Woon middel in de markt dus ik ga ook op stap maandag avond en dan vaak pas rond 4/5 uur naar huis dus dan over de markt. Me bed dan maar even in en eind van de ochtend nog een keer. Verder hele dag uit het raam kijken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jolene85 schreef:Joepie! Net weer geboekt voor een nachtje in het hotel daar, dus lekker meedoen aan de paardenmarkt 2014 in Zuid-Laren![]()
3 jaar geleden ook geweest maar jeeedem! Wat een regen toen zeg....![]()
Was op een gegeven moment niet zo erg leuk meer hoor..soppende sokken, kletsnatte kleren..brrr...koud! Nu hopen op een prachtige herfstdag dan
BokitoZ schreef:Ik ga dit jaar voor het eerst. Ik ben opzoek naar 2 D pony's en een mini. Alle 3 tussen de 3 en 6 jaar oud.
Ik weet dat je rond 2 a 3 uur snachts al paraat moet staan voor de beste koopjes.
Hebben mensen tips voor mij als zuidlaren groentje? Moet ik bv gewoon naar een vrachtwagen lopen en vragen of ze iets hebben wat ik zoek?
Waar moet ik op letten? (Qua handelaren)
Citaat:Hallo Ihr Lieben! Dieses Jahr findet, wie jedes Jahr am dritten Dienstag im Oktober, der sogenannte "Zuidlaren Tiermarkt" in Holland, 20 km von Groningen statt. Der größte Pferde,- und Kuh- Markt Europas. Dort werden laut allen, die bereits dort waren, fast alle Pferde die nicht verkauft werden zum Metzger gebracht, weil es sich für die aus anderen Ländern kommenden Händler mehr rentiert, die Pferde dort abzustoßen und ermorden zu lassen, als sie dann wieder mit zurück zu nehmen. Es ist ihren gleich welche Rasse oder Alter, sie machen auch vor Fohlen keinen halt. Vielleicht finden sich ja Leute unter euch, die eine Fahrgemeinschaft bilden können und wenigstens ein paar Seelen retten können. Ich sehe so oft Pferdegesuche hier, vielleicht können wir zusammen ein paar Tiere retten.
rina schreef:Hier zitten de kenners, dus gooi ik mijn vraag maar hier in de groep![]()
Ik las net een bericht op FB (Duits bericht), zal het hier even copieren.Citaat:Hallo Ihr Lieben! Dieses Jahr findet, wie jedes Jahr am dritten Dienstag im Oktober, der sogenannte "Zuidlaren Tiermarkt" in Holland, 20 km von Groningen statt. Der größte Pferde,- und Kuh- Markt Europas. Dort werden laut allen, die bereits dort waren, fast alle Pferde die nicht verkauft werden zum Metzger gebracht, weil es sich für die aus anderen Ländern kommenden Händler mehr rentiert, die Pferde dort abzustoßen und ermorden zu lassen, als sie dann wieder mit zurück zu nehmen. Es ist ihren gleich welche Rasse oder Alter, sie machen auch vor Fohlen keinen halt. Vielleicht finden sich ja Leute unter euch, die eine Fahrgemeinschaft bilden können und wenigstens ein paar Seelen retten können. Ich sehe so oft Pferdegesuche hier, vielleicht können wir zusammen ein paar Tiere retten.
Vertaling:
Hallo allemaal. Dit jaar, net als elk jaar op de 3e dinsdag van oktober, vind weer de Zuidlaren dierenmarkt plaats in Holland, 20 km vanaf Groningen. De grootste paarden en koeienmarkt van europa.
Daar wordt volgens diegene die al daar geweest zijn, bijna alle paarden die nicht verkocht zijn naar de slager gebracht. Omdat het voor de handelaren uit de andere landen goedkoper is die paarden daar af te stoten en vermoorden te laten, dan ze meer terug te nemen. Het is ook om het even welk ras of leeftijd het dier heeft, en zelfs veulens worden zo behandeld. Misschien zijn er mensen onder jullie, die een carpoolgroep maken kunnen om tenminste een paar van deze zielen te redden. Ik zie hier heel vaak zoekoproepen, en mss kunnen we samen een paar dieren redden.
Even vrij vertaald![]()
Bij zon bericht komt bij mij dan gelijk de vraag op. Komen er zoveel handelaren uit andere landen?? En iemand een idee hoeveel % er daadwerkelijk aan het eind van de markt bij de slager belanden. En dat even afgezien van de paarden die echt wat mankeert.
Ik ben zelf echt al jaren niet meer op de Zuidlaarder markt geweest. En heb dus 0,0 inzicht in wat er van zon bericht waar is (en nieuwschierig aangelegd) En heel eerlijk, is voor mijn gevoel dit weer zon, we moeten alles redden oproep.