Bokkers in Engeland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 20:55

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 21:08

Apple schreef:
Saddledancer: Grand Stand op Ladies Day :D :D

Wat topics van voorgaande jaren:

[EV-ITP] Royal Ascot Ladies Day :+ :)) 2013

[BEU] Engeland: Ladies Day Royal Ascot (foto's) Idem :+ 2010

Oooh Ladies day is altijd goed <3
Ik heb dit jaar Grand stand finale day tickets, dus ik hoop echt dat mijn nieuwe baas me laat gaan (nou is hij zelf fanatiek eigenaar van een racestal met flink wat goede racers erin, dus met wat geluk laat ie me wel schieten :j )

En leuk die foto's!!! ik ben weer helemaal enthausiast (wat een kolerewoord nederland) Ik heb een hele mooie jurk en hoed dit jaar :j en ik heb een nieuwe laptop dus even geen foto's, maar ik moet ook maar eens gaan graven :j ik heb een topic aangemaakt voor dit jaar maar niemand reageerd, ik denk dat we te weinig bokkers in England hebben :')
(en wat zien die heren er toch altijd goed uit in morning suit he! gelukkig draagt vriendlief de zijne vrij regelmatig, want ik vind het maar wat leuk :j)
Laatst bijgewerkt door saddledancer op 06-06-15 21:17, in het totaal 1 keer bewerkt

kelseyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 21:14

2 huizen :D eentje in Nederland bij mijn moeder (hier ga ik gewoon naar school enzo) en eentje in Engeland bij mijn vader (ik moet daar alleen maar engels praten, want hij kan geen nederlands :( (hier ga ik heen in vakanties)

Apple

Re: Bokkers in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 21:21

Saddledancer, dat missen we toch echt in Nederland :D

In de UK is het heel normaal dat je naar een ball gaat in je balldress en de heren in evening dress. Maar in Holland :n

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 21:41

Apple schreef:
Saddledancer, dat missen we toch echt in Nederland :D

In de UK is het heel normaal dat je naar een ball gaat in je balldress en de heren in evening dress. Maar in Holland :n

In mijn school hadden we onze balls (Caledonian ball, prom, etc.) met de Eton en Radley boys, dus goed geklede jongens ben ik mee opgegroeid :j
als ik dan zie hoe sommige nederlanders soms op een bruiloft verschijnen (sorry, niets tegen nederlanders verder, maar 'kleden naar de gelegenheid' kennen ze volgens mij niet zo goed... )
Ik voel me altijd als een visje in het water op plaatsen als Royal ascot, heerlijk vind ik dat :D

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 22:41

Eulogy: ik ga vrij regelmatig uit ja. Laatste weken even niet omdat ik geld moet besparen.
Waarmee vind je dat ze achter liggen?

Saddledancer: ik ben prima zeg je idd niet haha. 'Met mij gaat het goed' is denk ik meer de Nederlandse variant. :P
Of als iemand natuurlijk zegt alles goed kun je zeggen ja prima.

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 22:57

Nagini schreef:
Eulogy: ik ga vrij regelmatig uit ja. Laatste weken even niet omdat ik geld moet besparen.

Saddledancer: ik ben prima zeg je idd niet haha. 'Met mij gaat het goed' is denk ik meer de Nederlandse variant. :P

oops, ik roep echt al zo lang ik me kan herinneren 'ik ben prima' :')
oh well, zullen ze ook wel mee hebben leren leven dan _O-
Ik heb zelfs welleens 'ik ben perfect' geroepen terwijl ik dat niet zo bedoelde :')

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 00:01

saddledancer schreef:
Nagini schreef:

Ik heb zelfs welleens 'ik ben perfect' geroepen terwijl ik dat niet zo bedoelde :')

Ach, jij bent net zo hilarisch voor Hollanders als wat ik ben voor de gemiddelde Brit. :D

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 00:08

ikke schreef:
saddledancer schreef:

Ach, jij bent net zo hilarisch voor Hollanders als wat ik ben voor de gemiddelde Brit. :D

Altijd goed om te weten dat ik onbedoeld heel grappig ben :D :D _O-

(laatste vakantie vroeg mijn moeder me of ik haar portomonee (ook al zo'n rotwoord) ergens had gezien, en ik antwoord doodleuk 'Ja op de corner van de couch' :') mijn moeder nam niet eens meer de moeite o me te verbeteren, die zegt gewoon 'dankje' pakt der portomonee, en zegt terwijl ze de kamer uitloopt 'je moet je nederlands oefenen' :wave: )

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 00:13

saddledancer schreef:
ikke schreef:

(laatste vakantie vroeg mijn moeder me of ik haar portomonee (ook al zo'n rotwoord) ergens had gezien, en ik antwoord doodleuk 'Ja op de corner van de couch' :') mijn moeder nam niet eens meer de moeite o me te verbeteren, die zegt gewoon 'dankje' pakt der portomonee, en zegt terwijl ze de kamer uitloopt 'je moet je nederlands oefenen' :wave: )

Nou, dat dus :D Ik haal ongetwijfelt dezelfde stunts uit, alleen is er dan niemand bij om me daarop te wijzen, dus ik ben me van geen kwaad bewust O:)

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 00:20

ikke schreef:
saddledancer schreef:

Nou, dat dus :D Ik haal ongetwijfelt dezelfde stunts uit, alleen is er dan niemand bij om me daarop te wijzen, dus ik ben me van geen kwaad bewust O:)

Hahaha, ik meestal helaas ook niet, de enige keer dat ik echt met nederlanders die ik persoonlijk ken in aanraking kom is als ik op bezoek ben bij moeder en vader, en als die me verbeteren krijgen ze een 'had je me maar niet naar kostschool moeten sturen :') '
In winkels en restaurants en weet ik het waar in nederland zet ik mezelf geheid om de haverklap voor schut _O-

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 10:36

Vandaag ga ik verhuizen *\%/*

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 10:43

saddledancer schreef:

Dat doe je verkeerd. Je moet een ander verhuizen, wel de lol, niet de stress.......

Sterkte en succes met de verhuizing.

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 10:46

ikke schreef:
saddledancer schreef:

Dat doe je verkeerd. Je moet een ander verhuizen, wel de lol, niet de stress.......

Sterkte en succes met de verhuizing.

haha dankje zullen we nodig hebben,aangezien we gaan ook nog eens verhuizen met de trein :') (naja de eerste spullen iig, en Dan voor volgende week hebben we iemand zo gek gekregen Om de rest van onze zooi naar London Te rijden :j )

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 10:53

Pff mazzelaar. Ik ben drie maanden geleden verhuisd, alles in 48 uur moeten doen en niks (behalve mijn eigen spullen en hier en daar wat dingen.) was klaar toen we het vrachtwagentje haalden. Wat een nachtmerrie was dat, we hebben alles zelf gedaan

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 11:02

Verhuizen is altijd zo lekkers stressful hahaha :')
ik ben nog nooit 'echt' verhuisd, (alleen van huis naar kostschool maar dat is niet echt verhuizen, en Dan van huis naar student halls, ook niet 'echt' verhuizen) ik vind het allemaal best spannend :')

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 12:46

Molfre schreef:
Pff mazzelaar. Ik ben drie maanden geleden verhuisd, alles in 48 uur moeten doen en niks (behalve mijn eigen spullen en hier en daar wat dingen.) was klaar toen we het vrachtwagentje haalden. Wat een nachtmerrie was dat, we hebben alles zelf gedaan

Ik moest eens iemand verhuizen; die had alles netjes ingepakt. Ik een 30m3 vrachtwagen gehuurd, alles ingeladen en klaar. Dat hele huis ging gewoon in een keer in die bak.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 12:48

Dat is goed verhuizen Ikke :j

Ik heb weleens iemand geholpen met verhuizen waarbij de koelkast nog gewoon vol met spullen stond, zaken niet in dozen en op de dag zelf bleek dat deel nog naar de opslag in Amsterdam moest terwijl de persoon zelf van Den Haag naar Belgie ging verhuizen :roll:

Daar waren we toen ook erg blij mee :))

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 13:16

Waar heb je gestudeerd Saddledancer?

Wij huren gemeubileerd en desondanks was verhuizen 3 maanden geleden echt een ramp :+ Vooral vriendlief z'n zooi staat nog steeds ingepakt in de studeerkamer, het is volgens mij voor een groot deel zomerkleding en spul dat weg kan, maar ja, het moet wel gebeuren. Zaterdagochtend was hij een halfuur aan het zoeken naar een korte broek :+ We hebben het in delen gedaan omdat we allebei onze oude kamers ook nog hadden en ik nog wat spullen in een opslag had staan.
Succes in ieder geval!

En ik vind dat ze in Engeland sowieso achter lopen met muziek, maar ook dat ze bijvoorbeeld nu pas een beetje deep house/techno ontdekken terwijl dat verder overal wel een beetje passé is :')

AnnashJarig
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 13:45

Of ze lopen voor en het wordt straks overal weer hip (en daarom draaien ze het). :') Je weet het niet soms,haha.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 13:53

Een jaar geleden had er hier nog niemand van gehoord en nu is het ineens overal :') Met muziek op de radio merk ik het ook, dat (extreem irritante) Cheerleader nummer was in Nederland echt al maanden geleden een hit en hier pas een paar weken geleden :+ Gek, want je zou het echt andersom verwachten.
Ik kan trouwens nog steeds niet wennen aan radiovriendelijke versies van liedjes en dat ze helemaal over de zeik zijn als iemand een 'scheldwoord' gebruikt oid, op de radio of tv. Daar zijn ze in Nederland niet zo moeilijk mee :+

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 13:59

Ik woonde bij mijn vriend en zijn moeder + broertje in.

Koelkast stond nog vol, vriezer ook. Niks was schoon gemaakt/gewassen. Hele keuken was nog niet gedaan, wasmachine was nog niet afgekoppeld en ze kregen de slangen niet los. Niet naar de buren om een passende tang te lenen, nee die moest gekocht worden. Nou... 10 uur zwoegen was ik t zo zat dat ik zelf naar de buren ben gegaan. Koelkast ingepakt 'oh wacht! die hoort bij het huis....'

koelkast weer terug, drie mensen verder met inpakken en ik met vriendlief naar de winkel voor een koelkast maar niks was goed genoeg of het was niet op voorraad...

Wij hadden een wagentje van 60m3 denk ik... we zijn 6x (!!!!) heen en weer gegaan omdat het allemaal niet paste of niet goed was ingericht.

Broetjes had op een gegeven moment de leiding over het inpakken van het ding (wat komt waar) omdat ik ging schoonmaken in huis. 5 minuten later riep hij ons dat t ding vol was. Ik riep nog 'dat kan niet!' (toen was het al 01.00 uur 's nachts) dus ik ga kijken was er niks opgestapeld, alles stond op de grond met ruimte eromheen. Dus ik erin (met een zwaar verzwikte enkel van een week daarvoor) en alles opnieuw inpakken..

Goed, het moge duidelijk zijn dat ik hierover nog niet eerder geventileerd heb :')

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 18:40

@eulogy: kostschool of universiteit? Kostschool was Cheltenham ladies college, university was university of Greenwich :j

@molfre nou dat klinkt ook wel echt als een chaos Om Te janken hoor! Wow :')

wij zijn verhuisd! Voor nu even in een jockeyflat, vanaf volgende week verhuizen we 1 flatje verder, naar ons echte appartement :j

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 22:00

OMG Molfre :oo Dan valt mijn verhuisverhaal nog 100% mee :))

Saddledancer, fijn dat de verhuizing rond is :-)

Ik vind het systeem van huizen kopen onnodig ingewikkeld in de UK. Zoals ik het begrijp koop je een huis, tegelijkertijd staat jouw huis ook te koop. De kopers van jouw huis hebben ook hun huis te koop en degenen van wie jij een huis koopt kopen ook een nieuw huis (is iedereen er nog?). Als er ergens in deze keten een kink in de kabel komt (hypotheek niet rond bijvoorbeeld bij een van de kopers) dan gaat voor iedereen het feest niet door. Dus als degenen die jouw huis kopen een probleem krijgen met de verkoop van hun huis dan is jouw huis ook niet verkocht.
Als ik dat tenminste goed heb begrepen.

In Nld is verkocht gewoonweg verkocht en als je dan je eerste huis niet verkocht krijgt dan is dat jouw probleem.

Daarnaast, als je dan dus van koophuis naar koophuis gaat verhuizen dan komt het voor dat dit allemaal op 1 dag moet gebeuren. Dus jij moet op 1 juli voor 12:00u uit huis, de ander komt er dan op 1 juli na 12:00u in. Maar dat gaat ook op voor het huis waar jij naar toe gaat. Dus niets, rustig spulletjes verhuizen, van te voren al verven en behangen, welnee, op 1 dag moet alles gebeuren :=

(of is dat helemaal niet typisch UK, maar gewoon mijn schoonfamilie die daar wat onhandig in is?)

En het andere wat mij echt verbaasd dat zijn de hoeveelheid mensen die naast hun eigen huis nog een huis hebben om te verhuren (voor wat extra inkomen). Dat zie je echt niet zoveel in Nederland, terwijl het in de UK heel gebruikelijk lijkt.

kelseyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 22:17

Ons ander huis staat in Walesby (Notthingham)