Griekenland 2013

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 11:24

Electra63 schreef:
NatasjavE schreef:
Ik ging al meteen kijken of dat eiland op onze route lag, maar nee helaas. Mijn man vind het te ver om :D :D :+ ,...flauw he????

Op Syros heeft Catherine Deneuve een huis, misschien is zij wat voor je man? :P

Ja, zou best kunnen. Maar dat vindt ik natuurlijk niet zo spannend :D

FD_horses

Re: Griekenland 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 15:47

Over 20 daagjes lekker in chersonissos *\o/* , iemand nog een aanrader wat ik zéker moet doen in Cherso / kreta ? :)

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 16:16

Wij hebben ook besloten naar Griekenland te gaan. Willen eigenlijk een ticket boeken, auto huren en aanrijden daar.

Iemand hier ervaring mee? hoe moeilijk is het zo een hotelletje te boeken onderweg daar?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 19:07

Wij boeken nooit meer pakketreizen, buiten dat het goedkoper is om zelf alles te regelen vind ik het fijn dat je rechtstreeks de Griekse bevolking betaalt zonder dat touroperators een groot deel van de reissom opslokken. Hotelletjes boeken is eenvoudig zelf te doen. Over het algemeen kun je je in de toeristische gebieden gewoon goed redden met Engels.
Waar wil je naar toe? Wij vliegen altijd op Athene en gaan vanaf daar met een huurauto op pad.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 19:44

Woeeeeh :):) :):)

Ik vertrek vannacht naar het vliegveld :):)
Morgen om 6.40 zit ik in het vliegtuig naar Kreta (Guaves) , ben er helemaal klaar voor!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 20:23

Anneert schreef:
Wij hebben ook besloten naar Griekenland te gaan. Willen eigenlijk een ticket boeken, auto huren en aanrijden daar.

Iemand hier ervaring mee? hoe moeilijk is het zo een hotelletje te boeken onderweg daar?

Als het niet in het hoogseizoen is, is het goed te doen. Je kan een beetje alvast de route uitzoeken en wat leuke hotelletjes op een rij zetten

Lunaeekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 20:53

FD_horses schreef:
Over 20 daagjes lekker in chersonissos *\o/* , iemand nog een aanrader wat ik zéker moet doen in Cherso / kreta ? :)

Als je dan toch in Chersonissos bent moet je ook even naar star beach gaan :p (doe je vast wel) het is niet heel bijzonder, maar dan kan je zeggen dat je er bent geweest, haha. Hoe het is met feesten daar (maandag en vrijdag) weet ik niet. Dan kost het geld +-30 euro, dat was toen tenminste.
Als je op star beach bent is het wel leuk om tussen 5 en 6 even naar 'de Schuimparty' te gaan. Dat is volgensmij elke dag en wel heel leuk.(als je er tussen gaat staan wordt je wel meteen ook ingesmeerd met schuim) :')

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 22:59

Schuimparty's,....oh dear.....

Ik ben in Amsterdam wel eens op een schuimparty geweest,....maar ik zou niet willen weten dat mijn kinderen dasr naar toe gaan.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 23:06

NatasjavE schreef:
Schuimparty's,....oh dear.....

Ik ben in Amsterdam wel eens op een schuimparty geweest,....maar ik zou niet willen weten dat mijn kinderen dasr naar toe gaan.

Je wilt het niet weten, maar duurt niet lang meer en dan maken ze de meisjes gek op schuimparty's :D :P

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 23:15

Ja precies....dat bedoel ik.

De oudste is pas 8 we hebben nog heeeeeel even.

Eerst maar een een rondje varen in Griekenland.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 06:20

Ach, als het dan een beetje waait, hebben jullie op zee je eigen schuimparty :+

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 06:23

Wahaha.....ja dat klopt. Maar dan gaan we snel de haven weer in.

Suor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 16:25

Eigenlijk zou ik niet gaan dit jaar, maar het bleef zo kriebelen dat mijn moeder en ik voor oktober toch nog een weekje Rhodos geboekt hebben :D Het wordt voor ons allebei de eerste keer op Rhodos, dus ik ben erg benieuwd!

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 16:39

Fitzroy schreef:
Wij boeken nooit meer pakketreizen, buiten dat het goedkoper is om zelf alles te regelen vind ik het fijn dat je rechtstreeks de Griekse bevolking betaalt zonder dat touroperators een groot deel van de reissom opslokken. Hotelletjes boeken is eenvoudig zelf te doen. Over het algemeen kun je je in de toeristische gebieden gewoon goed redden met Engels.
Waar wil je naar toe? Wij vliegen altijd op Athene en gaan vanaf daar met een huurauto op pad.

Dat was ook ons plan inderdaad. Naar Athene vliegen en daar een auto huren :)

Electra63 schreef:
Als het niet in het hoogseizoen is, is het goed te doen. Je kan een beetje alvast de route uitzoeken en wat leuke hotelletjes op een rij zetten

Wij gaan rond 18/19/20 augustus, zou net buiten het seizoen moeten vallen.. maar inderdaad willen de route eerst uitstippelen.

Maar is het ook te doen om daar, zonder van te voren te boeken, een hotelletje te pakken?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 16:50

Hier gaan we elk jaar nar Griekenland maar wel naar de eilanden. De laatste jaren heeft onze voorkeur Karpathos, een echte aanrader als je van rustige knusse gezelligheid houd. Rustige mensen daar en erg vriendelijk, wij gaan altijd in het vaste hotel aan zee en dicht bij het dorp bij Vicky. Altijd erg schoon en netjes, heerlijk ontbijtje en eten doen we altijd in de "stad". Met een auto zijn er veel wegen nu mooi te rijden, prachtig uitzicht heb je over het hele eiland. Het eiland is niet erg groot, maar wel enorm mooi en zat te zien en te doen. Beste is net voor (mei) of net na(september) te gaan. Dan is alles al wel open maar niet erg druk kwa toeristen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 19:17

Ik vraag me af of 18/19/20 augustus na het seizoen is. Volgens mij hebben de Grieken zelf dan nog vakantie, en dat is ook zo, zie onderstaande link. In Nederland heeft iig de regio Midden nog vakantie.
Handige site trouwens http://www.schoolvakanties-europa.nl/sc ... nland.html

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 19:55

Wij gaan pas 3 september weer aan het werk.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 20:13

Nee dan is het inderdaad nog hoogseizoen, maar ja dan heb ik nu eenmaal vakantie.

Mijn vraag blijft dan alsnog; kun je zomaar aanrijden en ter plaatse een hotelletje boeken?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 20:39

Ik durf het je niet te zeggen, wij gaan altijd in voor- en naseizoen. Maar nogmaals weer mijn vraag, waar wil je naar toe? Peloponnessos, Atheense Riviera, Evia, Pilion of wil je overvaren?
Dan kun je alvast wat googlen of er makkelijk wat beschikbaar is of dat je nu al ziet dat een heleboel vol is.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 20:46

Anneert schreef:
Nee dan is het inderdaad nog hoogseizoen, maar ja dan heb ik nu eenmaal vakantie.

Mijn vraag blijft dan alsnog; kun je zomaar aanrijden en ter plaatse een hotelletje boeken?

De Grieken hebben zelf nog vakantie, vaak de hele maand augustus. De scholen beginnen ook pas in september. Je kan via booking.com eens kijken hoe de prijzen vallen in die periode in die streek en ook kan je dan zien of er nog veel kamers vrij zijn. Naar mijn ervaring hebben de "simpele" familiehotelletjes nog wel wat kamers, de grotere hotels zitten sneller vol, omdat deze vaak aan een reisorganisatie zijn verbonden.
Ik zou een globale route uitstippelen. Dan de plaatsen die je wilt aandoen intypen op booking.com of trivago en dan kijken hoe het aanbod eruit ziet.

Ik ben in juni onverwacht in Athene gebleven. ik had een hotel voor 3 dagen geboekt, daarna zat het vol. Maar ik had een tablet bij me en heb wat gegoogled op hotels en wat ik wilde (1e vereiste loopafstand strand en airco op de kamer). Sommige hotels zaten vol, maar er was nog genoeg keuze. Het zal vooral afhankelijk zijn van de streek/route waar je heen gaat.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 12:45

Zomaar aanrijden en hotel boeken is wel riskant... als ze vol zitten moet je vaak wel doorrijden tot je er één vind en dat is erg lastig, de meeste boeken daarom ook ruim van te voren...

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 14:41

Ik ben net geland op schiphol vanuit Skiathos. Nu bagage ophalen. als er liefshebbers zijn kan ik vanavond wel wat foto's plaatsen :) ik heb het in ieder geval heeeel leuk gehad :D

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 15:45

Wij gaan waarschijnlijk toch voor een rondreis, moeten nog even kijken welke precies en welke hotelletjes leuk zijn.

Komen aan op Athene en willen dan een ronde langs de mooie dingen maken, zoals de meteorakloosters.

Nog tips voor leuke bezienswaardigheden?

Misschien goed om te vermelden: ik ben in mei geopereerd aan mijn kruisband en volop in de revalidatie, daarom moet het wel te doen zijn qua lopen/klimmen.

@Robin_Rikkie, leuk foto's!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 15:55

Als je naar de Meteorakloosters gaat is het dorpje Metsovo ook een bezichtiging waard. Verder naar het Noorden ligt nog de Vikoskloof, ook heel mooi. Vlakbij het leuke stadje Ioannina met het eiland van Ali Pasja liggen nog druipsteengrotten. En natuurlijk wat oudheden snuiven in Delphi.
Als je nog de mooie brug naar Patras neemt kun je via Diakopto rijden, daar gaat een treintje de bergen in. De moeite waard. Overigens ook bij de Pilion is er een treintocht door de bergen die heel mooi moet zijn. ( ga ik zelf dit najaar ervaren), die ander tocht heb ik al gedaan.
Als je ook nog naar de Peloponessos wilt heb ik nog veel meer tips voor je maar dan worden het wel heel veel kilometers.

FD_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 21:08

Oh even een vraagje! Mijn vader zei dat ze in sommige landen een ander stopcontact hebben, weet iemand of dit ook zo is in Kreta? ( Chersonissos )