Wetenschap helpen tijdens je vakantie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 11:55

Ja ik zie vliegen vandaag *\o/* , nu kijken hoe ik ze kan vangen want ze vliegen behoorlijk snel :')
Misschien heb je een tip?
Het zijn wel kleintjes maar volgens mij de gewone huisvliegen.

F_Orumster

Re: Wetenschap helpen tijdens je vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-13 11:58

Ik had er in Turkije ook moeite mee dat ze zo snel vlogen, en slaagde er pas in toen ik in een geairconditioneerde ruimte was (zijn ze slomer). Dat is de enige tip die ik zo zou weten. Misschien iets neerleggen wat ze lekker vinden?(vuilnisbak :') )

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 12:23

Mijn vriend kan ze zo vangen maar die tactiek heb ik niet _O-
Dus als hij volgende week weer thuis is mag hij dat werkje op zich nemen.
Mijn vraag kan ik ze dan zo levend in die buisjes gooien of moeten ze eerst dood zijn?
Probeer het vanmiddag wel even door de airco een poosje aan te zetten want die vuilnisbak in mijn woonkamer zie ik niet zo zitten hahahaha :=

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-13 13:12

Ze gaan ook rap dood als je ze in de alcohol stopt, die van mij spartelden ook nog een beetje na ;)

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 13:35

Weet je zeker dat ze dood waren en niet zichzelf in coma hadden gedronken :')

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 13:37

whahahha oke het is dus niet zo dat ze vollopen met alcohol (raar woord eigenlijk) := en dus niet meer bruikbaar zijn voor het onderzoek?
Ineens zijn ze verdwenen hier -:(-
Nog een vraag als ik evt een dode ergens vind mag die er ook in?

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 11:30

Jammer dat het onderzoek zo laat begint, mijn zusje en een vriendin van haar zitten in midden Amerika, dus genoeg vliegen maar komen alweer bijna terug. Ik denk voordat de buisjes daar zijn hun alweer thuis zijn.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 17:02

Bokt staat nog steeds ´selectief´ pm toe op mijn account dus; ja, die zijn van mij. Kreeg er niet meer onder alcohol in de buiskes :D Graag gedaan.

Ja, Málaga, maar net bóven de zuid/noord waterscheiding, de bergrug van Ronda tot Murcia.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-13 17:10

Het zijn er heel erg veel, en Spanje is voor ons een heel interessante afkomst betreffende een bepaald gen, dus we zijn er blij mee. We hebben nog geen tijd gehad om te controleren of het allemaal de juiste vlieg is én dan nog zijn de vrouwtjes erg belangrijk, dus het is heel fijn dat je ze goed vol hebt gestopt +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 17:18

Mijn ouders gaan oktober naar Nepal een rondreis maken .. geen idee of ze daar dan te vinden zijn. Maar kan eens vragen of ze op vliegenjacht willen. Mocht je daar nog niks van hebben?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-13 09:37

Momenteel wat druk, zal zsm weer wat materiaal verzenden hoor!
Echt bedankt allemaal *D

Indinn, Nepal is ook heel interessant, we hebben al materiaal uit Shanghai en New Delhi, dus nog meer punten in dat werelddeel is zeer welkom! Maar dan moet je vader dat wel echt leuk vinden hoor, ik wil niemand iets opleggen waar diegene vervolgens van baalt ;)

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 11:10

Poeh na een groot gevecht heb ik er één kunnen vangen.
Een hele dikke vieze. :r
Wachten is op mijn man die vangt ze zo, hopelijk komt hij halverwege de week thuis.

xxnienke94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 14:33

Heb je nog wat nodig uit Kameroen? Ik vlieg 6 juli die kant op! Geen idee of die gewone huisvliegen hebben hahaha.
Kan je zoiets gewoon meenemen in je koffer?

BlackDancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 23:06

Ik verveel me op dit moment kapot, dus ik ga eens in de tuin bij de hondenpoep op vliegenjacht :D
Ik woon nu in michigan, usa, maar ik ga over twee agen weer naar huis, dus ik hoop dat de douane er niet moeilijk over gaat doen :P
Denk je dat het beter is om ze in mijn koffer of in mijn handbagage te doen zodat ze ze kunnen controleren oid?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 23:07

Heel jammer dat ik al terug ben, in ons huisje in de Jura hadden we er meeeeeer dan genoeg... :')

Suzann3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 23:13

Ik studeer op het moment biologie in Aberystwyth, Wales. Als je graag Welsh vliegen wil hebben kan ik die voor je vangen?

(Ik wordt hier uitgelachen over mijn naakt slakken project... Vliegen is net zo erg :+ )

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 23:15

Ik ben niet naar turkije gegaan maar ga midden augustus nog wel naar Tsjechie. Zal ik als t lukt de buisjes daarvoor gebruiken?

BlackDancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 23:46

BlackDancer schreef:
Ik verveel me op dit moment kapot, dus ik ga eens in de tuin bij de hondenpoep op vliegenjacht :D
Ik woon nu in michigan, usa, maar ik ga over twee agen weer naar huis, dus ik hoop dat de douane er niet moeilijk over gaat doen :P
Denk je dat het beter is om ze in mijn koffer of in mijn handbagage te doen zodat ze ze kunnen controleren oid?

Ik ben net op mijn vliegenmissie geweest, ik heb er 8 :D
Ik heb alleen geen reageerbuisje oid, is een dagcreme-sample-potje OK?
Ziet er zo uit: http://maramostafa.files.wordpress.com/ ... mage4.jpeg
En is 91% isopropyl alcohol goed?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-13 07:26

Blackdancer, helemaal prima op de isopropyl.

Indd beste in de koffer vervoeren. Reageer straks uitgebreider, nu onderweg :)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 18:54

Ik heb er twee :-) mogen vliegen van meerdere plaatsen in hetzelfde land (ca 200 km uit elkaar) in een buisje of moeten die apart? En overleeft het DNA een paar uur (~6) buiten de alcohol?

Ik heb ze iig alvast maar in een buisje gedaan.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 10:46

Ik woon zelf in Australuë, Wyong Creek Nsw (tussen Sydney en Newcastle) en hebben ondanks de winter een hoop vliegen. volgende week ben ik een weekje op vakantie naar Alice Springs, mocht je interesse hebben hoor ik het wel :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 11:24

Uhm Alcohol hoe kom ik daar aan?
Of mag Grieksewijn ook?
(zo zuur moet wel dodelijk zijn)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 11:42

NatasjavE schreef:
Of mag Grieksewijn ook?

TS stuurt je buisjes op waar je de vliegen in kan doen ;)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 11:47

Blijheid schreef:
NatasjavE schreef:
Of mag Grieksewijn ook?

TS stuurt je buisjes op waar je de vliegen in kan doen ;)

Heb de openingspost herlezen....en het staat er inderdaad

}:0

Mooi....lijkt me leuk gericht vliegen vangen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-13 12:05

blensink schreef:
Poeh na een groot gevecht heb ik er één kunnen vangen.
Een hele dikke vieze. :r
Wachten is op mijn man die vangt ze zo, hopelijk komt hij halverwege de week thuis.

Een hele dikke is mogelijk niet de juiste soort, wil je niet ontmoedigen hoor :D Nu het eindelijk overal warmer wordt zullen de kansen wel gaan toenemen!

xxnienke94 schreef:
Heb je nog wat nodig uit Kameroen? Ik vlieg 6 juli die kant op! Geen idee of die gewone huisvliegen hebben hahaha.
Kan je zoiets gewoon meenemen in je koffer?

Kameroen, wat leuk! Hebben we zeker baat bij! Je kan de buisjes die ik je opstuur gewoon in de koffer houden inderdaad. Parfum is qua alcoholniveau ongeveer gelijk, dus daar zouden ze niet moeilijk over moeten doen :)

Suzann3 schreef:
Ik studeer op het moment biologie in Aberystwyth, Wales. Als je graag Welsh vliegen wil hebben kan ik die voor je vangen?

(Ik wordt hier uitgelachen over mijn naakt slakken project... Vliegen is net zo erg :+ )

Graag :) Wil jij nog naaktslakken uit Groningen? ;)
BlackDancer schreef:
BlackDancer schreef:

Ik ben net op mijn vliegenmissie geweest, ik heb er 8 :D
Ik heb alleen geen reageerbuisje oid, is een dagcreme-sample-potje OK?
Ziet er zo uit: http://maramostafa.files.wordpress.com/ ... mage4.jpeg
En is 91% isopropyl alcohol goed?

Is het nog gelukt met vervoeren?

Nachtlampje schreef:
Ik ben niet naar turkije gegaan maar ga midden augustus nog wel naar Tsjechie. Zal ik als t lukt de buisjes daarvoor gebruiken?

Ja hoor, kan heel prima :)

Lielle schreef:
Ik heb er twee :-) mogen vliegen van meerdere plaatsen in hetzelfde land (ca 200 km uit elkaar) in een buisje of moeten die apart? En overleeft het DNA een paar uur (~6) buiten de alcohol?
Ik heb ze iig alvast maar in een buisje gedaan.

Een paar uur gaat vast wel goed :) Als je genoeg buisjes hebt voor de locaties die je nog aandoet mag je het apart doen, zoniet dan kun je ze wel bij elkaar in doen :)

casperrr schreef:
Ik woon zelf in Australuë, Wyong Creek Nsw (tussen Sydney en Newcastle) en hebben ondanks de winter een hoop vliegen. volgende week ben ik een weekje op vakantie naar Alice Springs, mocht je interesse hebben hoor ik het wel :)

Australië weten we nog helemaal niets van, dus is ook zeer welkom! Ik weet alleen niet zo goed hoe het gaat met uitvoeren, msischien kun je ze op de post doen om te voorkomen dat je gedoe hebt bij de douane?

@ Natasja VE, Griekenland is ons heel veel waard, we hebben al wat voorkennis dat er in het Mediterrane gebied veel verschillen zijn met west europa. Dus graag!

Ik hoop dat ik nu bij ben met de antwoorden, zal nu adressen sprokkelen om de post in orde te maken!
Allemaal fantastisch bedankt!