Leukste ervaringen van je in het vliegtuig onderweg!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gracefull

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 21:19

Toen ik naar Los Angeles vloog ging ik mee met een paardentransport. Dit was erg leuke ervaring. Gewoon achterin de cargo ruimte staan bij de paarden tijdens het opstijgen en landen van het vliegtuig, en dat terwijl de meeste passagiers + cabinecrew op de stoelen zit :+

LEKKERGEK

Re: Leukste ervaringen van je in het vliegtuig onderweg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 23:08

Toen ik 6 jaar was vloog ik met mijn moeder naar griekenland. Het stonk heel erg in het vliegtuig en mijn moeder dacht dat het de man naast haar was die zo stonk. Tijdens een tussenstop is de man uitgestapt. En die lucht bleef maar hangen. Toen ze aan mij vroeg of ik poepjes aan het laten was, was het duidelijk dat ik de dader was. Mijn beredenering was, zolang ze m'n poepjes niet hoort ruikt ze ze ook niet :+

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 23:34

Ik woon redelijk dicht bij Schiphol en vrij hoog. Ik zie de vliegtuigen voor mijn huiskamer langs binnen komen.. Heeeeeeel soms stijgt er een op en gaat dus de andere kant op. De eerste keer dat ik dat zag kreeg ik helemaal zo'n paniek gevoel. Spookvlieger!! :o?

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 10:47

Oh Jenny, dat lijkt me echt heel erg gááf!!

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 10:59

Toen ik naar Australië vloog miste ik mijn overstap in Dubai. Wat echt heel k*t was. Mijn eerste vlucht had 2 uur vertraging door een technische storing (ik heb heel lang echt vliegangst gehad, dus na zo'n melding voel ik me ook zeker niet relaxed). Ik heb de hele vlucht naar Dubai in de stress gezeten omdat ik wist dat ik mijn overstap ging missen en omdat ik telkens bang was dat die technische storing niet goed verholpen zou zijn :').

In Dubai kreeg ik overigens een hotel overnachting aangeboden en de volgende ochtend kon ik alsnog naar Sydney.

Verder, in Egypte is mijn moeder ziek geworden, tijdens een tussenstop in Sharm El Sheikh zijn we per ambu afgevoerd etc. De hele vlucht hebben de stewardessen super goed geholpen, en de piloten hebben mij opgevangen toen de artsen in het vliegtuig naar mijn moeder gingen kijken (dit was uiteraard al toen we geland waren). Toen we een paar dagen later alsnog naar huis mochten hadden we dezelfde crew :D. Dat was echt super! Kregen ook een hele vip treatment!

Toen ik enkele maanden later naar Italië vloog had ik weer een van dezelfde stewardessen :D.

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 11:01

Jennyj01 schreef:
Ik woon redelijk dicht bij Schiphol en vrij hoog. Ik zie de vliegtuigen voor mijn huiskamer langs binnen komen.. Heeeeeeel soms stijgt er een op en gaat dus de andere kant op. De eerste keer dat ik dat zag kreeg ik helemaal zo'n paniek gevoel. Spookvlieger!! :o?

Ik had dit ook op mijn oude werk, zat in een kantoor naast Schiphol en dan zag je alle vliegtuigen eerst recht op je af komen en daarna een bocht maken richting Schiphol. Kon daar nooit helemaal aan wennen :').

Juliette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 11:41

Er schiet me er nog eentje te binnen :P
We gingen naar het vliegveld, helemaal afscheid genomen van New York en ik zei:
'Tot ooit!'
Kwamen we aan op dat vliegveld, maar de kaartjes waren niet goed bla bla bla
Dus bleken we op het verkeerde vliegveld te zijn 8)7
Dus als een malle terug gegaan met een taxi en je raad het al, we kwamen lang/door New York zegt me moeder heel droog:
'Hm, we zien New York sneller terug dan dat we hadden gedacht' :')
Ik moest zo hard lachen dat de taxi chaffeur dacht dat ik een beroerte kreeg, eh, oeps :P :o?

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 11:46

Niet leuk voor mij, maar wel voor de rest van het groepje waar we mee waren :=.
Waren op Kennedy en gingen terug naar Nederland. Natuurlijk nog even lekker geshopt op het vliegveld en als afsluiter wilde ik nog even een sigaretje roken. In Amerika moet je dan weer echt helemaal naar buiten. Goed, ik met mn vader even snel een sigaretje gerookt en mooi op tijd terug om zo door te lopen naar het vliegtuig. Eenmaal weer bij de scanners aangekomen kwam ik erachter dat mijn paspoort nog in mijn tas bij de rest van de groep lag. En bovenop kwam er nog even op het bord te staan dat we moesten boarden, vliegtuig zou eerder vertrekken. Geloof me, de zenuwen gingen als een malle door me heen :').

Gelukkig is mijn vader letterlijk naar binnen gerend en heeft me mijn paspoort gegeven, zodat ik ook weer naar binnen mocht :').

De rest had het ook wel even benauwd, want dezelfde vakantie bleef ik achter in de metro omdat de deuren dichtgingen en zij al op het perron stonden. Sta je dan als toerist met alleen maar een te grote camera om je nek :'). Ze waren even bang dat er met het vliegtuig hetzelfde zou gebeuren _O-.
Gelukkig kwam alles goed en gingen we mooi met zn allen weer naar huis :D

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 16:18

Leuke verhalen allemaal, meer meer meer!! :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 18:09

Tijdens een tussenstop in Cuba, gingen de deuren open want het was warm binnen (de airco was uit). Dus wij stonden met een groepje vrolijk buiten (bovenaan de trap zeg maar), tot een paar van de marechaussee dreigend op ons af kwamen lopen met automatische geweren en die schreeuwden wat naar ons, stewardess dus naar beneden en die kreeg dus de mededeling dat wij acuut naar binnen moesten. Dus gezellig, weer met z'n allen in een warm vliegtuig :+
Heel vreemd om zo ehm begroet te worden :') zo anders dan in Nederland := maar eenmaal in Mexico aangekomen zagen wij dagelijks de mannen met automatische geweren overal. T is even wennen := de eerste keer dat ik dat er een overval was, bleek gewoon een geldtransport die met veel bombarie en geweren werd uitgevoerd :=

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 22:13

Vloog van Milaan terug naar huis met Alitalia, kijk ik uit het raam zie ik dat heel de motor ingetaped is.. :')
Is niet zo'n lange vlucht, maar heb niet zo heel relaxed in dat vliegtuig gezeten..... :')
Niks gebeurt verder, maar toch vlieg ik nietmeer met alitalia :Y)

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 22:29

Ik heb 1 dag van tevoren finale destination gekeken dat deel waar het vliegtuig explodeert tijdens het op stijgen, nou dat was echt NIET slim ik heb dat hele vliegtuig bij elkaar gegild :=

Toen we eenmaal in de lucht waren kwam een vluchtbegeleidster naar me toe of alles oké was :(:)

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 23:59

Heel lang geleden moesten er met spoed een gezin extra mee vliegen vanuit Mallorca terug naar Amsterdam. Vader en moeder zaten op 2 stoelen.
De 2 zoontjes samen met mijn broertje op de andere 2 stoelen.
En ik mocht achterin de cockpit op zo'n stewardess stoel de hele vlucht zitten.
Was erg stoer om mee te maken.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 10:26

Mijn eerste keer vliegen was gelijk naar NY. Op de terugvlucht bleken we niet op de juiste vlucht geboekt te zijn en konden we godzijddank met een eerdere vlucht mee terug naar huis. Op een gegeven moment bleek er iemand gerookt te hebben op de wc. Toen het bericht klaar was gingen de lampjes uit wegens de nachtvlucht. Toen vond ik het wel een beetje eng worden hoor... dacht dat er iets niet meer werkte.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 10:43

De mooiste ervaring is over het Great Barrier Reef vliegen richting Australië, dat is echt fantastisch.
Op mn laatste vlucht hierheen zat ik in het vliegtuig met Ruud Gullit. Ik vloog met Malaysia Airlines, precies 2 weken na de crash van MH 370. Nou dan zit je ook niet heel lekker moet ik zeggen. :=
Maar ik dacht; als we gaan, dan gaat Ruud Gullit mee! :+
Verder weinig bijzondere dingen meegemaakt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 10:53

Ik zat een keer met Felix Meurders, oude presentator van Kassa in het vliegtuig. Heb er geloof ik 2 weken over gedaan voordat ik eindelijk wist wie het was. De hele vlucht dacht ik: Die komt me bekend voor, wie is dat nou.....
Anders had ik wel Kassa geroepen als ik dat eerder had geweten... Maar om nou tegen die persoon te zeggen: Hee ik ken u ergens van is ook zo blond :+

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 14:11

SpikkelFire schreef:
De mooiste ervaring is over het Great Barrier Reef vliegen richting Australië, dat is echt fantastisch.
Op mn laatste vlucht hierheen zat ik in het vliegtuig met Ruud Gullit. Ik vloog met Malaysia Airlines, precies 2 weken na de crash van MH 370. Nou dan zit je ook niet heel lekker moet ik zeggen. :=
Maar ik dacht; als we gaan, dan gaat Ruud Gullit mee! :+
Verder weinig bijzondere dingen meegemaakt.

:')
Je bent met een beroemdheid gestorven. want dat andere is te random.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 14:15

Op de terugvlucht van de Olympische Spelen in Londen zat ik naast Peter Heerschop in het vliegtuig :D Ik durfde amper wat te zeggen want weet jij veel wat hij in zijn column of op de radio over je verteld _O- Verder wel een hele aardige vent!
Aan de andere kant zat/lag een meisje dat volgens mij een zware week achter de rug had :(:) Die had haar hoofd op het tafeltje gelegd en heeft zo de hele reis liggen pitten. Op een gegeven moment lag ze met haar hoofd in haar eigen kwijl :=

En een keer naar Zwitserland naast een vrouw gezeten die de hele tijd zat te bidden en begon te huilen van blijdschap toen we geland waren. 'Het is een godswonder!' :=

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 14:23

juultje353 schreef:
Ik ging naar de wc in het vliegtuig, ik trek door en druk op doortrekken weet je wel, nou ik kwam gillend uit die wc omdat ik dacht dat het vliegtuig neer storte :')
En ik ben een keer uit zo'n golfkarretje gevallen waarmee ze rond rijden op het vliegveld :')

HAHA :') Dit had ik ook _O-

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 14:25

Wat ik ook een keer meegemaakt heb is dat het hele vliegtuig een applaus gaf dat hij veilig en wel weer op Amsterdamse bodem stond. Dat was wel met die zware zuidwesterstorm van 28 oktober. Deed me echt aan Najib Amhali denken :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 15:47

Ik heb dat op elke vlucht meegemaakt dat men begon te klappen :=

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 15:53

Oh ja, heb ook nog een keer gehad dat een vrouw haar (piepjonge) baby in het vliegtuig de borst gaf. Nou heb ik daar helemaal geen problemen mee, maar een man die een paar rijen verderop zat vond het aanstootgevend en vroeg een stewardess of ze dat niet kon verbieden. Was nog een heel gedoe en de man kreeg uiteindelijk een plek in de first class. Volgens mij zodat hij eindelijk eens zijn mond hield, maar ik had last van plaatsvervangende schaamte :o

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 16:53

Schiet me ook nog iets te binnen, maar het is van mijn vader afkomstig en niet van mezelf :o
Mijn vader reist dus regelmatig first class naar Amerika, en neemt daar ook geregeld binnenlandse vluchten. Op een gegeven moment zat hij dus weer op zo'n binnenlandse vlucht en de man naast hem kwam hem verdacht bekend voor. Hij heeft er zelfs nog even een praatje meegemaakt, maar omdat hij niet onbeleefd wilde overkomen heeft hij niet gevraagd hoe de beste man heet. Mijn vader is vervolgens in slaap gevallen en werd bij het landen pas weer wakker. Pas toen hij bij zijn hotel was aangekomen ging er een lampje branden :)* Hij had naast Harisson Ford gezeten! En mijn vader is ook nog eens enorm fan van zijn Indiana Jones-films en zijn vertolking van Han Solo in Starwars.
Het is dus jaren geleden gebeurd maar hij moet het op feestjes nog vaak aanhoren :') Maar aan de andere kant was meneer Ford waarschijnlijk wel blij dat hij nu eens rustig kon vliegen zonder dat hij steeds over zichzelf en zijn films moet praten :')

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 17:06

Cayenne schreef:
Oh ja, heb ook nog een keer gehad dat een vrouw haar (piepjonge) baby in het vliegtuig de borst gaf. Nou heb ik daar helemaal geen problemen mee, maar een man die een paar rijen verderop zat vond het aanstootgevend en vroeg een stewardess of ze dat niet kon verbieden. Was nog een heel gedoe en de man kreeg uiteindelijk een plek in de first class. Volgens mij zodat hij eindelijk eens zijn mond hield, maar ik had last van plaatsvervangende schaamte :o

Hij had liever de hele vlucht bij een krijsend kind gezeten. :')

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 17:11

Cayenne schreef:
Oh ja, heb ook nog een keer gehad dat een vrouw haar (piepjonge) baby in het vliegtuig de borst gaf. Nou heb ik daar helemaal geen problemen mee, maar een man die een paar rijen verderop zat vond het aanstootgevend en vroeg een stewardess of ze dat niet kon verbieden. Was nog een heel gedoe en de man kreeg uiteindelijk een plek in de first class. Volgens mij zodat hij eindelijk eens zijn mond hield, maar ik had last van
plaatsvervangende schaamte :o

Ze hadden die vrouw en haar baby naar first class moeten verplaatsen := Doet me denken aan zo'n verhaal dat ooit op facebook is geplaatst over dat een man niet naast een donkergekleurde vrouw wilde zitten oid, dat ze zeiden nou er is nog een plek vrij! Diegene helemaal blij, maar de donkergekleurde vrouw werd naar de first class geplaatst ipv degene die er niet naast wilde zitten onder mom van dat ze niet wilde dat ze naast zo'n unpleasant iemand moest zitten. Iets in die strekking was het, vond 't tof.