Thailand 2013

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anja_Joost

Re: Thailand 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 21:31

Wij zijn in juli gevlogen met egypt air. Tussenstop op Caïro. Waren per ticket 700 kwijt.

maaikiemike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 23:11

Wij €450 met mahanair, maar geen aanrader. Tussenstop in Iran.

Kirstennn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 12:04

Ik zit zelf ook te denken om met KLM te gaan.. Weet niet waarom, gewoon voor het idee denk ik? Oh Montekarlo jij gaat al bijna. Jij ging daar werken met vluchtelingen toch?
Ging je alleen of ga je met iemand?

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 15:25

Kirstennn_ schreef:
Ik zit zelf ook te denken om met KLM te gaan.. Weet niet waarom, gewoon voor het idee denk ik? Oh Montekarlo jij gaat al bijna. Jij ging daar werken met vluchtelingen toch?
Ging je alleen of ga je met iemand?

Jaaa spannend, nog 2,5 week !
Klopt, we gaan met een team van 10 mensen. :)
Wie gaan er nog meer binnenkort ?

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 15:55

Leuk zeg Thailand! Ik ben er net een maand geweest met vriendlief, heel september :) Hebben alleen het retourtje bangkok en de eerste hotelovernachting geboekt, rest op de bonnefooi gedaan :)

Aanrader hostel in Bangkok: Chern hostel & Rambuttri Village Plaza. :j En de weekend market! Chuchuchak ofzo :D Echt bizar groot. En fietsen met Co van Kessel, even googlen!

Onze route is geworden: 2 dagen Bangkok- nachttrein Chiang Mai - daar paar dagen geweest, toen naar Pai (aanrader, chill hippiedorpje waar we 5 nachten gerelaxed hebben), toen gevlogen van chiang mai naar phuket (Phuket is een afrader, veel te touristisch en taxi-maffia). Toen naar Koh Yao Noi, super leuk eilandje met bijna geen toeristen. Toen boot naar Krabi, door naar Khao Sok national park, echt geweldig!! Vanuit het hostel daar (Jungle Huts, super leuk hostel en eigenaresse), een 2 daagse tocht over het meer en door de jungle, slapen in drijvende hutjes, super!!. Daarna bus naar Suratthani, boot naar Koh Phangan, Full moon party meegepakt :D daarna naar Koh Tao om 5 dagen uit te brakken/chillen. Toen weer met de boot terug en nachttrein naar Bangkok. Daarna zijn we nog een week naar Cambodja geweest (alleen Angkor Wat en Siem Reap bezocht) wegens tijdgebrek buhuuu. En toen weer bus terug naar Bangkok om naar huis te gaan.

Brookers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 02:49

Ik meld me ook!
Begin 2014 (februari?) ben ik van plan om naar Thailand te reizen, waar ik samen verder reis met mijn vriend die nu al op reis is. Hij is al twee keer eerder in Thailand geweest dus dat scheelt, maar ik wil zelf natuurlijk ook wel wat te zeggen/te vertellen hebben ;) Girlpower!
Ik ben tot nu toe van plan 3 weken vrij te nemen van mijn werk.. Voor de mensen die al zijn geweest, heel misschien kan ik 4 weken vrij krijgen maar dan zal ik daar echt wel even moeite voor moeten doen. Is het echt heel erg aan te raden om toch 4 weken te gaan?

Anja_Joost

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 08:53

Wij zijn drie weken geweest en vond dat goed te doen. Hebben wel alleen snelle vervoersmiddelen gepakt (vliegtuig en nachttrein) om geen tijd te verliezen.

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 09:33

Wij zijn 2 jaar geleden ook 3 weken geweest en ik vond dat goed te doen. Wij gaan in 2015 weer (juli/aug 4 weken) maar de vorige keer hebben we koh samui, pa ngang en tao al gezien dus zouden we nu graag naar krabi en phi phi enzo gaan, maar we lezen heel erg tegenstrijdige dingen op internet over het weer. Heeft iemand van jullie ervaring met de moessons in juli/aug aan de andaman kust? Is het dagelijks 1 flinke bui of ook de hele dag regen, is er nog kans op zon, kun je nog snorkelen/duiken of is het zicht te slecht?

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 11:17

Reusje0504 schreef:
Wij zijn 2 jaar geleden ook 3 weken geweest en ik vond dat goed te doen. Wij gaan in 2015 weer (juli/aug 4 weken) maar de vorige keer hebben we koh samui, pa ngang en tao al gezien dus zouden we nu graag naar krabi en phi phi enzo gaan, maar we lezen heel erg tegenstrijdige dingen op internet over het weer. Heeft iemand van jullie ervaring met de moessons in juli/aug aan de andaman kust? Is het dagelijks 1 flinke bui of ook de hele dag regen, is er nog kans op zon, kun je nog snorkelen/duiken of is het zicht te slecht?

Ik reis voor werk zeer regelmatig naar Thailand en Birma, en het is eigenlijk niet te voorspellen. Meestal zul je op 5 dagen, toch 2 dagen regen hebben. Op zich is dat niet zo erg, het blijft immers warm, maar het blauwe water wordt wat troebeler en de lucht is niet blauwblauw. Maar de andere 3 dagen kun je wel ten volle genieten. Ik heb eigg. nog nooit langer dan 2-3 dagen na elkaar slecht weer gehad.

Moschino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 15:48

Volgend jaar september ook naar Thailand! Hoop 3,5 week te kunnen, langer wordt lastig ivm vrij krijgen van werk. Dit jaar een reis naar Maleisië en Indonesië gemaakt, en alles van te voren geboekt. Nu willen we alleen retourticket + eerste nachten verblijf in Bangkok boeken en de rest ter plekke regelen. Hoe deden degene die ook alles ter plekke hebben geregeld dit? Naar bestemming en daar langs verschillende accommodaties gaan of vlak van te voren via booking.com/agoda etc boeken? Waar ik tegenop zie is dat we met die zware backpacks in de hitte lopen te sjouwen en te zoeken naar verblijf en maar bij het eerste beste verblijf belanden dat duur is/slecht is o.i.d.
Plan is trouwens Bangkok, Chiang Mai en de eilanden in de Andamanse zee bezoeken. Wil vooral veel strand omdat we in Maleisië veel in de natuur en steden zijn geweest. Die bounty-eilanden heb ik wel een beetje tekort gehad dus (terwijl je in Maleisië ook prachtige eilanden hebt, zie bv. Expeditie Robinson!).

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 16:10

Moschino schreef:
Volgend jaar september ook naar Thailand! Hoop 3,5 week te kunnen, langer wordt lastig ivm vrij krijgen van werk. Dit jaar een reis naar Maleisië en Indonesië gemaakt, en alles van te voren geboekt. Nu willen we alleen retourticket + eerste nachten verblijf in Bangkok boeken en de rest ter plekke regelen. Hoe deden degene die ook alles ter plekke hebben geregeld dit? Naar bestemming en daar langs verschillende accommodaties gaan of vlak van te voren via booking.com/agoda etc boeken? Waar ik tegenop zie is dat we met die zware backpacks in de hitte lopen te sjouwen en te zoeken naar verblijf en maar bij het eerste beste verblijf belanden dat duur is/slecht is o.i.d.
Plan is trouwens Bangkok, Chiang Mai en de eilanden in de Andamanse zee bezoeken. Wil vooral veel strand omdat we in Maleisië veel in de natuur en steden zijn geweest. Die bounty-eilanden heb ik wel een beetje tekort gehad dus (terwijl je in Maleisië ook prachtige eilanden hebt, zie bv. Expeditie Robinson!).

Wij hebben net (ook sept dus) 4 weken rondgetrokken door Thailand, en steeds 1 dag van te voren of op dezelfde dag bij booking.com (en 1 keer met Agoda.com :+ ) onze slaapplek geregeld. Werkte echt prima! Je betaalt toch bij aankomst. En dan kan je als je in de stad/eiland aankomt gelijk een taxi naar dat adres pakken, je backpack dumpen en dan de plek verkennen.

Wij hebben maar 1 keer gehad dat een accommodatie vol was die wij wilden, in Chiang Mai, toen we echt zonder iets te boeken voor die avond daar kwamen. Toen moesten we dus even met de backpacks sjouwen naar het volgende hostel, even de Lonely planet erbij gezocht en voor we het wisten waren we al bij een prima hostel voor 350 bath/nacht/kamer.
Vanaf toen hebben we dus wel elke keer 1 dag van te voren iets geboekt om dit te voorkomen :P

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 11:43

Wat leuk, een Thailand topic! Ik kom mij ook even melden en meelezen! :-)

Op 4 november a.s. vertrek ik met KLM naar Thailand om 3,5 week te gaan backpacken. Ik vlieg rechtstreeks dus gelukkig geen stop onderweg. Ik ga alleen op reis, ben heel benieuwd hoe mij dat gaat bevallen want ik ben nooit eerder alleen gegaan. Maar heb er onwijs veel zin, dus het gaat vast goed komen!

Ik heb alleen de eerste 2 nachten een hotel geboekt in Bangkok, verder ben ik van plan om daar ter plekke mijn reis te bepalen. 1 ding staat wel vast, ik wil de laatste week ergens op de eilanden vertoeven en duiken.

Zijn er meer mensen die alleen gereisd hebben in Thailand? Nog speciale tips?

Brookers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 03:05

Gaaf dat je alleen gaan co2! Helaas ben ik een newbie dus kan je weinig tips geven ;) Wat ik wel veel om me heen hoor is dat t boek de Lonely Planet van Thailand heel handig kan zijn. Ik heb m in ieder geval al besteld en binnen gekregen, leuk ook voor de voorpret! Dat je het beste de eilanden als laatste kan doen hoorde ik ook van veel mensen. Als je van een beetje feesten houdt zijn de Full Moon parties op Ko Pha-Ngan ook aan te raden! Ik pak die van 15 februari mee :) Even googlen en je vindt gemakkelijk wanneer er een Full Moon party binnen jouw reisperiode plaats vindt.

Ik zat laatst wat praktische zaken te bedenken.. Bijvoorbeeld: wat voor schoenen doe ik aan neem ik mee? Ik heb weinig zin om echt berschoenen mee te nemen/aan te doen. Voldoet een 'gewone' sportschoen voor een hike in Thailand?

EDIT: Ik zat een beetje tickets te kijken, ik vind nu een ticket van € 545,89 met 1 tussenstop (Etihad airlines of Quatar) incl fee. Lijkt mij goedkoop, of ligt dit aan mij?

Anja_Joost

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 11:38

Wij hebben tijdens de hike wel bergschoenen gedragen en waren daar érg blij mee!
Weet niet hoeveel dagen je wilt hiken? Wij hebben drie dagen gedaan, die van twee dagen schijnt minder pittig te zijn.

shampyX9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 12:38

Ik weet niet of het al genoemd is in dit topic, maar
is iemand ooit op de eilanden Koh Lanta, Koh Phi Phi of Krabi geweest?
Dat ligt ook in Thailand en daar ga ik in de zomervakantie naartoe.
We zitten dan in een beachresort aan het strand bij zo`n lagune.

shampyX9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 12:41

Brookers schreef:
Gaaf dat je alleen gaan co2! Helaas ben ik een newbie dus kan je weinig tips geven ;) Wat ik wel veel om me heen hoor is dat t boek de Lonely Planet van Thailand heel handig kan zijn. Ik heb m in ieder geval al besteld en binnen gekregen, leuk ook voor de voorpret! Dat je het beste de eilanden als laatste kan doen hoorde ik ook van veel mensen. Als je van een beetje feesten houdt zijn de Full Moon parties op Ko Pha-Ngan ook aan te raden! Ik pak die van 15 februari mee :) Even googlen en je vindt gemakkelijk wanneer er een Full Moon party binnen jouw reisperiode plaats vindt.

Ik zat laatst wat praktische zaken te bedenken.. Bijvoorbeeld: wat voor schoenen doe ik aan neem ik mee? Ik heb weinig zin om echt berschoenen mee te nemen/aan te doen. Voldoet een 'gewone' sportschoen voor een hike in Thailand?

EDIT: Ik zat een beetje tickets te kijken, ik vind nu een ticket van € 545,89 met 1 tussenstop (Etihad airlines of Quatar) incl fee. Lijkt mij goedkoop, of ligt dit aan mij?

Het IS ook goedkoop. Een volwassen ticket (12+) naar Indonesië, bijna even ver als Thailand, is ongeveer 1200 euro
met een tussenstop met Etihad Airlines. Dus dat is zeker goedkoop! Etihad is trouwens een zeer goede luchtvaartmaatschappij.

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 12:52

Hallo allemaal,

Ik wil, als de portemonnee het toelaat, aankomende zomer ook naar Thailand.

Ik zie dat jullie het over de vliegtickets hebben en ik ben wel benieuwd of jullie nog tips hebben bij het boeken van een vliegticket (Hoe lang van tevoren, of maakt dat qua prijs geen verschil).

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 13:55

Ik heb 2 weken geleden een ticket geboekt tijdens de KLM werelddeal weken en vertrek op korte termijn. Ik was €650 kwijt voor twee rechtstreekse vluchten (retourtje). Ik had keuze uit diverse data; als ik in februari weg had gewild was de prijs (tijdens deze actieweken) hetzelfde.

De prijzen kunnen wat verschillen m.b.t. hoog- of laagseizoen. Met tussenstop ben je ietsje goedkoper uit maar duurt de reis een stuk langer. Sommige tussenstops kunnen zomaar 10u extra reistijd kosten (bijv. als je vliegt over Dubai).

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 14:28

Oké bedankt! Ik heb net even gekeken op cheaptickets, maar daar liggen de prijzen tussen de 700-800 euro zag ik (en duurder natuurlijk haha) voor juli/augustus dus dat zijn wel redelijk fijne prijzen voor een vliegticket. Ik was vorig jaar naar Afrika ook zo'n 800 euro kwijt dus hier houd ik ook maar rekening mee.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 21:29

Joosiien schreef:
Oké bedankt! Ik heb net even gekeken op cheaptickets, maar daar liggen de prijzen tussen de 700-800 euro zag ik (en duurder natuurlijk haha) voor juli/augustus dus dat zijn wel redelijk fijne prijzen voor een vliegticket. Ik was vorig jaar naar Afrika ook zo'n 800 euro kwijt dus hier houd ik ook maar rekening mee.

het is die tijd goedkoper omdat het dan behoorlijk kan plensen :+

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 21:31

Royal Jordanian
12:40 AMS – 14:25 BKK
1 tussenstop AMM
19 u. 45 min. (+1)

00:30 BKK – 15:50 AMS
1 tussenstop AMM
21 u. 20 min.

578 €
Ga naar site
KILROY

nova_zodiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 23:21

Vorige jaar Thailand gegaan, wat een geweldig land!
Ik ben gevlogen met Egypt air, prima te doen en voor weinig

Dit jaar ga ik naar midden America, naar Yucatan, Guatemala en Belize!

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 15:23

sassefras schreef:
Joosiien schreef:

het is die tijd goedkoper omdat het dan behoorlijk kan plensen :+

Haha ja ik weet het. Mijn tante gaat ieder jaar in augustus naar Thailand, maar zij vindt de plensbuien die langskomen heerlijk verkoelend. Daarbij heb ik geen andere keuze, omdat ik alleen in juli en augustus vrij ben. :+

smeerpudzj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 11:03

Jeeej een Thailand Topic!!
Ga ik even doorlezen, staan hier volgens mij leuke tips!
Ik vlieg 23 december naar Thailand, ga daar in m'n eentje bagpacken.

shampyX9

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 18:17

Even nu een vraag aan iedereen:

Wie gaat er naar Thailand in 2013/2014???