Het engste wat je ooit hebt mee gemaakt in het vliegtuig?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Horseland93

Re: Het engste wat je ooit hebt mee gemaakt in het vliegtuig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 23:23

Oei, nou heb ik voor de 1e gevlogen naar Maleisie, een heel eind dus..
Na een prachtige vakantie.. een verschrikkelijk eind.

Jullie hebben vast allemaal meegekregen dat er een vliegtuig van Maleisian airlines word vermist.
Vanaf het vliegveld, waar wij overstapte, heb ik dit vliegtuig naast die van ons zien staan, eerst werden de passasiergs van het vermiste vliegtuig naar binnen gebracht, vervolgens waren wij aan de beurt in ons vliegtuig.
Eenmaal 6,5 uur verder in de lucht, zat mijn vriend (lees: met een VERSCHRIKKELIJKE hekel cq angst voor vliegen) het nieuws te kijken via de stoel tv.
Hij tikte me aan, en zei dat ik ook moest kijken, zo gezegd zo gedaan.
Ik plugte me oordopjes in, en hoorde dat de andere vlucht, vermist was en wellicht was gekaapt/neergestort.
Je raad al.. je gaat meteen denken, word dit weer een gevalletje 9/11...???
nu snapte ik ook waarom er opeens 3 piepjes afgingen en de stewardessen elkaar geschrokken aankeken en naar hun boordtelefonen grepen, ik vermoed dat ze toen te horen kregen dat het andere toestel weg was... je kon het van hun gezichten aflezen..

En dan.. tjah, dan krijg je toch even een koude rilling over je heen
Je hebt nog het vliegtuig gezien, de passasiergs, de piloten, de stewardessen...
op het vertrek bord stond onze vlucht onder die van hun weer gegeven...

Met alle respect hoor, maar op dat moment... liep er een man van het middelste deel van het vliegtuig, helemaal naar achteren om naar de wcs te gaan, opzicht niet raar.
maar wel het feit dat daar alle wc vrij waren, en die van ons achterin continu bezet...
Hij had (naar mijn idee) een zwart pakketje in zijn hand, en liep aardig nerveus met een snelle pas naar achteren, en dat terwijl ze net bezig waren met drinken te serveren..
even later kwam hij terug ZONDER pakketje .. ik was echt doooodsbang dat het een verdacht pakketje was... ik blijf erbij.. en natuurlijk moest ik net heeeeeel nodig naar het toilet.
Tjah dat vliegtuig eten en de witte wijn werken dan ook niet mee..
Al met al toch nog gegaan, en heb echt alle mogelijke verstop plekken 'onderzocht'
Mennn, ik heb nog nooit die laaste 2.5 uur zooooooo langzaam voorbij zien komen als het maar kon.

Resultaat: een vriend die nooit en te nimmer meer wil vliegen, en toch wel een raar eind van een droomvakantie..

Ow wauw, zie nu pas hoe lang mijn verhaal is geworden..
respect als je het gelezen hebt.

Ik wil nog steeds een keer vliegen, !!!

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 23:24

Ik heb ooit in het vliegtuig de doortrek van de wc niet kunnen vinden, alle jaren daarna ben ik nooit meer naar de wc gegaan omdat ik bang was dat ik weer niet kon doortrekken :')

Het engste was toen we aan het taxien waren en het brandalarm afging. Terug gegaan naar standplaats (of hoe dat ook heet) en uiteindelijk zijn we gewoon vertrokken met het brandalarm die af ging, alleen was het geluid uitgezet. Dood eng..

En helaas heb ik ook bij iedere vlucht van begin tot eind verschrikkelijke oorpijn. Vind reizen heerlijk en geweldig, maar ik ga altijd kapot van de oorpijn en niks heeft tot nu toe geholpen..

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 23:26

Horseland93 schreef:

Jullie hebben vast allemaal meegekregen dat er een vliegtuig van Maleisian airlines word vermist.
Vanaf het vliegveld, waar wij overstapte, heb ik dit vliegtuig naast die van ons zien staan, eerst werden de passasiergs van het vermiste vliegtuig naar binnen gebracht, vervolgens waren wij aan de beurt in ons vliegtuig.
Eenmaal 6,5 uur verder in de lucht, zat mijn vriend (lees: met een VERSCHRIKKELIJKE hekel cq angst voor vliegen) het nieuws te kijken via de stoel tv.
Ik plugte me oordopjes in, en hoorde dat de andere vlucht, vermist was en wellicht was gekaapt/neergestort.
nu snapte ik ook waarom er opeens 3 piepjes afgingen en de stewardessen elkaar geschrokken aankeken en naar hun boordtelefonen grepen, ik vermoed dat ze toen te horen kregen dat het andere toestel weg was... je kon het van hun gezichten aflezen..

Je hebt nog het vliegtuig gezien, de passasiergs, de piloten, de stewardessen...

Met alle respect hoor, maar op dat moment... liep er een man van het middelste deel van het vliegtuig, helemaal naar achteren om naar de wcs te gaan, opzicht niet raar.
maar wel het feit dat daar alle wc vrij waren, en die van ons achterin continu bezet...
Hij had (naar mijn idee) een zwart pakketje in zijn hand, en liep aardig nerveus met een snelle pas naar achteren, en dat terwijl ze net bezig waren met drinken te serveren..
even later kwam hij terug ZONDER pakketje .. ik was echt doooodsbang dat het een verdacht pakketje was... ik blijf erbij.. en natuurlijk moest ik net heeeeeel nodig naar het toilet.
Al met al toch nog gegaan, en heb echt alle mogelijke verstop plekken 'onderzocht'
Mennn, ik heb nog nooit die laaste 2.5 uur zooooooo langzaam voorbij zien komen als het maar kon.

Resultaat: een vriend die nooit en te nimmer meer wil vliegen, en toch wel een raar eind van een droomvakantie..

Oe jeetje daar kan ik mij wel voorstellen dat dat eng is of tenminste dat de rillingen over je rug lopen.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 23:32

Horseland93 schreef:

Omg, wat eng! :oo

Horseland93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 23:34

Het eerste wat ik ook deed, toen we veilig en wel waren geland op schiphol, was kijken op het arival bord.
toen toch even een traantje weg gepikt, mijn vriend en ik waren echt kapot ... niet alleen van in het totaal 20 uur reizen, maar met dit er bovenop .. zo ga je de volgende toch met een heel andere gedachte op vakantie..

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 23:37

Jeetje wat een verhaal hierboven woww

T ergste wat ik tijdens al mn vluchten heb meegemaakt was een knal tijdens de vlucht. Ik merkde aan het personeel dat hun erook van schrokken en t niet konden plaatsen.

Horseland93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 23:39

Owja! ook nog vergeten te vertellen... ongeveer 2 uur voordat het we nieuws hadden gezien, hebben we ruim 1,5 uur een verschrikkelijke storm gezeten, waarvan 1 uur met de riemen om .. wel mooi om te zien,al die flitsen zo 'dichtbij' .. maar liever toch iets verder weg :+
en een verschrikkelijke turbelentie.. de (co) piloot heeft zich toen der tijd meerdere keren veronschuldigd,, dit was hij ook niet gewend
:x

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 23:42

2 dingen eigenlijk, maar het kan niet tippen aan het Maleisie verhaal van Horseland93...

Eén keer stonden we op het punt te landen in Boston, we waren aan het circelen toen ik de motoren ineens helemaal niet meer hoorde. Echt niets. Helemaal stil. Dat vond ik wel eng. Ook is de landingsbaan in Boston wel griezelig... Je lijkt in het water te landen... :=

En twee was dat ik net geland was uit Boston, op 25 februari 2009 en we hebben 1,5 uur op de landingsbaan gestaan terwijl alle nood auto's wagen, ziekenauto's, brandweer enzovoort (wel honderd!) op ons af kwamen en onder onze vleugels door kwamen. Motoren gingen uit en we mochten bellen. Vader gebeld en die vond op internet dat er achter het mijne een vliegtuig was neergestort... Turkish Ailines... Heel raar...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 23:44

Horseland93 schreef:
Owja! ook nog vergeten te vertellen... ongeveer 2 uur voordat het we nieuws hadden gezien, hebben we ruim 1,5 uur een verschrikkelijke storm gezeten, waarvan 1 uur met de riemen om .. wel mooi om te zien,al die flitsen zo 'dichtbij' .. maar liever toch iets verder weg :+
en een verschrikkelijke turbelentie.. de (co) piloot heeft zich toen der tijd meerdere keren veronschuldigd,, dit was hij ook niet gewend

Bedenk het maar zo; toekomstige vluchten kunnen alleen maar beter worden dan deze vlucht :+

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 23:45

Woww das ook vaag inderdaad.

Horseland93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 23:46

Bizzybijtje schreef:
Horseland93 schreef:

Bedenk het maar zo; toekomstige vluchten kunnen alleen maar beter worden dan deze vlucht :+

Zo is het maar net! :j

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 23:47

Oh ik heb dat ongeval van dat vliegtuig gisteren op air crash investigators gezien. Gruwelijk ongeval als ik me goe herinner.
Zelf nog nooit gevlogen en ben ik ook niet van plan

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 23:59

Vliegen is de veiligste manier van reizen.
T enige is dat als t wel mis gaat, t meteen gruwelijk mis kan gaan.

elainelouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 00:17

Ik vloog vroeger vaak met mijn familie vanuit Charleroi naar Dublin, omdat we een huis in Ierland hadden.
Op weg naar onze laatste keer Ierland "stotterde" het vliegtuig al een aantal keer en ik als 11 jarige vond het toch wel heel eng. Toen een van de linkermotors uitviel was het helemaal raak.. Het duurde zo'n 10 minuten (in de lucht! ) voordat de linkermotor het weer deed. Sindsdien heb ik zo'n vliegangst.. %)

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 00:24

Oke, mijn verhaal is eigenlijk helemaal niet eng. Maar toen was het wel vreselijk eng!!
Ik zat voor het eerst in het vliegtuig, en vond het vreselijk spannend, maar wel leuk soort achtbaan gevoel xD Toen we gingen dalen, toen begon er precies op mij water oid te druppen, precies op het moment dat we op de 0 graden grens zaten. Nou echt hoor, toen zat ik niet lekker meer op mijn stoel.. Gelukkig blijf ik altijd vrij rustig, maar ik was blij toen we veilig op de grond waren.
(Wat ook niet echt meehielp was dat ik bij de vleugel zat en het donker was buiten, en dat we met een hele scherpe draai naar beneden gingen. Dus dan 'klapt' de vleugel zo naar beneden en dan kan je opeens de hele stad onder je zien liggen, wat heel mooi is, maar men, dan lijkt de grond heel dichtbij te komen..)

Verder vond ik het vliegen trouwens geweldig en kijk nu al uit naar de volgende keer :)

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 00:34

Na een lekker weekendje Rome trok het vliegtuig op om op te stijgen en net op het moment dat we verwachtten dat het vliegtuig los zou komen van de baan, trapt de piloot keihard op de rem en klapt iedereen voorover met het hoofd, heb de voorstoel geraakt omdat we niets verwachtten of een melding kregen. Het lawaai van de remmen was enorm en het duurde echt lang voordat we weer taxieden. toen we weer bij de terminal stonden was er nog steeds niets door de piloot gezegd over de reden voor de noodstop maar we roken wel intussen een brandlucht. Pas nadat we 10 minuten stilstonden kregen we te horen dat er een waarschuwingslichtje voor een open deur brandde en dat daarom de start afgebroken was. We mochten er toen uit en moesten afwachten wat er ging gebeuren. Toen we langs het vliegtuig naar de terminal liepen, zagen we waar de brandlucht vanaf kwam, de remmen waren oververhit geraakt en geblust met schuim. Na een paar uur wachten in een te volle vertrekhal en tig keer het brandalarm door stress rokers te horen afgaan, zijn we weer zonder problemen terug gevlogen.
De stop was effe schrikken maar het engste was dat we niet op de hoogte gehouden werden over wat er aan de hand was. Iedereen zit elkaar verschrikt aan te kijken maar je weet niets...

Lundj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 00:36

Verkeerd landen, enorme klap..

Moeder vondt het al vervelend om in het vliegtuig te moeten rond die tijd van het vliegtuigongeluk (in de chinese zee?) dus erg schrikken. :oo

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 00:54

Gelukkig nog niet zoveel meegemaakt :=

Wat wel irritant was, deze winter nog naar Alabama geweest. Terugreis -> Pensacola - Houston, Houston - Chicago, Chicago - Londen, Londen - Brussel. En dan ook net in die tijd wanneer het -30 graden was in Chicago, ik hield m'n hart al vast of we veilig zouden kunnen landen en opstijgen :') No problemo, we hebben daar wel een dag vastgezeten, alle vluchten waren gewoon gecanceled, wel een hilarisch beeld zo..
Afbeelding
Maar dan de landing in Londen was toch even slikken := Ging er daar ook niet zachtjes aan toe. Bij het landen toch wel turbulentie maar net voor we op de landingsbaan kwamen gig het vliegtuig helemaal scheef :') toch veilig geland :Y)

De vader van mijn vriendje zat eens in een vliegtuig en ging landen (wow :') ). Maar op het moment dat hij op de baan kwam zijn ze weer heel hard omhoog getrokken omdat er een ander vliegtuig stond := wil ik niet meemaken :')

Horseland93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 17:31

olafgek schreef:
Oh ik heb dat ongeval van dat vliegtuig gisteren op air crash investigators gezien. Gruwelijk ongeval als ik me goe herinner.

Ow echt, verdorie
Ik heb het de hele dag zowat gekeken, maar die dan net gemist... -O-

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 22:08

Horseland93 schreef:
olafgek schreef:

Ow echt, verdorie
Ik heb het de hele dag zowat gekeken, maar die dan net gemist... -O-

https://www.youtube.com/watch?v=kS9NzsPkzKk Dit is de uitzending :)

Horseland93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 22:52

he! super zeg bedankt :D
misschien even een mooi momentje op nog een terug te kijken ...

Sayra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 09:03

Mijn engste moment was toen we vanuit Banjul (Gambia) richting Sal vlogen (Kaapverdiche eilanden) de reis ging goed tot dat we gingen landen. het vliegtuig ging hevig heen en weer en toen we eenmaal met de wielen op de baan waren gingen we van links naar rechts over de baan heen. ook het vliegtuig zelf ging van links naar rechts en hebben de vleugels bijna de grond geraakt. ik hoop dat toch echt niet meer mee te maken, ik was dan ook heel erg blij toen het vliegtuig stil stond.

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 10:12

Ik heb gelukkig geen vliegangst, maar ik was toch wel even bang toen het vliegtuig bij de landing in Turkije tussen de bergen drie keer achter elkaar in een luchtzak terechtkwam, we stortten drie keer achter elkaar voor mijn gevoel honderden meters naar beneden. Dat was niet heel fijn, helemaal omdat we al bezig waren met de landing, was toch wel even bang dat we tegen de grond zouden klappen. Of een berg onvrijwillig een kusje zouden geven. Fijne was ook dat het vriendinnetje met wie ik vloog eerder die week 'Air Crash Investigation' had gekeken en daar ging het over een vliegtuig dat door een luchtzak te pletter was geslagen tegen de grond, en zij was zo lief geweest dat verhaal met mij te delen. Thanks...

En we zijn eens bij de landing letterlijk uit de lucht komen vallen. Maar dat was meer een 'okeeee, dus' momentje. Zie je de grond dichterbij komen, denk je, dat duurt nog wel even en dan ineens BAM, geland. Verder nog een slippartij bij de landing, het sneeuwde. Was ook niet heel lekker. Ik vind het opstijgen altijd het leukst, maar het landen niks omdat daar de meeste ongelukken mee gebeuren, dus ik ben altijd weer blij als de kist aan de gate staat.

Maar dat haalt het natuurlijk niet bij de verhalen die ik hier soms lees := . Dan snap ik best dat mensen vliegangst krijgen...

En oh ja, die WC, die is eng inderdaad :j

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 10:45

Ik heb wel eens in Ierland een binnenlandse vlucht gedaan van Shannon naar Dublin.
Die vlucht zou daarna doorgaan naar Chicago.
Bij het landen op Dublin schudde het halve vliegtuig uit elkaar. Althans zo voelde het. Was blij dat ik niet door hoefde naar Chicago. :P
Wij bleven een dagje in Dublin voor we weer terug zouden vliegen naar Nederland en de volgende dat stond precies hetzelfde vluchtnummer op de lijst van vertrek.
Wij vroegen ons toen af of het vliegtuig misschien toch stiekem geen probleem had en aan de grond gebleven was.

Kwam net ook nog een "leuk" nieuwsbericht tegen met de tekst "Help het vliegtuig staat onder water."
http://www.ad.nl/ad/nl/1007/Reizen/arti ... ater.dhtml

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 10:50

Ok, ik vloog met transavia. nooit eerder mee gevlogen. heb meestal vluchten buiten europa.
We vlogen van tenerife naar huis ( dachten we)
vlak na het opstijgen ging het vliegtuig weer omlaag. het klonk alsof de motoren compleet uit waren.
Ik scheet dus 100 kleuren..
bleken we gewoon een tussenstop te maken op een ander eiland wat er echt naast lag... wtf...
echte doodsangsten gehad.

Toen ik een keertje naar New York vloog, was er een man, met een grooooote baard, en een tulband. die heel zenuwachtig heen en weer aan het lopen was, met zijn hand onder zijn t-shirt..

toen kneep ik hem ook wel even! haha