Werken in het buitenland 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ntlie_

Re: Werken in het buitenland 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 17:45

Oke! Ben je niet bang dat het daar onrustig gaat zijn?

Mijn tijd in Aruba is alweer over z'n helft! Gaat snel!

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 05:20

myrt3 schreef:
Lekker weer he hier in NZ, resfeber:)
Op het moment werk ik als groom op een spring stal in Clevedon (30 min onder Auckland) en reis elk weekend met de truck naar spring wedstrijden. Hard, zwaar werk maar best leuk :) blijf tot eind maart hier. en dan richting zuider eiland.

Anyway, iemand een idee om goedkoop een pakketje te versturen van NZ naar Nederland? Vind alleen maar tarieven van >$150. Denk niet dat het gaat om meer dan 5kg...
Het maakt niet uit hoe lang het er over doet om terug te komen.

Jaa, super. Ik gelijk verbrand natuurlijk. :=
Leuk, op een springstal. Ik zit hier op een grote beef en dairy farm.
Ik wil over een aantal maanden ook nog naar het Zuidereiland voordat ik naar huis ga. Hoe ga jij? Zijn hier bustours of iets dergelijks waarmee je een aantal dagen rond kunt touren?

Voor een pakketje zou ik niet weten. Zal het vandaag even voor je vragen aan de rest hier.

Jackieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 23:43

Hoi iedereen! 
Sorry dat ik hier even binnen kom vallen, maar heeft iemand hier ervaring met een H-2A temporary agricultural workers visa voor Amerika?

vaxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 08:46

Ik moet binnenkort een vliegticket gaan boeken en ben me alvast aan het oriënteren. Via de site skyscanner krijg ik elke dag een mail met de goedkoopste vliegtickets naar Singapore. Weten jullie toevallig nog meer van die slimme sites/weetjes om goedkoper te kunnen boeken?

Ik ga 5 maanden, waarbij ik de laatste maand vrij ben en van te voren nog niks inplan. waarschijnlijk ga ik dan reizen of misschien een maand tegen kost en inwoning ergens verblijven. (niks voor mij dit, ik wil altijd alles helemaal gepland hebben staan, maar ik denk dat dit nu even handiger is). ik ben dus van plan om mijn heenvlucht te boeken, maar mijn terugvlucht nog niet. Nu kreeg ik de tip van een variabel (?) vliegticket, waarbij je een maand van te voren moet aangeven wanneer je vliegt. weet een van jullie hier meer van?

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 04:12

Jackieboy schreef:
Hoi iedereen! 
Sorry dat ik hier even binnen kom vallen, maar heeft iemand hier ervaring met een H-2A temporary agricultural workers visa voor Amerika?

Geen ervaring mee. Wel hoor ik van vrienden dat de verwerking van je aanvraag ontzettend lang duurt..
Je moet er dus ruim optijd mee beginnen.. :)

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 08:34

Ik meld me ook! Ik ben bezig een stage te regelen in Spanje voor de zomer t/m oktober.

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 08:42

Ik vind het ook wel leuk om mee te lezen hier. Werk/woon wind Augustus 2013 op het Griekse eiland Zakynthos. :D

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 18:30

Hallo :wave:

Ik wil me ook graag melden, wil graag een jaar naar het buitenland om te werken maar ik weet nog niet hoe of wat haha. Even meelezen voor inspiratie :x

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 20:23

Ik wil ook graag een hele andere richting uit, dus als er mensen zijn die adresjes weten in het buitenland (bij voorkeur een warm land) waar ik kan werken met kinderen, paarden of in de horeca... Dan hoor ik het graag. :)

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 18:58

Ik heb me hier een tijdje geleden aangemeld omdat ik was aangenomen bij TUI als standplaatshostess. Vandaag heb ik ''mijn'' bestemming te horen gekregen: PORTUGAL, de algarve! :D :D Super veel zin in! Ik ben nog nooit in Portugal geweest dus iemand ervaring? :o

nijnthju

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 23:45

Ik ben bezig mijn reis naar Australie te realiseren, maar ik moet nog werk vinden. Het liefst met paarden natuurlijk.
Kunnen jullie me helpen hoe ik dit het handigst aan kan pakken. Ik wil na de zomer vertekken

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 02:03

nijnthju schreef:
Ik ben bezig mijn reis naar Australie te realiseren, maar ik moet nog werk vinden. Het liefst met paarden natuurlijk.
Kunnen jullie me helpen hoe ik dit het handigst aan kan pakken. Ik wil na de zomer vertekken

Websites van stallen in de omgeving die je leuk lijkt opzoeken > mailtje sturen of bellen > en voila! :)
www.yardandgroom.com heeft ook regelmatig leuke adresjes in Australie.

nijnthju

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 09:39

Yardandgroom sta ik al ingeschreven :)

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 15:34

Ik ben weer terug uit Aruba. ;(

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 18:23

Ntlie, mag ik jou een aantal vragen stellen over Aruba ?

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 18:27

Ja natuurlijk! PB maar!

abbycootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 18:47

Ik ben inmiddels al heel wat stappen dichterbij om in NZ te gaan werken :D
Ondertussen ben ik bezig met een paspoort aan te vragen (door mijn dubbele nationaliteit kan ik een nieuw-zeelands paspoort krijgen).

Vanwege dat ik naar Nieuwzeeland ga heb ik de keuze moeten maken mijn paard te verkopen.
Vandaag is hij zowel klinisch als rontgologisch goedgekeurd en zondag gaat hij naar zijn nieuwe eigenaren!

Heel dubbel maar ik kom steeds dichterbij om mijn droom waar te kunnen maken =D

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 18:48

abbycootje schreef:
Ik ben inmiddels al heel wat stappen dichterbij om in NZ te gaan werken :D
Ondertussen ben ik bezig met een paspoort aan te vragen (door mijn dubbele nationaliteit kan ik een nieuw-zeelands paspoort krijgen).

Vanwege dat ik naar Nieuwzeeland ga heb ik de keuze moeten maken mijn paard te verkopen.
Vandaag is hij zowel klinisch als rontgologisch goedgekeurd en zondag gaat hij naar zijn nieuwe eigenaren!

Heel dubbel maar ik kom steeds dichterbij om mijn droom waar te kunnen maken =D

Gaaf!! Snap inderdaad wel dat het dubbel is..

Wat ga je doen voor werk? / hoelang :)

abbycootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 18:54

Ik ga werken als groom/ruiter op een stal vooral gericht op het springen en de eventing.
En ik zou daar zolang kunnen blijven als ik wil, dus het zal waarschijnlijk wel voor een lange tijd worden als het bevalt maar dat zal vast goed komen :D

Chantal511

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 19:28

Heerlijk om al jullie reisverhalen en reisplannen te lezen. Ik zelf ben net begonnen aan een studie, dus mijn volgende tripje is hoop ik een buitenlandse stage :)) In september ben ik 3 maanden in Zambia en Zuid-Afrika geweest :D

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 23:58

abbycootje schreef:
Ik ga werken als groom/ruiter op een stal vooral gericht op het springen en de eventing.
En ik zou daar zolang kunnen blijven als ik wil, dus het zal waarschijnlijk wel voor een lange tijd worden als het bevalt maar dat zal vast goed komen :D

Zat jij niet bij mij op school? Terra in meppel? Je naam komt me bekend voor van de absentie lijsten van regioleren haha

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 01:17

Ik meld me hier ook :)
Zit erover te denken om een jaar met paarden te gaan werken. Liefst een warm land, hoeft niet perse ver weg, zit aan Spanje te denken.
Ben op zoek naar werk als begeleider van buitenritten.
Heb mij al ingeschreven op yard and groom, ben nu aan het rondkijken en reageren.
Moet alleen wel mijn hond mee kunnen nemen.
Als iemand tips of ervaringen heeft hoor ik het graag :D

abbycootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 20:07

Michelle_96 schreef:
abbycootje schreef:

Zat jij niet bij mij op school? Terra in meppel? Je naam komt me bekend voor van de absentie lijsten van regioleren haha

Ja klopt , was de dag voor de vakantie dat ik regioleren gemist had haha.
Ik ben de komende weken nog wel een aantal keer op schoolvoordat ik weg ga totdat het allemaal helemaal rond is .

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 21:57

abbycootje schreef:
Michelle_96 schreef:
[quote="abbycootje"

Ja klopt , was de dag voor de vakantie dat ik regioleren gemist had haha.
Ik ben de komende weken nog wel een aantal keer op schoolvoordat ik weg ga totdat het allemaal helemaal rond is .[/quote]

Bedoelde in het algemeen aangezien ik bij p&o zit en die lijsten ook gemaakt heb haha..
Wel gaaf dat je zo'n kans krijgt! Vind je het alleen niet zonde van je schoolgeld, neem aan dat dit bij paardensport niet erg goedkoop is?

abbycootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 22:18

ohh vandaar haha. wij hebben tot nu toe alleen nog een project moeten kiezen eigenlijk hebben deze periode pas voor eerste keer regioleren (2e jaars).

Ja ik heb er wel heel erg over na gedacht, maar hoe dingen geregeld zijn etc. (zal jou vast ook wel bekend voorkomen denk dat paarde.nsport niet de enige opleiding is waarbij veel dingen een zooitje zijn)

Ik heb een beetje de voor en nadelen afgewogen en omdat ik dit zo'n gave kans vind wil ik deze graag toch nemen :)
Klopt dat er veel geld in de opleiding is gestoken, en ookal zal ik niet met een papiertje weg gaan ik heb wel een hoop ervaring opgedaan (grootste deel op stages) maar daar zal ik meer aan hebben dan dat papiertje.