gohya schreef:Miss. zie ik het helemaal verkeerd hoor,maar het lijkt erop dat ze gewoon een spelletje speelt met jullie.
Ik heb zelf ook zo'n pony gehad,die konden we pas na 3 maanden normaal pakken in de wei.Alles was eng voor der,en geloof me,de pony was veel banger als Blondie.Jullie kunnen Blondie nog aaien en aanraken,dat kon bij mijn pony echt niet.
Het lijkt echt op een spelletje,helemaal omdat jullie de ene keer zowat alles kunnen doen met haar en als je later weer hetzelfde wil doen rent ze weg.
Ik kom even tussendoor

Dat ene keer wel, andere keer niet, kan gewoon als het geen spelletje is. Onbewust verander je je houding per keer dat je haar aait, zo kan het de goedgegeane keren nieuwsgierig en onderdanig overkomen en gaat het op de slechte keren in een onbewust dominante houding en lichaamstaal. Zij is erg alert waardoor haar interesse en oplettendheid waarchijnlijk ook gedeeltelijk op de lichaamstaal ligt. Dit is ook voornamelijk omdat ze verwilderd is en naar ons kijkt als dieren, hierdoor laat ze haar instinct afhangen van hoe wij ons gedragen en is het effect van lichaamstaal groter bij haar dan bij andere paarden.
Verder ga ik mee met bovenstaande reacties. Jullie pakken het al goed op! Heel veel succes en plezier met elkaar