Een jaar au-pairen in Australië

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

leonie1988

Re: Een jaar au-pairen in Australië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-14 11:53

Dat programma ken ik zeker Delphi :P
Ik hoop ook een stuk zelfstandiger te worden in Australië. En er vooral ook achter te komen wat ik nou echt wil (en inderdaad ook wat ik niet wil ;) )

Bedankt voor je uitleg! Misschien is het wel mogelijk om een bezoekje aan Lone Pine te brengen.. Ik hoop het!

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 16:35

De datum komt steeds dichterbij spannend!!! :):)

brudoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 17:14

Leo echt heeeel veel plezier! Ben jaloers op je. Zo zou au- pair willen zien maar wil het vriendje er niet voor achterlaten :) Geniet er van, word waarschijnlijk een van de mooiste ervaringen die je mee zult maken!

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-14 20:40

Dankjewel Brudoe ;) ik verwacht ook dat het een hele mooie ervaring gaat worden :D

Jaaaa boom, ik kan niet meer wachten! *\o/*

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 12:25

Delphi schreef:
leonie1988 schreef:
Klinkt inderdaad als een gave ervaring Delphi... :) Zoiets doe je ook niet snel meer als je eenmaal aan de man bent en kids hebt. En een baan vinden blijkt ook even niet mogelijk. Dus wegwezen dan maar :D

Eens even kijken of die sanctuary een beetje in de buurt ligt van waar ik zit, dagje dierentuin is altijd leuk :)

Inderdaad ... al kriebelt het nog heel erg om er weer eens terug naar toe te gaan. Maar dat wordt een duur geintje met z'n 4en :=

Ik had destijds trouwens wel een relatie van toen 'al' 3 jaar. Deze is een paar maanden na terugkomst wel gestand .... vanuit mijn kant. Ik ben in Australie echt volwassener en zelfstandiger geworden en wist ineens wat ik wel en vooral wat ik niet meer wilde :+

Vanuit het centrum van Brisbane kun je met de bus. De bus stopt recht voor Lone Pine, althans 11 jaar geleden :'). Maar ik kan me niet voorstellen dat daar veel aan verandert is. Het is niet dag vullend, maar zeker leuk om naar toe te gaan.
Wij zaten in een hostel zo'n 30 min. lopen van het centrum in ''Somewhere to stay''. Hihi dat ik dat allemaal nog weet ....

Oh en als je in Sydney zou komen, ga dan zeker een dagje naar Bondi beach. Al is het alleen voor die knappe lifeguards <<) Je kent vast het programma Bondi Rescue wel ;)

Wat leuk, ik kom net terug van een weekje Somwhere to stay.
Ik zelf persoonlijk vond Brisbane niet zo heel veel aan. Maar hoop dat jij TS een super tijd gaat hebben!!

Ik woon met mijn au pair familie in de outback van Australie, erg bijzonder.

Geniet nog van de laatste tijd in Nederland. En ik zal jou blog zeker gaan volgen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 15:41

Gave ervaring hoor TS, spannende uitdaging :D

Ik ben zelf inmiddels 4x in Australie geweest, oa ook voor stage en om te werken. Afgelopen zomer was ik er voor het laatst, ditmaal voor een vakantie. Ik weet zeker dat je onwijs gaat genieten en ik zie graag foto's van je verschijnen :D

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 15:50

Een oud-stalgenootje van mij zit momenteel in Australie, als je het leuk vind dan wil ik jullie mailadressen aan elkaar doorsturen. :)

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 18:12

Wat gaaf dat je in de outback zit bij je au-pair gezin vevina! Zit je daar al lang?

Leuk dat je zo vaak teruggaat goof, zeker als het is om vakantie te vieren :P

Minikatje, bedankt voor het aanbod! Maar ik denk heb eigenlijk geen vragen meer verder.. En ik kom daar vanzelf wel mensen tegen ;) ik hoef niet perse met Nederlanders af te spreken, de helft van de familie is Nederlands :) of zit ze toevallig in de buurt van Brisbane?

Ik hoorde vandaag dat we begin maart vanwege de verjaardag van het oudste kind naar de dierentuin van Steve Irwin gaan! :D supergaaf natuurlijk!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 18:27

Oh wat gaaf! Heb gejankt toen hij overleed woow :')

Gaat hard nog even en je bent er!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 18:47

leonie1988 schreef:
Ik hoorde vandaag dat we begin maart vanwege de verjaardag van het oudste kind naar de dierentuin van Steve Irwin gaan! :D supergaaf natuurlijk!!

Leuk!! Daar ben ik toen ook geweest. Toen leefde Steve Irwin nog en was hij ook in z'n dierentuin.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:12

Gaaf dat je na die dierentuin kan :)

als ik er ooit was in australie, was ik naast sydney & ayers rock (uluru) daar ook heen gegaan.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 22:15

Ik ga je zeker volgen! Sinds het kijken naar mcleods daughters wil ik dolgraag naar Australië!

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 22:42

Ik schrok ook behoorlijk toen ik het nieuws hoorde dat hij was overleden takkie_muis.

Dat is nog gaver Delphi! Ik vind zijn shows altijd leuk om naar te kijken, zijn enthousiasme is besmettelijk ;)

Christiene, Ayers Rock wil ik ook graag bezoeken, helaas ligt dat een behoorlijk eind weg van waar ik zit.

En dat delen wij dan tulandro, ik ben altijd al gefascineerd geweest door Australië.... Sinds Mcleods is dat alleen maar versterkt :D

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 15:16

ze zit toevallig in de buurt van brisbane ;)

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-14 21:31

minikatje schreef:
ze zit toevallig in de buurt van brisbane ;)

Je hebt pb :)

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 12:32

Je vertrekt bijna! *\o/*
Alles klaar? Niet te zenuwachtig? hihi

In ieder geval Héél véél plezier!! Foto's sturen hé

Ik vertrek naar Frankrijk eind februari, ook als au paire. Minder ver en ik zal maandelijks nog thuis komen dus allemaal minder erg als ik iets vergeet ofz haha. Maar ik was gsm abo en autoverzekering totaal vergeten dus bedankt haha

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 12:41

Nou ik heb vooral heel veel zin om te gaan! De zenuwen komen later denk ik. Al merk ik dat ik slechter slaap de laatste tijd, dus kennelijk ben ik er toch wel veel mee bezig, maar dat is logisch volgens mij :)

Wat gaaf, Frankrijk! Waar ergens? En hoe lang ga je?

Ik kreeg gisteravond een filmpje van de mama van het gezin. Ze was samen met de twee kids het bed op aan het maken waar ik in kom te slapen en dat wilde ze even filmen :) ik smolt helemaal :D

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 17:43

Goh dat moet wel een heel positief gevoel geven ja. Gaaf van ze!

Mocht je richting Uluru gaan, vergeet dan vooral Kings Canyon niet. Die is zoveel mooier dan Uluru ;)

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 18:28

Goof schreef:
Goh dat moet wel een heel positief gevoel geven ja. Gaaf van ze!

Mocht je richting Uluru gaan, vergeet dan vooral Kings Canyon niet. Die is zoveel mooier dan Uluru ;)

Bedankt voor de tip, ik zal het opschrijven :)

Ja geeft echt een heel goed gevoel, dat had ik al direct in het begin bij dit gezin :j

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 18:45

Oh leuk seg! Dat geeft inderdaad een zeer 'je bent welkom' gevoel.
Zenuwen zijn natuurlijk zeer afhankelijk van persoon tot persoon. µIk heb de mensen vorige zondag voor de eerste x ontmoet, was al lang niet meer zo zenuwachtig geweesd haha. Ik werd zenuwachtig toen we 15min van de bestemming waren. Was helemaal niet nodig, het is super verlopen! Ik heb een super dag gehad.

Ik ga naar Pays de la Loire, op 650km van bij me thuis. Als au paire op een grote haras (150-180ha) en 150-200 paarden :D

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 20:09

crazygirl1 schreef:
Oh leuk seg! Dat geeft inderdaad een zeer 'je bent welkom' gevoel.
Zenuwen zijn natuurlijk zeer afhankelijk van persoon tot persoon. µIk heb de mensen vorige zondag voor de eerste x ontmoet, was al lang niet meer zo zenuwachtig geweesd haha. Ik werd zenuwachtig toen we 15min van de bestemming waren. Was helemaal niet nodig, het is super verlopen! Ik heb een super dag gehad.

Ik ga naar Pays de la Loire, op 650km van bij me thuis. Als au paire op een grote haras (150-180ha) en 150-200 paarden :D

Ja de ontmoeting lijkt me inderdaad heeeel spannend, maar wel leuk! Klinkt goed zeg!! Veel plezier :D Dat is het enige minpunt bij mij, geen paarden in de buurt. ;( Maar gelukkig heeft de zus van de vader wel paardjes. Al woont zij wel in Melbourne, maar ik mag niet klagen ;)

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 06:48

En niet zomaar een meer ingaan. Net weer 1 (en een 2de gewond) en misschien 2 (die was en dag later dan de 1ste 2) jongetjes gedood door krokodillen/alligators

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 09:53

TS gaat aan de Oostkust wonen, krokodillen zijn er alleen in het tropische noorden. :)

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 10:25

Oh maar ik ben sowieso voorzichtig hoor, krokodillen of niet, haaien zijn er ook nog :P Ik pas wel op, bedankt voor het advies :)

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 13:13

SpikkelFire schreef:
TS gaat aan de Oostkust wonen, krokodillen zijn er alleen in het tropische noorden. :)

haha, dat weet ik dan weer niet. Hoorde niet voorbij komen waar het was :D

Achjah, die arme, arme haaien in Western Australia.