Wonen in Ierland: Werken op point-to-point stal!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

myrt3

Re: Een paar maanden Ierland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:05

Wauw wat een ontzettend gave update zeg!! Op zo'n dag dat jullie weg zijn naar een race hebben alle paarden vrij dan? Of moet er altijd iemand op terrein blijven om voor de overige paarden te zorgen?

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-14 20:08

Thnx guys :D Op zondag hebben de paarden sowieso vrij, maar dan is het nichtje van de baas er om alle paarden van en naar het land te brengen, te borstelen en te mesten e.d. :) Volgens mij valt een race bijna altijd in het weekend, maar daar heb ik eigenlijk geen idee van hoe dat zit :) Zal het straks eens vragen!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:18

Wow ! Lijkt me echt dat je daar bij een superstal aanbeland bent ! :j Echt horsemanship als ik dat zo lees hoe de paarden getraind en op wedstrijd uitgebracht worden !
Heel errrug benieuwd naar de foto's :D

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:22

Ben benieuwd naar nog meer foto's maar het ziet en klinkt tot nu toe al goed!

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 18:21

klinkt goed daar!

Veel plezier iig, maar dat zal wel lukken

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 18:40

Waar blijven de nieuwe foooootooooooo's!!!!! :D

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-14 20:55

There we go, nieuwe foto's *\o/*

Vandaag voor het eerst op 1 van de volbloeden gereden, en daarmee ook getraint op de renbaan... ZOOOOOO COOOOOOOOLLLLL *\%/* *\%/* *\%/* Alleen kan nu nauwelijks meer lopen door de inie-minie korte beugeltjes op het racezadel, en 5 en een half rondje staan in het zadel... Wow wat heb ik dat onderschat zeg!

Was een 4 jarige merrie... Echt wel een leuk ding, niet mijn type paard in en om de stal, maar toen ik er op zat was ze echt heel anders als ik had verwacht, heel fijn paard!

Ergens volgende week (geloof ik) komen er nog 5 nieuwe paarden bij, die staan nu nog op het land maar zijn inmiddels 3 dus mogen ingereden gaan worden, LEUK!

Afbeelding
Josey, klaar om te gaan racen :D Kan hopelijk straks het filmpje van de race uploaden, internet is nu echt zo veel te traag op het moment... Helaas niet zo veel foto's kunnen maken, ging én te snel, én was te veel bezig met heen en weer rennen van de ene kant van de baan naar de andere :P

Afbeelding
1 van de sprongen van de point-to-point race

Afbeelding
Stal <3

Afbeelding
Oprijlaan

Afbeelding

En heb nog wat foto's op mn telefoon... Die ga ik zo even proberen erop te zetten! :D

Edit Het filmpjeeeee *\o/* https://www.youtube.com/watch?v=QyESvaX ... e=youtu.be

De laatste die springt, de grote vos, is onze merrie :) Ze springt echt als een mongool over die sprong heen in vergelijking met de rest van de paarden, zeker een halve meter ruimte aan zowel voor, achter als bovenkant... ZO TOF!!

Dizzy505

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 20:59

Wauw wat ziet dat er gaaf uit <3

blond_queen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 22:50

Wauw super om te zien! Heel erg veel plezier daar de komende maanden! Ik blijf je volgen.

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 22:53

Haha wauw die springt er inderdaad veel hoger overheen dan de rest.
Maar super gaaf!!!! Wat moet je dat daar een geweldig gevoel geven, dat kan niet anders <3

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 18:14

Super cool! En wat is het daar mooi!

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 18:49

Wat is het mooi daar, en wat heb je een hoop werk te doen zeg!
Erg leuk dat ze de paarden allround trainen, ik geloof daar ook wel in :j.

Geniet ervan :)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 18:56

Prachtig landschap en heel leuk filmpje !! Gelukkig hebben jullie al wat beter weer zo te zien op de foto's 8-)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 00:39

GAAF!! Leuk om je ervaringen te lezen, de verschillen, over tape en folie, bloedneuzen (bloedneuzen?!?), de prachtige race van josie en alle foto's!

Mouzs_engel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 09:31

Wauw! Dit wil ik nou ook later doen!

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-14 11:52

EINDELIJK een update *\o/* *\o/* Had hem gister al geschreven, maar weer stoppen door... Dus ging lekker :P

Ga het even per dag doen, geen idee wat ik al heb verteld, maar goed :P

Maandag, Dinsdag en Woensdag heb ik Princess gereden, een 4 jarige engels volbloed merrie, zowel in de arena als op de renbaan echt een mega braaf dier, wel een beetje de neiging om teugelkreupel te gaan lopen maar zodra er een goede aanleuning is echt een super fijn paard om te rijden.

Alleen toen kwam de woensdag middag... Wat een verschrikking, vreselijk heftige storm. Veel bomen om, daken lagen eraf, pannen vlogen om de oren, en daarmee ook de electriciteit uit... Schijnt vaker te gebeuren, en was meestal met een halve dag opgelost.. Helaas bleek dit dus totaal niet waar, gezien we gister avond pas weer electriciteit hadden (en ik dus ook gister pas weer kon douchen :oo )..

Maar goed, Donderdag was het weer wat beter weer, en mocht ik ook, naast de standaard “breaker” (ditmaal weer Princess) voor het eerst op een volledig race-fit paard, genaamd Felix, echt ZOOOOO gaaf! Wat een gevoel... In de arena nog erg onervaren (hij is 6, erg scheef, slecht aan het binnenbeen, maar wel heel fijn bewerkbaar en wilt enorm graag voor je werken), op de renbaan echt een BEEST! Wauw, wat een gevoel geeft dat, zo'n sterk, gespierd en fit paard onder je... Daarna met z'n allen door de baas meegenomen voor Irish Breakfast in een klein thee-zaakje in de buurt, LEKKERRRR!!

In de avond waren we nog uitgenodigd om naar de ouders van de baas te komen (wonen ook op het terrein), om daar te komen eten, dus gezellig met kaarslicht, ouders van de baas, zus van de baas en twee neefjes van de baas, ommeletten met kaas en toast gegeten, en de jam die de moeder van Mark (baas) maakt geproeft, wauw, das lekker! (bijv. aardbei – champagne smaak! :oo )

Vrijdag weer op Felix gereden, wat iets heftiger was gezien madam Carla, de knettergekke merrie, ons een aantal keer keihard voorbij gallopeerde, en ja, dan wilt Felix er natuurlijk achteraan! Was wel heel gaaf om allemaal te voelen..

Vrijdag heb ik ook op Minx gereden, een 4 jarige merrie, die ongelovelijk traag aan het been is, ze plakt heel erg en zodra je haar op de kop geeft word ze pissig... Was weer erg leerzaam dus! Op de renbaan was ze dan wel weer heel voorwaarts en sterk, maar goed te houden.. :D

Tijdens de lunch nog een keer meegenomen door de baas, en een heerlijk maal in de pub gegeten :D

Gister weer Minx gereden, en had bedacht haar even flink scherp aan het been te krijgen in de arena voor we de renbaan op gingen, maar hier was ze niet van gediend (overgangen stap – draf – stap – draf , schijnovergangen etc. ) dus haar even flink aangepakt, waarna het gelukkig erg goed ging (al was ze wel erg sago daarna!) Toen naar de renbaan, en wijf als dat ze is, eerst even gillen en flink bokken, waarna we in galop weer de baan rond gingen... Achteraf werd me verteld dat ze de hele 6,5 rondjes renbaan alleen maar heeft lopen bokken en springen, heb er niks van gemerkt!! Ze voelde eerlijkgezegd juist heel fijn... Hihi.. Zo zie je maar hoe weinig je eigenlijk voelt als je zulke korte beugeltjes hebt en in de beugels staat :) Daarna nog mijn grote vriend Jack een rondje door het bos gereden, wat een leuk dier is dat toch <3

Maar goed, heb het dus nog waanzinnig naar mijn zin, het werk is zwaar, vooral door de vreselijke spierpijn door het staan in de mini beugels continu en alle wonden op mijn extreem droge handen, maar het word beter. Begin eindelijk mijn balans goed te vinden in het zadel, de routine krijg ik nu goed door, en zo gaat alles steeds een beetje makkelijker! Plus dat de goede momenten het natuurlijk allemaal waard maken.. De complimenten van de baas over mijn rijden, de gezelligheid in het huis, en het waanzinnig trotse gevoel als je paard goed zijn best heeft gedaan op de renbaan of in de arena... Geweldig!!

Zo... Ga straks nog even wat foto's uploaden, al heb ik er niet heel veel gezien mijn telefoon dus dood was :(

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 12:03

Wat fijn zeg, je hebt echt je plek gevonden volgens mij! :D

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 12:09

Leuke update! Je vermaakt je goed zo te lezen.
Heftig weer steeds, was niet de eerste storm dit seizoen. Hadden jullie nog schade?

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-14 13:31

Hihi ja heb zeker wel mn plek gevonden! Mis wel mijn dressuurzadel echt heeeeeeeeeel erg :P En mn paardje... Die zou het hier geweldig vinden, staan echt iets van 50 crosshindernissen (miss wel meer) verspreid over het hele terein, kan niet wachten tot we ze mogen springen!

Hadden gelukkig vrij weinig schade, stuk of 30 bomen zijn omgegaan waarvan een paar op de bedrading terecht zijn gekomen, zijn flink wat dakpannen af waardoor in de stallen nu gaten in het plafond zitten, maar dat was het wel... De wegen waren wel vreselijk, overal bomen, overstromingen etc. En zelfs de schuur van de buren die op z'n kop op de weg lag!

Hier nog wat foto's :D

Afbeelding
Beetje veraf, maar dit is John de jockey met Carla

Afbeelding
Kleine etterbak Bart. Is echt net een klein kind, moest gestapt worden door een gezwollen pees, gewoon voor de zekerheid even een weekje stappen. God wat een klein monstertje!

Afbeelding
<3 <3 Simbaaaaa! De net gecastreerde hengst. Echt zo'n lief paard!

Afbeelding
Mijn grote favoriet van stal... Fella :D Heeft helaas nu 6 weken boxrust... Maar ga stiekem elke dag even met hem kroelen. Echt een geweldig gaaf beest!

Afbeelding
En als laatste een foto van een racezadel... Het zit opzich beter dan ik dacht, maar goed, toch niet mijn voorkeur, doe mij maar mijn super zachte diepe luie anatomica zadeltje :P

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 13:35

Ik geniet zo van jouw updates he. :D

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 14:38

Lijkt er op dat je het super naar je zin hebt, fijn voor je meid! :D

Mii_X_HarrY

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 15:35

Heerlijk juist die renzadels! Hihi.. en ja de spierpijn is herkenbaar. Ook het onder je door bokken voel je weinig van als je in je beugels staat. Klinkt als een heerlijke tijd die je daar hebt!. Your living my dream!. Succes en blijf je volgen :)

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 18:10

Leuk verslag en leuke foto's! Klinkt allemaal heel gaaf!

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 20:43

Leuke update Stef!! Ga lekker door met genieten :)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 20:50

Thanks voor de update weer ! Mooie foto's ook ! Binnen een paar weken ben je die korte beugels gewoon en zal je dressuurzadel straks wel heel vreemd aanvoelen :D :D
Hopelijk blijft het weer nu ook wat rustiger ! Is akelig als alles in het rond begint te vliegen !