Wie gaat er dit jaar naar Gran Canaria?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 21:59

jst_lyske schreef:
Wij gaan zaterdag naar gran canaria, hotel escorial! Wat leuk! Nog tips?

Leuk! In dat hotel zaten wij ook! :D

Zelf vind ik het zeker een aanrader om naar het crocodilo park en aquapark te gaan, en met de spirit of the sea weg te gaan. Auto huren is ook erg gaaf! lekker tussen de rotsen doorrijden, maar daar moet je best een beetje lef voor hebben, ik heb zelf niet gereden.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 22:05

jst_lyske schreef:
Wij gaan zaterdag naar gran canaria, hotel escorial! Wat leuk! Nog tips?

He leuk zeg! Ik ben daar een paar jaar geleden geweest! :D

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 22:19

LiiNd_Y schreef:
__Lauraa schreef:
Ja klopt ik ga naar jaar 2 en heb nog geen stageplaats. Hoezo? :P

Oh, ik weet anders nog wel iets ;) Afgelopen jaar heb ik bij de Marshoeve in Dalmsholte stage gelopen, is een zorgmanege. Anders misschien wel iets voor jou?

Ja dat lijkt me echt geweldig daar ik zit alleen een beetje met vervoer..
Maar ik ben van plan een auto te kopen dus dan zou het prima kunnen!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 10:16

Weet iemand waar je precies allemaal overheen vliegt als je van Schiphol naar Gran Canaria vliegt?

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 19:14

Volgens Google Maps vlieg je (vanaf Amsterdam) over (de kust van) Nederland, Belgie, Frankrijk, stukje Spanje mainland en misschien een heeeel klein stukje Portugal, en dan de Atlantische Oceaan.

Ik heb vanmiddag mijn tickets geboekt, ik ga 19 november heen *\o/*

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 19:27

Gaahaaf! :D

Dankjewel voor je info!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 07:59

Vandaag nog even een ochtend werken daarna de koffers inpakken! Komt echt dicht bij zo. :D

jst_lyske

Re: Wie gaat er dit jaar naar Gran Canaria?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 11:13

Brrr, wij vliegen vandaag om 17:35. Zin in! :)

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 13:16

jst_lyske schreef:
Brrr, wij vliegen vandaag om 17:35. Zin in! :)

ik ga vanavond weg zat in t zelfde hotel! :p
Als je een kleine vrouw met onwijs grote man ziet is dat mijn moeder met der vriend haha die blijven nog een weekje!

Onwijs leuk hotel!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 15:15

Wat leuk allemaal! :D Hoe is de drukte nog in de hotels?

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 17:10

Valt opzich mee :j
Er zijn op het moment veel engelsen.

Ik zit inmiddels weer in de auto richting huis, was om 15.49 geland.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 19:18

Oke, ja ik vind het wel prettig als er nog wel toeristen zijn lijkt mij verschikkelijk om in een uitgestorven resort te zitten. :=

Koffer is ingepakt alleen de dingen die ik morgen nog nodig heb moet ik nog inpakken.

Morgen om 8 uur naar bed ofzo om er vervolgens om 2 uur weer uit te gaan. :+

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 20:07

Oh nee dat is niet zo hoor, er zijn nog wel redelijk wat mensen, maar het is niet zo druk dat je hutje mutje op elkaar staat in het zwembad ofzo :P

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 20:17

Ja dat overvolle is ook niet alles nee! :)

iris17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 09:11

Wij zijn twee keer naar Gran Canaria geweest waarvan beide keren in Mas Palomas, de eerste keer was onze huwelijksreis en zaten we in Costa Meloneras en de andere keer in het Baobab ( ook van Lopesan ).
Beide hotels zijn echt een aanrader! Mooie kamers met goede bedden, heerlijk uitgebreid ontbijt/diner en een prachtige tuin met heerlijke zwembaden.
Ook ligt het op loopafstand van de boulevard waar allemaal gezellige eettentjes zitten.

Tip voor als je een keer op een kameel ( nou ja, dromedaris is het eigenlijk ) wil rijden, ga niet naar de kamelen in Mas Palomas vlakbij de duinen! Wij zijn daar geweest en de dieren zagen er ongelukkig uit en waren onvriendelijk, ook kun je aan de mensen die daar werken merken dat het lopendebandwerk is.
Ook stelt het rondje niks voor, de dromedarissen worden aan elkaar vastgebonden en ze gaan dan een rondje door het zand.
Als je echt een leuk tochtje wil dan kun je via Mas Palomas richting Fataga rijden, dat is meer het binnenland in en dan kun je op een gegeven moment naar links ( niet de Camel safari want die zit een stukje verder ). Wij werden vriendelijk en al zwaaiend begroet door degene die daar werkt :D
Ze vroeg of we voor de kamelen kwamen en of we een rondje wilde rijden.
Vanwege onze slechte ervaring met de andere kamelen vroeg ik of ik eerst de dieren mocht zien en ze reageerde daar heel enthousiast op! Tuurlijk zei ze en liep mee naar de dieren.
Deze stonden in stallen en enkele stonden/lagen buiten, ook zagen we een van de medewerkers die met een kameel aan het knuffelen was <3
Deze dieren konden we gewoon aaien en droegen geen muilkorven.
Uiteindelijk hebben we besloten om een ritje te gaan maken en toen werd voor ons de witte kameel Leo opgezadeld, een ongelofelijk lief beest :D
Er liep een man mee die hem vasthield en toen gingen we een pad af en kwamen toen op een plek met allemaal palmbomen. Leo leek het wel gezellig te vinden om mee te gaan en keek rustig om zich heen, een beetje zoals een paard dat het gezellig vindt om weer op stap te gaan :D .
Na het ritje liepen we nog langs de andere dieren en daar stond onder andere een jonge dromedaris, echt een schatje! <3
Toen de vrouw zag dat ik met hem aan het kroelen was kwam ze naar me toe en vroeg of ik hem een banaan wilde geven, dat laat ik me natuurlijk geen twee keer zeggen :D .
Al met al een super leuke ervaring, echt een aanrader!

Ik moet nog ergens een foto hebben en wellicht staan daar nog wat naam en adres gegevens op, ik ga zoeken!

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 11:19

Ik heb een heerlijke vakantie gehad in duna golf. Zal zsm een uitgebreid verslag typen.

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 15:11

Duna golf zat ik naast!!! Ik zat in Duna Beach!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-14 17:45

Zo even een berichtje vanuit mijn ligbedje in Gran Canaria! Het is hier echt prachtig. Vandaag naar de markt in Puerto Morgan geweest, was echt gruwelijk warm voor mijn gevoel wel 40 graden. :=

Daarna zijn we met de boot naar een heel mooi wit zand strand geweest. Erg leuk om een keer te zien, daarna snel weer terug gegaan naar het hotel voor de schaduw. :D

Morgen gaan we jeepsafari de lux doen, dat schijnt anders te zijn als de gewone jeepsafari.

iris17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 08:11

Jeepsafari is leuk! Hebben wij destijds ook gedaan, gingen toen ook langs een stuwmeer waar je kon zwemmen. Zwemmen hebben we toen alleen niet gedaan, water was ons te koud :P
Ik ben benieuwd wat jeepsafari de lux inhoudt, geen idee welke variant dat wij toen hadden maar is ook al 8,5 jaar geleden.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-14 08:55

Die jeepsafari die jij zegt is de normale, die hebben wij een paar jaar geleden gedaan. Bij deze jeepsafari gaan we totaal de andere kant op. :)

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 10:01

Kun je daar wel gewoon de hele week op het strand liggen? Het strand van Tenerife scheen deze week onder water te staan :=

iris17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 12:43

@petrichor: ik ben benieuwd waar jullie allemaal naartoe gaan met de jeepsafari! Dan kan ik het onthouden voor de volgende keer ;)

Waar heb je gezien dat de stranden onder water staan?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-14 18:05

Ja hoor de stranden zijn gewoon normaal.

Jeepsafari de luxe is erg leuk! Je gaat langs grotwoningen waar ook echt gezinnen wonen, je mag dan ook gewoon bij die mensen in huis kijken, erg leuk! :D Het eten is bij een lokaal restaurant waar je een voor hoofd en nagerecht krijgt, wat erg lekker smaakt. :) Daarna ga je nog ergens ezelrijden, ik wilde dit eerst niet omdat ik het zielig vond maar deze ezels zagen er ongelofelijk goed uit dus heb ik er toch een ritje aan gewaagd.

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 20:21

Wij gaan eind november nog lekker een weekje naar Gran Canaria! Zijn afgelopen kerst in hetzelfde hotel geweest en dat is ons zo goed bevallen dat we weer lekker terug gaan :D zitten vlakbij Yumbo en ook gewoon een gratis shuttle naar het strand, super hotel en heerlijk eten daar, dus we verheugen ons nu al weer erop :D

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-14 20:24

Voor mij zit het er op, met 5 minuten (half 8) komt de bus ons ophalen en om kwart voor 10 gaan we vliegen.