EINDELIJK een update
Had hem gister al geschreven, maar weer stoppen door... Dus ging lekker 
Ga het even per dag doen, geen idee wat ik al heb verteld, maar goed 
Maandag, Dinsdag en Woensdag heb ik Princess gereden, een 4 jarige engels volbloed merrie, zowel in de arena als op de renbaan echt een mega braaf dier, wel een beetje de neiging om teugelkreupel te gaan lopen maar zodra er een goede aanleuning is echt een super fijn paard om te rijden.
Alleen toen kwam de woensdag middag... Wat een verschrikking, vreselijk heftige storm. Veel bomen om, daken lagen eraf, pannen vlogen om de oren, en daarmee ook de electriciteit uit... Schijnt vaker te gebeuren, en was meestal met een halve dag opgelost.. Helaas bleek dit dus totaal niet waar, gezien we gister avond pas weer electriciteit hadden (en ik dus ook gister pas weer kon douchen
)..
Maar goed, Donderdag was het weer wat beter weer, en mocht ik ook, naast de standaard “breaker” (ditmaal weer Princess) voor het eerst op een volledig race-fit paard, genaamd Felix, echt ZOOOOO gaaf! Wat een gevoel... In de arena nog erg onervaren (hij is 6, erg scheef, slecht aan het binnenbeen, maar wel heel fijn bewerkbaar en wilt enorm graag voor je werken), op de renbaan echt een BEEST! Wauw, wat een gevoel geeft dat, zo'n sterk, gespierd en fit paard onder je... Daarna met z'n allen door de baas meegenomen voor Irish Breakfast in een klein thee-zaakje in de buurt, LEKKERRRR!!
In de avond waren we nog uitgenodigd om naar de ouders van de baas te komen (wonen ook op het terrein), om daar te komen eten, dus gezellig met kaarslicht, ouders van de baas, zus van de baas en twee neefjes van de baas, ommeletten met kaas en toast gegeten, en de jam die de moeder van Mark (baas) maakt geproeft, wauw, das lekker! (bijv. aardbei – champagne smaak!
)
Vrijdag weer op Felix gereden, wat iets heftiger was gezien madam Carla, de knettergekke merrie, ons een aantal keer keihard voorbij gallopeerde, en ja, dan wilt Felix er natuurlijk achteraan! Was wel heel gaaf om allemaal te voelen..
Vrijdag heb ik ook op Minx gereden, een 4 jarige merrie, die ongelovelijk traag aan het been is, ze plakt heel erg en zodra je haar op de kop geeft word ze pissig... Was weer erg leerzaam dus! Op de renbaan was ze dan wel weer heel voorwaarts en sterk, maar goed te houden.. 
Tijdens de lunch nog een keer meegenomen door de baas, en een heerlijk maal in de pub gegeten 
Gister weer Minx gereden, en had bedacht haar even flink scherp aan het been te krijgen in de arena voor we de renbaan op gingen, maar hier was ze niet van gediend (overgangen stap – draf – stap – draf , schijnovergangen etc. ) dus haar even flink aangepakt, waarna het gelukkig erg goed ging (al was ze wel erg sago daarna!) Toen naar de renbaan, en wijf als dat ze is, eerst even gillen en flink bokken, waarna we in galop weer de baan rond gingen... Achteraf werd me verteld dat ze de hele 6,5 rondjes renbaan alleen maar heeft lopen bokken en springen, heb er niks van gemerkt!! Ze voelde eerlijkgezegd juist heel fijn... Hihi.. Zo zie je maar hoe weinig je eigenlijk voelt als je zulke korte beugeltjes hebt en in de beugels staat
Daarna nog mijn grote vriend Jack een rondje door het bos gereden, wat een leuk dier is dat toch 
Maar goed, heb het dus nog waanzinnig naar mijn zin, het werk is zwaar, vooral door de vreselijke spierpijn door het staan in de mini beugels continu en alle wonden op mijn extreem droge handen, maar het word beter. Begin eindelijk mijn balans goed te vinden in het zadel, de routine krijg ik nu goed door, en zo gaat alles steeds een beetje makkelijker! Plus dat de goede momenten het natuurlijk allemaal waard maken.. De complimenten van de baas over mijn rijden, de gezelligheid in het huis, en het waanzinnig trotse gevoel als je paard goed zijn best heeft gedaan op de renbaan of in de arena... Geweldig!!
Zo... Ga straks nog even wat foto's uploaden, al heb ik er niet heel veel gezien mijn telefoon dus dood was