Emigreren, welk land kies jij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 11:30

Australië! Ik wil er ook stage lopen in mijn 3e jaar. Ben het al aan t regelen :).

FlyAway

Re: Emigreren, welk land kies jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 11:33

Botswana, zonder enige twijfel <3

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 11:47

xMercury schreef:
Groot Brittannië! Prachtige omgeving en taal. Alles trekt me daar zo ontzettend :o

Dit dus. Het voelt voor mij daar echt als thuis komen. :)

joafan2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 12:17

Babeth schreef:
Ik ben vandaag aangekomen in Denemarken :) hoelang ik blijf laat ik nog open. Ben wel officieel geemigreerd.

Waar in Denemarken, heb zelf 9 maanden in Holme-Olstrup gewoond=50km vanaf Kopenhagen.
En de zomer van '97 doorgebracht op Samso, helemaal geweldige daar=mooie natuur, zon en water! Werkte er als groom voor de Deense Kamerheerin in het mooie Holmegaard gods, hoofdgebouw-uit 1635.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 12:40

joafan2003 schreef:
Babeth schreef:
Ik ben vandaag aangekomen in Denemarken :) hoelang ik blijf laat ik nog open. Ben wel officieel geemigreerd.

Waar in Denemarken, heb zelf 9 maanden in Holme-Olstrup gewoond=50km vanaf Kopenhagen.
En de zomer van '97 doorgebracht op Samso, helemaal geweldige daar=mooie natuur, zon en water! Werkte er als groom voor de Deense Kamerheerin in het mooie Holmegaard gods, hoofdgebouw-uit 1635.

Ik zit in Horsholm met nog een andere bokker op een stoeterij.

joafan2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 16:51

Leuk zeg! Hoop dat jullie daar ook een hele leuke een leerzame tijd hebben en foto's plaatsen, tenminste als dat mag!

Shanna7836

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 16:53

Canada, Alberta, Wetaskiwin

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 01:42

Babeth schreef:
joafan2003 schreef:

Maar als ik het goed begrijp uit je blog zit je daar dus meer als werkvakantie?
Ik bedoel dit verder niet aanvallend maar echt emigreren is in mijn ogen echt "voor altijd weg". Ik woon al ruim een jaar in Canada maar echt emigreren is het voor mij pas als ik al het papierwerk rond heb, en dat duurt wrs nog wel een paar jaar waarin ik wrs ook weer voor langere tijd terug naar NL moet.. :(
Desalniettemin wel heel gaaf! Veel plezier, ook met het rondreizen :)

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 07:56

Blacky94 schreef:
Babeth schreef:

Maar als ik het goed begrijp uit je blog zit je daar dus meer als werkvakantie?
Ik bedoel dit verder niet aanvallend maar echt emigreren is in mijn ogen echt "voor altijd weg". Ik woon al ruim een jaar in Canada maar echt emigreren is het voor mij pas als ik al het papierwerk rond heb, en dat duurt wrs nog wel een paar jaar waarin ik wrs ook weer voor langere tijd terug naar NL moet.. :(
Desalniettemin wel heel gaaf! Veel plezier, ook met het rondreizen :)

Ik ben die andere bokker! *\o/*
Het is zeker niet als een werkvakantie. We hebben een betaalde baan (op contractbasis) met de daarbij behorende verantwoordelijkheden. Om in het buitenland te werken moet je gewoon ingeschreven staan in het desbetreffende land (uitzonderingen daargelaten) en dus uitgeschreven worden in Nederland. Geen Nederlandse zorgverzekering meer, geen recht op AOW later. Dus wat dat betreft zijn we wel echt geëmigreerd.

joafan2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 09:55

Blacky94 ik ging naar Denemarken samen met mijn pony=contract voor onbepaalde tijd. Ben terug gegaan naar Nederland omdat degene waar ik voor werkte, zo bang was geworden van haar eigen paard dat zij er niet meer op durfde en deze ging verkopen, daarom was er dus geen werk meer voor mij en ik kon zo snel niets anders vinden.

Ben al een keer geemmigreertd= van Noorwegen naar Nederland, dat was 33 jaar geleden.

Love_boyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-14 11:04

Leuke landen komen er voorbij! Al vraag ik me canada af haha, het is zó koud in de winter! Maar wel een supermooie omgeving natuurlijk, dus als je tegen de kou kunt is het natuurlijk super.

Geef mij maar een warm afrikaans landje haha!

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 11:10

Love_boyke schreef:
De Emiraten zag ik ook voorbij komen, grappig! Weet er eigenlijk vrij weinig van, dus ik ga even googlen!

De emiraten zijn gewoon leuk, het is een heel andere wereld.
Het weer, de omgeving, de mensen..

Ik vind het er ook leuker, bv. vorige keer in het vliegveld was iemand zijn iphone in de stekker vergeten. Hier in Antwerpen, wordt het net niet gestolen als je er naast zou zitten...
Daar was heel de gate mee aan het zoeken naar de eigenaar.

Wel grappig dat sommige mensen Belgje kiezen, zo zie je maar hoe subjectief zo iets is.
Ik ben Belg en heb nooit een gevoel van thuiskomen als ik terug naar huis ga na een vakantie.

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 11:26

Mijn ouders zijn met ons 6 jaar geleden naar Oostenrijk verhuist! Ik werk nu in Italië met mijn vriend en deze winter willen we naar Duitsland verhuizen en daar gaan samenwonen!

jenn0dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 22:03

Noorwegen uiteraard :D

En als het ooit mogelijk wordt om makkelijker een Emirati te worden dan laat ik Dubai open. Wat een land is dat! Al kan dat natuurlijk nooit zo doorgaan...

Ik zie hier iemand Botswana roepen, ik ben erg benieuwd waarom?
Zuid-Afrika begrijp ik nog wel, maar de armere landen van Afrika?? Wat heb je daar nou te zoeken als wealthy white man?

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 22:07

USA -> Alabama :)
Moeder heeft daar de liefde van haar leven gevonden, ze gaan trouwen nu 12 juli, madre gaat waarschijnlijk al emigreren dan in december.. maar als mijn school uit is ga ik daar gaan studeren, waarschijnlijk in New Orleans :D

y12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 22:11

curacao
nieuw zeeland
fiji

maar het mooist is toch wel Canada!
al die landen ben ik een keer geweest en curacao en nieuw-zeeland vind in het mooist maar om te wonen lijkt me niet heel erg handig en canada is echt supermooi voor paardenliefhebbers!!

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 22:13

Geen twijfel, dat is Oostenrijk <3 Alleen de sneeuw daar is wat minder := Maar toch, als ik ooit de kans krijg ga ik :j

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 22:17

Woon nu sinds een jaartje in Duitsland :D
Hier zagen we een boerenhuisje dat aan onze wensen kan voldoen na een flinke opknap beurt en verbouwing. We besloten ervoor te gaan. Dus nu nog steeds in verbouwing, 1 jaar later. En zal nog wat jaartjes gaan duren. Maar wordt steeds meer ons droomhuisje. Vooral als ons paard eindelijk thuis kan komen staan!

(nu laat ik achterwege dat het maar 5 minuten over de grens is, en ongeveer 10 minuten vanaf ons oude huisje, hihi! Maar buitenland is buitenland :p )

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 22:21

Engeland, en dan aan de ene kant de country side, heerlijk die rust maar aan deandere kant trekt een grote stad mij ook wel. ik blijf me ogen open houden voor een baan daar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 00:49

Ik zou graag naar Noorwegen/Zwitserland/Oostenrijk/Ierland willen verhuizen :) Als er maar vriendelijke mensen wonen, bergen/heuvels zijn en water!

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 00:59

Luxemburg! ga er elk jaar heen met vakantie , ik geniet van het land het frans tallige gedeelte vooral , de bergen de ruimte enz.

ik ben verliefd op het land en hoe de zaken daar geregeld zijn heerlijk <3

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 01:08

Voor het weer zou ik zo per direct richting Canada of Alaska (geen land, weet ik) gaan. Daar weten ze tenminste nog wat winter is en er zitten hele mooie stukjes natuur tussen. IJsberen die je koelkast plunderen en elanden die een kruispunt lamleggen moet ik dan maar op de koop toe nemen.
Wat dichter bij huis zou GB of Ierland ook wel iets zijn. Thee, whiskey en zalm blief ik wel, ze hebben er leuke ponies en paarden op de koop toe en die paar keer dat ik er geweest ben voelde ik me er zo ontzettend thuis. Maar zo richting Andalusië, de paarden, de taal en de Flamenco, mja <3 ...het is er alleen zo allemachtig heet.

'Gelukkig' heb ik op het moment niet de mogelijkheid om zomaar te emigreren dus hoef ik ook niet te kiezen. Ik lees en geniet wel mee met de mensen die wél dat avontuur zijn aangegaan, is ook heel leuk. :D

elainelouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 01:31

Suriname <3

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 00:18

Cyella schreef:
Zuid-Afrika, Egypte, Curacao of Australië zijn echt mijn landen! De Afrikaanse landen vanwege de mensen, cultuur, prachtig daar! De andere twee zijn wat meer toegankelijk en westers.

Ik heb op Curaçao en in Egypte (nog steeds) gewoond, maar zou Egypte niet echt aanraden :p.
Curaçao is een prachtig land maar best veel criminaliteit, jammer!
Ook heb ik twee jaar op Bali gewoond, dat is wel een dikke aanrader!

MIJN land heb ik nog niet gevonden :(. Ben wel geïnteresseerd in de Emiraten, , en kan goed met Britten overweg, maar ook landen als Costa rica, eilanden als Jamaica, Dominica enzo lijken me interessant! Ook denk ik dat Italië me wel ligt :j.

Heb voorlopig nog genoeg te reizen denk ik dus :p.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 06:30

Canada! Maar Ierland en Groot-Brittannië lijken me ook wel wat, of Portugal (als ik Portugees zou spreken)

Love_boyke schreef:
Leuke landen komen er voorbij! Al vraag ik me canada af haha, het is zó koud in de winter! Maar wel een supermooie omgeving natuurlijk, dus als je tegen de kou kunt is het natuurlijk super.

Geef mij maar een warm afrikaans landje haha!

Canada is groot hoor. Hier in Vancouver is het warmer dan in NL, zelfs in de winter. Enkele nachten nachtvorst, overdag zelden in de winter.

palousa_boy schreef:
Ik ben benieuwd wie er ook echt daadwerkelijk vertrekt uit nl.
Ik was het eerst namelijk helemaal niet van plan, maar in een jaar kan er een hoop veranderen :)

Ik woon in Canada (Vancouver, BC)