Zonvakantie 2014! waarheen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KimBreda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 15:40

rockey schreef:
hoi hoi,

mijn vriend en ik willen graag in april een dag of 10 op vakantie.

we willen een all inclusive resort, waar genoeg te doen is.

we willen lekker gaan genieten, zon, zee en strand vakantie.

lekkere restaurants, hapjes en drankjes en bar aanwezig.

we zijn er al uit dat het een ''verre'' reis zal worden.

het zou fijn zijn als je buiten het resort eventueel ook nog naar een dorpje kunt lopen, om wat te eten of drinken (eventueel winkelen)

we hebben al gekeken voor;

cuba (verouderd?)
kaapverdïë ( schijnt buiten het resort niet veel te hebben)
Mexico (zit al snel aan 2000 p/p)
Dominicaanse republiek (resort gebonden?)
Jamaica (voor ons nummer 1 , maar reizen gaan alleen per 7 nachten, en vind ik net te kort, of gelijk voor 16 nachten. en losse vliegtickets zit je al snel aan 1500 pp)
Sri Lanka.

hebben jullie nog tips?

andere landen? resorts?

Dan kan ik je echt Aruba aanbevelen, hebben wij een top vakantie gehad geweldig eiland je kan zelf veilig op pad.

Wij zaten in een geweldig all in resort aan een supermooi zandstrand! (Druif beach Divi Aruba)

Tesssaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 15:43

Als ik jou was zou ik naar sziget gaan, altijd wat te doen 7dagen lang. of als het je teveel word gewoon rustig chillen langs een meertje. Perfecte vakantie! (voor mij dan := )

Queelens

Re: Zonvakantie 2014! waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 16:07

Wij toevallig vrijdag onze vakantie geboekt. 8 dagen all-in in Egypte.
In eerste instantie wilde we naar Kroatie daar ben ik nogsteeds fan van (inmiddels al 3x? geweest) maar helaas nog wat te duur. Dus dat een plan voor volgend jaar als ik ook werk heb :)

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 16:18

Wij willen deze zomervakantie op een camping met 2 families (incl. 2 paardengekke meiden van dan 13 en 15 jaar) ergens naar toe om te kunnen surfen. Zelf houden we van actief bezig zijn: wandelen doen we allemaal graag, mijn man en de man van kennissen houden beiden van mountainbiken.
Vorig jaar zijn we in Oostenrijk aan de Millstattersee geweest. Ideaal om te zwemmen, mountainbiken en wandelen, alleen het surfen in de bergen is soms wat moeilijker. De ene keer geen wind en soms opeens harde windstoten, zo hard dat op de camping de helft van de voortenten losvloog.
Nu zoeken we dus een andere plek om te kunnen surfen, maar dan wel ergens waar je ook nog leuk kunt wandelen/mountainbiken.

Wie weet een leuke plek op een camping?

Caelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 16:22

LiiNd_Y schreef:
Kroatie is mij net wat te duur...

Iemand eens in Cyprus geweest?

Jup,erg leuk veel te doen, maar echt niet zoals Tenerife, er was wel veel te doen. Ik zou je wel aanraden om naar de westkant te gaan. Heb mindere verhalen gehoord over de oostkant :)

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 16:27

Cyprus is geweldig! Wij zijn naar Noord-Cyprus geweest, zeer goed betaalbaar (€800 totaal kwijt geweest aan vlucht, hotel, eten, drinken, excursies, etc. etc.), en heel bijzonder land.

Je kunt dagen aan het zwembad liggen, maar dat wilde wij beslist niet. Wij hebben een boottocht langs de hele Cyprische kust gemaakt, zelf vis gevangen, gezwommen in de Middellandse zee, ons duikbrefet gehaald, wezen stappen met een georganiseerde groep (wel zo veilig), een jeepsafari door de bergen, een dag naar de hoofdstad, een dag naar het zuidelijke deel van Cyprus (heel westers, Noord-Cyprus is heel niet-westers), boottocht naar Israël, etc. etc.

Het is echt een aanrader! :)

Edit: ben overigens met mijn vriend geweest.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 18:12

rockey schreef:
3 reisbureau's waar ik nu geweest ben, geven zeer negatief reisadvies voor egypte.

Dat klopt, het reisbureau waar wij hebben geboekt geeft ook een zeer negatief reisadvies en boeken zelfs liever niet.. :)
Kaapverdië wat wij hebben geboekt lijkt weinig te doen, maar als je zelf een auto huurt kun je hele leuke plekken bezichtigen. :)

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 18:13

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 13:41, in het totaal 1 keer bewerkt

kyraties

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 18:15

Mjetterd schreef:
kyraties schreef:
Wij gaan naar Thailand :D Heb er echt heel veel zin in. We landen in Bangkok en blijven daar dan een paar dagen dan gaan we naar het noorden (de jungle :D ) En dan naar het zuiden naar de bounty eilanden :D We blijven zo ongeveer 20 dagen weg!

Ga je met een georganiseerde reis of heb je het allemaal zelf gepland :D?
Ik wil ook heel graag dit jaar, maar weet niet waar ik moet beginnen met plannen :')

Je gaan het allemaal zelf plannen :) Dan kunnen we het ook nog annuleren voor als het allen maar erger wordt met die stakingen die nu daar bezig zijn ;)

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 19:04

rockey schreef:
hoi hoi,

het zou fijn zijn als je buiten het resort eventueel ook nog naar een dorpje kunt lopen, om wat te eten of drinken (eventueel winkelen)

cuba (verouderd?)
Jamaica (voor ons nummer 1 , maar reizen gaan alleen per 7 nachten, en vind ik net te kort, of gelijk voor 16 nachten. en losse vliegtickets zit je al snel aan 1500 pp)
Sri Lanka.

hebben jullie nog tips?

andere landen? resorts?

Gambia!! :D

Dominicaanse republiek is misschien ook een optie? Moet je dacht ik wel in Puerto Plata zitten, daar kan je normaal het
Dorp in! :)

Cuba is wel echt geweldig! Ben er zelf 1x geweest, het is indd wat oud maar als je het wilt zou ik snel zijn !

Voor goede hotels kan je kijken naar iberostar of Riu !

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 19:12

Ik ga in de meivakantie 8 dagen naar Mallorca, Cala d'Or. Iemand ervaring met het weer dan? Eind april/ begin mei?

En ik de zomervakantie ga ik 8 weken naar de Cote d'Azur, stage lopen op een camping.

kyraties

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 20:03

In Mallorca is het weer rond die tijd echt lekker! Wij zijn daar toen ook geweest en dat was tussen de 20 en 30 graden :D

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 20:04

rockey schreef:
hoi hoi,

cuba (verouderd?)
Sri Lanka.

hebben jullie nog tips?

andere landen? resorts?

Is Dubai misschien een optie? Dat is echt een fantastische bestemming! En genoeg dingen om te doen, er is zo ontzettend veel te zien. Dan raad ik je wel aan om in een hotel aan The Walk te zitten, dat is een hele gezellige boulevard met veel restaurants en 's avonds komen alle sjeiks daar met hun auto's pronken. Hartstikke leuk om te zien! Taxi's zijn ook hartstikke goedkoop als je ergens heen wilt. Dubai is echt geweldig :)

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 21:20

Dubai is zeker een optie. Maar nu erg duur, nu is het namelijk hoogseizoen , vanwege de aangename temperatuur . Straks in de zomer is het niet uit te houden en stukken goedkoper.

We gaan zaterdag weer naar een reisbureau, zal nog eens goed informeren naar Cuba, Kaapverdië en Dominicaanse republiek en sri lanka.

We willen opzich niet echt veel gaan ondernemen, maar het is meer, stel dat je het resort na 3 dagen gezien hebt, en er weinig te doen is, dan is het makkelijk dat je nog ergens heen kan buiten het hotel.

linnnde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 23:46

Rockey,
Ik ben van de zomer 3 wk naar sri lanka geweest, dat was zo gaaf!!
Mn ouders hebben zelf alles geboekt, dus we hebben bij de lokalen in rijsthutjes gezeten, maar ook in de 4/5 sterren resorts. Dat was een erg leuke afwisseling, ik heb bijna het hele eiland gezien. Als je naar Sri lanka gaat, is het zeker de moeite waard om zelf dingen te boeken en rond te trekken!
Succes!

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 01:28

Srilanka is in de zomer ben ik bang alleen niet echt ideaal.. Toen wij in Hikkaduwa verbleven de laatste 3 dagen na een rondreis werd ons verteld dat we beter de zee niet in konden gaan ivm de stroming! Was half augustus toen wij er waren!

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 07:30

Ja en april schijnt juist een goede maand te zijn.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 11:05

is er iemand hier bekend met het resort;

Vik arena blanca op de dominicaanse republiek?

:)

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 11:15

Kir_Ples schreef:
rockey schreef:
3 reisbureau's waar ik nu geweest ben, geven zeer negatief reisadvies voor egypte.

Dat klopt, het reisbureau waar wij hebben geboekt geeft ook een zeer negatief reisadvies en boeken zelfs liever niet.. :)
Kaapverdië wat wij hebben geboekt lijkt weinig te doen, maar als je zelf een auto huurt kun je hele leuke plekken bezichtigen. :)

Wanneer was dat als ik vragen mag?
Wij hebben vrijdag naar Egypte geboekt en die zeggen dat er niks aan de hand is

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 11:22

Gisteren nog. :)

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 11:22

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 13:41, in het totaal 1 keer bewerkt

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 11:35

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 11:39

Kir_Ples schreef:
Gisteren nog. :)

Lekker is dat... :')
Nouja laten we maar hopen dat het tegen die tijd allemaal meevalt..

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 11:46

Je hebt nog 5 dagen optie toch? Als ik jou was zou ik er niet heen gaan, waarom risico's nemen als er genoeg leuke alternatieven zijn?

FemkeUtah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 12:18

Oh hier nog iemand met zo'n '' probleem '' :')

Ik en mijn vriend zijn nu 2 maal in turkije geweest, Royal alhambra palace, en hotel Delphin Imperial!
Beide echte aanraders niets op aan te merken vooral Delphin Imperial was erg goed.

Maar prima en fijn zo'n all inclusive hotel waar je eigenlijk niet van je hotel af komt om ergens te gaan eten bijvoorbeeld omdat je al zoveel geld hebt betaald voor je hotel. Super leuk als je daar van houdt, maar na een weekje ben je dat toch wel een beetje beu ( ik ).

Dus nu ben ik eigenlijk op zoek naar een toch '' luxe '' hotel (niet perse all inclusive) maar wat bijvoorbeeld gewoon aan een soort boulevard ligt waar je lekker in de avond kunt kiezen waar je gaat om een hapje te eten en bijvoorbeeld nog lekker ergens wat (feestelijke sfeer) kan gaan drinken!

Begreep dat Gran Canaria ook wel zoiets biedt?