Nachtmerrie op vakantie WAARSCHUWING

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Nachtmerrie op vakantie WAARSCHUWING

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 15:03

Mijn dieren blijven altijd lekker thuis, al helemaal als ik tien daagjes weg zou zijn. Zorg voor oppas thuis en is die er niet dan ga ik niet op vakantie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 15:07

moyra schreef:
Yamcha schreef:
Ik neem onze honden ook steeds mee naar Oostenrijk. Wat is daar het probleem van? Zolang de dieren er geen last van hebben? Ze hebben er wél een hoop plezier van en ik word nooit erg blij van pensions.

In de OP staat dat de reis al een hoop stress veroorzaakt dan zou het mijn keuze niet zijn hoor :n

Nou, die heb ik bij mijn honden niet gemerkt.

Ze springen als halve garen luid juichend de auto in, juichen tot we de bocht om zijn, en gaan dan liggen en slapen, onderweg maken we ze een paar keer wakker om ze uit te laten en te laten drinken, en that's it.

Edit: bijgelezen. Nee, dat zou ik idd ook niet doen, dan doe je het imo alleen voor jezelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 15:29

Nou, ik ga haar echt niet naar een pension toe brengen, dat is pas veel stress voor haar.
In de auto ligt haar mand, daar kan ze in liggen en dat vind ze echt niet erg hoor.
Als we zeggen "ga je mee?"dan staat ze al klaar.
Net zijn we naar het bos geweest en ze vond het heerlijk, niks geen stress.
In een kelder stoppen en niet naar dr om kijken, dat geeft pas stress.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 15:30

Ik heb het woord kennel nooit in mijn mond genomen ?
Maar ben nog steeds benieuwd hoelang jullie op vakantie zijn ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 15:34

Ik ook niet, maar wat maakt het uit hoelang wij op vakantie zijn?

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 15:36

Ts je hoeft je nergens voor te verantwoorden. Jullie kennen je hond het beste en kunnen denk ik prima inschatten wat goed voor haar is. Er zijn altijd mensen die het 'beter' zouden doen.
Je hebt je hond weer terug, geniet van je vakantie en laat dit topic lekker links liggen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 15:43

Nou, inderdaad maar gelukkig zijn er ook fijne reacties.
Alleen bij de reis gaf de boot stress maar toen zijn we bij haar gaan zitten en toen was het weer oke.
Als we niks om onze hond geven, want dat denken sommige mensen blijkbaar, hadden we ook niet bij haar gaan zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 16:08

Afbeelding deze foto van haar is 2 uur geleden genomen, je kan zien dat ze het helemaal niet leuk vind op vakantie...

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 16:11

Ho even je zit nu dingen te opperen die ik opper ;)
Ik heb niet gezegd dat ze het niet leuk vind op vakantie ik heb gezegt dat als de reis zo een stress geeft je het voor je zelf doet ;)
En ik heb gezegd dat ik dat niet voor 2 weken zou doen.
Een hond die geen stress ervaart is wat anders dan een hond die wel stress ervaart.
Een vakantie van een week is wat anders dan een 'vakantie' van 3 maanden.
Plus dat ik nergens gezegd heb dat je niet om je hond geeft.
Geen dingen zeggen die ik nooit gezegd heb :)

Voor alsnog een hele fijne vakantie {:}

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 16:17

Ja moyra ik doelde vooral op de zin dat hond meenemen niets toevoegt. In mijn geval is dat wel zo en hierdoor voelde ik mij toch wel aangesproken. TS zat in met haar hond en vind het soms verschrikkelijk hoe er hier op bokt gereageert kan worden als iemand eens iets verkeerd doet of een regel niet goed heeft gelezen of toegepast. Soms lijkt het erg op afgunst. Jij hebt dat regeltje niet gezien en het stond, daar en daar en daar en je DA moet dat weten. Meteen met de vinger wijzen als iemand buiten het lijntje heeft gekleurd. Niet iedereen bereid zich even goed voor en soms gebeuren dit soort dingen gewoon. Dat hier niemand wakker ligt van 700€ voor één ontwormingsbeurt en nachtje kelder zegt hoe ver het is gevordert met onze mentaliteit. Altijd bereid om zware straffen uit te delen aan onze medemensen. Actueel en algemeen aanvaardt, maar een ontworming die niet op het juiste tijdstip gebeurde ho maar, eigen schuld en ts mag nog blij zijn dat haar dier nog leeft. Gaan sommigen niet wat ver met hun oordelen ? Mijn hond is niet angstig maar als die op zo een moment helemaal alleen in een kelder wordt opgesloten wordt die gek. Volgens mij hadden ze daar veel sneller en goedkoper mee kunnen omgaan daar in noorwegen, maar doen ze dat niet om hun job en geldbelangen te beschermen.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 16:24

Ik heb het sowieso wat onduidelijk neergezet zie ik en dat is mijn fout :j
Maar ik bedoelde eigenlijk honden die stress ervaren aan de reis, honden die er niks van aantrekken vind ik een heel ander verhaal :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 16:31

Maar dan snap ik nog niet wat het jou aan gaat hoelang wij op vakantie zijn, de reis blijft het zelfde, of we nou 3dagen of 3 maanden op vakantie zijn.

Afbeelding :(:)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 17:14

Ik wou vanuit Amerika een kitten meenemen naar Nederland, daar zat ook een hoop geregel aan vast. Helaas achteraf toch niet gedaan vanwege dat ik nog thuis woonde, maar had alles tot de puntjes uitgezocht, het gaat namelijk om een levend wezen wat je mee wilt nemen :) Daar zitten ontzettend veel risico's en regels aan. Zij het niet de gezondheid maar ook nog eens het gewicht waar ik voor had moeten betalen.

Al met al heel goed afgelopen voor jullie, wel jammer dat het zo moet gaan natuurlijk maar hondje is weer fijn bij jullie en daar gaat het om :j

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 17:43

Ts, mochten jullie nogmaals naar een ander land gaan zoek dan zelf even op internet, de verandering wat betreft ontworming stonden meteen op de eerste de beste pagina die ik aanklikte dus vertrouw in vervolg op jezelf en niet op je da.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 17:46

bigone schreef:
Ts, mochten jullie nogmaals naar een ander land gaan zoek dan zelf even op internet, de verandering wat betreft ontworming stonden meteen op de eerste de beste pagina die ik aanklikte dus vertrouw in vervolg op jezelf en niet op je da.

Hier sluit ik me bij aan!

Maar... Ik vind het uitermate slordig van de dierenarts.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 17:49

Het is al vaak gezegd, maar als je naar het buitenland gaat, altijd even nakijken hoe het zit met dieren meenemen.
Zelfs voor de Ardennen heeft je hond een extra spuitje nodig en dat is voor mij welgeteld 45 minuten rijden.
Ik vind nu dus ook niet dat je kwaad kan zijn op de instanties, zij hebben het nog snel voor je opgelost. Dat je hond daardoor extra stress ondervindt, tja, die honderden kilometers in de auto had die ook al stress, dus het is niet dat de situatie geëscaleerd is.
Fijn dat de hond terug vrolijk en rustig is, maar de schuld hiervan afschuiven op Noorwegen is al te zot.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 19:27

Julie vinden het dus normaal dat TS haar ouders 700€ hiervoor betalen en dat de hond zomaar ergens in quarentaine gedumpt wordt. Voor mij zijn mensen ook levende wezens en zijn er verschillende manieren om regels te laten toe te passen. Dit kan volgens mij zonder dat dit ten koste gaat van veiligheid of van het welzijn van de hond en aan een veel menselijker bedrag, want als je uitrekent hoe veel uren iemand moet werken voor 700€ en hoe ze daar aan dit bedrag komen voor een ontworming ? Maar dit is maar normaal, een dure les als je het mij vraagt >;)

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 19:35

betadine schreef:
Julie vinden het dus normaal dat TS haar ouders 700€ hiervoor betalen en dat de hond zomaar ergens in quarentaine gedumpt wordt. Voor mij zijn mensen ook levende wezens en zijn er verschillende manieren om regels te laten toe te passen. Dit kan volgens mij zonder dat dit ten koste gaat van veiligheid of van het welzijn van de hond en aan een veel menselijker bedrag, want als je uitrekent hoe veel uren iemand moet werken voor 700€ en hoe ze daar aan dit bedrag komen voor een ontworming ? Maar dit is maar normaal, een dure les als je het mij vraagt >;)

Ik neem aan dat het bedrag bestaat uit de kosten + een boete. Bij de douane geldt het principe regels zijn regels. Niet aan de regels houden kost veel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 20:18

Voor 700 euro hadden wij wel betere verzorging verwacht, lekker snel held verdienen zo.
Ik kan dat zelf ook wel, een hond een pil geven enhaar daarna in een kelder stoppen.
Ze zeide dat ze er goed voor zouden zorgrn, nou geweldig hoor.
Regels zijn regels, en dat hebben we gemerkt, we mochten niet eens mee, maar nu helpt het allemaal niet meer.
Ik kan er niks aan veranderen.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 20:19

[***] schreef:
Voor 700 euro hadden wij wel betere verzorging verwacht, lekker snel held verdienen zo.
Ik kan dat zelf ook wel, een hond een pil geven enhaar daarna in een kelder stoppen.
Ze zeide dat ze er goed voor zouden zorgrn, nou geweldig hoor.
Regels zijn regels, en dat hebben we gemerkt, we mochten niet eens mee, maar nu helpt het allemaal niet meer.
Ik kan er niks aan veranderen.

Die 700 euro was níet bestemd voor de verzorging maar voor het feit dat je je niet aan de regels gehouden hebt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 20:25

Zelfs een criminieel krijgt nog een lagere boete, het is een pillete van 4 euro.
Net alsof die pil niet 9 dagen van te voren werkt.
Zo'n bedrag voor een wormpje die ze niet heeft, wat is de boete dan wel niet als je dier hondsdolheid heeft, 2000 euro?
Ik zal hun is in een kelder stoppen.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 20:27

[***] schreef:
Zelfs een criminieel krijgt nog een lagere boete, het is een pillete van 4 euro.
Net alsof die pil niet 9 dagen van te voren werkt.
Zo'n bedrag voor een wormpje die ze niet heeft, wat is de boete dan wel niet als je dier hondsdolheid heeft, 2000 euro?

Boos worden heeft geen zin. Voor de volgende vakantie eerst gebruik maken van Google!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 20:41

[***] schreef:

:')

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 22:56

betadine schreef:

Eindelijk!!! Nee ik vond het werkelijk absurd... Dit had ook anders gekund, pure geldklopperij mi

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 00:52

Wat heerlijk dat jullie al hebben genoten van de bossen! :) vakantie gevoel al weer helemaal terug?