Wie ook naar Italië deze zomer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: Wie ook naar Italië deze zomer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 13:57

Elke avond??? :D

ratjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 13:00

Wij gaan binnenkort naar Rome dus alvast wat dingetjes aan het bekijken/plannen.
Dus lees mee, ondanks dat dit een algemeen Italië topic is zal er ook vast wat info over Rome te vinden zijn ;)

Heeft iemand van jullie ervaring met de gratis stadswandelingen?
http://www.romefreetour.com/

En weet iemand het verschil (behalve prijs en toegang Vaticaanstad) tussen de Roma pass en Omnia card?

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 15:41

Sammie schreef:
Elke avond??? :D

Dat was ook mijn gedachte :') Maar goede pizza kan natuurlijk ook wel héél erg lekker zijn!!

Ratjelover, geen ervaring hier! Wel goede ervaring met de wandelingen uit de 100% gidsen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 15:54

De pizza en ijsjes in Italië zijn dan ook wel héél errug lekker! :D

Ik kom me last-minute ook nog even melden. :)) Ondertussen ben ik al veel aan het rondkijken wat we allemaal kunnen doen (gezien we geen wifi hebben :') ). Nog tips voor omgeving Florence? :D

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 15:57

Assisi :) twee uurtjes ervandaan

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 15:59

Deetjeeuh schreef:
Nog tips voor omgeving Florence? :D

Pistoia, San Miniato, Lucca, Siena, San Gimignano. Allemaal schitterende plaatsjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 16:15

San Gimignano en Siena staan zeker op het lijstje! De rest zal ik zo even bekijken, dankjewel allebei! :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 16:27

Als je van natuur houdt. . In umbrie heb je ook een paar parken.

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 16:33

Pistoia, Lucca, San Gimignano en Sienna sluit ik me volledig bij aan :) San Maniato ben ik nooit geweest..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 16:35

Lucca vond ik dus geen hol aan := siena is leuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 16:39

Assisi en Lucca staan er nu ook bij. :)

Verder heb ik voor in Florence deze bezienswaardigheden staan: Ponte Vecchio, Piazzale Michelangelo, santa croce. Daar nog toevoegingen bij?

Sammie, natuur wil ik zeker eens bekijken! (Fotografie). Hoe zoek je naar die parken? Ik heb nu gezocht op bezienswaardigheden maar dan krijg je zooo veel. :+

Wat valt er in san miniato voornamelijk te zien? Dat het een mooie plaats maakt? Zelfde voor Pistoia.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 16:47

Wat een leuk topic! Wij vertrekken de 16e richting italie. We rijden tot we geen zin meer hebben en overnachten dan ergens. De 17e komen we dan aan op plaqts vqn bestemming. Giardino alla torre in het plaatsje Dro. Daar hebben we 2 nachten geboekt. Als het daar bevalt, ten noorden van het gardameer, dan blijven we in de buurt. Maar mocht het weer bijvoorbeelt tegenvallen dan rijden we ergens anders heen. Ik boek de hotelletjes meestal op de dag van aankomst of ervoor via booking.com

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 22:46

Deetjeeuh schreef:
Assisi en Lucca staan er nu ook bij. :)

Verder heb ik voor in Florence deze bezienswaardigheden staan: Ponte Vecchio, Piazzale Michelangelo, santa croce. Daar nog toevoegingen bij?

Sammie, natuur wil ik zeker eens bekijken! (Fotografie). Hoe zoek je naar die parken? Ik heb nu gezocht op bezienswaardigheden maar dan krijg je zooo veel. :+

Wat valt er in san miniato voornamelijk te zien? Dat het een mooie plaats maakt? Zelfde voor Pistoia.

Het zijn gewoon schitterende oude stadjes. Heel sfeervol, prachtige gebouwen.
Vergeet in Florence vooral de duomo niet. Man, die vond ik zo schitterend, ik kon er naar blijven kijken, wat een bouwwerk. Dat ene park bij het paleis is ook schitterend. Kan even niet op de naam komen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 09:45

Parco di Trasimeno en Lago sul Trasimeno, ga naar de eilandjes Isola Maggiore en/of Isola Polvese

Cascate delle Marmore (daar zetten ze op bepaalde tijdstippen nog de Romeinse watervallen aan. Verder kun je er wandelingen maken van verschillende lengtes en moeilijkheden.) Het is alleen wel in het zuiden van Umbrie, dus vanuit Florence is het wel even een ritje.

orvietounderground.it : In Orvieto recht tegenover de kathedraal bij de toeristische dienst, elke dag van het jaar op verschillende tijdstippen: Van 1 maart tot 31 Januari: 11u; 12u15; 16u en 17u15 (tijdens de toeristische periode zelfs ieder kwartier)
Laatst bijgewerkt door Sammie op 05-08-15 10:07, in het totaal 1 keer bewerkt

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 09:58

Nou wij zijn ook weer thuis, van 15 heerlijk, hete en zonnige dagen.

Eerste overnachting op de camping bij mijn vader gedaan. Op camping lido aan het Gardameer, bij lazise. Dag erna doorgereden naar Toscane, naar marina di bibbona. Gezellige knusse camping, maar animatie was alleen in het Italiaans. Prima te doen voor ons, maar voor de kids een beetje jammer. Des ondanks, hebben we enorm genoten. Elke avond uiteten en ijsjes haha.

Middagje Pisa geweest, vond het toch wel leuk om te zien. Ook 2 marktjes geweest in de buurt van de camping. Dagje lucca, daar de stadsmuur helemaal bewandeld, is zo'n kleine 6km. Hadden de app op de telefoon aan. Hele mooie plek en gezellig wandelen. Ook naar volterra geweest, naar het museo del tortura. Dat viel wel tegen, dachten dat het heel groot was en het was best prijzig. Helaas heel klein, stonden met 20 minuten al weer buiten. Plaatsje is wel heel erg mooi, je moet alleen geen hoogtevrees hebben haha.
We zijn 1 dag eerder vertrokken en zijn naar Venetië gegaan. Dit wilde ik graag nog zien en hebben een appartement gehuurd. We sliepen in Rosanna appartement en dat kan ik iedereen aanraden. Is een prive appartement, gewoon een huis dus. Heerlijk rustig en heel netjes. De avond hebben we in Venetië doorgebracht en de laatste dag weer naar lazise gereden. Mijn dochter mocht nog een een weekje bij opa logeren, dus die komt pas zaterdag thuis. Daarna naar huis gereden en heerlijk in mijn eigen bedje geslapen.

Ik hou zo van dat land, zou er best kunnen wonen

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 10:51

*pakt notitieblok en kaart erbij

Aan de tips op deze pagina heb ik echt wat! Al die plaatsen staan ook op ons lijstje om te bezoeken.

Wij gaan de 16e of de 17e richting Italië dus ik heb nog even tijd om het allemaal een beetje uit te zoeken. Dit weekend hebben we proef gedraaid met de camper die we gehuurd hebben omdat we nog nooit met zo'n ding weg zijn geweest. Ik kan echt niet wachten tot we weg kunnen. We gaan op de bonnefooi dus we hebben van te voren niets geboekt en we zien wel waar we eindigen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 10:52

@marion welke app is dat en heeft die internetverbinding nodig?

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 11:13

Het is zo'n app, waarmee je je afstand kunt bekijken. Een soort van stappenteller.
Hij staat op de telefoon van mijn man en daar was geen internet voor nodig, wel als je ook je gelopen route wilde bekijken. Dan had je internet en de gps nodig.

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 12:33

Heb toch al een aantal handige tips uit dit topic gehaald :D

Wij vliegen morgen naar Rome. Heb er heel veel zin in maar ben ook ontzettend zenuwachtig of ik niet iets vergeten ben of wat dan ook xD

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 12:40

oh ik dacht een app met wandel en richtingroutes :D Ik heb nl. een aantal wandelroutes voor Italië gevonden, maar waar ik ze in kan downloaden is mij nog steeds een raadsel. :')

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 19:54

Sammie schreef:
oh ik dacht een app met wandel en richtingroutes :D Ik heb nl. een aantal wandelroutes voor Italië gevonden, maar waar ik ze in kan downloaden is mij nog steeds een raadsel. :')

Ohh sorry, nee dat waren ze niet.
Maar de muur bij Lucca, wijst zichzelf ;)

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 12:21

Hoi! Ik kom even binnen gevallen met een vraagje. Het gaat dan alleen niet over de zomervakantie maarja.. Vriend en ik willen in de herstvakantie (laatste week van oktober) graag naar Italie voor een citytrip. Venetie spreekt ons het meeste aan en heb nu een mooi prijsje (denk ik) gevonden voor retourtje Schiphol-Venetie en overnachting van 25 tot 28 oktober. Echter, 3-4 dagen is dat te doen voor Venetie? Of is dat te lang? Ben namelijk bang dat we het misschien al na 1-2 dagen al gezien hebben (mijn ouders zijn er namelijk ooit geweest en zij vonden 1 dag genoeg).

Ook heb ik verder gekeken naar andere gebieden, maar Rome spreekt me niet zo aan, Milaan is schijnbaar erg duur en omgeving Toscane willen we volgend jaar zomer als road trip doen!

Ik hoor graag jullie meningen en tips :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 12:34

Ik vind 1 dag ook genoeg eerlijk gezegd, vond het trouwens ook niet zo heel bijzonder. Maar je hoeft natuurlijk niet in Venetië zelf te blijven, je kan evt. de provincie in. Als je 3 a 4 dagen echt in Venetie zélf moet of wil vertoeven kun je wel alles, maar dan ook echt ALLES bekijken wat die eilandjes te bieden hebben. Ga dan ook naar het glasblazerseiland. Bekijk alles op je gemakje en doe het rustig aan :) Kan ook lekker zijn :)

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 12:50

Ik vind 3-4 dagen Venetië erg lang en er liggen veel mooie steden omheen (bv. Verona, Padova), maar dat kan lastig zijn zonder auto.. Als je echt een stedentrip wil is Milaan niet perse duur en Napels is misschien nog het bekijken waard? Wat trekt jullie niet aan Rome?

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 12:58

Bedankt voor de reacties! Ik ben nu toch aan het kijken voor iig een dag minder. Zonder auto las ik idd al dat het allemaal minder toegankelijk is, maar we boeken sowieso nog niks :) Napels had ik nog niet aan gedacht! Rome lijkt mij voor ons iets teveel cultuur. Ik weet dat Venetie dat ook is, maar hoe ik het heb gehoord van een vriendin die afgelopen jaar in Rome is geweest, lijkt het mij een beetje teveel. Na 1 of 2 cathedralen en kerken heb ik het wel gezien zeg maar :) Maar Correct me if I'm wrong! Sta overal voor open.

Bedankt voor de tip Sammie! Had er zelf nooit naar gezocht. Ik ben gewoon verliefd op het land, de taal en het eten, maar deze kant van Italie ken ik nog niet. Ben alleen in omgeving Gardameer en Florance geweest. Ouders zijn nu in Toscane en dat ziet er ook veelbelovend uit.