Een jaar de Mexicaanse cultuur opsnuiven!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Een jaar de Mexicaanse cultuur opsnuiven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 01:29

Hoop voor je je dat 't nog goed komt, anders succes met het vinden van een ander gezin :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 02:10

Silkaay schreef:
Als je ergens verlijft heb je een gevoel. Je bent op je gemak, je voelt je goed in het huis. Dat gevoel heb ik niet.

Kijk het even aan, dat moet ook groeien. Mijn ervaring, ik ben weliswaar au pair geweest, maar hetzelfde idee, is dat het een tijdje duurt. Degenen die meteen begonnen met miepen en wisselen hielden het niet lang vol. Just suck it up en zet je voor de volle 100% in, niet meteen gaan klagen en in die state of mind komen dat het niets is daar want dan wordt het ook niets.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 08:51

Silkaay schreef:
De streek hangt niet af van waar je bent. Er is een vrschil tussen wassen met emmers en (al dan niet koud) stromend water.

Drugsoorlogen zitte voornamelijk in grote steden en ook meer noordelijk. :)

Precies, de drugsoorlog heerst vooral in het noorden bij de grenzen van de us. Dat is 1000km verderop. Mijn opmerking was geen vraag maar een statement.

I

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 18:42

Ik hoop ook dat het alsnog goed komt met het gezin Sil! En tja, als het echt niet het gevoel is wat je wilt hebben, zou ik indd ook naar een ander gezin vragen :)

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 11:48

lieveli schreef:
Silkaay schreef:
Als je ergens verlijft heb je een gevoel. Je bent op je gemak, je voelt je goed in het huis. Dat gevoel heb ik niet.

Kijk het even aan, dat moet ook groeien. Mijn ervaring, ik ben weliswaar au pair geweest, maar hetzelfde idee, is dat het een tijdje duurt. Degenen die meteen begonnen met miepen en wisselen hielden het niet lang vol. Just suck it up en zet je voor de volle 100% in, niet meteen gaan klagen en in die state of mind komen dat het niets is daar want dan wordt het ook niets.

Ben ik het helemaal mee eens, je leeft in zo'n andere cultuur je kan je er wel op voorbereiden maar uiteindelijk zie je het toch niet aankomen. Just suck it up (deze uitspraak zeg ik hier heel de tijd trouwens :D I just love it ) Geef het een paar maanden en je wilt niet meer anders. Ik heb ook moeite gehad toen ik net in Australie terrecht kwam, ik dacht dat ik een droomleven ging leven. Inmiddels leef ik ook een droomleven maar ik heb er wel enorm voor moeten vechten en een heleboel moeilijke dingen voor moeten doorstaan, helemaal alleen zonder iemand anders. Je word er kei en keihard van. Zet hem op :)

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 11:53

jeetje wat stoer van je! hoop dat je je een beetje thuis gaat voelen daar, alles is anders erg wennen wrs en anders kun je idd altijd nog wisselen. benieuwd naar je foto's en je verhalen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 18:53

Fijn dat die mogelijkheid van gezinswissel bestaat :) Kan me voorstellen dat je even moet wennen maar als het echt niet goed voelt dan wil je daar natuurlijk niet nog een jaar wonen! Wat voor gezin is het? (jong/oud, hoeveel kinderen?) En heb je al leuke mensen/vrienden ontmoet? :)

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 21:10

Goed dat je het even aankijkt. Zo'n cultuursverandering heeft namelijk mega veel impact op je. Uiteraard heb je de klik of niet, maar daar is het leven (en dus hoe men met elkaar omgaat) zo anders. Misschien denk je er over een paar weken anders over.

Ik ben overigens wel benieuwd hoe het gaat w.b. school enzo, ben je al begonnen?

Het is inderdaad agua of alle borden en brochures zij fout gedrukt :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 12:54

Hoe gaat het TS?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 13:23

Jammer dat het wat tegenvalt met je familie, zeker als je net zo'n lange reis achter de rug hebt en ver van huis bent kan dat 10x zo hard aankomen. Maar trek het je niet te hard aan, probeer het zo leuk mogelijk te maken en bekijk dan hoe het is. Hopelijk valt al de rest wel mee! :)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 21:16

Ben je ondertussen al wat meer gewend in Mexico?

Shirrlfl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 21:46

Hopelijk ben je al wat meer gewend daar Silke!

moOby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 22:13

Ik volg dit topic.
Ik hoop dat je het daar naar je zin hebt

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 20:32

TS: Ik ben jaloers op je dat je in Palenque woont! Wij zijn er helaas maar 1 nacht gebleven maar man wat een super leuk stadje is het! <3 Nu snap ik waarom onze reisleider daar woont *D

Als je wilt kan ik je het fb account van onze reisleider geven mocht je problemen hebben kan hij je eventueel helpen of wanneer er mis communicaties zijn!

Ga je trouwens ook nog naar de maya piramide in palenque? Die is echt geweldig mooi namelijk! <3

Oja hier misschien wat grappige voorbeelden/ problemen die onze reisleider had met zijn schoon familie, is namelijk te grappig om hier niet neer te zetten:

1. Schoonmoeder kwam op bezoek met een kip.. Kip moest geslacht worden en dat deed schoon mams dus! Waren de buren kwaad en kon hij zijn schoon moeder uitleggen dat je echt geen kip in een modern appartementen complex mag slachten. Geloof het of niet maar een week later stond ze met een eend voor de deur ! _/-\o_

2. Schoonmoeders heeft gezorgd dat er een vuur offer in zijn huis kwam.. Gevolg: Paar tegels zwart aangebrand waren en een doods bang kindje.

3. Schoonmoeders wilde een tv... Met de familie geld inzamelen en hij lapte de rest bij! Nou had ze als enige in haar dorp van een uur buiten palenque als enige een tv! Tot die kapot was. Aangezien er geen mobiele telefoon is ging ze met een grootte tv eerst 5km lopen, daarna in een pick-up en daarna nog een stuk lopen naar zijn huis. Wat bleek, het mute knopje was ingedrukt dus daarom had ze geen geluid :')

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 20:03

Lang niets meer gehoord TS...alles goed daar? Ik moest aan dit topic denken omdat ik in het nieuws iets zag van overstromingen in Mexico. Hopelijk voel je je al wat meer thuis in je gastgezin.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 15:55

Het blijft hier erg stil..
Ik hoop dat het goed gaat met TS en je het inmiddels naar je zin hebt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 20:49

Hoop ook dat alles goed gaat :)

Shirrlfl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 22:15

Jullie hoeven niet ongerust te zijn! Ik zie regelmatig foto's of filmpjes op fb langskomen met vrienden van daar met Silke! :D Maar ik heb geen idee hoe ze het nu in haar gastgezin heeft..

Shirrlfl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 11:02

Hier even een update via Silke :D
Ze heeft beperkt internet dus vandaar dat ze hier niets kan plaatsen! Binnenkort veranderd ze van gezin! En dan heeft ze ook meer internet. Voor de rest vind ze het leuk daar en is het erg warm! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 21:04

Klinkt goed! :D

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 22:12

Oh fijn dat er nog leven is :D . We zullen -zo geduldig mogelijk :D - wachten op de ervaringen dan :D . Hopelijk gaat het beter klikken met het tweede gezin dan :) .

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 22:31

wauw interessant!

ik volg ook :D

heel veel succes en plezier daar!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 23:17

We will wait!

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-13 00:20

Zo, weer leven in het topic :)) Of laten weten dat ik leef toch :D

Ondertussen ben ik veranderd van gezin, maar zit nog steeds beperkt in internet.
Ik heb al mijn ervaringen neergeschreven en die post ik hier asap.

Mensen die me uptodate willen volgen etc. Je kan me toevoegen op facebook en whatsapp als je wil :)
Nummer en naam in pb :)

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-14 00:40

kan ik hier weer leven inblazen? :')

Ik ben ondertussen wéeral veranderd van gezin, heb internet en heb het super!
Zal ook meteen een groot fototopic openen :)

Ik heb trouwens geen idee of er mensen zijn die dit nog volgen aangezien ik 4 maand niets gepost heb O:)