Cowgirl schreef:Ik had vorig jaar een paardentransport naar Dubai. Helaas was het gewoon te warm (45 graden) en was het Ramadan (dus niet eten en drinken op straat) om de stad in te gaan. Maar ik heb tijdens de taxi rit mijn ogen uitgekeken. Het is gewoon bizar, zelfs de pilaren van de wegen hebben een sierrandje al dan niet in keur.
De architectuur vond ik geweldig, ik houd wel van apart.
Ook het hotel waar wij verbleven was echt mega. Het zwembad was wel wat klein maar we zaten practisch onder de startbaan van de luchthaven en om de 2 a 3 minuten kwam er een A380 van Emirates voorbij.
Ik hoop er ooit nog eens een bezoekje te brengen in een wat gunstigere periode en hopelijk met iets meer tijd.
Dubai is inderdaad een belevenis en hoewel ik niet zo dol op de Emiraten ben snap ik dat het mensen fascineert

Pandora2 schreef:Die laatste foto is echt zo sfeervol !![]()
Zand hoeven ze in elk geval al niet meer te leggen op de racing track![]()
De foto's van Failaka lijken echt wel oorlogsgebied...ook al is het al 20 jaar geleden...
Er is flink gevochten op Failaka tijdens de Irakese invasie, en het is nooit meer hersteld. Zonde, het was een heel bruisend eiland, maar na de oorlog zijn de bewoners niet meer teruggekeerd, en alles is er nog zoals het 20 jaar geleden achtergelaten is. Hele beklemmende sfeer.