Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kirstennn_ schreef:Ik zit zelf ook te denken om met KLM te gaan.. Weet niet waarom, gewoon voor het idee denk ik? Oh Montekarlo jij gaat al bijna. Jij ging daar werken met vluchtelingen toch?
Ging je alleen of ga je met iemand?
Reusje0504 schreef:Wij zijn 2 jaar geleden ook 3 weken geweest en ik vond dat goed te doen. Wij gaan in 2015 weer (juli/aug 4 weken) maar de vorige keer hebben we koh samui, pa ngang en tao al gezien dus zouden we nu graag naar krabi en phi phi enzo gaan, maar we lezen heel erg tegenstrijdige dingen op internet over het weer. Heeft iemand van jullie ervaring met de moessons in juli/aug aan de andaman kust? Is het dagelijks 1 flinke bui of ook de hele dag regen, is er nog kans op zon, kun je nog snorkelen/duiken of is het zicht te slecht?
Moschino schreef:Volgend jaar september ook naar Thailand! Hoop 3,5 week te kunnen, langer wordt lastig ivm vrij krijgen van werk. Dit jaar een reis naar Maleisië en Indonesië gemaakt, en alles van te voren geboekt. Nu willen we alleen retourticket + eerste nachten verblijf in Bangkok boeken en de rest ter plekke regelen. Hoe deden degene die ook alles ter plekke hebben geregeld dit? Naar bestemming en daar langs verschillende accommodaties gaan of vlak van te voren via booking.com/agoda etc boeken? Waar ik tegenop zie is dat we met die zware backpacks in de hitte lopen te sjouwen en te zoeken naar verblijf en maar bij het eerste beste verblijf belanden dat duur is/slecht is o.i.d.
Plan is trouwens Bangkok, Chiang Mai en de eilanden in de Andamanse zee bezoeken. Wil vooral veel strand omdat we in Maleisië veel in de natuur en steden zijn geweest. Die bounty-eilanden heb ik wel een beetje tekort gehad dus (terwijl je in Maleisië ook prachtige eilanden hebt, zie bv. Expeditie Robinson!).
Brookers schreef:Gaaf dat je alleen gaan co2! Helaas ben ik een newbie dus kan je weinig tips gevenWat ik wel veel om me heen hoor is dat t boek de Lonely Planet van Thailand heel handig kan zijn. Ik heb m in ieder geval al besteld en binnen gekregen, leuk ook voor de voorpret! Dat je het beste de eilanden als laatste kan doen hoorde ik ook van veel mensen. Als je van een beetje feesten houdt zijn de Full Moon parties op Ko Pha-Ngan ook aan te raden! Ik pak die van 15 februari mee
Even googlen en je vindt gemakkelijk wanneer er een Full Moon party binnen jouw reisperiode plaats vindt.
Ik zat laatst wat praktische zaken te bedenken.. Bijvoorbeeld: wat voor schoenen doe ik aan neem ik mee? Ik heb weinig zin om echt berschoenen mee te nemen/aan te doen. Voldoet een 'gewone' sportschoen voor een hike in Thailand?
EDIT: Ik zat een beetje tickets te kijken, ik vind nu een ticket van € 545,89 met 1 tussenstop (Etihad airlines of Quatar) incl fee. Lijkt mij goedkoop, of ligt dit aan mij?
Joosiien schreef:Oké bedankt! Ik heb net even gekeken op cheaptickets, maar daar liggen de prijzen tussen de 700-800 euro zag ik (en duurder natuurlijk haha) voor juli/augustus dus dat zijn wel redelijk fijne prijzen voor een vliegticket. Ik was vorig jaar naar Afrika ook zo'n 800 euro kwijt dus hier houd ik ook maar rekening mee.
sassefras schreef:Joosiien schreef:Oké bedankt! Ik heb net even gekeken op cheaptickets, maar daar liggen de prijzen tussen de 700-800 euro zag ik (en duurder natuurlijk haha) voor juli/augustus dus dat zijn wel redelijk fijne prijzen voor een vliegticket. Ik was vorig jaar naar Afrika ook zo'n 800 euro kwijt dus hier houd ik ook maar rekening mee.
het is die tijd goedkoper omdat het dan behoorlijk kan plensen