Met dolfijnen zwemmen in Tunesië!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-14 11:32

Nessah schreef:
SophieFT schreef:
Een vraag he, wat is jullie bedoeling nou? Ik kan niet heksen want anders had ik de tijd wel teruggedraaid. Het punt dat dolfijnen die in gevangenschap leven het slecht hebben is ook duidelijk. Ik denk dat op pagina 1 dat al duidelijk was, ook voor de mensen die het misschien ooit van plan waren. Wat is jullie doel dan nog?

Aangezien jij zo fel, persoonlijk ( check je bericht hierboven naar mij.. Terwijl ik het goed bedoelde) en aanvallend reageert blijven er mensen reageren. Had je op pagina 1 gezegd dat je er niet bij had stil gestaan en dat je er de volgende keer een keertje extra over nadenkt, was het commentaar gestopt/minder ( kijk maar naar ITP of HAW, wanneer iemand een méga strakke bijzet heeft, is de manier van reageren van TS de reden of het 10 pagina's krijgt of 3).

Juist omdat je de verhalen "gezeik"en "typisch Bokt" noemt en daarbij geen 1 keer hebt gezegd dat je het nu misschien toch wel wat sneu of ondoordacht vind, raken mensen die er fel op tegen zijn verbaasd..Onbegrip, dus krijg je 10 mensen die hetzelfde zeggen.

Advies, sta je niet open voor een andere mening of wil je alleen maar horen hoe gaaf dit wel niet is? Laat het dan aan je vriendenkring enzo zien :) Je weet dat Bokt kritisch is wanneer het gaat over dierenwelzijn :)

Dus op jou vraag wat Bokt probeert te bereiken? Ik denk dat Bokt probeert een mening van jou te buigen, hetzelfde wanneer ik met slof rijd dat bokt probeert mij over te halen dat niet meer te doen.. :)

Misschien moet jij dan ook maar eens gaan lezen wat ik hier neer zet. Ik kan er nu toch niks meer aan veranderen of wel?

Nessah

Re: Met dolfijnen zwemmen in Tunesië!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 11:37

Dat zeg ik toch ook niet? :)

Maar aangezien je al een lange tijd (2009) op Bokt komt, weet je hoe kritisch Bokt met dieren is, zo niet weet je het nu.

Maar de wijze van reageren doet vaak veel op internet. Jij vroeg waarom mensen alles herhaalde en ik probeer die vraag te beantwoorden wat ik denk waarom dat is.

Maar, ik ontstip dit topic want ik ga niet een welles nietus discussie aan, zonde van de tijd en zonde van je topic want ( nogmaals) dat was de intentie niet. Ik kwam alleen mijn 1e bericht verantwoorden en onderbouwen.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-14 11:40

Oke fijn, bedankt.

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 12:11

Wat een kansloze mensen hier op bokt! Zijn nog kinderachtiger dan een kleuter

Fijn dat je leuke vakantie hb gehad ts!
Ik wil volgend jaar ook richting Tunesië!

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 12:32

Ik had mij voorgenomen niet meer te reageren maar ik vind dit wel heel raar? TS MOET haar mening veranderen omdat bokt dat zegt???? Kom op zeg.. als TS het totaal niet met jullie eens is, dan is dat toch haar mening? Ze heeft ook jullie mening willen respecteren maar dat zou ik ook niet doen als het op deze manier gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 21:26

Ts MOET helemaal niks.Maar het is wel SLIM om over dierenwelzijn na te denken.Ik denk dat daar vooral op gehamerd word en of je nu 16 bent of 66 maakt daar niks bij uit.

Maar je gaat natuurlijk altijd mensen hebben die hun eigen welzijn belangrijker vinden dan dat van een ander,en ook dat is hun recht natuurlijk,maar wel jammer.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-14 21:39

Bianca41 schreef:
Ts MOET helemaal niks.Maar het is wel SLIM om over dierenwelzijn na te denken.Ik denk dat daar vooral op gehamerd word en of je nu 16 bent of 66 maakt daar niks bij uit.

Maar je gaat natuurlijk altijd mensen hebben die hun eigen welzijn belangrijker vinden dan dat van een ander,en ook dat is hun recht natuurlijk,maar wel jammer.

Ik denk dat dat punt nu wel duidelijk is hoor. En als je verder had gelezen, had je ook gezien dat ik er over na heb gedacht ;).

roooooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 21:42

Ontzettend gave foto's!

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 22:03

Overigens is het ook mogelijk om dolfijnen in het wild te zien in Tunesie, hier vanaf Djerba zien we ze soms vanaf de kustlijn, en je kan ook met een bootje een excursie regelen, is volgens mij niet eens erg duur, en 's morgens vroeg is er een redelijke kans dat je ze dan tegen komt :)

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-14 22:07

Zitouna schreef:
Overigens is het ook mogelijk om dolfijnen in het wild te zien in Tunesie, hier vanaf Djerba zien we ze soms vanaf de kustlijn, en je kan ook met een bootje een excursie regelen, is volgens mij niet eens erg duur, en 's morgens vroeg is er een redelijke kans dat je ze dan tegen komt :)

Wat jammer dat ik dit dus niet wist... Anders hadden we zeker daarvoor gekozen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 23:27

Ziet er erg leuk uit, en wat gaaf zeg :D

Oftopic,
Wat is mis mee zolang dolfijnen goed verzorgt worden? Wij houden hier paarden in gevangenschap die ook hard moeten werken waarvoor ze in ruil goed verzorgt worden.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-14 23:41

Fjorj schreef:
Ziet er erg leuk uit, en wat gaaf zeg :D

Oftopic,
Wat is mis mee zolang dolfijnen goed verzorgt worden? Wij houden hier paarden in gevangenschap die ook hard moeten werken waarvoor ze in ruil goed verzorgt worden.

"Maar dat is heeeeel anders."

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 23:45

Mis het vind ik leuk knopje op bovenstaandr reactie

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 23:56

En zo wordt de discussie weer aangewakkerd :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 00:02

Gaaf hoor!
Ik heb vroeger ook zo met dolfijnen gezwommen in sharm el sjeik.
Spelletjes ermee gespeeld, een bal overgooien en door de dolfijnen door het water getrokken worden enzo, echt een geweldige ervaring. Het jaar daarop begonnen we met duiken en hebben we het geluk gehad om tijdens het duiken wilde dolfijnen tegen te komen. Dat was helemaal geweldig natuurlijk. De jaren daarna kwamen we ze steeds weer tegen in hurghada tijdens onze duikvakanties.
Mocht je het ooit kunnen dan raad ik je echt aan om eens naar hurghada op vakantie te gaan ( wel wanneer het daar veilig is natuurlijk ) en daar bij Voodoo divers je open water brevet te halen. Dat is een Nederlandse ***** PADI duikschool die je gegarandeerd meenemen op duiktrips waarbij je wilde dolfijnen tegenkomt.

Afgelopen week ben ik naar het dolfinarium geweest. Daar vertelden ze dat de dolfijnen die ze daar hadden niet meer terug konden naar zee omdat ze niet in staat waren om voor zichzelf te zorgen of al meerdere keren waren aangespoeld dus niet alle dolfijnen zijn zielig in gevangenschap. Beter goed verzorgd met soortgenoten en veel aandacht en eten dan steeds weer de dood in de ogen kijken aangespoeld op strand of verhongeren.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 00:03

TS super leuke foto's! Ik wil dit ook heel graag een keer doen! Ben na pagina 1 al gestopt met al die nare reacties...

Jullie weten dat dolfijnen er bewust voor kiezen om adem te halen? Als ze het echt zo slecht hebben waren ze allang en breed dood geweest! Zullen we de dierentuinen maar af gaan schaffen? Dat is namelijk ook sielugh! En paardrijden ook, dat dier is officieel ook een wild dier maar word nu ook maar gedwongen om erop te rijden!

Elastiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 00:55

Waarom mag TS niet bij haar mening blijven? Ze heeft er nu toch over nagedacht.

En zoals Iris al zegt, als dolfijnen niet in gevangenschap wilden leven waren ze al lang en breed dood geweest.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-14 10:44

xOkidoki schreef:
Waarom mag TS niet bij haar mening blijven? Ze heeft er nu toch over nagedacht.

En zoals Iris al zegt, als dolfijnen niet in gevangenschap wilden leven waren ze al lang en breed dood geweest.

En mijn mening is nu ook veranderd. Als ik de keuze zou krijgen om met dolfijnen in het wild te zwemmen zou ik dat ook zeker doen! Maar sommige snappen dat nogsteeds niet en denken dat ik de tijd terug kan draaien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 11:16

Ik denk dat die reacties bedoeld zijn voor de mensen die het goedkeuren omdat wij paarden houden..
En dat het niet zo erg is omdat ze toch ook zelfmoord kunnen plegen?
Ik zou die mensen aan willen raden om dolphin slaughter taji op te zoeken op youtube.. Het slachten van andere dieren kan je hier niet mee vergelijken, de dolfijnen worden levend terug gegooid en bloeden dood..

Dit is dus niet op jou gericht TS want je wist het niet, en hebt er niet bewust aan meegewerkt.

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 11:45

Anoniem schreef:
Afgelopen week ben ik naar het dolfinarium geweest. Daar vertelden ze dat de dolfijnen die ze daar hadden niet meer terug konden naar zee omdat ze niet in staat waren om voor zichzelf te zorgen of al meerdere keren waren aangespoeld dus niet alle dolfijnen zijn zielig in gevangenschap. Beter goed verzorgd met soortgenoten en veel aandacht en eten dan steeds weer de dood in de ogen kijken aangespoeld op strand of verhongeren.

Het dolfinarium fokt gewoon dolfijnen hoor, niks geen arme dolfijntjes die niet meer terug kunnen naar de zee:

http://nos.nl/artikel/526841-dolfijntje ... arium.html
http://jeugdjournaal.nl/item/526848-dol ... arium.html
http://www.nieuws.nl/algemeen/20130707/ ... Harderwijk

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 13:10

Anoniem schreef:

Dieren die in gevangenschap zijn geboren en getogen kan je inderdaad niet zo maar in zee zetten en ze het zelf laten uitzoeken, dat is vrij logisch.

De jongere dolfijnen in Harderwijk zijn kweek, weet niet hoeveel van de oude garde nog in leven is maar dat was wel wildvang.

Die aangespoelde dieren zullen wel bruinvissen zijn?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 13:13

SophieFT schreef:
En mijn mening is nu ook veranderd. Als ik de keuze zou krijgen om met dolfijnen in het wild te zwemmen zou ik dat ook zeker doen! Maar sommige snappen dat nogsteeds niet en denken dat ik de tijd terug kan draaien.

+:)+

Heeft het topic in ieder geval geholpen om je informatie te geven die je niet wist! :j

Ik heb ook wel dingen gedaan, kleding en produchten gekocht wat ik nu, met meer achtergrond-info, niet meer zou doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 15:59

Die aangespoelden waren idd de bruinvissen, dan zullen de dolfijnen wel gefokt zijn.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-14 16:40

fransje23 schreef:
SophieFT schreef:

+:)+

Heeft het topic in ieder geval geholpen om je informatie te geven die je niet wist! :j

Ik heb ook wel dingen gedaan, kleding en produchten gekocht wat ik nu, met meer achtergrond-info, niet meer zou doen.

Ja dat zeker!

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 07:43

De documentaire The Cove heb ik gezien. Noem me harteloos, maar nog steeds wil ik ooit met dolfijnen zwemmen!