Wintersport 2015- 2016

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alexandra__

Re: Wintersport 2015- 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 19:15

Zo lucifertje, geluksvogel! Heel veel plezier!!

aNoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 19:41

Ik meld me!

Ben ooit 2x in Koningsleiten geweest, maar voor de rest alleen Westendorf en dat gaan we deze kerst weer doen! Wel in de zomer ben ik zowat al in heel Oostenrijk geweest en al veel plaatsen gezien die hier in dit topic genoemd zijn. Ik ga meestal een paar dagen skieen en een paar snowboarden. Op de skie's al wel wat meer ervaren (Sinds ik 5 was..), Snowboarden pas sinds mijn 11e. Met de skie's wel lekker met paps en mijn broer in het wilde weg wat offpiste gedaan en zwart is ook geen probleem, met snowboard duurt het allemaal wat langer, maar ach, komt nog wel hoop ik!

Helaas gaan dit jaar mijn oom en tante niet meer omdat mijn nichtje vorige week een operatie aan twee knieën heeft gehad (kruisbanden waren afgescheurd + scheur in de miniscus). Ugh ik krijg er nu ineens zoveel zin in door dit topic haha

Edit: ik hoop dat het snel veeeel gaat sneeuwen, want met 35cm op de berg en 5 in het dal komen we niet ver..
Laatst bijgewerkt door aNoa op 30-11-15 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt

aNoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 19:42

Ik heb trouwens nog een nieuwe jas nodig voor over een knalroze snowboardbroek.. Tja grijs staat wel leuk, maar ik heb vorig jaar een super leuke jas gezien over een roze broek met allemaal kleurtjes en streepjes, met onder andere lichtblauw en dat was zoo gaaf, iemand tips welke merken/winkels zo iets hebben?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 21:22

Koop daar een goede jas. Hier hebben ze zomergoed. Ik heb een paar jaar vernikkeld van de kou omdat ik in Nederland een skijack gekocht heb. Bleek gewoon voor de zomer te zijn! Nu heb ik bij de outlet in Kitzbuhel een jas gekocht en die is echt fijn! Ik ben echt een koukleum.

VivianHesen
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 21:37

Duijvenstein heeft altijd goede skijassen! Helaas werkt mijn bankrekening niet mee, maar anders zou ik wel 100 jassen/broeken kunnen kopen :P

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 22:25

Ik vind de kleding in wintersportgebieden veel te duur dus koop mijn spul gewoon in Nederland of on line. (Denk inderdaad aan Duijvestein, Bever etc). En dan vooral aan het eind van het seizoen zo rond april, dan is alles flink afgeprijsd. Roxy en O'neill hebben leuke, vrolijke jassen.

De meeste ski-jassen geven een indicatie van de isolatie, waterdichtheid en soms zelfs van de breathability (of de jas ademd). Dus als je daarop let kan je nooit met een zomerjas vertrekken ;)

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 22:29

Sölden it is weer voor februari 2016!

Moet alleen nog een nieuwe helm. Iemand een adresje waar ik er één goedkoop op de kop kan tikken? (leuke woordspeling... :D )

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 02:55

Gisteren geboekt, wij gaan dit jaar naar Hopfgarten in Oostenrijk. Ik kan niet wachten!

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 03:11

Leuk al die verhalen! Gisteren tijdens familie sintfeest afgesproken dat we in maart ook nog naar superdevoluy gaan. :):)

Aulaantje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 16:46

Gimme_Spurs schreef:
Moet alleen nog een nieuwe helm. Iemand een adresje waar ik er één goedkoop op de kop kan tikken? (leuke woordspeling... :D )

Decathlon heeft relatief goedkope maar wel goede kwaliteit helmen!
Mijn vriend heeft daar zijn helm gekocht en is er zeer tevreden over :)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 17:15

Gimme_Spurs schreef:

Ik heb zelf een helm van Spex, dat is het huismerk van de Perry Sport. Ik vind dat een erg fijne helm. De ANWB verkoopt ook vaak helmen die niet duur zijn, maar die vond ik zelf minder fijn.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 17:16

Desiree schreef:
Koop daar een goede jas. Hier hebben ze zomergoed. Ik heb een paar jaar vernikkeld van de kou omdat ik in Nederland een skijack gekocht heb. Bleek gewoon voor de zomer te zijn! Nu heb ik bij de outlet in Kitzbuhel een jas gekocht en die is echt fijn! Ik ben echt een koukleum.

Nou ik heb mijn jassen altijd gewoon in Nederland gekocht en ik heb het echt nog nooit koud gehad. Dus misschien heb je dan een verkeerde jas gekocht, maar ook in Nederland kun je prima slagen hoor voor een warme jas, vaak voor iets vriendelijkere prijzen dan in de wintersportgebieden.

Jet4You

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 19:25

miccamaaike schreef:
Ik heb zelf een helm van Spex, dat is het huismerk van de Perry Sport. Ik vind dat een erg fijne helm. De ANWB verkoopt ook vaak helmen die niet duur zijn, maar die vond ik zelf minder fijn.

Ik heb er ook eentje van Perry Sport. Was 50 euro (ongeveer 4 jaar geleden). Super fijne helm.

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 22:39

Gimme_Spurs schreef:

Hier in Best zit een wintersport outlet, vorige week een Sinner helm gekocht voor 75,- :)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 16:49

Ik heb vandaag een helm gescoord! Ook een sinner, mooi ding! En thermo handschoenen :D

VivianHesen
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 22:16

Wat een frustratie vandaag zeg..

Ik heb 2 weken geleden het snowboard van mijn vriend weggebracht voor reparatie. (Krassen aan de onderkant van het board) Vorige week nog gebeld, zou gister klaar staan. Kom ik vandaag daar om het op te halen, hebben ze het nog niet gemaakt!
Vervolgens wilden ze het dan nog wel waxen, maar daar moest ik dan voor betalen. Na veel ophef hebben ze nog wel gratis gewaxt.
Slechte service :(
Vriendlief gaat morgen een weekendje naar Ischgl :) Ik kreeg helaas geen vrij van mijn werk.

Phen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 22:28

Hallo allemaal!
Ik ga volgend jaar voor het eerst van mijn leven op wintersport! Ik ga met mijn school(sportopleiding) (250 mensen) Saalbach hinterglemm onveilig maken. Ik ga snowboarden (leek mij het leukst en ik longboard) en krijg de hele week les.
Hebben jullie misschien tips qua kleding? Een ski jas ga ik kopen (met sneeuwvanger), een skibroek ga ik of kopen of lenen, ik haal thermokleding. Maar hoe zit het met handschoenen? Ik neem aan dat gewone handschoenen niet goed zijn? En sokken? Gewoon lange dikke sokken? Mis ik nog iets?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 22:44

Ik meld me ook! Ik ski/snowboard al mijn hele leven en ga januari 2016 naar Les trois vallees (Les Menuires).

Vorig jaar ook geweest en we waren zo enthousiast dat we dit jaar ook heel graag terug wilde naar het gebied. We hadden toen een super fijn appartement maar wilde niet meer hoeven koken in de avond dus we hebben toen al een fijn hotel gespot en daar dit jaar ook daadwerkelijk geboekt. :D

Super veel zin in! :D

Phen, welke week/maand ga je? In maart is thermokleding onder je skikleding bijvoorbeeld echt niet nodig in de meeste gebieden. Gewone handschoenen zijn inderdaad niet goed genoeg, echte ski-handschoenen zijn belangrijk want een geslepen ski of board is super scherp en snijdt zo je vingers open dus daar beschermen handschoenen ook tegen.

Verder heb ik gemerkt dat fijne sokken echt een wereld van verschil maken qua comfort voor je voeten. Dus van die voorgevormde. (Ik heb wel eigen schoenen maar toch, zeker in huurschoenen zijn goede sokken echt een must, pijnlijke voeten zijn zo vervelend.)

Verder zou ik als ik jou was eerder investeren in een goede helm, sokken, handschoenen en sjaal (en evt onderkleding) en de rest lenen want je gebruikt het zo weinig!

Phen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 23:08

Ik ga de laatste week van januari.
Top! Dan ga ik kijken voor sokken, handschoenen, onderkleding en jas (jas wil ik ook in het dagelijks leven dragen). Een helm huur ik, skibroek, bril, misschien trouwens ook wel handschoenen kan ik lenen.

aNoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 23:27

Bedankt voor de jassen tips!
Ik koop idd ook altijd in Nederland, naar mijn idee hanger hier ongeveer wel dezelfde jassen als in Oostenrijk..

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 11:15

Phen, wat leuk dat je met school op wintersport gaat! Als ik je een kleine tip mag geven voor snowboarden, kijk of je een crashpants kan lenen van iemand. Nieuw zijn die best duur maar het kan zomaar een hoop paardrijden-in-verlichte-zit schelen vanwege een zere kont. En als je volleybal kniebeschermers hebt kan je die ook om doen. Ook sneeuw kan best hard zijn en dan kan op je knieën vallen (maar ook gewoon zitten) best pijn doen. Ik zit vaak op mijn knieën te wachten op de rest van de groep met beurse knieën tot gevolg.

Zorg er daarnaast voor dat je broek en handschoenen echt goed waterdicht zijn. In het begin zit je gewoon vrij veel als snowboarder en het is natuurlijk niet fijn om dan een zeiknatte kont te krijgen. En net als met andere sporten: vermijd katoen maar dat spreekt voor zich denk ik.

Ik ben echt verslaafd aan wintersportinkopen. Vorig jaar een nieuwe jas, helm, boots, bindingen en snowboard gekocht. Dit jaar wil ik een nieuwe pants (ben op m'n oude uitgekeken maar hij is nog prima) en ik wil nog nieuwe handschoenen. Iemand suggesties voor goede handschoenen? M'n oude zijn aan gort gesneden door mijn snowboard. Ze hoeven niet heel warm te zijn maar wel graag stevig.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 11:24

Ik had een te korte jas, zo he dat was koud iedere keer sneeuw in je broek!

Nog maar 2,5 week! Ik kan echt niet wachten

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 11:26

Ik meld me ook :D
Wij gaan al 10 jaar ofzo naar hetzelfde gebied :) Eerste 2 jaar in Kuchl, daarna in Abtenau. Altijd geskiet in Abtenau en dit jaar zijn we naar een groter gebied geweest, Dachstein-West.

7 Februari gaan we weer, en mijn vriend gaat ook mee en leren skiën :D
Heb er onwijs zin in!

En dit is mijn outfit :D
Afbeelding

Met inmiddels mijn eigen skies 8-)
Afbeelding

Hoe zien jullie eruit op de piste??

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 11:49

Ik heb volgens mij een broek gekocht in dezelfde kleur als mijn jas :+
De broek zit wel echt heerlijk, het is een mannenmodel want die vond ik stoerder en die zat het lekkerste.
Dus ik ben geheel lichtbruin met een witte helm met wat bloemen.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 12:08

Eigenlijk wil ik een nieuwe jas, maar eigenlijk vind ik ze veel te duur. De jas die ik nu heb is heerlijk warm en genoeg ritsen om pasjes etc in te stoppen. Toen ik nog twijfelde of ik het wel weer leuk ging vinden heb ik via marktplaats 2e hands een skipak gekocht van Oneill voor 30 euro. Was gewoon nieuw spul, dus ontzettend veel geluk mee gehad. Broek is inmiddels vervangen, omdat er een scheurtje onderin de pijp was gekomen en die telkens vol sneeuw zat.

Zo zie ik eruit, alleen nu met donkergrijze broek!

Afbeelding