden gezien Helaas geen foto's van
Om 1 uur vrijdag ochtend hadden we het huisje gevonden. Mijn ma vertelde dat de eigenaresse overleden was en er niemand woonde, dus kon daar wel overnachten. Bleek het wel bewoont Wij maar door gereden en campert met zijn kont de rimboe in gereden. Bleek dat de rechterkant (schuifdeur kant) een half metertje van een diepe greppel te staan
Volgende dag weer op tijd wakker, ook daar een zeer drukke weg (1 vrachtwagen, 1 auto, 3 fietsers, 1 busje met werklui in 10 uur tijd) Eerst maar rond gereden, we waren nog vroeg. Naar de plaats Skara geweest, leuke winkeltjes, eet gelegenheden, grote mooie kerk, universiteit, tattoo shop.
Weer naar het huisje, eigenaresse bleek nog spring levend Leuke aardig vrouw, sprak goed engels en heeft ons een rondleiding gegeven door het huisje/gasten verblijf en over het erf. Hebben leuk gebabbeld over kruiden en planten en dieren. Mijn honden mochten wel uit de auto, ze was helemaal weg van mijn keeshond Mees
Er kwamen nog een stelletje kijken, met blik op "niet voor ons" en een man alleen.
Er was in april dit jaar ook al een bezichtiging, maar daar kwam niemand op af.
Ik heb netjes gevraagd of ik foto's mocht maken ook in huis (toch wel een beetje prive gevoelig) maar dat mocht. Bij deze wat foto's van het huisje en erf. Het bos er achter.
Klein, maar fijn
Voordeur
Huisje is gebouwd op een rotsblok Steek nog een stukkie uit We hebben daar heerlijk gezeten in het zonnetje Brainles stelde al voor om daar een thee huisje te plaatsen
De vedspis (houtkachel in het zweeds ) Met een giga brood oven
Houtkachel in de woonkamer(tje )
Deel van woonkamer met gave plafon (vind ik)
Voormalig pony stal/werkplaats/gasten verblijf/wc. (die zit niet in het huisje)
Een deel erf.
Zweedse sleurhut in ruste
Na daar een 1,5 uur te hebben rond gelopen en gesproken te hebben met eigenaresse en makelaar waren we weer richting NL vertrokken.
Andere route terug, was een beetje pittig voor campert Na Götenburg begon het koelwater lampje te branden Ik hou niet van brandende waarschuwingslampjes Afslag gezocht en water controleren, was wel wat uit, dus vullen. Motor was niet aan de kook, koelde dus wel Ik zag dat de radiateur weer op z'n oude plek aan het druppen was Heb ik weer Dik 2,5 jaar geleden lekte hij daar ook, er is toen zo'n tablet in gegaan, en die bleek nu dus uitgewerkt Toch rustig aan door rijden en bij tank/plas pauzes water pijl controleren. Tot en met huis "maar" 2 liter koelvloeistof nodig gehad. Had erger gekund
Terug over tolbrug was een beetje veel winderig Zijwind ook nog, had af en toe 1,5 rijbaan nodig
Terug naar Hamburg WEER werkzaamheden aan de weg. Echt kilometers maar 60. Na Hamburg maar weer een plekje gezocht tussen vrachtwagens en weer tukkie doen
Al had de grote hond Mud de hele heen weg gezeten en gestaan nu eindelijk legde zij zich neer. Mud en Mees lekker slapen
Moe maar voldaan (met beurse bovenbenen door Mud die geregeld op onze schoot zat) zijn we weer thuis. En ik ga zeker achter dit huisje aan
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst: 19-07-15 14:24
En en en hoe vind je het huisje. Wat een schattig kleurig lief knus aanvoelende woning. Maar vaag van de eigenaresse dood maar toch niet?
Klinkt als een gezellige reis met zijn allen en brave campert. alleen nu je koelsysteem repareren weer.
Maar drukke weg hoor, wil je daar wel wonen? Al die uitlaatgassen en herrie?
Ziet er heel leuk uit en fantastische omgeving, maar goed; Zweden dus dat laatste is vrijwel gegarandeerd. Voordeur gaf me echt zo'n Pipi Langkous gevoel Zou er ook wel zo willen wonen, dus snap wel dat je achter dit huisje aangaat. Hoop voor je dat het lukt .
aikon
Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-15 14:33
Ik vind huisje heeeeeeeeel mooi Lekker rustige omgeving.
Tja, ik begin toch wel te twijfelen aan mijn moeder haal engels Die is toch niet zo goed als zij zelf denkt.
Maandag bel ik mijn garage over hoe en wat.
Tja, dat is wel wat al dat verkeer daar en herrie, uitlaat gassen en drukte, Daar moet ik nog eens goed over na denken.
O ja, als iemand mijn 3 kilo tussen hier en zweden vind LATEN LIGGEN (ik moet vaker zo'n reis maken, kan nog wel wat meer kwijt )
**CYNN** zo noemde mijn moeder het ook toen ze het voor het zag.
Wat een schattig huisje, ziet er inderdaad heel knus uit. En de omgeving. Ben heeeel benieuwd of dit echt je nieuwe huisje word, succes!
BigOne
Geplaatst: 19-07-15 15:13
Typisch Zweeds, huisje en het weinige verkeer. Is het je bedoeling om je daar definitief te vestigen want dan zou ik meerdere huizen gaan bekijken, toilet buiten oogt romantisch maar is tenenkrommer nm 1 in de Zweedse winter. Dit huisje oogt erg leuk maar er zijn er heel veel te koop.
Het was ontzettend leuk (en af en toe spannend ) om mee te rijden.
Die elanden waren echt heel gaaf, 1 liep op 5 meter vanaf de camper en aikon maar roepen: "kijk een eland". Ik?? Zij: "Ja links van je" Ik ?? En ineens zag ik wat weg huppelen, echt zo dichtbij
We hebben een leuke route gereden door het bos wat heel smal, bochtig en heuvelachtig was. Ik kon daar hooguit 45 km/h rijden en wij waren al "bang" enigszins de verkeerde afslag te hebben genomen. Bleek het gewoon een doorgaande (80 km!) weg te zijn, gelukkig geen tegenliggers gehad
geerke
Geplaatst: 19-07-15 16:16
ohhh...dat huisje!Die voordeur,die kachels...je kunt er zo in!Ik zou het doen denk ik!
Wat een beleving aikon super en meteen een nieuw maatje erbij. En het huisje wat leuk, krijg er een knibbel knabbel knuisje idee bij :p Ben benieuwd wanneer je gaat verhuizen.
Beschikbaar in overleg, zou wel al in het gastenhuisje kunnen voor een tijdje. Maar dat ligt nog eventjes in de toekomst. Ja, die keuring is zelfs verplicht in zweden. Stookhout genoeg aanwezig voor 2 winters