Indondesië 2014/2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

miccamaaike

Re: Indondesië 2014/2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 12:08

Yohya is idd wel even wat anders dan Bali.

Jennifuur in welk hotel zat je? Ik heb nog nooit in zo'n prachtig hotel gezeten als in Yogya. We zaten in het Phoenix hotel... mannn dat ontbijtbuffet, daar kon je echt alles krijgen wat je maar kon verzinnen.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 12:10

Ik zat in het Hyatt Regency! Heel groot en beetje koloniaal (als dat het goede woord is).
Meerdere zwembaden met een glijbaan, een visvijver waar je met brood mag vissen, mits je de visjes teruggooit. Golfbaan, tennisbaan, spa en kapper. Ook een poolbar etc. Was echt enorm luxueus, heb lang niet van alles gebruik gemaakt, maar zou er zeker naar teruggaan :j

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 12:18

Wauw dat ziet er ook echt prachtig uit!

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 12:20

Ja, we waren daar op de helft van onze reis en was echt heerlijk om daar even weer tot rust te komen.

We waren met een nogal bijzonder gezelschap (ik, 19 jaar, mijn opa en oma, twee ooms en twee tantes en vier kinderen van 7, 9, 11 en 15) en iedereen had het naar zijn/haar zin! Je kan ook gratis een ritje maken met een paard voor een karretje, over het landgoed heen. De paarden daar zagen er ook een stuk beter uit dan die in de stad, al vind ik de meeste nog steeds erg klein.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 13:48

Wij steken zondag over naar lombok. Vannacht mt batur opgeweest. Was ook erg mooi.

Ga je op Java ook mt bromo doen, of had je die al gedaan?

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 14:34

Bromo, Borobudur en Prambanan <3
Ja, ik mis Java wel een beetje! Bali is toch anders.

Hier geveld door een maagdarminfectie, greaaat :')
Daardoor geen dolfijntjes kunnen kijken vanochtend.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 15:48

Oh dat overkomt iedereen darah, Bali belly noemen ze het ook wel :P

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 06:00

Weet niet hoe het jullie vergaat of vergaan is, maar mijn buik accepteert de combi eten en malariapillen echt niet. Iemand anders dit meegemaakt?

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 10:56

Wij waren niet in malaria gebied. Maar zou t niet perse aan de pillen wijten, er worden zo veel mensen ziek daar van t eten

Jackyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 13:08

Kben helaas sinds vanmorgen weer geland in Nederland, super gave 4 weken gehad.
lithya, kheb zelf wel paar keer last van me darmen gehad, zou goed kunnen door de malariapillen. Als het heel erg is en met immodium niet op te lossen zou ik oferwegen om ermee te stoppen, weet niet of je nog naar Sumatra gaat of alleen op Lombok blijft.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 13:55

Miccamaaike in dit geval weet ik het zeker, want het begon gelijk naar het innemen van de pil.

Ga nog naar de gilli islands en dan terug naar lombok

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 02:12

Malariapillen geven heel vaak die bijwerkingen, bij meer dan 1 op de 5 mensen zelfs.
Uitkijken met andere medicatie erbij gebruiken (tegen diarree bijvoorbeeld), dat kan de werking verminderen.
Als het goed is, nemen de bijwerkingen na een paar dagen af.

Gisteravond heerlijk aan het strand gegeten, genieten hier <3
Ik wil helemaal niet terug naar Nederland haha.

Melanie_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 16:49

Hoi allemaal,

In maart ga ik vanuit Australië nog 5 weken naar Indonesië (land op Denpasar). Nu is een standaard visum van 30 dagen dus te kort. Weet iemand hoe ik dit het makkelijkst kan verlengen? Ik weet dat het in het land zelf kan maar dat schijnt nogal een gedoe te zijn met meerdere keren naar kantoor moeten enzo.. Kan ik dit niet gelijk op de luchthaven regelen?

Alvast bedankt!

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 03:41

Lithya neem je hem met je avondeten in? En het liefst vet eten??

Welke heb je trouwens de dagelijkse of die 1 keer per week? Van die tweede weet ik dat heel veel mensen er stront ziek van worden..

Ik heb wel diarree gehad op Gili Trawagan, maar niet direct in verband met malariapil. Die slikte ik al een paar dagen namelijk. Het eten is hier qua kwaliteit niet altijd even goed...

Wij zitten lekker een paar daagjes langer op Gili Trawagan! Qua party is het echt kansloos. Maar we zijn echt ff aan het bijkomen, relaxen, zwemmen, gister standup paddlen, die dag ervoor rondje eiland gefietst, de berg op geklommen (uitzicht viel tegen op de zonsondergang haha). Vandaag waarschijnlijk yoga, misschien nog kajakken richting Gili Meno en we gaan misschien nog snorkelen. Maar opzich hebben we dat al een keer gedaan en heb ik nu al drie keer op nog geen meter afstand van de zeeschildpad gezwommen zonder snorkel! Haha. Al bijzonder genoeg :)

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 04:55

Ik nam hem met het avondeten, maar aangezien mijn maag altijd snel op dingen reageert had ik met de dokter afgesproken dat wanneer het te gek werd ik mocht stoppen. Had die voor 1x daags. Geen malerone overigens. Gebruik gewoon veel jaiko. Werkt ook prima.

Nog tips voor de gillis? Wij gaan er zo heen. Net naar de waterval geweest en nu zo door. Snorkelen doen we morgen. Zaterdag weer naar huis.

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 09:14

Waar zitten jullie op de Gili's?
Hier Gili T in het noorden. Lekker relaxed hier, ik wil nooit meer terug naar huis :')

Ik heb ook 1x daags malariatablet, neem voor de zekerheid een maagbeschermer in (gevoelige maag).
Maar tot nu toe weinig last gehad, maar heb ook buikpijnolie gekocht haha.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 11:56

In het zuiden. Trawangan Oasis.

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 02:52

Ik zit in het midden/oosten van Gili T. 5min lopen van mainstreet. Goedkoop verblijf, geen herrie van mainstreet. Af en toe de moskee, maar wij slapen daar gewoon doorheen.

Wij hebben gister geluncht bij La Dolce Vita. En avondeten bij Casa Vintage. Twee super aanraders!!! Vooral die Casa Vintage qua sfeertje, zonsondergang op de achtergrond, leuke lichtjes enzo. Heel gaaf effect.

Laatste dagje voor ons hier! Wel jammer, maar stiekem zijn we ook wel een beetje klaar met Trawagan haha. Alles al gezien. Bijna alles gedaan.

Morgen weer terug naar Bali. Moeten nog even kijken waar. Het enige wat we daar nog willen is een sunrise trekking naar de vulkaan. We weten dat die te boeken is in Ubud. Maar waarschijnlijk ook wel rondom die vulkaan.

Alleen de oostkust lijkt zo saai / doods / alleen resorts?!

Maar om nou nog 7 dagen in Ubud te zitten.. Dan denk ik dat we ook gek worden. Te lang op 1 plek :')

Jullie nog aanraders tips qua verblijf of plekken?

Misschien dat we de laatste dagen iets luxer willen zitten, ergens met zwembad enzo. Maar we houden wel van gezellige drukte 's avonds! Leuke restaurantjes, live muziek enzo.

Zelf dacht ik eerst een paar dagen rondom Ubud en de laatste dagen richting Denpasar. Ergens in de buurt van het vliegveld alvast. Maar als jullie nog een aanrader hebben? Laat maar weten!

Jackyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 07:42

Droomster, kan je dan ook niet bij poedersuiker een paar dagen verblijven, is wel druk.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 07:50

Droomster. Bedoel je de zonsopkomst bij mt batur? Die is wel mooi!!! Kijk wel uit met eten en drinken voor de apen. Die zijn daar redelijk op afgejakkerd.

Voor ons de laatste avond. Morgenmiddag terug naar sengigi. Zaterdagavond vlieg ik weer naar Nederland. Ben eerlijk gezegd wel klaar met alle stof op Trawangan. Gatverdamme. Bent haast een staalborstel nodig.

Zal ze onthouden, die twee plaatsen. Eerlijk gezegd ben ik niet niet verder geweest dan lunch bij dusa dunia desa. De lunch vandaag was op gilli air vanwege het snorkelen. Veel schildpadden gezien en een slang!! Best groot ook. Moesten snel vrij baan maken, hij kwam omhoog.

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 10:05

Eerlijk gezegd weinig last gehad van stof hier!
Ik vind het hier echt top, maar zit ook een in heel leuk klein hotelletje. Personeel is ook gezellig haha :))

Als je Ku.ta te druk en toeristisch vindt, misschien Seminyak een betere optie.
Potatoehead is daar ook leuk :j

Ik ga zaterdag terug naar Bali, nog een keer naar Nusa Lembongan en nog een paar daagjes relaxen voordat ik terug moet. Ben nu wel heel nieuwsgierig naar Lombok, misschien volgende keer ;)

Jackyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 10:28

Ik bedoelde ook inderdaad Ku.ta, Seminyak ben ik 1 dag geweest vanuit Ubud om er te zwemmen, maar helaas te hoge golven, maar er waren niet echt strandtentjes, vanuit daar toch doorgegaan naar Ku.ta, waar het erg levendig is.

Lithya, je kan heel lekker eten bij de Quake en bij Cafe Alberto! (op Lombok)

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 11:25

Vind lombok ten opzichte van Java en Bali weinig toevoegen, al was de waterval erg mooi!!

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 15:27

Oh gaaf Lithya, van dat snorkelen! Ik was gewaarschuwd voor de zeeslangen, maar heb ze niet gezien. (gelukkig! Haha)
Ik bedoel de zonsopkomst bij de Batur ja! Heb er al meerdere mensen over gehoord dat het echt een aanrader is!

Ja het punt is dus dat wij van Bali al superveel gezien hebben de afgelopen weken. We hebben nu besloten inderdaad een paar dagen Ubud te doen (ookal zijn we er al geweest haha. Om onder andere souvenirs te halen, die we op de heenweg nog even lieten. Niet zo handig in je Backpack :P). En waarschijnlijk terug naar poedersuiker/Legian. Ookal vonden we het daar minder gezellig dan Ubud. Maar tis dicht bij het vliegveld en dan hebben we toch afwisseling. Mijn vriendin wil eigenlijk nog surfen, en dat zou daar mooi kunnen. Ik zal nog eens kijken naar Seminyak, we hebben nog geen verblijf geregeld. Dus wie weet is dat nog een optie.

Stof vind ik ook wel meevallen hier. Tenminste overal waar ik ben geweest heb ik het net zo erg ervaren haha. Ik begin nu alleen na zoveel dagen te balen van de koude douche brrrr. Als het bloedheet is en de zon schijnt dan is het lekker... Maar verder :') Zat daarstraks met kippenvel in het restaurant in een topje. Ik denk dat ik de kou van Nederland niet ga overleven hahha.

Wij hebben vanmiddag/avond Yoga gedaan bij The Yoga Place. Ik had het nog nooit gedaan. Maar heeeeerlijk! Locatie is ook fijn, heel rustgevend. Net tijdens het eten viel de stroom uit. Had er wel veel over gelezen dat het regelmatig gebeurd hier. Maar nu voor het eerst. Heel apart dat sommige dingen het nu totaal niet meer doen en andere wel?! Let maar eens op de pinautomaten! Bijna allemaal buiten werking haha.

Wij zitten alweer braaf op de kamer. Het uitgaan bevalt ons hier niet haha & morgen op tijd uitchecken en richting de boot. Dus doen lekker relaxen nu. Morgen weer verder reizen.

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 15:47

Haha koude douche had ik in Sanur, went wel snel.
Hier gelukkig alleen nog warme douche gehad :j
Zit nog op het strand een sangriaatje te drinken <3

Dat yoga klinkt wel leuk! Succes morgen met op tijd opstaan :(:)